OVer je reiservaringen in december 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Karl »

Vanochtend liep ik vanuit het metrostation in Rtd richting de trein. Staan er net buiten de poortjes 4 of 5 Ns BOA's, zegt er één: "He, waar zijn hier de treinen?". Daarna gaan ze naar boven, naar de passage. Komt er n vrouw aan die iets wil vragen, dus ik houd mijn pas in. "Meneer, waar is hier het RET winkeltje?", "RET? RET?" En die BOA kijkt alsof hij water ziet branden. Beloofd iets bij controles.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

De zuidkant van Utrecht Centraal ligt plat door een stroomstoring.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door 010jongen »

Zoveelste verstoring op de sneltram naar nieuwegein deze week. Na 20 min kwam een enkele tramstel aanrijden. Laatste tijd erg vaak raak, vind dat de betrouwbaarheid op deze verbinding steeds verder daalt. Actuele informatie wordt er eigenlijk ook nooit weergeven, en als er wat wordt doorgegeven is het: geen tram door storing.
Erg slecht.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Michael »

Edwin schreef:
Milco1995 schreef:@Edwin: ik zal de komende tijd nog even opletten op de wagenparknummers van de bussen. Weet je toevallig nog of de 9149 wel Maxx-logo's en een oranje lijnfilm had?

En over die foto van hierboven van de halte: alle haltes zien er zo uit, met een lijnnetkaart en haltevertrekstaten. En ik vind het er erg netjes uit zien :pos:
Oranje film sowieso, verder ook CXX-groen, Maxxstickers weet ik niet.
9149 valt sowieso af dan. Want de 9149 heeft geen LED film.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Michael »

Gisteren stond ik om 16.20 bij de bushalte waar ik altijd opstap bij mij in het dorp aan het wachten op lijn 122 naar Breda van 16.27. Die is dus niet op komen dagen. De 117 van 16.47 kwam pas om 16.50. Heb dus een half uur kou staan te lijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:
Daniel schreef:Vanmorgen een steward met paranormale gaven op de MerwedeLingeLijn... gaf ´m m´n trajectkaart Amersfoort - Utrecht en zonder hem uit te lezen wist ´ie dat het goed was. Toch knap om aan de buitenkant van die kaart te kunnen zien dat hij ingecheckt is :P
Hmm... er zijn er zelfs meerdere die met hun vingers een OV-chipkaart kunnen uitlezen :P Vanmorgen is m´n chipkaart nieteens in de buurt van de handheld van de steward geweest en weer was het goed... terwijl ´ie toch duidelijk het traject dat erop stond aan het lezen was zo te zien :lol: Zelfs als ik niet in zou checken zou het nog goed zijn waarschijnlijk, goeie opleiding hebben ze gehad zeg...
En vandaag was het wederom raak... lijkt wel of ze een jaartrajectkaart aanzien voor een OV-jaarkaart ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Caspar »

Gisteren was ik met Dexter onderweg vanuit Dortmund naar Hoorn. In Dortmund sneeuwde het stevig, en lag een aardig pak sneeuw van ongeveer 10 à 15 cm. Toch reed alles aardig op tijd. De ICE naar Nederland deed dat niet, we zouden in Duisburg om 11.26 de ICE hebben, maar die kwam 20 minuten later. Vervolgens werd er in Emmerich gestopt, en kwam de politie door de trein lopen, wat de vertraging nog een kwartier deed oplopen.
In Arnhem kwam vervolgens het bericht dat het sein van groen naar rood was gegaan vlak voor vertrek, en dat de machinist een alarmoproep had gekregen. Het bericht was dat de trein die voor ons uit naar Utrecht was vertrokken iets had geraakt.
De ICE kon omgeleid worden via 's-Hertogenbosch waardoor we gelukkig niet hoefden uit te stappen. De aankomst vertraging in Amsterdam was daardoor wel opgelopen tot ruim 90 minuten. In Nijmegen zagen we 3x plan V naar Zwolle.
(Kan dat plan V niet aan de kant en dit soort ritten met ICR uit de Benelux worden gereden?)

Tijdens de rit werd ik gevraagd of ik een vrouw wilde helpen haar koffer in het bagagerek te stoppen, maar dat heb ik geweigerd, nadat ik zag hoe zwaar dat ding beladen moest zijn. Even later kwam dezelfde vrouw naar me toegelopen of ik haar Lebara simkaart uit haar telefoon wilde peuteren, omdat het haar niet lukte. In Amsterdam kwam ze wederom naar me toe of ik haar koffer naar buiten wilde tillen, en dat had ik gedaan. Die koffer was minstens 30 kilo zwaar... :shock:
Vervolgens met de s1500 naar Hoorn om 15.09u uit Amsterdam. Deze trein startte in Amsterdam, (vanwege Amersfoort Amsterdam met de s140) en reed met een los ICM3 tje. Wat staanplaatsen in de gangen opleverde.
Hoop dat een los 3tje een uitzondering is?
Verder zag ik DDAR naar Deventer in Hoorn, waarvan ik ook hoop dat het een uitzondering is.
Tot slot viel Dexter op dat alle Benelux-ICR in Amsterdam geparkeerd staat aan de Dijksgracht en bij de Zaanstraat.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door MdJ »

Caspar schreef: In Nijmegen zagen we 3x plan V naar Zwolle.
(Kan dat plan V niet aan de kant en dit soort ritten met ICR uit de Benelux worden gereden?)
Een 3600 kwam in Zl aan met +15. Voor de kerende 3600 zijn 3Vtjes uit de s27900 (wegens succes verlengd van 2 naar 3 :) ) geplukt en naar Rsd gereden. Bij aankomst in Zwolle weer ICR ingezet.
Caspar schreef: Tot slot viel Dexter op dat alle Benelux-ICR in Amsterdam geparkeerd staat aan de Dijksgracht en bij de Zaanstraat.
Er staan inmiddels 3-4 stammen DDM1 in Nm, dus er kan meer ICR naar de Dijkgracht. Kan me voorstellen dat dit "representatiever"is, dan al die DDM1-stammen met alternatieve kleuren.
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

Gisteren de s2100 van 19:33 uit Sloterdijk richting Leiden genomen (IC A'dam-Haarlem-Den Haag). Helaas bestond hij uit 2x DD-AR.
Vlak voor Haarlem besloot men even klantvriendelijk te zijn, want er werd ineens omgeroepen dat het achterste stel zou worden afgekoppeld en alleen het voorste stel verder zou gaan naar Den Haag. Lekker jongens! *O* De volksverhuizing naar voren bleef dan ook niet uit, dus kennelijk heeft er niks op de TPB's gestaan.

Op de terugweg was het feest in de hal van leiden Centraal. Een jongeman stond kennelijk te paffen, waarna hij door twee S&V'ers op de bon werd geslingerd (de jongeman wist niks van de rookregels af...). Tsja, ik kan wel betere dingen met 85 euro doen.

Verder nog een luxeprobleem: om 23:57 vertrokken er twee treinen richting Sloterdijk tegelijkertijd (de s2600 en de s2100), beiden gereden met VIRM. Uiteindelijk in de s2100 gestapt. ;)
Vlak na Leiden nog gecontroleerd. Het feit dat ik niet in was gecheckt leverde geen problemen op, de HC wilde uiteraard wel even weten waarom niet. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Het is de NS weer gelukt: iets doen nadat het niet meer nodig is *O*

Op station Duivendrecht stopte al sinds december 2007 de s140 naar Duitsland. Al die jaren heeft de poster met de treinsamenstelling enigszins gefrommeld gehangen tussen de andere vertrekstaten die op het station aanwezig zijn (ze hangen er overigens nog steeds al komt de s140 er niet meer). Blijkbaar vond men het toch niet goed genoeg, dus heeft men gisteren een nieuw bord geplaatst bij spoor 1 voorzien van de tekst "Treinsamenstellingen". Het bord is verder helemaal leeg want er komen dus geen treinen meer op het station waarvoor een treinsamenstelling nodig is :lol: :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door julsteren »

Vandaag was het om 15:15 weer chaos in Hengelo, s7900 van 15:13 werd naar het emplacement gedirigeerd, De s7000 van 15:35 reed met plan V 923 en nog een andere, zo ging het de hele tijd door.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Fles »

Meid, een Plan V in de s7000. WAT een chaos :shock:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door julsteren »

zeker want dat ding kraakte en piepte aan alle kanten, en dat is niet wat ik van een plan V uit de 900 serie gewend ben. Btw: i'm not a girl.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Milco »

Mat'64 hoort de kraken en te piepen, en te rijden :') En rijden doen ze wel! :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Weg ermee, de klant is er na 40 jaar wel op uitgekeken :twisted:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door ODRAIL »

Nou nee, als het gaat sneeuwen deze winter (en dat hoop ik niet) dan kan de NS daar de winter mee door komen. Met Mat'64 kom je in de winter met een gerust hart thuis. Althans ik wel :wink: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door ODRAIL »

Milco1995 schreef:Mat'64 hoort de kraken en te piepen, en te rijden :') En rijden doen ze wel! :Y
Tsja het spreekwoord zegt niet voor niets piepende en krakende wagens (in dit geval treinen) lopen het langst :) :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Fles »

Bee schreef:Weg ermee, de klant is er na 40 jaar wel op uitgekeken :twisted:
Jij moet je gemak houden want jij hebt heul geen idee hoe 40 jaar is :N _O-
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door fogeltje »

Vanochtend lag Nijmegen plat met stroomstoring. Noodinformatievoorziening voor een vriendin gespeeld. Eerst haar verwittigd dat op de Neerbosscheweg lijn 31 stopt die snel naar Arnhem rijdt. Maar nee, het moest perse via Centraal want ze had met een collega afgesproken, bussen uitgezocht voor ze, gaan die kuttreinen net weer rijden :roll: :') De volgende keer zoekt ze het maar zelf uit :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door nvdw »

Milco1995 schreef:Mat'64 hoort de kraken en te piepen, en te rijden :') En rijden doen ze wel! :Y
Alles wat kraakt en piept is er nog niet afgevallen :D
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door fogeltje »

fogeltje schreef:Vanochtend lag Nijmegen plat met stroomstoring. Noodinformatievoorziening voor een vriendin gespeeld. Eerst haar verwittigd dat op de Neerbosscheweg lijn 31 stopt die snel naar Arnhem rijdt. Maar nee, het moest perse via Centraal want ze had met een collega afgesproken, bussen uitgezocht voor ze, gaan die kuttreinen net weer rijden :roll: :') De volgende keer zoekt ze het maar zelf uit :')
En Nijmegen ligt WEER plat :') Er reden net een half uur een handjevol stoptreinen en nu ligt er weer alles uit :') Gelukkig waren die bussen nog onderweg die men besteld had en in de file stonden :')
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

Milco1995 schreef:Mat'64 hoort de kraken en te piepen, en te rijden :') En rijden doen ze wel! :Y
'Geile geluidjes'? (Om even een niet-nader-te-noemen forumlid te citeren :mrgreen:)
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Thom91 »

Weer even een reisverslag vanuit de noordkop. De t854 vanaf Asd had toen ik aankwam +10 op de borden. Een maat van mij liet weten ook in die trein te springen op Asa dus ik wachtte af. Hij moest al staan dus ik was al bang, jahoor een irm zes. Ik kon gauw zitten doordat de deur naast me stopte maar vele anderen met mij hadden minder geluk. Toen kwam Ass er nog bij en was de maat vol. Ding was tsjok en tsjok vol. In Zaandam mochten we voor de sprinter, maar gingen we wel extra stop maken te Utg. Geen idee waarom, paste toch niemand extra meer in de trein. Uiteindelijk met +22 aangekomen en t3054 had ook al +15 op de borden. Gaat laatste dagen in de spits echt alle s behalve soepel en treinen zijn veel te kort.
Komt wel goed schatje.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Milco »

Geen reiservaring, het heeft met reisinfo te maken, maar het is geen misser dus toch maar hier...

Op connexxion.nl kun je al enige tijd per halte de eerstvolgende vertrekkende bussen zien incl. vertraging. Voorheen ging dit d.m.v. "2 min", wat soms op kon lopen als de vertraging opliep.
Dit is veranderd: er staat altijd de huidige vertrektijd, met in het rood de vertraging erbij.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Anne »

Vanmiddag met de FYRA van Schiphol naar R-dam.
Was toeslag vrij. Kan alleen geen reden daarvoor vinden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten