Ik denk dat Hispeed dat ook niet wilt...Reiziger Delft schreef:Er zijn nu een hele hoop voormalige Benelux rijtuigen werkloos. Traxx kan gewoon over de HSL, dus je hebt alternatief materieel. Dat de Belgen dat niet willen is een andere verhaal.
Fyra valt al stil op eerste werkdag
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Je zou bijna gaan denken dat ze eerst eens één of twee fyra's per dag hadden moeten laten rijden terwijl de benelux er nog was als vangnet...
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Voor de liefhebbers, er staat nu een Fyra defect op de HSL.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Enig idee waar en in welke richting?Caspar schreef:Voor de liefhebbers, er staat nu een Fyra defect op de HSL.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
http://nos.nl/artikel/451329-opnieuw-fyra-gestrand.html
Hier een nieuwsberichtje...
Hier een nieuwsberichtje...
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Dit begint zo langzamerhand comedy-capers te worden. Dit is gewoon gefaal in de ruimte. Een week treinen en de HELFT niet op tijd. Waar ben je dan mee bezig, ik ga toch ook niet mee doen aan de wiskunde-olympiade.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Dat vind ik makkelijk praten. In de gehele wereld is er immers niet één vergelijkbaar traject. Compassie dat NS Hispeed/NMBS dit durven doen zou op z'n plaats zijn.
:')
:')
Het is een spectrum.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Nergens in de wereld is een traject vergelijkbaar met een ander traject als je het zo bekijkt. Dus dat argument is onzin...
Oostenrijk en Hongarije organiseren een treindienst met nieuwe locomotieven en rijtuigen (tot 230km/u) op een internationale verbinding.
Engeland, Frankrijk en België hebben de Eurostar gestart, iets wat mij nog veel ingrijpender lijkt dat een Fyra,
Tussen België en Duitsland rijden ICE's en Thalys over een HSL en dat gaat ook goed.
Waarom hier dan niet?
Oostenrijk en Hongarije organiseren een treindienst met nieuwe locomotieven en rijtuigen (tot 230km/u) op een internationale verbinding.
Engeland, Frankrijk en België hebben de Eurostar gestart, iets wat mij nog veel ingrijpender lijkt dat een Fyra,
Tussen België en Duitsland rijden ICE's en Thalys over een HSL en dat gaat ook goed.
Waarom hier dan niet?
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Dat argument is van de week wel gebruikt door NS Hispeed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Het trajekt is niet nieuw, de binnenlandse fyra en de thalys staan er ook met enige regelmaat op stil. Maar zo bont als die nieuwe trein maken die het niet.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Ik neig er naar om dingen nog als kinderziektes te zien. Omdat er nog vrij weinig inzetbaar V250 mat. is, heeft een verstoring meestal tot gevolg dat gelijk de rest van de dag de boel ook verziekt is. Op het moment dat er meer materieel beschikbaar is, en de Belgen ook hebben geleerd hoe ze met de trein moeten rijden dan zal de punctualiteit ongetwijfeld omhoog gaan.
En hoe het materieel zich uiteindelijk gaat houden is nog even afwachten, tot dusver was de Albatros wel redelijk betrouwbaar in het proefbedrijf maar goed dat was ook op halve kracht. Nu hij helemaal naar Brussel moet is het een ander verhaal.
Maar we zullen zien. Ik ben van mening dat je niet op basis van de eerste week vergaande conclusies moet trekken. Dat de NS niet slim bezig is geweest door niet gewoon een paar Thalysjes bij te bestellen, maar voor een totaal ander concept te kiezen weten we na 5 jaar ook wel eens een keer...
En hoe het materieel zich uiteindelijk gaat houden is nog even afwachten, tot dusver was de Albatros wel redelijk betrouwbaar in het proefbedrijf maar goed dat was ook op halve kracht. Nu hij helemaal naar Brussel moet is het een ander verhaal.
Maar we zullen zien. Ik ben van mening dat je niet op basis van de eerste week vergaande conclusies moet trekken. Dat de NS niet slim bezig is geweest door niet gewoon een paar Thalysjes bij te bestellen, maar voor een totaal ander concept te kiezen weten we na 5 jaar ook wel eens een keer...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
@ Vinny een gemiddelde reiziger heeft helemaal geen boodschap aan het wegwuiven van uren vertraging onder het motto van een paar weken kinderziektes, terwijl er een kaartje van 50€ is betaald.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Eens. Ik ben dan ook van mening dat er minimaal een aantal maanden overlap had moeten zijn tussen de afschaffing van de Beneluxtrein en de introductie van de Fyra, maar goed, tot op de laatste week was nog onzeker of de trein überhaupt zou kunnen rijden. Ik snap niet waarom men het op het laatste moment heeft laten aankomen, dat is dus meestal een recept voor problemen en dat blijkt maar weer eens. Per slot van rekening reed de V250 wel proefritjes met reizigers in Nederland, maar voor zover ik weet niet in België en naar mijn idee is dat een inschattingsfout. Ook bij de Thalys zag je bij de introductie dat er problemen waren bij de grensovergang, dus men had kunnen weten dat het waarschijnlijk niet soepel zou zijn verlopen.
Maar goed, ik ga er vanuit dat de reizigers gecompenseerd worden voor vertraging.
Maar goed, ik ga er vanuit dat de reizigers gecompenseerd worden voor vertraging.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
De regeling is anders een stuk minder gunstig dan die van gewone binnenlandse NS-treinen (bij 30-59 min. slechts 20% terug en pas vanaf 2 uur 100%). Prestige staat bij Hispeed altijd hoog in het vaandel behalve bij dit soort aspecten lijkt het :')
Uiteraard kun je dit op kinderziektes schuiven. Maar zowel het traject als het materieel zijn niet nieuw. Het traject is al enkele jaren in dienst en het materieel heeft toch behoorlijk wat proefritten gemaakt. Dan is het toch absurd dat tweederde van de ritten fors vertraagd is?
Uiteraard kun je dit op kinderziektes schuiven. Maar zowel het traject als het materieel zijn niet nieuw. Het traject is al enkele jaren in dienst en het materieel heeft toch behoorlijk wat proefritten gemaakt. Dan is het toch absurd dat tweederde van de ritten fors vertraagd is?
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Dit werd eerder op de avond door de directeur van de NMBS ontkracht: http://www.deredactie.be/permalink/1.1503768Edwin schreef:België roept NS-top en Hispeed op het matje
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra.
Dit bevestigde een NMBS-woordvoerder woensdag. De top is ontboden om tekst en uitleg te geven over de technische problemen waarmee de verbinding tussen Brussel en Amsterdam kampt. \
De top van de NMBS maakt zich grote zorgen. De Fyra kreeg inmiddels al de bijnaam Aldi-trein.
Lees verder
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Aldi trein mag wel gelden voor het interieur van de trein, maar niet voor de tarieven.
Overigens, ook de rijen aan de kassa van de Aldi doen me wel denken aan de Hispeed balie; bij Aldi is het heel gewoon dat er 6 of 10 mensen voor je in de rij staan voor de kassa, net als bij Hispeed. (bij sommige AH's in Amsterdam is dat trouwens ook normaal...)
Overigens, ook de rijen aan de kassa van de Aldi doen me wel denken aan de Hispeed balie; bij Aldi is het heel gewoon dat er 6 of 10 mensen voor je in de rij staan voor de kassa, net als bij Hispeed. (bij sommige AH's in Amsterdam is dat trouwens ook normaal...)
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Zou het niet slimmer zijn die V250 door een loc te laten trekken?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Gebeurt nu ook al. Maar dan om hem weg te slepen.isadora schreef:Zou het niet slimmer zijn die V250 door een loc te laten trekken?
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Misschien moet ProRail bij DB Schenker ook een Fyra Wegsleeplocomotief inhuren, maar dan het gehele jaar door ipv alleen in de winter.
Het is een spectrum.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Dus de tarieven schieten met 30% omhoog, terwijl er links en rechts treinen uitvallen. Hoezo prijs-kwaliteitsverhouding?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
VIRM schreef:Dus de tarieven schieten met 30% omhoog, terwijl er links en rechts treinen uitvallen. Hoezo prijs-kwaliteitsverhouding?
Het probleem is meer theorie - praktijkverhouding
Of: er worden "mensen met mogelijkheden" ingezet, want die zijn goedkoper.
Je maakt mij niet wijs dat er de afgelopen tien jaar ook maar IEMAND met een IQ van boven de 70 met de Fyra bezig geweest is.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Het is natuurlijk wel zo dat de treinen nog maar kort in Belgie mogen rijden. Dan kun je niet fatsoenlijk testen. SNCF test de TGV treinstellen soms ook wel eerst een jaar op de oude lijn (bijv. bij TGV Est) om praktijkervaring op te doen. Handiger was geweest om eerst de inzet te testen in enkele minder drukke Beneluxtreinen om vervolgens door te schakelen naar het echte snelle bedrijf.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Vergeet niet dat er meer stellen beschikbaar zijn dan noodzakelijk voor deze dienstregeling. Dit om te voorkomen dat keringen niet gehaald gingen worden. Blijkbaar werkt zelfs dat niet.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Aldi boos om vergelijking met Fyra-trein
De nieuwe hogesnelheidstrein Fyra wordt smalend een goedkope Aldi-trein genoemd, maar daar kan de Duitse supermarktketen niet mee lachen.
De Fyra zorgt voor veel ergernis in België en Nederland. De helft van de treinen reed de voorbije dagen niet op tijd en twee derde van de reizigers had een vertraging van een kwartier. "Het is het goedkoopste model en de kwaliteit is onder de maat", zei Jan Vaseveren van de reizigersorganisatie TreinTramBus. De trein wordt voor de grap vergeleken met een product van Aldi.
Dat schiet bij Aldi in het verkeerde keelgat. "We vinden het jammer dat dit Aldi in een verkeerd daglicht stelt", laat de warenhuisketen weten. "We hebben ons succes te danken aan het consequent toepassen van ons principe hoge kwaliteit-lage prijs."
Bron: De Morgen
De nieuwe hogesnelheidstrein Fyra wordt smalend een goedkope Aldi-trein genoemd, maar daar kan de Duitse supermarktketen niet mee lachen.
De Fyra zorgt voor veel ergernis in België en Nederland. De helft van de treinen reed de voorbije dagen niet op tijd en twee derde van de reizigers had een vertraging van een kwartier. "Het is het goedkoopste model en de kwaliteit is onder de maat", zei Jan Vaseveren van de reizigersorganisatie TreinTramBus. De trein wordt voor de grap vergeleken met een product van Aldi.
Dat schiet bij Aldi in het verkeerde keelgat. "We vinden het jammer dat dit Aldi in een verkeerd daglicht stelt", laat de warenhuisketen weten. "We hebben ons succes te danken aan het consequent toepassen van ons principe hoge kwaliteit-lage prijs."
Bron: De Morgen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten