BBA Citaro's in Brabant filmden vroeger in de pauze wel eens een kopje koffie in plaats van een lijnnummer. Dan was het voor de reiziger ook meteen duidelijk waar die bus cq chauffeur mee bezig was.STF schreef:Het is ook echt geen enkele moeite om een symbool aan dat nummer te koppelen, zelfs de meest stokoude bussen met het belabberste lijn/bestemmings-instelkastje kunnen al (bedrijfs)logo's e.d. tonen.fred1954 schreef: Helemaal mee eens. Dit is ook iets van de laatste jaren dat 999 op het display. CXX doet dat in de Stadsregio Amsterdam ook. 999 GEEN DIENST. Ik meen dat EBS (Zaanstreek-Waterland) de 0 (nul) gebruikt. Volgens mij heb ik in verschillende plaatsen in Duitsland wel eens gezien, dat het nummerdisplay leeg blijft en op de bestemmingsdisplay staat dan vaak BETRIEBSFAHRT o.i.d. Maar ook daar wordt 999 als lijnnummer gebruikt op meerdere plaatsen, dus daar zou het ook niet kunnen, zoals we dit hier doen.
Zo rijden de bussen bij mij in de omgeving onder de nummers 996 en 997 bij een lege rit. Als reiziger zie je er niks van; 996 toont een busje en 997 toont het bedrijfslogo. Desnoods kun je hier ook nog 994 of 995 invoeren, dan krijg je een steeksleutel of het logo van de Europese unie te zien. Staat toch allemaal net even iets duidelijker dan dat slome 999...
Mij zal het verder weinig boeien eerlijk gezegd. Vroeger lieten bussen gewoon het lijnnummer staan en werd er de tekst Geen Dienst op gezet. Volgens mij begreep iedereen dat wel. Of er nu 21 Geen Dienst staat of 999 Geen Dienst maakt voor mij niet zo een verschil.