Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Suus »

Een jaarabonnement Altijd Vrij HWGO Bus kost 1400 euro, dat is dus 116 euro per maand. In een keer te betalen of in twaalf termijnen.

Daarna zal je moeten kijken wat het goedkoopste is voor het gedeelte met de metro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheDoc
Berichten: 4
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 15:13

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door TheDoc »

Ja, ok maar dat is nog een verhoging (incl de metro) van zo'n 60 procent.
Te Bizar.



TheDoc
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Daniel »

Overigens vind ik het ook wel redelijk bijzonder dat je in DAV + HWGO met stadsbus, streekbus, Qliner en trein kunt reizen met 40% korting voor € 12,50 per jaar, terwijl de DalKorting voor ZHN je maarliefst 80 euro kost.
Er is wel wat verschil in omvang van het gebied natuurlijk, maar de combi DAV/HWGO is ook een behoorlijk groot gebied en echt niet 6x zo klein als ZHN lijkt me. En dan heb je er ook nog eens een trein bij zitten waar 40% korting een veel groter effect heeft op de inkomsten van Arriva.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Vinny »

Wellicht geeft de provincie extra subsidie voor elke extra treinreiziger die er op de MLL bij komt?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Daniel »

Het zou wellicht nog kunnen dat men voor DAV en HWGO iets in de concessie heeft staan over het verleiden van incidentele reizigers. Met de prijs die men er nu voor rekent haal ik de DalKorting ZHL er al uit als ik 10x in het jaar bij m'n ouders langs ga en daartoe een kort ritje per stadsbus in Dordrecht maak.
Pak je een Qliner dan gaat het nog harder en heb je het kortingsproduct er al uit met twee ritjes Gorinchem - Utrecht v.v. wat nou ook weer geen enorme afstand is (maar wel sterk verspitst, dus dit is een best goeie manier om daar wat aan te doen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door BR628 »

Bee schreef:Een jaarabonnement Altijd Vrij HWGO Bus kost 1400 euro, dat is dus 116 euro per maand. In een keer te betalen of in twaalf termijnen.

Daarna zal je moeten kijken wat het goedkoopste is voor het gedeelte met de metro.
Ik vind 1400 euro per jaar nogal veel voor een jaarkaart bus in dat gebied, met name als je het vergelijkt met de prijs van een ov jaarkaart die 4000 euro kost per jaar.
TheDoc
Berichten: 4
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 15:13

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door TheDoc »

Inderdaad en ik vind een verhoging van 59% gewoon buiten proporties, mijn dochter die dagelijks naar school gaat met Arriva (14 kilometer) krijgt een verhoging van 39% om de oren door het afschaffen van de regio ster abo's. :N

BR628 schreef:
Bee schreef:Een jaarabonnement Altijd Vrij HWGO Bus kost 1400 euro, dat is dus 116 euro per maand. In een keer te betalen of in twaalf termijnen.

Daarna zal je moeten kijken wat het goedkoopste is voor het gedeelte met de metro.
Ik vind 1400 euro per jaar nogal veel voor een jaarkaart bus in dat gebied, met name als je het vergelijkt met de prijs van een ov jaarkaart die 4000 euro kost per jaar.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Tristan »

TheDoc schreef:Inderdaad en ik vind een verhoging van 59% gewoon buiten proporties, mijn dochter die dagelijks naar school gaat met Arriva (14 kilometer) krijgt een verhoging van 39% om de oren door het afschaffen van de regio ster abo's. :N
Voor mij geldt hetzelfde, weliswaar in een ander concessiegebied, maar toch. Omdat mijn lijn door zowel Connexxion als Arriva gereden wordt, zou ik dus straks maar liefst TWEE abonnementen moeten hebben of reizen met Altijd Korting. In het eerste geval ben ik ruim 200 % duurder uit en in het tweede geval in totaal 40 % (woon-werk ca. 26 %, privé ca. 14 %)
Ik ben nu dan ook aan het overwegen om mijn principes van niet zwartrijden aan de kant te schuiven en sommige ritten dus wel zwart of grijs te reizen.

Ik heb niks tegen een inflatiecorrectie. Dus als een 4-sterabonnement van € 145 naar ca. € 150 zou gaan, hoor je mij niet klagen, maar de huidige constructie vraagt er gewoon om om deels zwart gereden te worden! :evil: :neg:
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Karl »

Volgens mij is het een landelijke trend om de frequente reiziger te schofferen. Dat kan weliswaar positief uitpakken voor de opbrengstverantwoordelijke (afvlakken pieken, omhoog brengen dalen), maar ik vraag mij af hoe wenselijk het is in het kader van een multimodaal mobiliteitsbeleid.
Het is een spectrum.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door huibf »

Karl schreef:Volgens mij is het een landelijke trend om de frequente reiziger te schofferen. Dat kan weliswaar positief uitpakken voor de opbrengstverantwoordelijke (afvlakken pieken, omhoog brengen dalen), maar ik vraag mij af hoe wenselijk het is in het kader van een multimodaal mobiliteitsbeleid.
Gelukkig dat Brabant vooralsnog dan redelijke prijzen hanteert.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Chauf21 »

TheDoc schreef:Regio abonnement is niet geldig in de Arriva bus en ik heb geen alternatieve vervoerder. Ik kan enkel kiezen voor Altijd Korting abo wat dus ca 65 Euro per maand duurder is...
De prijs van het AltijdKorting-product gaat (in Zuid-Holland) waarschijnlijk omlaag van 16,50 euro naar 7,50 euro. Hoe en wat is nog niet helemaal duidelijk. Zie hier voor meer: http://www.zuid-holland.nl/contentpagina.htm?id=101431.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Afschaffing sterabonnementen in Zuid-Holland Zuid

Bericht door Tristan »

Chauf21 schreef:De prijs van het AltijdKorting-product gaat (in Zuid-Holland) waarschijnlijk omlaag van 16,50 euro naar 7,50 euro. Hoe en wat is nog niet helemaal duidelijk. Zie hier voor meer: http://www.zuid-holland.nl/contentpagina.htm?id=101431.
Ik heb liever dat de korting verdubbeld wordt dan dat de aanschafprijs gehalveerd wordt. Nu wordt men blij gemaakt met een halfdode mus -o-

En bovendien geldt die lagere prijs alleen voor diegenen die een sterabonnement voor de regio Haaglanden en/of Stadsregio Rotterdam kopen. Reizigers buiten dat gebied vallen dus sowieso buiten de boot. -o-
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten