Dienstregeling 2013 #3
Re: Dienstregeling 2013 #2
Ook opvallend dat Arnhem-Winterswijk er niet in staat. Ook daar gaat en ander (weer meer) mis sinds de overgang van Syntus naar Arriva/Breng. Blijkbaar zijn die reizigers niet eens meer in staat om te klagen.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Dit vind ik een heel opvallende klacht. Ik heb veel tussen Amsterdam en Den Haag gereisd, maar eigenlijk nooit met de Beneluxtrein. Als je echt in Den Haag moet zijn is de sneltrein die aankomt op Den Haag Centraal een beter reisalternatief en meestal sneller dan op HS nog ergens een trammetje nemen.4. Langere reistijd Amsterdam - Den Haag door wegvallen Beneluxtrein
Tot mijn verbazing staat de slechte overstap richting Harlingen dus niet in de top tien, terwijl een achterlicht-aansluiting natuurlijk wel ongeveer het ergste is wat je als reiziger kunt hebben - zeker als de trein maar eens per uur rijdt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2013 #2
Een 'twitteronderzoek' levert natuurlijk een vertekend beeld op. Zelfs als alle reizigers vanuit Zwolle naar Harlingen dagelijks er over Twitteren levert dat minder tweets op de als een paar procent van de reizigers vanuit Amsterdam naar Den Haag over volle treinen klagen. Het is sowieso een gevaarlijke manier van peilen. Elke dienstregelingwijziging heeft mensen die er op vooruit gaan en mensen die er op achteruit gaan. Eigenlijk laat deze peiling alleen zien bij welke wijziging het meeste reizigers zijn betrokken (zowel positief als negatief). Als je 1-op-1 naar dit soort onderzoeken kijkt zul je elk jaar wisselen tussen oplossingen omdat steeds de andere groep zal klagen.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Hebben natuurlijk maar een handjevol reizigers last van, dit gaat om het aantal klachten. ;)Vinny schreef:
Tot mijn verbazing staat de slechte overstap richting Harlingen dus niet in de top tien, terwijl een achterlicht-aansluiting natuurlijk wel ongeveer het ergste is wat je als reiziger kunt hebben - zeker als de trein maar eens per uur rijdt.
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Ja van volle treinen kun je je voorstellen dat iedereen last van zijn buurman heeft...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013 #2
Ik denk dat er geklaagd wordt over de overstaptijd van de Veluwestoptrein richting Schiphol, die is nu 24 minuten terwijl het eerst 10 minuten was.Daniel schreef:Vraag me af wat de slechte aansluitingen van de Veluwestoptrein in Amersfoort nu zijn... ri. Utrecht en Schiphol zijn ze net 1 minuut langer geworden en door de betere verdeling over het uur ben je de net-niet aansluiting op de s2800 kwijt: de s1700/s11700 is tenminste echt weg als de s5600 aankomt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2013 #2
Andere treinen in de ochtend- en avondspits tussen Den Haag en Amsterdam per januari 2013 meldt Omroep West.
Er rijden in de s2100 NIDs en VIRMs. In de s2600 VIRM. Wat moet dat dan worden? DDAR? ICM? Of een 3xVIRM?
Er rijden in de s2100 NIDs en VIRMs. In de s2600 VIRM. Wat moet dat dan worden? DDAR? ICM? Of een 3xVIRM?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Dienstregeling 2013 #2
In plaats van VIRM-4, VIRM-6 inzetten?
*/ doet een gok.
*/ doet een gok.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2013 #2
Gisteren reed er anders ook een NID vanaf Rotterdam richting Amsterdam.
Het is een spectrum.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Dat is prima mogelijk, aangezien de s2100 en s2200 in dezelfde omloop zitten als ik het goed heb.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Dus dat betekent dat als je op de IC-manier tussen Amsterdam en Dordrecht reist, je dan op de megacomfortabele bankjes van een DDAR kan plaatsnemen, als je pech hebt...Gekko123 schreef:Dat is prima mogelijk, aangezien de s2100 en s2200 in dezelfde omloop zitten als ik het goed heb.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2013 #2
Toen het nog een sneltrein was reed er bijna niets anders. Overigens wordt wel een groot deel echt met DDZ gereden en 's avonds en in het weekend (als er geen dubbele stellen nodig zijn) zelfs bijna alles.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013 #2
Vanmorgen voor het eerst in een DDZ gezeten, reed wel lekker. Maar een groot deel van de treinen rijdt volgens mij ook gewoon nog met VIRM, ik heb vandaag 4x in de s2200 / s2600 gezeten en 3 van de 4 ritten was met VIRM.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013 #2
De s2600 hoort met IRM te rijden, het DDZ zit in de s2100 en s2200. En dan vooral de s2200 blijkbaar want ik heb de afgelopen week behoorlijk wat DDZ in Dordrecht gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2013 #2
Het valt me op dat er tussen Dordrecht en Amsterdam veel meer speling is in de dienstregeling. Zelfs op een station als Schiedam en Delft bleef de IC 2 minuten stilstaan, om toch weer op tijd in Delft en Den Haag HS aan te komen.
Tot vorige week was het juist nog doorknallen geblazen met de s2100 en s2200. Of ligt dat aan mijn 'zaterdagavond observatie'?
Tot vorige week was het juist nog doorknallen geblazen met de s2100 en s2200. Of ligt dat aan mijn 'zaterdagavond observatie'?
Re: Dienstregeling 2013 #2
In 2012 werden alle treinen tussen Gv en Rtd 'opgejaagd', dit houdt in dat alle speling in het laatste stukje zit om te zorgen dat een trein nergens hoeft te wachten tot hij mag vertrekken. Dit was gedaan omdat het baanvak erg druk was. Nu de Benelux weg is, is het wat rustiger geworden zodat de speling weer eerlijk verdeeld kan worden over alle stukjes.
Het was bijvoorbeeld erg goed te zien in de rijtijden van de s2200 tussen Gv en Dt. Van Gv naar Dt was 6 minuten (inclusief halteertijd te Dt), van Dt naar Gv was 8 minuten, exclusief halteertijd Dt.
Het was bijvoorbeeld erg goed te zien in de rijtijden van de s2200 tussen Gv en Dt. Van Gv naar Dt was 6 minuten (inclusief halteertijd te Dt), van Dt naar Gv was 8 minuten, exclusief halteertijd Dt.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Ik heb sowieso het idee dat je 's avonds laat en in het weekend in de Randstad vaak het gevoel krijgt dat je geen idee hebt wat een trein zolang op een station te zoeken hebt, terwijl de tijd in de ochtend- en avondspits toch wel hard nodig is, omdat het redelijk "zware" stations zijn die de treinseries aandoen en dus neemt het in- en uitstapproces wel wat tijd in beslag.Caspar schreef:Het valt me op dat er tussen Dordrecht en Amsterdam veel meer speling is in de dienstregeling. Zelfs op een station als Schiedam en Delft bleef de IC 2 minuten stilstaan, om toch weer op tijd in Delft en Den Haag HS aan te komen.
Tot vorige week was het juist nog doorknallen geblazen met de s2100 en s2200. Of ligt dat aan mijn 'zaterdagavond observatie'?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2013 #2
Om de vertrektijden voor de gehele dag gelijk te houden wordt bij de stationemmenten altijd uitgegaan van de tijd die in de ochtendspits nodig is om reizigers uit te werpen en weer nieuwe naar binnen te proppen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2013 #2
De dienstregeling van de s2600 klopt van geen kant: op tijd tot Hoofddorp, +3 bij aankomst op Amsterdam C en echt iets geks gebeurde er niet. Dat in combinatie met een treinopvolging op Amsterdam Lelylaan die niet voldoet aan de plannorm is niet goed gepland.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Langere treinen na klachten over dienstregeling
De Nederlandse Spoorwegen gaan op enkele trajecten langere treinen inzetten na klachten over de nieuwe dienstregeling van het spoorbedrijf. Bij een meldpunt voor personeel kwamen de afgelopen dagen ruim driehonderd meldingen binnen over overvolle treinen. Ook bij een door reizigersvereniging Rover geopend meldpunt werd volop geklaagd over te drukke treinen.
Onder meer de spitstreinen op de trajecten Apeldoorn-Enschede, Apeldoorn-Utrecht, Roosendaal-Rotterdam, Almere-Schiphol en Almere-Amsterdam zijn of worden zo snel mogelijk verlengd. Ook tussen Weesp en Lelystad worden voortaan langere treinen ingezet. Vanaf begin januari wordt bovendien tussen Amsterdam en Den Haag, waar het erg druk is, ander materieel ingezet met meer zitplaatsen.
Volgens NS kunnen bij de overgang van een dienstregeling op papier naar de praktijk altijd 'onvolkomenheden aan het licht komen'. Het bedrijf houdt de invoering naar eigen zeggen goed in de gaten, omdat de nieuwe dienstregeling die zondag inging de grootste wijziging is in vijf jaar.
Bron
Hoezo nou weer Lelystad-Weesp? Na Weesp gaat nog maar de helft van het materieel door?
De Nederlandse Spoorwegen gaan op enkele trajecten langere treinen inzetten na klachten over de nieuwe dienstregeling van het spoorbedrijf. Bij een meldpunt voor personeel kwamen de afgelopen dagen ruim driehonderd meldingen binnen over overvolle treinen. Ook bij een door reizigersvereniging Rover geopend meldpunt werd volop geklaagd over te drukke treinen.
Onder meer de spitstreinen op de trajecten Apeldoorn-Enschede, Apeldoorn-Utrecht, Roosendaal-Rotterdam, Almere-Schiphol en Almere-Amsterdam zijn of worden zo snel mogelijk verlengd. Ook tussen Weesp en Lelystad worden voortaan langere treinen ingezet. Vanaf begin januari wordt bovendien tussen Amsterdam en Den Haag, waar het erg druk is, ander materieel ingezet met meer zitplaatsen.
Volgens NS kunnen bij de overgang van een dienstregeling op papier naar de praktijk altijd 'onvolkomenheden aan het licht komen'. Het bedrijf houdt de invoering naar eigen zeggen goed in de gaten, omdat de nieuwe dienstregeling die zondag inging de grootste wijziging is in vijf jaar.
Bron
Hoezo nou weer Lelystad-Weesp? Na Weesp gaat nog maar de helft van het materieel door?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Waarschijnlijk de overstappen waardoor het materieel in Weesp leeg stroomt en de andere sprinter vol maakt, ofzo. strookt niet echt met Almere - Schiphol en Almere - Amsterdam.
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Is er op voornoemde trajecten al wat te merken van treinverlengingen?Edwin schreef:Langere treinen na klachten over dienstregeling
De Nederlandse Spoorwegen gaan op enkele trajecten langere treinen inzetten na klachten over de nieuwe dienstregeling van het spoorbedrijf. Bij een meldpunt voor personeel kwamen de afgelopen dagen ruim driehonderd meldingen binnen over overvolle treinen. Ook bij een door reizigersvereniging Rover geopend meldpunt werd volop geklaagd over te drukke treinen.
Onder meer de spitstreinen op de trajecten Apeldoorn-Enschede, Apeldoorn-Utrecht, Roosendaal-Rotterdam, Almere-Schiphol en Almere-Amsterdam zijn of worden zo snel mogelijk verlengd. Ook tussen Weesp en Lelystad worden voortaan langere treinen ingezet. Vanaf begin januari wordt bovendien tussen Amsterdam en Den Haag, waar het erg druk is, ander materieel ingezet met meer zitplaatsen.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Ik zie wel dat de s3300 de hele dag met losse stellen rijdt, op zich is dat op een paar ritten per dag ook wel voldoende.
Er zijn daar dus een aantal stellen SGMm door vrijgekomen. Helaas troffen Dexter en ik een week of 2 geleden in de avondspits een los SGMm 2tje aan als sprinter Hoofddorp- Hoorn Kersenboogerd, wat toch wel heel erg krap was...
Er zijn daar dus een aantal stellen SGMm door vrijgekomen. Helaas troffen Dexter en ik een week of 2 geleden in de avondspits een los SGMm 2tje aan als sprinter Hoofddorp- Hoorn Kersenboogerd, wat toch wel heel erg krap was...
Re: Dienstregeling 2013 #2
Was plannen volgens de plannormen dan zaligmakend? Als dit het beste eindresultaat is voor de reiziger - tegenover bijvoorbeeld een trein die niet rijdt volgens plannormen - dan weet ik het wel.Wubbo schreef:De dienstregeling van de s2600 klopt van geen kant: op tijd tot Hoofddorp, +3 bij aankomst op Amsterdam C en echt iets geks gebeurde er niet. Dat in combinatie met een treinopvolging op Amsterdam Lelylaan die niet voldoet aan de plannorm is niet goed gepland.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013 #2
Ik weet niet wat de treinlengtes vorige week waren (gezien ik net die week gemist heb op m'n vaste traject), maar vandaag zagen de treinlengtes op de genoemde lijn Apeldoorn - Utrecht er best redelijk uit en lijkt er vooral een spreidingsprobleem te zijn.Citaro schreef:Is er op voornoemde trajecten al wat te merken van treinverlengingen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 48 gasten