De bus heet Civitas en hij is van Tribus. :)edko schreef:bouwerCivitas
Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Ik zag vorige week ook al een nieuw bord in het centrum van Krimpen a/d Lek.peterbil schreef: Het eerste definitieve haltebord is gespot: in Leiden bij de Posthof een groen bord met kloppende lijnnummers van Arriva. Veel beter dan die scheve stickers. Nu de rest van de concessie nog.
Concessie Zuid-Holland Noord #3
Oh, sorry. Het was in ieder geval de eerste die ik hier in de regio gezien had :).BrengMe schreef:Ik zag vorige week ook al een nieuw bord in het centrum van Krimpen a/d Lek.peterbil schreef: Het eerste definitieve haltebord is gespot: in Leiden bij de Posthof een groen bord met kloppende lijnnummers van Arriva. Veel beter dan die scheve stickers. Nu de rest van de concessie nog.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Helemaal juist natuurlijk, was een slip of the pen. Dank voor de correctie.TLP schreef:De bus heet Civitas en hij is van Tribus. :)edko schreef:bouwerCivitas
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Het viel mij nu pas op, maar hehe, werd tijd. Na veel wikken en wegen wordt het hier gewoon correct geschreven. Tribus Civitas i.p.v. Fiat Ducato of Fiat Civitas of Tribus Ducato of welke namen er ook gebruikt worden/werden. Overigens snap ik niet waarom Arriva nu zoveel problemen heeft met materieel. Als ik het goed lees zijn dus in deze concessie nog niet alle Volvo's geleverd en zijn de Civitasbussen ook nog niet (allemaal) officieel geleverd. Of doen ze dit soms bewust, zoals wat ze in NZWF doen? Of kijk/lees ik nu gewoon totaal verkeerd en verwar ik mogelijk de Volvo's van Arriva met de Volvo's van Connexxion.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Voor zover ik weet zijn de Volvo 8900- en Tribus Civitas bussen gewoon te laat geleverd door de leveranciers, dat zou namelijk ook verklaren waarom er touringcars in plaats van Wrights rijden op enkele Qliners .
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Een Wright op een Qliner is trouwens voor niemand leuk. :neg:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Daarentegen zag ik zowel vrijdag als zaterdag in Fryslân een Qliner-bus op een gewone streeklijn.
Ah woops, verkeerde topic
Ah woops, verkeerde topic
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Wel voor Wright-liefhebbers! *bus*Meltrain schreef:Een Wright op een Qliner is trouwens voor niemand leuk. :neg:
Maar die zul je wel met een vergrootglas moeten zoeken...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Ja, hier! Met tachtig over smalle wegen in Drenthe
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Aah, dus dat de Volvo's en Civitas er niet zijn is dus dit keer niet de schuld van Arriva. Tenminste, Arriva heeft niet bewust gekozen voor late levering daar.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Ken jij het contract dan tussen leverancier en afnemer? Als er in het contract staat dat de bussen 1 december 2012 +/- 1 maand worden geleverd, valt er wel degelijk iets voor te zeggen.
Het is een spectrum.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Vandaag in en om Leiden heel veel normale diensten gereden met Volvo's. Onder andere de lijnen 20, 21, 221, 33, 187.
Op Leiden CS dus meer Volvo's dan Citea's.
Weet iemand waarom?
Op Leiden CS dus meer Volvo's dan Citea's.
Weet iemand waarom?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Misschien vanwege de inbouw van de informatiesystemen in de hybrides? Dat de citea's dan worden ingezet op de stadsdienst ?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Dat was het denk ik niet, want de stadsdiensten werden voor het overgrote deel gereden met de hybrides (nog steeds zonder lijnfilms en CiCo's) en een paar keer lijn 4 met een Volvo. Heb een halfuurtje staan kijken en heb alleen op lijn 50 en 57 een Citea gezien.Z2N schreef:Misschien vanwege de inbouw van de informatiesystemen in de hybrides? Dat de citea's dan worden ingezet op de stadsdienst ?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
De Citea's krijgen dit weekend een software update zodat de missende bestemmingen ook op die bussen verleden tijd zullen zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Dat verklaart het verhaal, thanks!Meltrain schreef:De Citea's krijgen dit weekend een software update zodat de missende bestemmingen ook op die bussen verleden tijd zullen zijn.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
beste mensen,
ik heb zojuist foto's geupload!! "
misschien leuk om even te kijken??!!
http://www.flickr.com/photos/jaritrein/
Gr jari
ik heb zojuist foto's geupload!! "
misschien leuk om even te kijken??!!
http://www.flickr.com/photos/jaritrein/
Gr jari
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Er wordt dus NIET samengewerkt tussen Arriva en Connexxion op lijn 195/295 met betrekking tot de abonnementen:
Dat wordt dus deels grijs- of zwartrijden voor mij -o-connexxion.nl schreef: NB: reist u met buslijn 195/295? Deze buslijn wordt gereden door Connexxion en Arriva. U kunt dan het Regio Vrij abonnement niet gebruiken. Wij adviseren in plaats daarvan: Altijd Korting.
Bron: connexxion.nl
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Dan niet klagen als je een boete krijgt he?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Daar maak ik me geen zorgen over. In de ruim 13 jaar dat ik nu vrijwel dagelijks met de bus reis, ben ik slechts eenmaal gecontroleerdGeert schreef:Dan niet klagen als je een boete krijgt he?
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Ik denk dat er geen elke rechter je die boete kwijt zal schelden als je het laat voorkomen!Geert schreef:Dan niet klagen als je een boete krijgt he?
Misschien wordt het maar eens tijd om dat te regelen, zodat die flauwekul van 'eigen tarieven' e.d. snel afgelopen is.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Was het maar zo'n feest.. Op zich zou centralisatie een stuk schelen qua kosten, en het OV ook een stuk begrijpelijker maken: met vervoerder-onafhankelijke trajectabonnementen en kilometerabonnementen, en een vermindering van het belang van de vervoerder (1 huisstijl, 1 hulpbalie, 1 website, etc.), weet je ten minste waar je aan toe bent, zelfs op lijn 195. Helaas gaat het OV in Nederland precies de andere kant op..
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Op lijn 195/295 zou het heel eenvoudig op te lossen zijn als Arriva en Connexxion echt goed gingen samenwerken, dus niet alleen de dienstregeling te delen, maar ook door een abonnement te delen. Desnoods een apart abonnement speciaal voor de genoemde lijnen. Zeg maar 195/295-Vrij: onbeperkt reizen op lijnen 195/295, ongeacht welke vervoerder of welke kant op, maar enkel en alleen geldig op deze lijnen.Z2N schreef:Was het maar zo'n feest.. Op zich zou centralisatie een stuk schelen qua kosten, en het OV ook een stuk begrijpelijker maken: met vervoerder-onafhankelijke trajectabonnementen en kilometerabonnementen, en een vermindering van het belang van de vervoerder (1 huisstijl, 1 hulpbalie, 1 website, etc.), weet je ten minste waar je aan toe bent, zelfs op lijn 195. Helaas gaat het OV in Nederland precies de andere kant op..
Het Arriva Altijd Vrij-abonnement is niet geldig op de Qliners, dus het is mogelijk om bepaalde lijnnummers te negeren bij een bepaald abonnement, dus lijkt het mij andersom ook mogelijk: één abonnement voor een specifieke buslijn.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten