OVer Missers in de Reisinformatie #25

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door marvinkok »

Dat die borden niet werken is een misser idd, maar Arriva heeft toch gisteren de dienst overgenomen van Connexxion?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Milco »

Ja, maar de nieuwslezeres had het over 'Connexxicon'.
Hij had net zo goed in het Blundertopic gekund, maar gelijkertijd was het een misser dus besloot ik toch maar om 'm hier te plaatsen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door marvinkok »

Ah, ik las al gewoon Connexxion, vandaar ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Suus »

Dat die borden in Leiden niet meer zouden werken vanaf gisteren kon ik je op een briefje geven, want iets anders dan InfoXX eten ze niet. Dat zien we al heel lang met Veolia.

Ik vrees dat de situatie ook nog wel een tijdje gaat duren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door webguy »

Is natuurlijk onzin omdat je tegenwoordig een standaard hebt - KV6. Zo'n beetje alle vervoerders kunnen dat leveren - hoe denk je anders dat al die DRIS'en worden aangestuurd?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Somoht »

webguy schreef:Is natuurlijk onzin omdat je tegenwoordig een standaard hebt - KV6. Zo'n beetje alle vervoerders kunnen dat leveren - hoe denk je anders dat al die DRIS'en worden aangestuurd?
Ja maar niet de oude DRIS'jes zoals in Lelystad die gingen via proprietary formaten. In Leiden staan op CS nog oude borden en een nieuwe nog niet-werkend bord wat moet gaan werken via Koppelvlak19.
Maar dit is dus het belang van het beheren van DRIS'sen door de concessiehouder door een partij die boven de vervoerders staat (ook om concessie overspannende verbindingen te tonen) door een partij zoals bijvoorbeeld GOVI.
En daar zijn indeerdaad standaarden voor zoals K1 (statisch), KV6 (positie/punctualiteit updates), KV15 (tekstberichtjes), KV17 (ingrepen door CVL zoals inkorten,vervallen van rit)
9292 doet de DRIS'sen in Zuid-Holland overigens, met KV19 (actuele vertrektijden per halte).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

Er staat ook gewoon een DRIS van de Provincie Zuid-Holland op het busstation in Leiden, maar die toonde gisteren nog dat er geen informatie beschikbaar is.

Een andere misser in Amersfoort: leuk en aardig dat de s5800 als Sprinter naar Amsterdam Lelylaan staat aangekondigd, maar via´s hadden er toch ook wel bij gemogen. Die ontbraken op de PV´s in de hal vanmiddag.
En ook wel een bijzondere was de omroep dat de IC naar Enschede van 12.24 uur over 10 minuten vertrok vanwege een grote vertraging. Dat verscheen zodoende ook op de TBPs, ziet er wat bijzonder uit dat de oorzaak van een +20 "grote vertraging" is :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door webguy »

Zat toevallig net te kijken, maar het kan ook zijn dat de daarvoor kerende trein grote vertraging had...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door marvinkok »

Hoor nogal wat mensen klagen over de dienstregeling vinden op de website van Connexxion.
Misschien dat je eraan moet wennen, dat interactieve, maar ik heb nergens problemen mee. Bij mij (met Chrome) werkt het ook gewoon. Hebben lui van hier er misschien ook andere ervaringen mee?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Suus »

Twee TB7's van vandaag.
Afbeelding
Opname gemaakt op Almere Centrum. Opvallend zijn het blauwe balkje "Rijdt verder naar Vlissingen", en de regel "Stopt tot Lelystad Centrum niet".
Afbeelding
In Almere Poort ging iets niet helemaal goed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Somoht »

Bee schreef:Twee TB7's van vandaag.
Opname gemaakt op Almere Centrum. Opvallend zijn het blauwe balkje "Rijdt verder naar Vlissingen", en de regel "Stopt tot Lelystad Centrum niet".

In Almere Poort ging iets niet helemaal goed.
Die regel stopt tot Lelystad niet is wel een goede aanvulling ivm Almere Buiten die geen IC station meer is.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door webguy »

Het klopt toch op Centrum? Hij gaat naar Leeuwarden, de volgende stop is Lelystad, op Almere Buiten stopt 'ie niet. Ik vind "Sloterdijk" rijdt verder naar Vlissingen veel duidelijker dan de oude situatie van de s5100 s5700 die overal andere eindbestemming had...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

s5700 bedoel je neem ik aan? Maar daar had het nog nut omdat het een erg trage verbinding naar het eigenlijke eindpunt was. Bij de s2600 is daar geen sprake van: voor bv. Rotterdam - Almere heb je wel snellere opties, maar er zijn geen latere treinen waarmee je eerder aankomt.
Wat dat betreft is het aangepaste eindpunt bij de s5800 dus wel weer logisch.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door webguy »

Overigens bedacht ik me vandaag toen ik eens ging navragen bij collega's dat Almere Poort nog BEPAC is, dus dat dit waarschijnlijk in de converter ergens fout zit.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Edwin »

Klaasje schreef:
Vinny schreef:Op Schiphol staat op de leuke schermpjes de sprinter naar "Amsterdam Muiderpoort". Dat vind ik wel een heel bijzondere "eindbestemming". :lol:
De IC naar Vlissingen wordt op Almere Centrum getoond als de IC naar Sloterdijk. Iets soortgelijks dus.
Op de film van de trein zelf stond gister wel Vlissingen en op Amsterdam Centraal staan op de TBPS wel Vlissingen.
Ik vraag mij af hoe het op Weesp gaat als je 2 sprinters heb die naar Hoofddorp gaan, alleen de een via Centraal en de ander via Zuid.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Edwin »

webguy schreef:Het klopt toch op Centrum? Hij gaat naar Leeuwarden, de volgende stop is Lelystad, op Almere Buiten stopt 'ie niet. Ik vind "Sloterdijk" rijdt verder naar Vlissingen veel duidelijker dan de oude situatie van de s5100 s5700 die overal andere eindbestemming had...
Ik weet alleen niet of op de TBP zelf ook stond: Rijdt verder naar Vlissingen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Suus »

Edwin schreef:Op de film van de trein zelf stond gister wel Vlissingen en op Amsterdam Centraal staan op de TBPS wel Vlissingen.
Ik vraag mij af hoe het op Weesp gaat als je 2 sprinters heb die naar Hoofddorp gaan, alleen de een via Centraal en de ander via Zuid.
De een gaat naar Hoofddorp, de ander naar Amsterdam Lelylaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Klaasje »

Daniel schreef:s5700 bedoel je neem ik aan? Maar daar had het nog nut omdat het een erg trage verbinding naar het eigenlijke eindpunt was. Bij de s2600 is daar geen sprake van: voor bv. Rotterdam - Almere heb je wel snellere opties, maar er zijn geen latere treinen waarmee je eerder aankomt.
Wat dat betreft is het aangepaste eindpunt bij de s5800 dus wel weer logisch.
Op Schiphol kan je overstappen op de s4300 om daarmee ongeveer 5 minuten eerder aan te komen. Voor Lelystad geldt weer wel dat blijven zitten beter is.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door wouter15 »

Niet echt een misser maar toch: Vanmiddag nam ik de IC richting Leiden CS van 12:55 vanaf Utrecht CS. We zouden eigenlijk op spoor 12a aankomen en dat stond ook op de borden. Alleen toen de trein aan kwam rijden reed hij per ongeluk door tot 12b. Vonden we niet eht leuk om van 12a helemaal naar 12b moesten lopen. De NS heeft zich er gelukkig wel verontschuldigt erover.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Meltrain »

Er is toch wat misgegaan bij het invoeren van de haltes van RET-lijn 170: halte Kogelwieckplantsoen staat als 'Kogelwiekplantsoen' en halte Offenbachplantsoen staat als 'Offenbachlaan' op de schermen. :?
Ook opvallend: in Zoetermeer heeft Veolia al haar vertrekstaten in de abri hangen, maar de vertrekstaten van de RET hangen aan de haltepaal. :P

Maar deze kleine dingetjes vallen natuurlijk in het niet bij Arriva in ZHN. :lol:
In elk geval tussen Zoetermeer en Leiden is nog bij geen enkele halte van lijn 365 een vertrekstaat opgehangen. in Leiden zelf zijn de stadslijnen inmiddels wel voorzien van vertrekstaten, maar verschilt het per streeklijn of er wel of geen vertrekstaat hangt. Verder hangt nog nergens (behalve bij het station) de nieuwe lijnennetkaart.
In Gouda is het ongeveer gelijk: in elk geval lijn 190, 197 en 890 hebben Arriva-vertrekstaten, maar een groot aantal lijnen ook niet. Opvallend is dat ook de Connexxion-lijnen (106 en 107) hier geen nieuwe vertrekstaten hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Fles »

In de hal in Dv hangt nog een oude spoorkaart zonder Hanzelijn erop :)
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Somoht »

Fles schreef:In de hal in Dv hangt nog een oude spoorkaart zonder Hanzelijn erop :)
Kan nog erger :) Vandaag te Lls

Afbeelding
TomSteyl
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door TomSteyl »

Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar toch...

Via de website van de NS kun je stationsinformatie opzoeken per station, zoals de vertrekstaten. Maar weten wij nu iets wat we niet mochten weten ??? *O*

1
2
3
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Meltrain »

:lol:

Bij station Wijlre worden de vertrekstaten van Wijchen weergegeven. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door webguy »

De reden daarvoor is dat er een standaard tabel is voor stations die overal wordt gebruikt. Wil je dus dat stations in de Actuele Vertrektijden of op TBP/TBx komen, dan moeten ze in de tabel staan.

Zo staat Utrecht Westraven er ook in, in 2007 waren er werkzaamheden waarbij snelbussen daar stopten.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten