Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Yep, het wachten is op een blauw dakje met vitesse vlaggetje in Nijmegen............
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Kun je lang wachten Vlaggetjes zitten alleen op trolleybussen.peter s schreef:Yep, het wachten is op een blauw dakje met vitesse vlaggetje in Nijmegen............
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Weet ik ook niet direct, maar voor HOV moet er wel wat aan de doorstroming gebeuren. Kan me voorstellen dat er met een beetje knutselen nog wel iets te doen valt.fogeltje schreef:Wat gaan ze met de Graafseweg eigenlijk doen cq willen ze doen? De busbaan doortrekken op het traject Centraal - Neerbosscheweg? Daar lijkt me erg weinig ruimte voor te zijn en een rijbaan opofferen is ook absoluut geen optie. Het zou er wel om staan te springen, want daar profiteert lijn 99 natuurlijk ook enorm van (en lijn 2 natuurlijk ook, maar die boeit mij dan weer niet zo ).Freek schreef:Busbaan Graafseweg, busbaan Elst nabij het station, doorstroming Griftdijk en in Arnhem Zuid nog iets.
De haltes A en B (de uitstaphalte en oude Heyendaalshuttle) gaan verdwijnen. Er zijn juist door een toename van het aantal lijnen meer haltes nodig. Uitstapplek voor de Heyendaalshuttle blijft de uitstaphalte op het bussstation. De halte op de busbaan richting station is de uitstaphalte voor de 11 en 12 zodat deze geen plek bezet houden op het station en direct de buffer op kunnen.fogeltje schreef:Welke haltes gaan weg? Die rechtsbuiten (waarbij links perron A is)? En of het zoveel veiliger gaat zijn is ook betwijfelen. Als de nieuwe instapplek ook de nieuwe uitstapplek wordt (er ligt ook een haltehaven richting station) dan krijg je juist een horde makke schapen die daar gaan oversteken. Ook zou dit slecht zijn voor overstappers, die moeten dan een flink eind lopen met missende aansluitingen als gevolg. Maar volgens mij laat lijn 10 zijn vee vooralsnog op het busstation uitladen.Freek schreef: De overige 10-lijnen en 300 volgen later. Het heeft te maken met de bouw van Doornroosje; daardoor verdwijnen 2 haltes op het busstation. Verder is het natuurlijk stukken veiliger dan de oude plek.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Ah juist. Wat voor een vreemde nieuwbouw wordt dat als hij die stukken nodig heeft?
Aan de doorstroming op de Graafseweg moet zeker iets gebeuren, maar je hebt sommige stukken eigenlijk al geen ruimte meer. Ben benieuwd wat ze gaan verzinnen.
Aan de doorstroming op de Graafseweg moet zeker iets gebeuren, maar je hebt sommige stukken eigenlijk al geen ruimte meer. Ben benieuwd wat ze gaan verzinnen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Als ik nu op de site van Breng kijk rijden veel lijnen tussen Arnhem en Nijmegen nu met +15, oplopend tot +32. Dat is wel erg veel.
Vanmiddag lijn 31 uit Arnhem genomen met vertrek +3; onderweg even +6,5 geweest. Liep daarna terug naar +4. En dat op een rustige, voorspoedige rit. Maak me nu wel echt zorgen.
Vanmiddag lijn 31 uit Arnhem genomen met vertrek +3; onderweg even +6,5 geweest. Liep daarna terug naar +4. En dat op een rustige, voorspoedige rit. Maak me nu wel echt zorgen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Lijn 99 naar Uden van 16:26 kwam met ongeveer +12 aan in Uden. Aansluitende 121 werd keihard gemist. Gelukkig had ik in Nijmegen de bus van 16:11.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Breng inventariseerd overigens de halteborden die nog niet vervangen zijn. Als je nog gele borden tegenkomt, dan kun je die melden op twitter: @BrengOV
Heb al doorgegeven dat het nieuwe bord voor lijn 10 op Nijmegen CS geel is.
Heb al doorgegeven dat het nieuwe bord voor lijn 10 op Nijmegen CS geel is.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Volgens mij zouden de prioriteiten van Breng ergens anders moeten liggen, maargoed :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Das maar de vraag. Ze zullen wel een lijstje hebben waarop men punten krijgt voor behaald. Ja/ nee. Voor elke ja krijgen ze een x bedrag.Bee schreef:Volgens mij zouden de prioriteiten van Breng ergens anders moeten liggen, maargoed :')
Op tijd rijden is 'nee' en dát is toch niet te redden, zal men denken. Dan gaan we maar naar de bordjes een ja scoren.... ;-)
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Men heeft nu in Elst bij het station een bushaltepaal richting Arnhem vlak voor de spoorwegovergang geplaatst. Vast om tijd te besparen, maar het ziet er wel ongelooflijk gevaarlijk uit, vind ik. Overigens helpt 't niet veel, want enkele ritten van lijn 31 rijden gewoon weer met +20.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Gelede bus op lijn 31 in Meijhorst, dan een half uur al niks
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Hoe lang zal het eerste artikeltje in De Gelderlander nog op zich laten wachten :') ?
Goed, er ligt nu een laagje sneeuw, maar gisteren was dat excuus er toch niet. Eerlijk gezegd vreesde ik wel een beetje voor de reistijden, maar had niet verwacht dat alles zo erg zou zijn.
Goed, er ligt nu een laagje sneeuw, maar gisteren was dat excuus er toch niet. Eerlijk gezegd vreesde ik wel een beetje voor de reistijden, maar had niet verwacht dat alles zo erg zou zijn.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Geleed CNG of diesel?peter s schreef:Gelede bus op lijn 31 in Meijhorst, dan een half uur al niks
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Klopt het dat er ritten zijn uitbesteed aan TCR? Zag gisteren een paar MANs met dubbele nummering en een klein autootje van TCR bij het station in Arnhem. De bussen met dubbele nummers heb ik in ieder geval gezien op de 27/29, maar de chauffuers droegen wel Breng-kleding.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Ja.marvinkok schreef:Klopt het dat er ritten zijn uitbesteed aan TCR? Zag gisteren een paar MANs met dubbele nummering en een klein autootje van TCR bij het station in Arnhem. De bussen met dubbele nummers heb ik in ieder geval gezien op de 27/29, maar de chauffuers droegen wel Breng-kleding.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Mercedes gaskoekje schreef:Geleed CNG of diesel?peter s schreef:Gelede bus op lijn 31 in Meijhorst, dan een half uur al niks
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Na ruim drie kwartier weer busje naar Weezenhof, 7 min te laat maar of dat nog telt!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Klopt en dat gaat lekker.marvinkok schreef:Klopt het dat er ritten zijn uitbesteed aan TCR? Zag gisteren een paar MANs met dubbele nummering en een klein autootje van TCR bij het station in Arnhem. De bussen met dubbele nummers heb ik in ieder geval gezien op de 27/29, maar de chauffuers droegen wel Breng-kleding.
Bus van 21:20 vanaf D'chem stond/ reed langs verkeerde perron waardoor ik een uurtje later de boze passagiers "over me heen kreeg", de zelfde bus(van 2120) zag ik in Doesburg een woonerf in schieten!!! Afslagje te vroeg , nee we komen er wel
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Mag ik hier ook mijn ervaringen kwijt vwb het materieel? of is dit een specifiek lijnen/concessie forum?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Ik zou als chauffeur zijnde een beetje uitkijken met klagen over het bedrijf c.q. het materieel.Chauffeur63 schreef:Mag ik hier ook mijn ervaringen kwijt vwb het materieel? of is dit een specifiek lijnen/concessie forum?
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Dat er wordt meegelezen door "Big Brother" mag geen geheim zijn, maar het zou toch te triest zijn
als ik, degene die wel 8-9 uur per dag op de chauffeursstoel "zit" , niet straffeloos kan vertellen
hoe hij het ervaart. :X
als ik, degene die wel 8-9 uur per dag op de chauffeursstoel "zit" , niet straffeloos kan vertellen
hoe hij het ervaart. :X
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Dit topic is voor ALLES met de concessie AN en Breng te maken heeft, dus ook wat je van het materieel vindt, hoe chauffeurs over passagiers denken en omgekeerd etc. De regel op internet is verder altijd dat je wel voorzichtig moet zijn omdat de baas in principe overal zou kunnen meelezen. Nu weet ik niet hoe ze bij Hermes/Breng omgaan met kritiek. Maar volgens mij is niet af te leiden uit je forum profiel of posts wie jij werkelijk bent, dus zolang je niets post wat tot jou persoonlijk te herleiden is, hoef je je ook niet al te veel zorgen te maken denk ik.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Worden er hele lijnen uitbesteed (zoals voorheen lijn 99) of slechts enkele ritten? Zo ja, welke lijnen zijn uitbesteed? Dan kan Frank weer tekeer gaan op de wiki ;)Chauffeur63 schreef:Klopt en dat gaat lekker.marvinkok schreef:Klopt het dat er ritten zijn uitbesteed aan TCR? Zag gisteren een paar MANs met dubbele nummering en een klein autootje van TCR bij het station in Arnhem. De bussen met dubbele nummers heb ik in ieder geval gezien op de 27/29, maar de chauffuers droegen wel Breng-kleding.
Bus van 21:20 vanaf D'chem stond/ reed langs verkeerde perron waardoor ik een uurtje later de boze passagiers "over me heen kreeg", de zelfde bus(van 2120) zag ik in Doesburg een woonerf in schieten!!! Afslagje te vroeg , nee we komen er wel
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Ach ze kennen me als kritisch en dit is me niet altijd in dank afgenomen door div. mensen binnen het management.fogeltje schreef:Dit topic is voor ALLES met de concessie AN en Breng te maken heeft, dus ook wat je van het materieel vindt, hoe chauffeurs over passagiers denken en omgekeerd etc. De regel op internet is verder altijd dat je wel voorzichtig moet zijn omdat de baas in principe overal zou kunnen meelezen. Nu weet ik niet hoe ze bij Hermes/Breng omgaan met kritiek. Maar volgens mij is niet af te leiden uit je forum profiel of posts wie jij werkelijk bent, dus zolang je niets post wat tot jou persoonlijk te herleiden is, hoef je je ook niet al te veel zorgen te maken denk ik.
Ze zullen me aan de schrijfwijze wel herkennen, maar dat vind ik niet zo'n punt want ik vind de veiligheid en gezondheid
van mijn collega's en mezelf heel erg belangrijk.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Je moet zelf weten of je je hier kritisch wilt uit laten. Wij belemmeren je in ieder geval (zover ik weet). Het is in ieder geval niet off-topic.Chauffeur63 schreef:Ach ze kennen me als kritisch en dit is me niet altijd in dank afgenomen door div. mensen binnen het management.fogeltje schreef:Dit topic is voor ALLES met de concessie AN en Breng te maken heeft, dus ook wat je van het materieel vindt, hoe chauffeurs over passagiers denken en omgekeerd etc. De regel op internet is verder altijd dat je wel voorzichtig moet zijn omdat de baas in principe overal zou kunnen meelezen. Nu weet ik niet hoe ze bij Hermes/Breng omgaan met kritiek. Maar volgens mij is niet af te leiden uit je forum profiel of posts wie jij werkelijk bent, dus zolang je niets post wat tot jou persoonlijk te herleiden is, hoef je je ook niet al te veel zorgen te maken denk ik.
Ze zullen me aan de schrijfwijze wel herkennen, maar dat vind ik niet zo'n punt want ik vind de veiligheid en gezondheid
van mijn collega's en mezelf heel erg belangrijk.
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten