Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Flitskikker »

Vanochtend in de nieuwe bus. Had er wat gemengde gevoelens bij. Sowieso waren alle bussen tussen 7 en 8 minstens 7 minuten te laat. Bijna m'n trein gemist. Halteomroep klinkt nog kariger dan in een Mat '64 denk ik. Stopbel inderdaad irritant. De ProData-kastjes voor het in- en uitchecken reageren een beetje traag en geven geen pieptoon, dus daar was wat onduidelijk over onder de reizigers. Bij een halte maar liefst 2 minuten lang uitladen.

Heb een beetje de vertrektijden (+12 bijv) met vertragingen in de gaten gehouden. Ik snap niet waarom er zeer veel grote vertragingen zijn. Geeft het systeem verkeerde informatie? Verliest het personeel tijd met het proberen in te stellen van het nieuwe systeem? Heeft het personeel überhaupt training gehad in het nieuwe systeem?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door tsov »

Als ik mijn chauffeur gisteren mocht geloven hadden ze nooit 'live' instructie met Albatros gehad, alleen op papier. Dus hij was flink aan het vogelen met die boordcomputer. Hij had wel een instructieboekje bij zich, maar hij kwam al op vertrektijd aanrijden, dus daar was niet echt tijd voor.

En die Prodata-kastjes zijn inderdaad tenenkrommend traag. Vind het ook jammer dat zoveel vervoerders daarvoor kiezen... Alleen de cico's van Cxx/HTM/RET/GVB en NS zijn snel genoeg naar mijn mening.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
iraj-smile
Berichten: 36
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door iraj-smile »

weet iemand wat er gaat gebeuren met de Groene Hybride bussen van de provincie??
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Meltrain »

Alle hybride Van Hool's gaan (in principe) naar de stadsdienst van Leiden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door tsov »

Er zwerven al foto's rond met die bussen met Arriva-stickers, gewoon in Connexxion-groen dus. Aannemelijk worden ze in de komende weken in een andere outfit gestoken. Er schijnen ook nog wat interieurwijzigingen aan te komen, dit op verzoek van de chauffeurs.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Suus »

Vergeet de boordcomputer niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door tsov »

Dat inderdaad ook! Maar Arriva scheen toch ook serieus te willen gaan kijken naar de stoelindeling in die dingen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Daniel »

Flitskikker schreef:Stopbel inderdaad irritant.
Die stopbel is zo in alle nieuwe VDL-bussen, dat heeft op zich niks met Arriva te maken dus (als ik me niet vergis hebben de Amba´s in de Zaanstreek ´m ook)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Suus »

Alle VDL-bussen geleverd sinds eind 2010. Je went er vanzelf aan kan ik je verzekeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door nvdw »

Ohja de bel die zo de gong van het Noord-Koreaans staatsjournaal had kunnen zijn. Vloog een meter in de lucht toen ik die voor het eerst hoorde :)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Naar wat ik vandaag heb gezien op het station hier is het een combinatie van onbekendheid met het materieel en, nog steeds, deurproblemen. Enkele ritten vertrokken in het kwartiertje dat ik er was met +7! :evil:

In ieder geval heb ik nu wel deze in handen: *O*
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door ODRAIL »

Hmm ja. Voor die lijnenkaart moet ik er ook nog een keertje voor op uit. Of is deze ergens te downloaden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Suus »

Ja, op de site van Arriva onder Reisinformatie > Kaarten en plattegronden > Zuid-Holland :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door ODRAIL »

Bedankt :wink: .

Dit scheelt mij een ritje naar een Arriva store.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door TLP »

Voor wat betreft die stopbel: ik vind 'm juist wel geestig. Ik ken het interieur van een Arriva Citea nog niet maar in een GVB vind ik het in combinatie met de getinte ruiten en LED-verlichting best dynamisch. Het is in ieder geval veel beter dan een schel ding in bijvoorbeeld een MAN die de ene keer ziek lijkt en de andere keer zo opgewekt is dat je ervan schrikt. :X
peterbil
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 21:33

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door peterbil »

Vandaag al 3 bussen zien rijden waarvan de nummers niet klopten.
Qliner reed een stuk waarin het lijnnummer constant fluctueerde van 999 naar 361.
Als ik het goed begrijp ligt dit dus aan de software van de boordcomputers?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door tsov »

Ja, de boordcomputer stuurt ook de lijnfilms aan.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door BrengMe »

peterbil schreef:Vandaag al 3 bussen zien rijden waarvan de nummers niet klopten.
Qliner reed een stuk waarin het lijnnummer constant fluctueerde van 999 naar 361.
Als ik het goed begrijp ligt dit dus aan de software van de boordcomputers?
Dat is nog niet het ergste. Lijn 195 reed gisteren zonder lijnnummer en bestemming op de lijnfilms rond.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Niet alleen lijn 195.. :|
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Somoht »

Ik zie het ook vanuit de reisinformatie, heel veel positie/punctualiteitsberichten (van alle Arriva voertuigen in heel Nederland) zijn gewoon kwartier tot uur vertraagd. Lijkt erop dat de servers van Arriva de toename in verkeer niet aankunnen.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Tristan »

BrengMe schreef: Dat is nog niet het ergste. Lijn 195 reed gisteren zonder lijnnummer en bestemming op de lijnfilms rond.
Vandaag werkte het lijnnummer en de bestemming op de lijnfilm wel. In de bus waar ik vanochtend in zat, werkte de cico niet. In de bus die ik vanmiddag had, werkte de cico wel. Maar ik vind het wel irritant dat dat apparaat geen (duidelijke) pieptoon geeft en dat bij het uitchecken alleen maar 'Tot ziens' vermeld staat en niet de kosten en het restsaldo. Nu heb ik Arriva's aanvullende abonnement op mijn kaart staan, dus voor mij maakt dat verder niet uit, maar ik kan het me voorstellen dat saldoreizigers dat zeker irritant vinden.

Zojuist ben ik, na mijn sportavond, ook nog even langs de stalling in Schoonhoven gefietst en daar staan momenteel nog 6 á 7 Connexxionbussen gestald. Zeer waarschijnlijk voor de 195 en 295 die in Schoonhoven beginnen
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door MdJ »

Bee schreef:Alle VDL-bussen geleverd sinds eind 2010. Je went er vanzelf aan kan ik je verzekeren.
Syntus heeft ze niet. (stadsbus Apeldoorn 5001-5024, Streekbus Veluwe 5127-5152)
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Michael 1988 »

Ik ben inmiddels aan de cico's van Arriva en Veolia gewend, maar die van Brabant hebben wel een pieptoon. Ik vind juist die snelle dingen irritant momenteel omdat je niet verwacht dat het zo snel gaat en je niet direct in de gaten kunt hebben dat je bent ingecheckt. Die cico's zijn dus even wennen en van die pieptoon is even een mailtje sturen naar Arriva en kijken of ze er iets aan kunnen doen. Maar het is een nieuwe vervoerder in een gebied waar decennialang dezelfde vervoerder reed dus alles is gewoon even wennen. Het komt uiteindelijk wel allemaal goed (ook met de problemen met het materieel) en zit niemand hier nog te klagen.

Overigens die snelle cico's zijn wel handig met in- en uitstappen dat geef ik toe. Dan'gaat het vaak vlotter, maar niet altijd. Want vooral oudere mensen hebben nog wel eens moeite met die dingen en neigen vaak nog dubbel in te checken.
eric12
Berichten: 1
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 00:30

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door eric12 »

Tristan schreef:
BrengMe schreef: Zojuist ben ik, na mijn sportavond, ook nog even langs de stalling in Schoonhoven gefietst en daar staan momenteel nog 6 á 7 Connexxionbussen gestald. Zeer waarschijnlijk voor de 195 en 295 die in Schoonhoven beginnen
Zijn de Volvo's wel gebleven of rijden die nu ook niet meer op lijn 195/295?
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Flitskikker »

tsov schreef:Ja, de boordcomputer stuurt ook de lijnfilms aan.
Hoe kom het dan dat bijvoorbeeld een bus hier 147 weergeeft bij het stilstaan bij de halte, maar weer naar 999 springt wanneer hij daar vertrekt?

Bus van 18:10 toch maar even mooi gebruik van gemaakt (vanuit Leiden) vandaag. :D
Hoorde wel een keer "Dit is een test van Loesje" door de speakers. :?
Hopelijk krijgen de chauffeurs nog wat extra training in het nieuwe systeem.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten