OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Suus »

Trein t4047 reed ook al met ICM, zou die keren op de t4048 ? Dan is hij dus al ergens eerder in de dienst gekomen?

Trein t4074 reed daarnaast ook nog met ICM. Tenslotte reed ook trein t2079 met 2x ICM. Was het vandaag in de aanbieding?

Trein t2073 had achterop de nieuwe VIRM 9550 hangen, maar er stond "Niet instappen" op de display en het licht was uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door STF »

Ja zo'n nieuwe VIRM mag natuurlijk niet vies worden of slijtage aan het interieur krijgen ;)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door JeePee »

Er schijnt nogal wat SGMm en DD-AR defect te zijn. ICM is het enige wat een lage defectenstand heeft en wordt dus regelmatig als vervangend mat ingezet. Geniet ervan zou ik zeggen :-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Glibberige spoortjes vanmorgen: de t4114 gleed op Vlaardingen Centrum en -West een complete treinlengte door voorbij de gebruikelijke stopplaats.
In Maassluis kwam het ding wel heel voorzichtig binnen om niet pas voorbij het perron stil te staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

In Maassluis is doorglijden ook wel iets vervelender dan in Vlaardingen Centrum of Vlaardingen West, in Maassluis sta je meteen voorbij het perron :P
Bee schreef:Trein t4047 reed ook al met ICM, zou die keren op de t4048 ? Dan is hij dus al ergens eerder in de dienst gekomen?
Jups, die keren op elkaar in Rtd. Kennelijk was er nog geen vervangende Sprinter gevonden :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Justin »

Leuk die stroomstoringen vandaag. Hierdoor kwam de 9561 ineens in de t5161 terecht vanaf Gvc! Ben er overigens bij Gvc niet in gaan zitten, ik moest m'n bus halen en ben zodoende in de t1959 gaan zitten en in de t5154 terug naar Zwd op Ddr...

Verder nog enkele losse stellen in de 1751 en 1755, waar ik wel minimaal één stelletje meer had verwacht, omdat het aanvang spits is voor de noordoost, mag ik wel stellen :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Geert schreef:In Maassluis is doorglijden ook wel iets vervelender dan in Vlaardingen Centrum of Vlaardingen West, in Maassluis sta je meteen voorbij het perron :P
Mwoh, even de deurtjes rechts ontgrendelen en 't scheelt me nog een stukje lopen ook :P

Vanmiddag reed de s4200 niet tussen Maassluis en Maassluis West, wat mij niet slecht uitkwam. Was de t4263 gewoon vanaf West gekomen dan had ik waarschijnlijk op het ding staan wachten bij de overweg Deltaweg en 'm niet gehaald, maar nu lukte het net wel :) De HC deed zelfs de deur voor me open, of zou dat toch geweest zijn omdat het aan de binnenkant wat makkelijker sleutelt dan buiten :P

Verder opvallend:
- t1956 met ICM: 4054+4065+4011
- t5156 met IRM-VI 8746
- t1958 met ICRm
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Marc »

Door de stroomstoring ben ik ook in Dordrecht gestrand met trein t1924. Verder liep natuurlijk het treinverkeer ook hier in de soep: vanuit Breda/Roosendaal zijn de treinen t5124, t2224 en t5133 (+20) nog aangekomen, richting Breda/Roosendaal was het ook maar angstig stil: de treinen t5129, t1929 (uit Rotterdam, +30), t9220 (uit Rotterdam, +26) en t5133 (+20) hebben gereden. Vanuit Rotterdam heeft ook trein (70)t5029 nog gereden en later kwam trein (70)t5033 aan vanuit de richting Zwijndrecht (+11). Trein t2228 is als eerste richting Rotterdam vertrokken vanuit Dordrecht (met +15).

Vanaf Rotterdam werd die trein t2228 erg vol (we reden ook maar met een VIRM-VI). In Den Haag HS heb ik besloten om de trein te verlaten en dit bleek een goede zet te zijn: het materieel van trein t9209 heeft als extra trein naar Amsterdam gereden met stops op Den Haag HS, Leiden (!), Schiphol en Amsterdam C. In deze trein was het (achterin) erg rustig. Volgens de omroep in de trein zijn we met +60 aangekomen in Amsterdam. Het materieel van deze trein ging vanuit Amsterdam meteen verder als t9236 en is met +32 uit Amsterdam vertrokken.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Ruben »

Vandaag weer eens zo'n dag dat ik de verkeerde keuzes in het OV maak, waardoor mijn reis onnodig langer duurt.
Besloot in Amstelveen Binnenhof de 5 te pakken ipv de 51, maar door de koffiepauze was de 51 sneller geweest. Er stond ook maar één tram op het keerpunt die leek te gaan rijden naar CS, er was er nog 1 inclusief bestuurder die heen en weer reed OP het keerpunt, met niets op de koersdisplays (leuke dagbezigheid).

Toen de IC naar Apd in op Asdz, waar vooral de tegentreinen fikse vertragingen hadden door een stroomstoring in Aml. Een t7000 is uitgevallen op Apd - Dv, mag je dus op de stations Apdo en Twl een uur extra op je trein gaan wachten.

Terugweg zou om 17:27 met de IC naar Gvc plaatsvinden, ik reis natuurlijk weer net op een tijd dat er geen t1500 vertrekt vanaf Apd, terwijl ik die juist nodig had omdat er nu dus een seinstoring op Dvd - Shl was en ik dus via Asd wilde.
Een ledige 9562 (nieuwe Virm dus) stond op spoor 5, met de bedoeling richting Dv te gaan.
Een t1500 met +15 naar Dv, gevolgd door een t1600 met éénzelfde vertraging naar Es. De t7000 heeft op al die treinen gewacht en had daardoor ook +10 aan de broek. Zo'n reisassistent (voor invaliden) werd bestookt met vragen, maar deed ze redelijk onvriendelijk van de hand met de mededeling dat ie dat ook allemaal niet weet.
De t1700 was wel op tijd, en er werd gewoon een fiets op het balkon gezet, hetzelfde balkon waar de HC sleutelde. Niks van een opmerking dat dit niet mag in de spits hoor.

Te Amf dan de t1500 gepakt, die weer later vertrok vanwege een aansluiting op dat ding uit Lw, en ja dan mag je weer in de remmen voor de t5500 die naar spoor 1 op Brn wordt gegooid. Leuke beslissing voor de treinpunctualiteit, maar je gooit een IC nog verder de vertraging in. En voor de reizigers naar Hvs die in dat sprintertje zitten maakt het niet uit om wat later in Brn aan te komen, omdat de sprinter daarnaartoe toch achter die IC zit. Houden we een handvol reizigers die in het dorp zelf moeten zijn over, die dan een paar minuten later aan zouden komen. Gelukkig krijgen we daar een vrij liggend spoor dus.
Omdat de sprinter ons toen al op de hielen zat, heb ik die vanaf Hvs genomen, en in Wp overgestapt op de t4300. Die had ook weer een aantal minuten vertraging, metro gemist, waardoor ik dus +30 had en werd ingehaald door de volgende IC die WEL reed. :roll:

Om dezelfde tijd, v. 18:58 ging VIRM 8727 in de t1600 dienst naar Amersfoort, daar mag je dan kennelijk weer overstappen voor de koplopers naar Es. :|
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Freek »

Door de stroomstoring raakte rond Breda inderdaad het een en ander van slag. Ik wilde met de s3600 van 11.40 weer richting het noorden van het land vertrekken. Maar werd eerst nog verblijd met een omgeleide Thalys uit de richting Ht. Verder mocht 2 minuten voor vertrek eerst nog een goederentrein door rijden richting HT. Op vertrektijd werd deze achtervolgt door een leeg stelletje plan/v. Leverde bij vertrek een +5 op. Vervolgens in de file naar Tilburg waar we ondertussen een +10 hadden.

Vervolgens kwamen we voor Ht voor een rooie te staan. De HC riep om dat onduidelijk was wanneer we binnen konden rijden en welke aansluitende treinen zouden rijden, er waren nogal wat verstoringen. Luister naar de omroepberichten op het perron was haar tip. Wat bleek later, trdl was onbereikbaar en ergens heeft een kapotte trein gestaan. Al met al een +15 bij aankomst in Arnhem.

Later met de s3700 van 17.12 vanuit Arnhem naar nog noordelijker vertrokken. Welke door een vertraagde stopper uit Tiel en een vertraagde s3600 uit Ht en een goederenvervoerder die nog voor de s2000 mocht kruisen bij vertrek uit Arnhem een +10 had. Aansluitingen waren natuurlijk weer weg, gtbv'tje ligt al weer klaar.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door tsov »

NS-Reiziger schreef:De t1700 was wel op tijd, en er werd gewoon een fiets op het balkon gezet, hetzelfde balkon waar de HC sleutelde. Niks van een opmerking dat dit niet mag in de spits hoor.
Mag wel hoor, met een internationaal fietskaartje :wink: Heb ik met M57 nog wel leuke herinneringen aan met een fiets vanuit (België-)Maastricht naar Amsterdam: s800 liep te veel vertraging op, dus werd in Ut opgeheven. Toen mocht dat allemaal in een losse VIRM-IV (dus ook mijn fiets) in de s3000... Ben maar vanaf Asa gaan fietsen, omdat die fiets er toch uit moest om de mensen langs te laten :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door JeePee »

VIRM 9564 is ook in aantocht. Het ding kwam ik net tegen in Kohlscheid om 9.50 aannemelijk ri Vl. DEUVM
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Freek »

GTBV'tje nummer twee, morgen is het vrijdag en gaat het eigenlijk ook altijd mis. 3 uit 5 werkdagen, geen slechte score. Waarom de s3700 van 17.12 naar Zwolle vandaag te laat was, joost mag het weten. de s3600 was op tijd, de stopper naar tiel van 17.03 had een +5, maar was al lang en breed weg toen de s2000 Arnhem nog moest binnen rijden, de s3700 zat daar achter. Toch vreemd dat er zo'n vertraging op treed, want dat was dan helemaal aan de s2000 te wijden, welke volgens internet wel op tijd in Nm moet zijn aangekomen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag werd de t4254 gereden met 2x SGMm-II i.p.v. de gebruikelijke losse SGMm-III.

Verder nog een wat apart eruit ziende maar wel erg duidelijke bestemming bij Arriva: op het achterste stel van de t32567 stond "Tot Gorinchem" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door JeePee »

Trein t1775 kwam met +10 aan in Amf door een in de weg rijdende cargo. De aansluitende t775 stond nog keurig te wachten. Netjes :-) Mcn had er flink de vaart in en de aankomst te Zl was nog maar +3. De mcn van t10775 had ook haast en reed strak op de ATB. Jammer alleen dat hij geen benul had waar de stations waren en dus steeds absurd vroeg remde. Aankomst in Lw werd hierdoor +6
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Lees net op Somda dat de t4254 die ik hierboven met 2x SGMm-II meldde zelfs uit 3x SGMm-II bestond... kennelijk was er materieel over, 'tis toch vrij zeldzaam dat ze op de Hoekse Lijn met dubbele capaciteit rijden.
Was vast niet vanwege het mooie strandweer :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Suus »

Hadden ze die uit Leiden gehaald? De s18800 en s19500 reden gisterenochtend volledig met SGMm-II, maar in de middag reden er minder treinen door logistieke problemen :? Nu was er gisteren een storing tussen Leiden en Alphen aan den Rijn, maar de spitstreinen reden op dat tijdstip al niet meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door M57 »

Ik miste ook een SGMm-II in de s9800. (Voor zover mijn overzicht nog actueel was.)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Vandaag reed er ook al een setje van 2xSGMm-III in de s4200. Lekker bezig dus :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

Van de week in een plan T deden in een bak alle linkerdeuren het niet. Een man die in Heerhugowaard wilde uitstappen met zijn fiets zich zich genoodzaakt dat te doen in Obdam omdat daar de deuren dus aan de rechterkant open gaan (richting Hoorn) Met een fiets zijn de gangpaden te smal en de deuren tussen de bakovergangen al helemaal. Zag er opzich wel komisch uit hoe die man het probeerde :oops:
Vanmiddag in een t3500 vanuit Shl weer hoop kofferdrukte. Een groepje van 6 personen had behalve hun eigen zitplaatsen de rest(!!!) van de 23 zitplaatsen gevuld met koffers in het bovencompartiment van het IRM 4tje waaruit de trein slechts bestond.
Door wat weinig nachtrust en drukte vandaag raakte ik een beetje uit mijn beleefde rol nadat ik het eerst paar keer netjes vroeg en uitlegde dat het voor mij de keuze was tussen staan of hun koffers te verplaatsen... 8-)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Dubbele P »

Sommigen misschien ook al opgevallen en hier reeds ooit gemeld, maar gisteren viel het mij persoonlijk op. Op station Vlissingen hangt om een of andere vage reden een spoorkaart uit mei 1993! :mrgreen: Een tijdje geleden meldde Schienenbus me dit al.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Vandaag reed er ook al een setje van 2xSGMm-III in de s4200. Lekker bezig dus :P
Hmm, was dat niet een defect stel dat ergens opgehaald was? Viel me namelijk zowel gisteren als vandaag op dat er in de middag een stel uit de dienst gehaald was en in de tuin van Rotterdam Centraal stond.

Verder aan opvallendheden...
- t2214 met IRM-VI i.p.v. DDM-1
- t5016 miste een V'tje en reed dus met "maar" 3x V :P
- een Plan V of T (heb de lengte van 't stel niet goed kunnen zien) in de t4152 :!:
- t1956 reed met +30 en de t1958 er vrijwel op blokafstand achteraan. Die laatste had een loc voor én achter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daantje »

Ik zag gister een Arriva Spurt door Rotterdam Centraal richting Dordrecht rijden. Geen idee meer hoelaat het was maar vanaf m'n stage op de 22e verdieping kan ik op het spoor kijken en ik zag ineens iets roods voorbij komen :p
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Ik zag gister een Arriva Spurt door Rotterdam Centraal richting Dordrecht rijden. Geen idee meer hoelaat het was maar vanaf m'n stage op de 22e verdieping kan ik op het spoor kijken en ik zag ineens iets roods voorbij komen :p
Een gevalletje wasstraat denk ik. (zie ook de onderstaande berichten)
KM46 schreef:
Reiziger Ddrs schreef:
KM46 schreef:Om 12:45 stond Arriva stel 505 (ja die nieuwe) te Rotterdam Centraal op spoor 8. Deze reed naar het opstelterrein om vervolgelgen gekoppeld te worden met een onbekend stel. Het hele spul vertrok vervolgens in de richting van Rotterdam Blaak, en ik neem aan naar Dordrecht.
Die twee stellen zullen inderdaad naar Dordrecht gegaan zijn. Doordeweeks tussen de spitsen in komen er altijd twee stelletjes naar Rotterdam om daar de wasstraat te bezoeken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:
Geert schreef:Vandaag reed er ook al een setje van 2xSGMm-III in de s4200. Lekker bezig dus :P
Hmm, was dat niet een defect stel dat ergens opgehaald was? Viel me namelijk zowel gisteren als vandaag op dat er in de middag een stel uit de dienst gehaald was en in de tuin van Rotterdam Centraal stond.
Lijkt me niet, combi kwam minstens 3x voorbij gereden.

Over die Spurt: die zag ik vanmiddag ook bij mijn werk voorbij rijden richting Schiedam, dus die zal wel naar Leidschendam zijn gegaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten