Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Hebben ze de omroep niet vervangen met "Hohoho! Next stop: Spoei, Amsterdam Museum. Merry Xmas!"?
Jammer. :')
Jammer. :')
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Vast wel, aangezien er voor trams geen wetgeving bestaat.robert55 schreef:Ik zag die kerstboom in het donker. Mag je tegenwoordig zo veel wit licht naar achter laten stralen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Vandaag rijdt de kersttram op lijn 4 :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
De nieuwe metrostellen rijden nog niet in dienst, maar zo zal het er binnenkort wel uit komen te zien.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Tóch weer de M-prefix op de voorkant!
Hoeveel zijn er nu al in Amsterdam? Alleen nog de 107-108 en 109-110?
Hoeveel zijn er nu al in Amsterdam? Alleen nog de 107-108 en 109-110?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Opvallend inderdaad, nu vraag ik mij af of de lijnfilm vervangen is of dat er meerdere varianten voorgedraaid kunnen worden (zoals M50 en alleen 50).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Laat die "M" er lekker voor zitten. :pos:
Lachen om 'm eindelijke eens te zien met "M50 Isolatorweg" trouwens! :D
Lachen om 'm eindelijke eens te zien met "M50 Isolatorweg" trouwens! :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Mee eens, nu nog even de lijnfilms van de CAFjes en BN'ers vervangen en het begint ergens op te lijken :-)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Elke keer als ik zo'n nieuwe metro zie komt er slechts een vraag in mij op: WAAROM?
Zelden heb ik zo'n ongepaste toepassing van retrovormgeving gezien en dat in een land dat bekend staat om zijn uitmuntende vormgeving. Onze stoere treinen staat tot in Noord-Korea op de postzegels en Amsterdam komt aanzetten met het lelijkste paard uit Alstoms stal.
Zelden heb ik zo'n ongepaste toepassing van retrovormgeving gezien en dat in een land dat bekend staat om zijn uitmuntende vormgeving. Onze stoere treinen staat tot in Noord-Korea op de postzegels en Amsterdam komt aanzetten met het lelijkste paard uit Alstoms stal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
De kop is mooi, de rest spuuglelijk. Mja, aan de andere kant - als het maar werkt. Fyra is wel design maar ja, we weten hoe dat gaat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Ja?webguy schreef:.... wel design maar ja, we weten hoe dat gaat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Vind de kop van de M5 erg strak vormgegeven en juist het retroaspect leuk bedacht. Helemaal vergeleken met de koppartijen van andere steden waar de Metropolis ook rijdt. Mee eens dat de afwerking van de zijkant veel mooier had gekund.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Fyra faalt ook op design :(Klaasje schreef:Ja?webguy schreef:.... wel design maar ja, we weten hoe dat gaat.
De kop van de metro is wel aardig, behalve dat het lijnnummer lager is geplaatst dan de bestemming [hoort één 'regel' te zijn IMO]
De zijkant? Tja, er is niks voor maar ook niet veel tegen. Wat moet je anders?
Kleurstelling is echt heel goed
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Deuren die in de wand schuiven, deuren die iets naar binnen vallen, zoals in Rotterdam of bij een gemiddelde bus. Externe schuifdeuren is iets van de jaren zestig hoor :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Vind 't weer typisch bij de Amsterdamse metro passen. 't Kan veel beter voor 't zelfde geld, maar ach, boeiend.
Het is een spectrum.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Ik vind het prachtige treinen. Lekker stoer en eigenwijs. Dat laatste past zeker bij Amsterdam, dat eerste zou ik dan weer meer bij Rotterdam verwachten
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Het is gewoon materieel dat je van a naar b brengt zonder al te veel opsmuk en bovendien (als het goed is) fool-proof. Prima dus
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Externe deuren kan in principe prima. Kijk maar naar de Londense S-stock. Alleen bij de M5 ziet het er halfbakken uit.
De reden dat de lijnfilm lager is geplaatst dan de bestemmingsdisplay is dat de kop absoluut niet symmetrisch mocht zijn.
De reden dat de lijnfilm lager is geplaatst dan de bestemmingsdisplay is dat de kop absoluut niet symmetrisch mocht zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Vind het persoonlijk een prachtige metro. Eigenzinnig is de beste omschrijving denk ik wat goed past bij de Amsterdamse metro.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Hij is idd uniek.
Wat ik zo lelijk aan de deuren vind, is die, hoe noem je dat... die gleuf aan de bovenkant, waar de zij displays zitten. Ziet er zo raar uit.
Maar jah, het is een grote vooruitgang vergeleken met de bakblikken wat er nu rijdt. Vermijdt ze ook zoveel mogelijk door meer met de SLT's te reizen.
Wat ik zo lelijk aan de deuren vind, is die, hoe noem je dat... die gleuf aan de bovenkant, waar de zij displays zitten. Ziet er zo raar uit.
Maar jah, het is een grote vooruitgang vergeleken met de bakblikken wat er nu rijdt. Vermijdt ze ook zoveel mogelijk door meer met de SLT's te reizen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Juist die naar buiten staande deuren en opstaande rand geven 'm een unieke aanblik. Is misschien even wennen maar ik vind het wel robuustheid uitstralen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Ik denk dat de M5 veel mooier zou zijn als de buitenkant wit was geschilderd, en niet dat grijzige kleurtje. Nu lijkt het een beetje op een veredelde zilvermeeuw...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Dat is het ook, waarbij de voordelen van de Zilvermeeuw ook direct verdwenen zijn, zoals de overheerlijke kuipbanken
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Dat was ook precies de bedoeling. Helder licht...VIRM schreef:Nu lijkt het een beetje op een veredelde zilvermeeuw...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Ik zit de laatste tijd om de haverklap in een Combino waarbij het dak lekt. Gisteren liep het bij de eerste "harmonica" gewoon in straaltjes naar binnen. Ze worden oud. :S
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten