Opstartproblemen bij Arriva

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door flipje »

Grootste probleem was overigens dat reizigers niet konden inchecken, op enkele stations moesten zelfs nog Arriva CICO's geplaatst worden :/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door fogeltje »

flipje schreef:Grootste probleem was overigens dat reizigers niet konden inchecken, op enkele stations moesten zelfs nog Arriva CICO's geplaatst worden :/
Mag je dan niet gewoon gratis reizen? Het is jouw schuld als reiziger zijnde niet dat Arriva die dingen niet geplaatst heeft. Als in de bus een CICO niet werkt (let wel: een niet werkende CICO, geen "niet werkende kaart") of afwezig is (touringmeuk), dan mag ik gratis mee. Ik moet de chauffeur die me dan een kaartje laat kopen nog tegenkomen (hoewel ze dat in principe wel mogen volgens de algemene regels openbaar vervoer zoals ik laatst ergens gelezen heb).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door Suus »

Ik denk niet dat Arriva vandaag veel gecontroleerd heeft met al die problemen, maar het beleid bij Arriva is dat je altijd* een uitstel van betaling krijgt met daarbij een ritkaart. Die UvB kan je eventueel bij een Arriva Store of via de klantenservice (bezwaarprocedure) proberen kwijt te schelden. Maargoed, als klanten niet kunnen inchecken dan kan je net zo goed niet gaan controleren.

*Zelfs als het aantoonbaar de schuld van de controlerende medewerker is dat je een UvB krijgt. Ik trof ooit een conducteur van Arriva met een niet-werkende kaartlezer die beweerde dat ik niet had ingecheckt. Een uur later heeft een Arriva Store die UvB weer door de shredder gehaald omdat ik kon aantonen dat ik wel had ingecheckt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door deadlock »

Dat doet niet alleen Arriva. Bij de NS en Syntus heb ik dat ook gehad. De RailPockets herkenden de AltijdVrij niet. Eén keer op een brakke zondagochtend in de trein van Ut naar Zl ging de conductrice even bellen en de andere twee keren heb ik een UvB gehad. En met een grote bek ook nog.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door Fles »

Bee schreef: *Zelfs als het aantoonbaar de schuld van de controlerende medewerker is dat je een UvB krijgt. Ik trof ooit een conducteur van Arriva met een niet-werkende kaartlezer die beweerde dat ik niet had ingecheckt.
Zoeen belangrijkpiemel gaat ook niet echt nadenken het, als IEDEREEN "niet ingecheckt blijkt te hebben":') Nee, dan ligt het nog duizend keer eerder aan "iedereen tegelijk" dan aan hem :')

Simpel volk heb je erbij ook. Heel vervelend.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
flipje schreef:Grootste probleem was overigens dat reizigers niet konden inchecken, op enkele stations moesten zelfs nog Arriva CICO's geplaatst worden :/
Mag je dan niet gewoon gratis reizen? Het is jouw schuld als reiziger zijnde niet dat Arriva die dingen niet geplaatst heeft. Als in de bus een CICO niet werkt (let wel: een niet werkende CICO, geen "niet werkende kaart") of afwezig is (touringmeuk), dan mag ik gratis mee. Ik moet de chauffeur die me dan een kaartje laat kopen nog tegenkomen (hoewel ze dat in principe wel mogen volgens de algemene regels openbaar vervoer zoals ik laatst ergens gelezen heb).
Nou volgensmij klopt die regel niet. Een vervoerder zou dan niet zon haast maken met reparatie, zeker als deze ook nog eens opbrengstverantwoordelijke is. Niet gek dat Hermes nauwelijks nog touringcars inzet... En arriva Brabant des te méér.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:
flipje schreef:Grootste probleem was overigens dat reizigers niet konden inchecken, op enkele stations moesten zelfs nog Arriva CICO's geplaatst worden :/
Mag je dan niet gewoon gratis reizen? Het is jouw schuld als reiziger zijnde niet dat Arriva die dingen niet geplaatst heeft. Als in de bus een CICO niet werkt (let wel: een niet werkende CICO, geen "niet werkende kaart") of afwezig is (touringmeuk), dan mag ik gratis mee. Ik moet de chauffeur die me dan een kaartje laat kopen nog tegenkomen (hoewel ze dat in principe wel mogen volgens de algemene regels openbaar vervoer zoals ik laatst ergens gelezen heb).
Nou volgensmij klopt die regel niet. Een vervoerder zou dan niet zon haast maken met reparatie, zeker als deze ook nog eens opbrengstverantwoordelijke is. Niet gek dat Hermes nauwelijks nog touringcars inzet... En arriva Brabant des te méér.
Ik kan niet meer terugvinden waar ik het laatst gevonden had, ik zal vanavond nog eens kijken. Wat mij betreft rijdt Arriva heel Brabant met touringmeuk, lekker goedkoop. Heb gisteren al weer een nieuwe gezien (Dortmans op lijn 152 op een rit die eerst door Arriva zelf gereden werd). En Diamond gaat volgens eigen zeggen vanaf 6 januari ook meer ritten rijden in de spitsuren op diverse lijnen. Maar ongeveer een jaar geleden heeft Arriva nog juist redelijk wat toermeuk afgeschaft.
Fles schreef:
Bee schreef: *Zelfs als het aantoonbaar de schuld van de controlerende medewerker is dat je een UvB krijgt. Ik trof ooit een conducteur van Arriva met een niet-werkende kaartlezer die beweerde dat ik niet had ingecheckt.
Zoeen belangrijkpiemel gaat ook niet echt nadenken het, als IEDEREEN "niet ingecheckt blijkt te hebben":') Nee, dan ligt het nog duizend keer eerder aan "iedereen tegelijk" dan aan hem :')

Simpel volk heb je erbij ook. Heel vervelend.
Inderdaad :') Maar goed, alle reizigers zijn toch dom en ze mogen toch niet klagen, dus waarom niet gewoon iedereen boete uitschrijven voor niet inchecken? Makkelijk verdiend toch.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door VIRM »

Geniaal gisteren op het NOS Journaal!
Ze hadden een correspondent naar Leiden Centraal gestuurd. Reizigers mopperden dat er geen richtingen op de bussen stonden en er beperkte informatie was (in Leiden zijn er enkele buslijnen die van A naar B gaan via het station, dus het station niet als eindpunt hebben).
Buschauffeur op TV: "er wordt al wekenlang gezegd, kijk op arriva.nl, maar dat doen ze niet!" Overigens vond hij de caos nog wel meevallen. Tsja...
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door VIRM »

Problemen Arriva houden aan

Vervoersbedrijf Arriva kampt voor de tweede dag op rij met problemen in het bus- en treinvervoer.

Zo vallen meerdere treinen uit op het spoor rond Arnhem, waar Arriva de lijnen naar Tiel en Winterswijk heeft overgenomen. Ook twitteren reizigers dat bussen te laat en te vol zijn.

Arriva rijdt sinds gisteren op verschillende trajecten in het land voor het eerst, maar er zijn nog veel opstartproblemen.

Twee weken

Het vervoersbedrijf gaf gisteren al aan dat de problemen nog zeker twee weken gaan duren. Op het centraal station van Leiden is extra personeel ingezet om reizigers te informeren.

http://nos.nl/artikel/450295-problemen- ... n-aan.html
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door Edwin »

Op Leiden Centraal zet Arriva extra personeel in. Rover eist ook dat Arriva op tijd gaat rijden. Volgens Arriva gaat dat nog wel 2(!) weken duren.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door Suus »

Het gezeur over bussen ombouwen is alleen van toepassing op de hybrides, de rest zou het gewoon moeten doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door Fles »

Edwin schreef:Op Leiden Centraal zet Arriva extra personeel in. Rover eist ook dat Arriva op tijd gaat rijden. Volgens Arriva gaat dat nog wel 2(!) weken duren.
Ach, rover. Iedereen eist altijd dat alles op tijd rijdt. Lekker boeiend. Schreeuwerds.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door Anne »

Gedeputeerde Ingrid de Bont vindt twee weken te lang.
REGIO - Het busvervoer van Arriva in Leiden en omgeving moet gewoon beter en zo wel zo snel mogelijk. Dat zegt gedeputeerde Ingrid de Bondt van de provincie Zuid-Holland, in reactie op de problemen met de nieuwe vervoerder.
Arriva heeft sinds zondag het busvervoer in Leiden, Gouda en de Bollenstreek overgenomen van Connexxion. Dat leidde maandag tot chaos op onder meer Leiden CS. Zo werkte de informatievoorziening niet naar behoren, ontbrak de eindbestemming op veel bussen en ontstonden lange wachttijden. Ook dinsdag leken de problemen nog niet opgelost.

Twee weken is te lang

Zo'n overgang is altijd een omvangrijke operatie, zegt De Bondt, maar de situatie is nu verre van optimaal voor de reizigers. Ook de termijn van twee weken waarin Arriva denkt de problemen op te lossen, vindt ze te lang.

De provincie heeft zelf mensen in de regio die meerijden om te kijken wat er goed gaat en wat beter moet. 'Daarover voeren we deze week gesprekken met Arriva. Ik vind twee weken ook te lang', aldus De Bondt.

Boetes

De provincie kan als opdrachtgever boetes inzetten als Arriva zich niet houdt aan de contractafspraken. 'Maar ik wil die kant het liefst niet op. Arriva moet nu alle tijd en energie gebruiken om de situatie voor reizigers optimaal te maken en niet in gehakketak tussen ons. Dan kijken we achteraf wel welke appeltje we nog te schillen hebben met Arriva.
RTV-West
Laatst gewijzigd door Anne op di 11 dec 2012, 21:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door Fles »

Guttegut, de politiek heeft ineens haast hoor :')

Als je ergens iets gebouwd wilt hebben duurt het twee MAANDEN voordat men erin slaagt op een formuliertje 30 meter te verplaatsen naar de andere kant van hetzelfde pand, maar nu het even 2 weken behelpen is moet er moord en brand geschreeuwd worden? :') Gimme a break willya :') Komen er weer verkiezingen aan soms?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door julsteren »

In Cuba heeft volgens mij nog nooit een trein of bus op tijd gereden.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door Vinny »

Volgens mijn bron reden de bussen gewoon met een velletje papier met het lijnnummer en de bestemming.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door Somoht »

Ik heb het bestek vluchtig doorgelezen, afaik staat het maximum boetebedrag voor slechte reisinformatie op 5000 euro per jaar. Daar zal Anne Hettinga van wakker liggen :') Denk dat de provincie ook naar zichzelf kan kijken en is gaan babbelen hoe de Stadsregio Amsterdam het met EBS heeft gedaan.

9292 die als partner van de DRIS'en in Zuid-Holland optreed heeft ook wat vage zooi zeg:
http://m.9292.nl/station-leiden-centraa ... s-veerboot Lijn 3656 :') Bus + Veerboot :') :')
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door Vinny »

Tja, in Amsterdam is er nauwelijks sprake van reizigersinformatie. Dat is natuurlijk ook nog een oplossing... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door Chauf21 »

somoth schreef:9292 die als partner van de DRIS'en in Zuid-Holland optreed heeft ook wat vage zooi zeg:
http://m.9292.nl/station-leiden-centraa ... s-veerboot Lijn 3656 :')
Dat laatste cijfer bij het lijnnummer lijkt me het perronnummer te zijn.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door Somoht »

Vinny schreef:Tja, in Amsterdam is er nauwelijks sprake van reizigersinformatie. Dat is natuurlijk ook nog een oplossing... :')
Al hebben ze daar al wel koersborden ;)
Chauf21 schreef:
somoth schreef:9292 die als partner van de DRIS'en in Zuid-Holland optreed heeft ook wat vage zooi zeg:
http://m.9292.nl/station-leiden-centraa ... s-veerboot Lijn 3656 :')
Dat laatste cijfer bij het lijnnummer lijkt me het perronnummer te zijn.
Zou kunnen kloppen, alleen erg vreemde wijze van tonen.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door VIRM »

Een kennis van mij postte op Facebook dat het nog steeds een puinzooi is op Leiden Centraal met de Arriva-bussen. Ze heeft nu een hekel aan Arriva.

Dus meneer Hettinga, dat wordt twee weken lang een lading van PR-shit via de media.
Beul van de blindegeleidelijn
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door deadlock »

Ik denk dat Hettema zijn stokpaardje "Het kom allemaal door de monopolisten van de NS en Connexxion" vrij snel uit de kast gaan halen. Ook al leidt hij een dochter van de één na grootste staatsmonopolist van Europa.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
undifined1
Berichten: 12
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 15:40

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door undifined1 »

Ik heb hier in firesland ook 3x een bus gehad met een kwartier vertraging. Maar ik snap niet wel helder licht er heeft verzonnen om zo'n wisseling midden in de winter doen, dan heb je grote kans op wat probleempjes met sneeuw, en er zitten heel veel mensen in de bus. Waarom zoiets niet in Mei oid regelen? Dan sneeuwt het nooit, en zitten er bijna geen mensen in de bus.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door deadlock »

undifined1 schreef:Ik heb hier in firesland ook 3x een bus gehad met een kwartier vertraging. Maar ik snap niet wel helder licht er heeft verzonnen om zo'n wisseling midden in de winter doen, dan heb je grote kans op wat probleempjes met sneeuw, en er zitten heel veel mensen in de bus. Waarom zoiets niet in Mei oid regelen? Dan sneeuwt het nooit, en zitten er bijna geen mensen in de bus.
Dat is al een aantal keren uitgelegd op dit forum.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Opstartproblemen bij Arriva

Bericht door Caspar »

Dat het een paar keer is uitgelegd op het forum heb ik zelf ook niet gezien. Maar ik ben het wel eens met undifined1, een aantal jaren geleden werd de dienstregeling volgens mij eind mei aangepast ieder jaar, waarom is dat december geworden? Andere omliggende landen zouden toch ook eind van het voorjaar kunnen gebruiken?
Arriva past de dienst zelfs in januari aan in Dordrecht geloof ik. :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 gasten