Het Grote Blundertopic #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Ardan »

Vannacht heb ik als dj opgetreden in Zwolle. Bij aankomst aldaar dacht ik slim te zijn om alvast een kaartje voor de terugweg vandaag te kopen. Dat was ik vanmiddag helemaal vergeten, en heb ik dus wéér een kaartje gekocht. € 5.60 weggegooid dus, ik vond mijn banksaldo al zo verdacht laag, beetje jammer dat dat mijn bijna laatste geld was.. gelukkig heb ik nog wat contant en komt er dinsdag weer nieuw geld binnen :)
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 03 dec 2012, 02:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door STF »

Gaat Ardan ineens met een collectebus langs de huizen; dit is een speciale kerstactie voor zielige gehandicapten bejaarden die niet tot tien kunnen tellen...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Ardan »

Dat is wel een goeie smoes ja, vorig jaar hield ik mijn collecte voor behaarde cowboys die niet kunnen rodelen..
(edit: dit is zonder spelfouten)

Maar goed, nee, ik ben niet arm of zo, en ik ga ook niet dood van de honger, al doen sommige posts van mijn hand dat wel lijken misschien ;)
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Thom91 »

Mag ik de eerste zijn?
NS en ProRail falen vandaag..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door marvinkok »

MdJ schreef:Heb op een zaterdag een paar weken geleden al verschillende routes gezien, dus het verbaast me niets...
*zowel heen/terug via Drienerlo + via Hallenweg (de route doordeweeks)
*Drienerlo-Bastille-Langenkampweg-Calslaan-Bosweg-Auke Vleerstraat-Twekkelerveld
*Drienerlo-Bastille-Langenkampweg-Bastille-Auke Vleerstraat-Twekkerveld
Klopt..
Er zijn 3 verschillende routes over het UT terrein.
Route 1: Overdag: Naar Langenkampweg via Hallenweg
Route 2: 's ochtends vroeg, 's avonds na 20 uur, zaterdag en zondag: rondje Drienerbeekweg-Calslaan en via Bastille terug
Route 3: Zaterdag tussen 11 en 17 uur: Naar Langenkampweg via Calslaan

Nu de Bosweg weer in één richting open is zijn alle omleidingen weer zo goed als vervallen:
Route 1: Na Drienerlo via de Hengelosetraat (níet de busbaan) via de Hoofdingang richting Hallenweg, terugweg weer normaal via Drienerbeekweg/Bosweg
Route 2: Drienerlo-Hengelosestraat-Bastille-Calslaan-Bosweg (omgekeerde rijrichting dus)
Route 3: Drienerlo-Hengelosestraat-Bastille-Langenkampweg-Calslaan-Bosweg

Dit lijkt voorlopig nog wel even zo te blijven, op papier stond in ieder geval tot ik meen eind maart 2013. De aansluiting Bosweg-Hengelosestraat is nog altijd niet zoals hij hoort te worden...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Milco »

Klein blundertje net op de wiki: ik wilde Lutjebroek typen, maar typte per ongeluk Kutjebroek :oops:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Klein foutje in het NS-adressenbestand bij het registreren. Mijn straatnaam eindigt op dreef maar volgens de NS op park :')

Edit: het wordt nog erger: Men stuurt een e-mail met een activatielink die een 404-error geeft :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Michael »

Een gast bestelde vandaag op het werk een medium milkshakeen toen vroeg ik of ie er fritessaus bij wou
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Ardan »

Toch wel geraspte fritessaus?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Edit: het wordt nog erger: Men stuurt een e-mail met een activatielink die een 404-error geeft :')
Dat heb ik ook wel eens gehad.

Stuur de klantenservice even een mailtje hierover :idea: . Dat heb ik toen ook gedaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Moet ik zeker weer die pratende webpagina door. Ik ga wel bellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Michael 1988 »

Of je het een blunder kunt noemen weet ik niet. Maar gisteren ging ik mijn eigen wagentje (auto) halen in Zutphen. Ik kon 2x heen en weer gaan reizen vanwege enkele problemen met overschrijving.

Wat wel een zeer grote blunder te noemen valt. Op de terugweg in de ochtend gisteren met de trein, had de trein naar Roosendaal vertraging. Op de borden stond inmiddels de trein naar Zwolle aangegeven, maar die naar Roosendaal kwam als eerste aan en die naar Zwolle bleef op de brug staan. Sommige mensen die naar Zwolle wouden gaan stapten al in, maar na een waarschuwing van mij en van de HC en/of machinist dat het de IC naar Roosendaal was, bleven er toch een aantal mensen zitten die blijkbaar naar Zwolle wouden gaan en het raar vonden dat de trein de verkeerde richting inreed. Na uitgebreide uitleg kwamen ze er eindelijk achter dat ze in de verkeerde trein zaten en in Dieren stapten ze uit voor de trein richting Zwolle. Het leek net alsof ik een stel koppige dove mensen als medepassagiers had. Niet lullig bedoelt, maar als je na een waarschuwing van mij toen ik instapte en een waarschuwing van de HC/machinist via de omroep nog niet snapt dat je in de verkeerde trein zit, klopt er iets niet. Vooral als ik daarbij nog uitgebreid heb staan uitleggen dat je kunt snappen dat als een trein uit de richting van Zwolle komt en op de displays Roosendaal had staan niet de IC naar Zwolle zal zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Daniel »

Tja, opletten is moeilijk voor sommige mensen... het staat bv. toch behoorlijk duidelijk in de dienstregeling dat je in lijn 387 Gorinchem - Utrecht bij Meerkerk P+R alleen mag instappen ri. Utrecht en uitstappen vanuit Utrecht, maar toch wilde er iemand vanuit Gorinchem daar uitstappen vandaag. Die eiste nog dat de chauffeuse er de snelweg voor afging (stond niemand bij de halte te wachten) en toen ze al voorbij de afslag was eiste hij dat ze hem er bij de benzinepomp even verderop uit liet.
Overigens is me niet opgevallen dat deze meneer ook uitstapte toen ik er bij Vianen Lekbrug uit ging, dat heeft ´m dan ook nog behoorlijk wat extra vertraging opgeleverd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door STF »

Deze past toch eigenlijk ook wel in het blundertopic:

Ik was voor het eerst eens mee met een lijnbus van een touringcar-achtig type, dat ik nog niet kende.
Hangen er stickers in het interieur dat staande reizigers zich aan de verticale stangen vast moeten houden. Ehm, welke verticale stangen? Er is in die hele bus geen stang te bekennen, vaak heb je bij die streekbussen sowieso al niet erg veel stangen; achter de chauffeur bij het scheidingswandje en bij de uitstapdeur, zijn vaak de enige plekken met een stang, dus die instructiestickers zijn altijd al wat onrealistisch, maar in het geval van deze bus echt onuitvoerbaar.

Welke dombo heeft die stickers in deze bus geplakt? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Had ik mij ruim 50 minuten laten vertroetelen bij de kapper, bleek ik mijn portemonnee thuis gelaten te hebben. Ik heb maar even mijn telefoon als onderpand gegeven en ben even heen er weer gefietst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door STF »

De verkeersdoorstroming in het centrum van Echternach was altijd goed te noemen, alleen tijdens de ochtend en avondspits had je vanuit een paar richtingen een file staan. Ze hebben twee weken terug de programmering van alle stoplichten in het centrum aangepast; nu heb je de gehele dag, vanuit elke richting een gigantische file staan, waardoor de reistijd met tien tot vijftien minuten oploopt... :neg:

Met name buschauffeurs die een strak rijschema te volgen hebben, beginnen nu allerlei rare routes over smalle weggetjes te bedenken, om maar zo min mogelijk stoplichten tegen te komen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Meltrain »

De RET heeft nu een actie dat op bepaalde tijdstippen maximaal 3 kinderen van 4 t/m 11 jaar gratis met de bus mogen reizen onder begeleiding van een betalende volwassene.
Dus ik zei dat tegen een moeder die met haar kinderen met mij op de bus stond te wachten en bij het instappen vroeg ze het nog even aan de chauffeur en die zei dat dat klopte, dus voor haar jongste kind hoefde ze niet te betalen (het andere kind was al 12).
Dus eenmaal in de bus zei ik dat dat een soort actie is die alleen geldig is op woensdagmiddag en op zaterdag, waarop een andere vrouw zei dat het op woensdagmiddag en zondag geldt.
Ik geloofde haar niet, maar nu ik het even heb opgezocht blijkt die mevrouw toch gelijk te hebben. :oops:
Dus ik zat fout en die buschauffeur dus eigenlijk ook.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Ardan »

Altijd weer een avontuur, boodschappen doen in supermarkt waar je nog nooit bent geweest. Half uur de hele winkel af lopen zoeken naar een doos zakdoekjes, bleek ik er al minimaal vijf keer straal voorbij te zijn gelopen toen ik ze eindelijk vond..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Daniel »

Oow, daarvoor maakt het niet uit of je de winkel wel of niet kent hoor. Overkomt mij ook weleens als ik iets moet hebben wat ik niet zo vaak koop.
Vanavond vroeg ik me af waarom de bakboter in m'n koekepan maar niet warm werd, bleek ik vergeten te zijn het gas aan te zetten :P

Bij halte Centrum in Dordrecht kon je ooit als je bij de halte stond op de ruit de aanduiding van het halteperron zien. Dat kan nu ook nog wel, maar je moet er wel voor in spiegelbeeld kunnen lezen :mrgreen:
Afbeelding

Om nog maar te zwijgen over de twee exact gelijke lijnennetkaarten naast elkaar terwijl de beide informatievitrines aan het andere uiteinde van de halte helemaal leeg zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door marvinkok »

VOlgens mij is het niet zozeer spiegelbeeld, maar ondersteboven. De bovenste ronding van de B lijkt groter te zijn dan de onderste..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Daniel »

De perronletter hoort wel onderaan de ruit te staan, dat maakt ondersteboven niet echt een optie... gelukkig konden ze met de A van het andere perron niet zoveel verkeerd doen, die ziet er in spiegelbeeld immers hetzelfde uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Fles »

En hoe zit dit dan? :lol:

Afbeelding
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Michael »

Ik moest vandaag de ijsblokjesmachine schoonmaken. Om dat te doen moet je de stekker uit het stopcontact halen. Dus dat heb ik gedaan. En daarna schoongemaakt. Vervolgens wil ik hem weer aanzetten maar hij doet het dus niet. En ik me maar afvragen waardoor dat kwam. Bleek dat ik de stekker was vergeten terug te stoppen in het stopcontact. :oops:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Daniel »

In de Arriva-webshop kan je ook een account aanmaken, waarin je dan ook chipkaarten kunt beheren. Daartoe moet je het kaartnummer en de vervaldatum invoeren.
Op het scherm dat je na het opslaan te zien krijgt staat dan echter "ingangsdatum" met daarachter de vervaldatum. Eeh... volgens Arriva heb ik dus nu al een OVC die ingaat in 2017 :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

In het adressenbestand dat de NS gebruikt om een straatnaam te zoeken op de combinatie postcode + huisnummer gaat het bij mij altijd fout. De NS suggereert huppeldepuppark, maar ik woon aan de huppeldepupdreef :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten