OVer je reiservaringen in december 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Thom91 »

@bee, geluidswal tussen spoorlijn en snelweg? :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Nooit bij Maarn geweest zeker? Daar hebben ze vorig jaar ook een geluidswal tussen het station en de snelweg neergezet, de snelweg loopt daar zo'n beetje over het perron dus dan is het toch wel erg fijn als je op de trein moet wachten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Alargule »

Tsja, je zou als automobilist op een zonnige dag in je cabriootje maar last hebben van die voorbijrazende treinen zeg...:mrgreen:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door fogeltje »

Voorspoedig ritje. Lijn 121 exact op tijd de gehele rit naar Uden. De Diamond bus was twee minuten later omdat er in Veghel ongelukken gebeurd waren. De Breng 99 was inmiddels op perron C gaan staan omdat die net uit Nijmegen aankwam en niet doorhad dat er een bus eerder nog moest komen (die ouwe van OAD wist dat, die liet zijn vee altijd netjes op de buffer uitstappen), Diamond gebruikte derhalve perron A. We waren netjes op tijd in Nijmegen met drie minuten vertraging (en we hadden drie minuten vertrekvertraging, dus we reden netjes op tijd) en daar stond lijn 11 al klaar waar ik nog net bij kon. Was weer eens voor openingstijd bij de bibliotheek :') Ben benieuwd hoe de terugreis straks gaat. Als het goed is loop ik straks niet naar Heyendaal, want er rijden veel meer bussen langs onze kant van het Huygensgebouw sinds gisteren. Bovendien komt lijn 14 niet over de Erasmuslaan, dus ik denk dat alle bussen me hier vol voorbijrijden.
"Een touringcar is geen bus"
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Jurre »

Paar metro'tjes gecheckt vanmiddag maar geen M5 gezien. Leek me dat ze juist nu met de nieuwe dienstregeling in gingen stromen?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door MdJ »

Busindeling van station Apeldoorn is gewijzigd. Op alle perrons vertrekken stadslijnen.

Syntus rijdt inmiddels met 2 regelige bestemmingen rond. Eerste regel is de wijk, tweede regel een belangrijke bestemming.
*Lijn 3 heet dus "De Maten | [scroll] Omnisport - Matenhoeve - Matenveld", lijn 9 "Zuidbroek | [scroll] Zevenhuizen - Wkc Anklaar"
*Veel bussen zonder lijnnummer overigens.
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Xanland »

Deels ook wel een zooitje moet ik eerlijk zeggen hoor! Geen aka nul komma nul lijninstructies gehad. Lijn 11 mochten ze onder andere in de vrije tijd met auto uitzoeken.

Daarnaast veel filmfouten op de geledes opgemerkt, wel even netjes in Mijn Syntus gemeld. Tweeregelige viel mij inderdaad ook op, hoewel ik zelfs alternerend tweeregelig heb gezien. Of scrollend tweeregelig inderdaad zoals jij vermeld. Het is denk ik flink wennen.

De perrons op het busstation waren ook nog niet top geregeld om eerlijk te zijn. Dingen als Anklaar stond er nog op die om half moest vertrekken ofzo, dus daar moeten ze zeker nog naar kijken.

Voor de rest ben ik zeer benieuwd hoe het gaat lopen! Het leek er verder wel goed uit te zien, maar de reiziger moet nog wel even zoeken. :+

In Midden-Overijssel eigenlijk hetzelfde verhaal qua lijnfilms.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door webguy »

Ik zag vanochtend in Arnhem veel Syntus bussen met "Bestemming$Via" dus "Apeldoorn$via de Maten" in een heel klein lettertype.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Daniel »

Lekkere chaos op Vianen Lekbrug vanmiddag weer, dat busstation is echt niet handig voor o.a. de 387, 388, 400 en 401 die een ruime rijtijd i.v.m. eventuele files hebben en dus vaak lang staan te halteren om niet te vroeg te vertrekken.
De 388 week zodoende al uit naar een ander perron omdat de 400 en 401 nog op de halte stonden, maar liep daar weer vast op lijn 81 die bij de achterste halteplaats stopte terwijl de voorste ook vrij was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Xanland »

webguy schreef:Ik zag vanochtend in Arnhem veel Syntus bussen met "Bestemming$Via" dus "Apeldoorn$via de Maten" in een heel klein lettertype.
Klopt, dat is er inderdaad ook aan de hand. De $ (dollarteken) behoort een code voor tweeregelig te zijn als ik het zo merk - alleen werkt dit niet op, lijkt het, de Gorba-displays, van alternerend zijn ze afgestapt. Ben benieuwd hoe snel ze dat opgelost hebben. Kwam het ook tegen op de Veluwelijn-lijnen.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Ardan »

Volgens mij hebben ze hier ook probleempjes met de bestemmingsfilms gehad, gisteren zag ik nog tweeregelige bestemmingen, alternerend zelfs, maar vandaag is het alweer anders, nu staat er alleen maar '1 Blauwenoord', zonder 'via Rivierenwijk' [alt] 'en Colmschate'.
Ik doe ook maar wat
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door iljitsch »

Bee schreef:Goed, Nederland is een aantal nieuwe stations rijker en ik ben ze op Groningen Europapark na allemaal langs geweest vandaag
Oef, mijn OV-chipkaart doet al pijn bij de gedachte alleen!

Maar was Groningen Europapark niet al in dienst? Er hingen redelijk wat mensen op het half-affe perron toen ik er in februari langsfietste:

Afbeelding
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door webguy »

Stond vanavond even te kijken naar de vertrektijden van Arriva/Breng en zag wat merkwaardige uitzonderingen.
- De s30900 en s30700 stoppen allemaal te Westervoort, behalve twee ritten 's ochtends t30921 en t30925. Gevalletje CNL?
- Tussen 22 maart en 3 november 2013 rijdt de t30951 opeens 4 minuten eerder...
- De laatste twee ritten naar Doetichem niet stoppen te Arnhem Velperpoort (t30989 en t30995)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Gerp is iets naar het oosten verplaatst en heeft nu perrons aan alle drie de sporen, aan de lijn Meppel - Groningen is het dus echt nieuw.

De volledige ronde was Dvd - Apd - Zp - Hgl - Aml - Mrb - Zl - Kpnz - Ampo - Hvs - Amf - Hvl - Amf - Asd - Hwzb - Asd :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door webguy »

Geen spoormedewerker dus vast Altijd Vrij?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Thom91 »

SOV! :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Laatste maand week-ov inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Ronald »

@Bee: NL weer compleet? Hopelijk is het komend weekend een beetje mooi weer, dan ga ik ook maar eens een inhaalslagje maken :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Alle blauwe bordjes zijn weer compleet. Er zijn nog wel een paar leuke dingetjes die ik nog wel wil hebben, twee ervan gaan nog wel lukken voor de jaarwisseling :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door M57 »

webguy schreef:- Tussen 22 maart en 3 november 2013 rijdt de t30951 opeens 4 minuten eerder...
Volgens mij is dat i.v.m. de zomer-ICE die altijd om 14.34 vertrok uit Amsterdam.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door BR628 »

webguy schreef:De laatste twee ritten naar Doetichem niet stoppen te Arnhem Velperpoort (t30989 en t30995)
Lijkt mij om het uitgaanspubliek op Ah gecontroleerd in de trein te krijgen ipv op het onoverzichtelijke Ahp. Dit ook vanwege evt overlast rond Ahp.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Laatste rit, die allerlaatste is gewoon een nachttrein: kwart voor drie 's nachts is toch geen laatste rit meer :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Fles »

Bee schreef:Alle blauwe bordjes zijn weer compleet. Er zijn nog wel een paar leuke dingetjes die ik nog wel wil hebben, twee ervan gaan nog wel lukken voor de jaarwisseling :Y
Pff ik ben nog wel tot eind februari bezig met al die grappen hoor :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Ik heb na 31 december voor onbepaalde tijd geen vrijreizenperiode meer, dus pak ik het liever nu in een keer op. Vandaag alles op de foto gezet, morgen weer verder aan de scriptie :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een steward met paranormale gaven op de MerwedeLingeLijn... gaf ´m m´n trajectkaart Amersfoort - Utrecht en zonder hem uit te lezen wist ´ie dat het goed was. Toch knap om aan de buitenkant van die kaart te kunnen zien dat hij ingecheckt is :P
(Was overigens pas de tweede steward in anderhalve week die wat anders deed dan bijpraten met bekenden, de krant lezen of slapen gedurende m´n nu even dagelijkse ritje Ddrs - Gr)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten