SP wil stoppen met Fyra-treinen
SP wil stoppen met Fyra-treinen
DEN HAAG - De fractie van de SP in de Tweede Kamer wil stoppen met de Fyra-treinen over het hogesnelheidslijn-traject.
Foto: ANP Volgens Kamerlid Farshad Bashir moeten de treinen retour afzender en moet van de Italiaanse fabrikant InsaldoBreda een schadevergoeding worden geëist.
"De Fyra is één grote peperdure ramp dus daarom is het nu tijd om daar conclusies aan te verbinden", stelt hij.
...
bron Nu.nl -> http://www.nu.nl/politiek/2981979/sp-wi ... einen.html
Foto: ANP Volgens Kamerlid Farshad Bashir moeten de treinen retour afzender en moet van de Italiaanse fabrikant InsaldoBreda een schadevergoeding worden geëist.
"De Fyra is één grote peperdure ramp dus daarom is het nu tijd om daar conclusies aan te verbinden", stelt hij.
...
bron Nu.nl -> http://www.nu.nl/politiek/2981979/sp-wi ... einen.html
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
Alsof Fyra alleen maar faalt vanwege de treinen van Ansaldo...
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
De cashflow situatie bij Ansaldo beda is niet super. Als de NS de treinen terug stuurt, is het maar de vraag of er ooit geld terug gestort wordt. ik weet niet of de NS al voor alle treinen V250 betaald heeft want als de NS maar een deel betaald heeft zou je eventueel kunnen kijken of er mogelijkheden zijn om maar een deel van de orginele bestelling af te nemen maar juridsch zou het wel lastig worden.
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
Hoe weet je dat de cashflow niet super is bij Ansaldo? Ze maken ook landbouwvoertuigen, turbines voor windmolens, hele kerncentrales etc. Treinen zijn maar een onderdeel van het bedrijf, kan me niet voorstellen dat ze failliet gaan op het al dan niet terugsturen/betalen van een 18 tal treinen.
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
Omdat ze ongeveer drie jaar geleden uitstel van betaling hebben aangevraagd... Overigens zijn ze daarna samen gaan werken met Bombardier en is het al weer een stuk beter gesteld met de financiën.
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
Spuit elf... leuk dat de 2e kamer nu ook op stoom komt maar het spel der voldongen feiten is allang uitgespeeld.
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
Was het niet handiger geweest om een bestaand treintype, zoals de ICE, te bestellen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
Natuurlijk was dat beter geweest. Alleen een tikkeltje of vier keer duurder ongeveer.VIRM schreef:Was het niet handiger geweest om een bestaand treintype, zoals de ICE, te bestellen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
NS moest niet zo eigenwijs zijn, net of deze PR (of het gebrek daaraan) geen geld kost en die jaren vertraging ook niet. Net of je geen deal kan maken met DB of SNCF dat je met hen mee besteld (soort Arriva, Breng constructie).
Het is een spectrum.
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
Hoezo vier keer duurder? Ansaldo moet speciaal voor NS Nospeed een heel nieuw treintype ontwikkelen. De ICE is al een bestaand model en daar hoeven dan alleen de ontwikkelkosten van de deelvariant (ze zijn nu toch bij ICE3?) uit te worden gehaald.deadlock schreef:Natuurlijk was dat beter geweest. Alleen een tikkeltje of vier keer duurder ongeveer.VIRM schreef:Was het niet handiger geweest om een bestaand treintype, zoals de ICE, te bestellen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
De V250 is ook al een nagenoeg bestaand model trein.
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
De offerte van AnsaldoBreda was goedkoper. De aanbesteding was op prijs, dus toen AnsaldoBreda het goedkoopste bod deed had men juridisch geen enkele poot om op te staan als ze deze partij het contract zouden weigeren.
De reputatie van AnsaldoBreda was toen overigens lang niet zo slecht als tegenwoordig.
De reputatie van AnsaldoBreda was toen overigens lang niet zo slecht als tegenwoordig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
"Fyra wil stoppen met SP-standpunten"
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
En had je een keer in 2020 kunnen beginnen(!) met rijden.deadlock schreef:Natuurlijk was dat beter geweest. Alleen een tikkeltje of vier keer duurder ongeveer.VIRM schreef:Was het niet handiger geweest om een bestaand treintype, zoals de ICE, te bestellen?
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
Ik las inderdaad in RailMagazine dat de DB hun nieuwe Valero/ICE stellen voor diensten naar Engeland ook nog niet kan gebruiken...
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
De nieuwe Valero's van de DB doen er vanaf het moment dat de machinist start met remmen er ruim een seconde over om daadwerkelijk te beginnen met remmen. De Duitse inspectie vind dat veel te lang dus rijden de treinen niet totdat er een oplossing is voor dit probleem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
vk.nl: "SP: stuur Fyra terug naar Italië"
Als die dingen naar Italië konden rijden dan was er juist geen probleem geweest...
Als die dingen naar Italië konden rijden dan was er juist geen probleem geweest...
Re: SP wil stoppen met Fyra-treinen
Nou ja, de NS wilde persé een ander soort trein. Ze hadden beter kunnen kiezen om wat Thalysjes bij te bestellen voor Amsterdam-Brussel en voor de binnenlandse hogesnelheidstrein een intercity-trein laten ontwerpen die ook zinvol is om op alle andere gemoderniseerde spoorlijnen te kunnen worden ingezet. Dan was er ook een positievere businesscase geweest om 200 km/h te rijden op de Hanzelijn en de spoorlijn Utrecht-Arnhem om te bouwen tot "ausbaustrecke".Bee schreef:De offerte van AnsaldoBreda was goedkoper. De aanbesteding was op prijs, dus toen AnsaldoBreda het goedkoopste bod deed had men juridisch geen enkele poot om op te staan als ze deze partij het contract zouden weigeren.
De reputatie van AnsaldoBreda was toen overigens lang niet zo slecht als tegenwoordig.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 150 gasten