Ik bedoelde ermee te zeggen dat Arriva morgen klaar moet zijn om de dienstregeling over te nemen en idd vanaf maandag definitief op volle sterkte moet zijn ;)BR628 schreef:Maandag. Zondagdienstregeling leidt altijd tot een veel lagere inzet van het aantal bussen dan op een werkdag.Tristan schreef:Logisch ook, omdat Arriva zondag op volle sterkte moet zijn.
Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 05 nov 2011, 21:08
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Zo, Schoonhoven heeft alle 11 bussen eindelijk op de vestiging. Dit is dan nog maar 1 van de dingen die WEL goed gaan, tot nu toe hoor ik niet extreem positieve verhalen van de chauffeurs.
Zo hebben een groot deel van de chauffeurs alleen nog maar een stropdas, riem en sjaal ontvangen (sommige nog overhemden) en amper kleding. Verder zijn de diensten heel apart overgenomen, zo moet een chauffeur die ik ken bij Connexxion vanavond tot 01:30 werken en om 06:15 beginnen bij Arriva, dat kan natuurlijk niet. Verder hangen er nog geen dienstregelingen van Arriva op de haltes, ziet alles er nog uit alsof Connexxion blijft rijden.
Ik ben benieuwd. Ik moet morgen, om op tijd op mijn werk te komen, de eerste 195 (07:29 / 7001) hebben richting Utrecht en dit zou een bus van Arriva moeten zijn. Ik mag dan ook hopen dat deze mooi op tijd komt en ik dan eindelijk de bus eens van binnen kan zien! En hopende dat WiFi werkt, zodat ik dat ook eens uit kan proberen.
Al met al, ik ben benieuwd.
Zo hebben een groot deel van de chauffeurs alleen nog maar een stropdas, riem en sjaal ontvangen (sommige nog overhemden) en amper kleding. Verder zijn de diensten heel apart overgenomen, zo moet een chauffeur die ik ken bij Connexxion vanavond tot 01:30 werken en om 06:15 beginnen bij Arriva, dat kan natuurlijk niet. Verder hangen er nog geen dienstregelingen van Arriva op de haltes, ziet alles er nog uit alsof Connexxion blijft rijden.
Ik ben benieuwd. Ik moet morgen, om op tijd op mijn werk te komen, de eerste 195 (07:29 / 7001) hebben richting Utrecht en dit zou een bus van Arriva moeten zijn. Ik mag dan ook hopen dat deze mooi op tijd komt en ik dan eindelijk de bus eens van binnen kan zien! En hopende dat WiFi werkt, zodat ik dat ook eens uit kan proberen.
Al met al, ik ben benieuwd.
Machinist in opleiding
Tevens doordeweeks dagelijks tussen Schoonhoven en Rotterdam Centrum of Zuid.
Tevens doordeweeks dagelijks tussen Schoonhoven en Rotterdam Centrum of Zuid.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Als je je telefoon wil opladen in de bus, dan moet je de stekker niet meenemen, alleen de kabel. Ze hebben expres voor USB-aansluitingen gekozen zodat telefoons wel opgeladen kunnen worden, maar laptops niet :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Ik hoop voor je dat het idd goed gaat. Zelf heb ik nog steeds geen officieel antwoord op mijn vragen over of abonnementen bij beide vervoerders te gebruiken zijn. Ik heb, los van elkaar, aan beide vervoerders via verschillende kanalen diverse vragen gesteld, maar van beide partijen krijg ik alleen maar ontwijkende antwoorden :?Broodtrommel schreef:Zo, Schoonhoven heeft alle 11 bussen eindelijk op de vestiging. Dit is dan nog maar 1 van de dingen die WEL goed gaan, tot nu toe hoor ik niet extreem positieve verhalen van de chauffeurs.
Gelukkig heb ik wel de aanvulling op mijn huidige sterabonnement gekregen (is volgens de automaat overigens gewoon Arriva Altijd Vrij RBMH), dus tot 6 januari is mijn abonnement in elk geval wel gedekt, maar daarna??
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 05 nov 2011, 21:08
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Je sterabonnement vanuit Connexxion is niet zomaar geldig bij Arriva, daar moet je een speciaal product voor ophalen via internet. Maar dat is jou waarschijnlijk al bekend, ik weet tevens waar je vaak reist.. maar voor mensen bij mij uit de buurt (Schoonhoven) is het best lastig reizen met een abonnement.
Als je een abonnement hebt bij Connexxion, kan je niet gratis met Arriva en ook andersom (als ik het goed heb). Al met al, een rotzooi dus...
Als je een abonnement hebt bij Connexxion, kan je niet gratis met Arriva en ook andersom (als ik het goed heb). Al met al, een rotzooi dus...
Machinist in opleiding
Tevens doordeweeks dagelijks tussen Schoonhoven en Rotterdam Centrum of Zuid.
Tevens doordeweeks dagelijks tussen Schoonhoven en Rotterdam Centrum of Zuid.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Tja in tegenstelling tot Connexxion moet Arriva zondag op wel erg veel plaatsen klaar staan. Ik hoop wel dat er maandag voldoende bussen aanwezig zijn, maar ik zou zo geen reden kunnen bedenken waarom niet. Er staan nog genoeg bussen van Arriva terzijde en ook handelaren hebben nog genoeg (ex-connexxion) bussen staan die te huur of te koop zijn (tijdelijk). Tenminste als ze nog bussen te kort komen. Ik ben benieuwd morgen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Inderdaad tijdelijke inzet. Ik heb begrepen dat deze alleen deze week rijden. Daarna zijn alle Volvo's er.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Hier is er al een aantal bussen voorbijgekomen (Nkp). Allemaal nieuwe, dus schijnbaar hebben ze hier alles geleverd.
Vreemd genoeg staat alles nog op "999 Sorry, geen dienst". Is dat vanwege het feit dat ze gratis rijden, of is nog niet alles geconfigureerd? Vast ook gelijk de oorzaak van dat ik geen vertragingen en plaatsbepalingen binnenkreeg (OVinfo-app).
Morgenochtend voor mij de eerste rit. :)
Vreemd genoeg staat alles nog op "999 Sorry, geen dienst". Is dat vanwege het feit dat ze gratis rijden, of is nog niet alles geconfigureerd? Vast ook gelijk de oorzaak van dat ik geen vertragingen en plaatsbepalingen binnenkreeg (OVinfo-app).
Morgenochtend voor mij de eerste rit. :)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Ik zit nu in de bus, en de chauffeur hier had aan het begin van zijn rit wat moeite met de software. Misschien dat dat de "999" verklaart. O
Overigens staanplaatsen op de Alphense stadsbus op het moment :X
Overigens staanplaatsen op de Alphense stadsbus op het moment :X
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Ik hoorde dat de bus ruimer lijkt, maar eigenlijk minder zitplaatsen bevat?Z2N schreef:Ik zit nu in de bus, en de chauffeur hier had aan het begin van zijn rit wat moeite met de software. Misschien dat dat de "999" verklaart. O
Overigens staanplaatsen op de Alphense stadsbus op het moment :X
Ook lees ik dat ze er een snelheidsbegrenzer o.i.d. van 85 km/h op hebben gezet? :?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Begrenser is verplicht. Alleen heeft Connexxion eigenlijk alles op 96-100 km/h begrensd, maar Arriva op 86 km/h (dacht ik).
Dat heeft Syntus overigens ook, al is er op de Veluwe ook wat omgebouwd tot 90 km/h.
Dat heeft Syntus overigens ook, al is er op de Veluwe ook wat omgebouwd tot 90 km/h.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Ah, vandaar. Toch wel jammer, ik had wel het gevoel dat de 147 toch wat af en toe sneller ging dan 80-85 als het heel rustig is op de provinciale weg (en met vertraging). Ook zullen de Connexxion-bussen die een stukje over de snelweg moeten ook wel ~100 hebben gereden, lijkt me.marvinkok schreef:Begrenser is verplicht. Alleen heeft Connexxion eigenlijk alles op 96-100 km/h begrensd, maar Arriva op 86 km/h (dacht ik).
Dat heeft Syntus overigens ook, al is er op de Veluwe ook wat omgebouwd tot 90 km/h.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Een bus mag in principe maximaal 80, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Enkel bussen met een T100 aantekening mogen maximaal 100 km/h. Dan heb je echter ook gelijk een verbod op staanplaatsen en gordelplicht.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Lijn 361 werd vandaag meerdere malen gereden met een Citea, na wat navraag bij de chauffeur bleek dit ook een tekort aan Volvo's.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Ah, oke. Bedankt voor de opheldering. :)marvinkok schreef:Een bus mag in principe maximaal 80, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Enkel bussen met een T100 aantekening mogen maximaal 100 km/h. Dan heb je echter ook gelijk een verbod op staanplaatsen en gordelplicht.
Tweede bus hier (uit Alphen) ook 999. Volgens mij is de software er nog niet helemaal klaar voor.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Na de drukte in Alphen was ik net in Leiden. Ook daar een drukte van jewelste, uit sommige bussen kwamen ruim 30 mensen zetten!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Allemaal nieuwsgierige aagjes naar de nieuwe bussen en het gratis vervoer en dat in combinatie met koopzondag in Leiden ;)Z2N schreef:Na de drukte in Alphen was ik net in Leiden. Ook daar een drukte van jewelste, uit sommige bussen kwamen ruim 30 mensen zetten!
Mijn verwachting is dat het aantal reizigers vanaf morgen wel weer zal gaan normaliseren ;)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Nu net een bus die wel goed is ingesteld (147 op de koersrol). Wel 12 minuten te laat, dat dan weer wel...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
En weer thuis na een middagje bussen. Het meest opvallende was achteraf niet de drukte, maar de deuren van de Citea's: van de twee Citea's waar ik in zat vandaag hadden er twee deurproblemen: af en toe gingen de deuren na het sluiten direct weer open! Belooft wat voor morgen
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Dat is niet zo best. :oZ2N schreef:En weer thuis na een middagje bussen. Het meest opvallende was achteraf niet de drukte, maar de deuren van de Citea's: van de twee Citea's waar ik in zat vandaag hadden er twee deurproblemen: af en toe gingen de deuren na het sluiten direct weer open! Belooft wat voor morgen
Wat ik van een reiziger vandaag heb gehoord: betere sfeer, maar stuk of 10 zitplaatsen minder en zeer irritante stopbel.
Ik zal het morgen meemaken.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Als een chauffeur zich niet aanmeldt in de Albatros of geen omloop ingeeft en er zit een automatische lijnfilm in, dan krijg je inderdaad 999 Sorry geen dienst.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
De deuren van Citea's zijn gevoeliger dan met de vroegere Amba's, chauffeurs zullen daar even aan moeten wennen maar dat komt wel weer goed. Dat was niet anders bij het GVB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Aha, het reizen in Zuid-Holland Noord was dus gratis :)
Ik had het genoegen om tussen Hoofddorp De Hoek en Schiphol met Arrivalijn 370 te mogen reizen. Mooie bus is het en hij rook nog nieuw. Bankjes zaten ook comfortabel en de OV chipkaartapperatuur was uitgeschakeld. Heeft me iets van een halve euro uitgespaard ofzo...
Ik had het genoegen om tussen Hoofddorp De Hoek en Schiphol met Arrivalijn 370 te mogen reizen. Mooie bus is het en hij rook nog nieuw. Bankjes zaten ook comfortabel en de OV chipkaartapperatuur was uitgeschakeld. Heeft me iets van een halve euro uitgespaard ofzo...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Ik zit nu in een Citea naar Utrecht toe. Chauffeur krijgt de CiCo niet aan de praat, dus rit is gratis. Wifi werkt prima. Wel een harde, schelle halte-omroep en irritante stopbel.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten