Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Meltrain »

Waarom moet er dan zo vaak van bus gewisseld worden?
Heeft dat ermee te maken dat Breng geen stilstaande bussen wil op de momenten dat de chauffeurs pauze hebben?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

Meltrain schreef:Waarom moet er dan zo vaak van bus gewisseld worden?
Heeft dat ermee te maken dat Breng geen stilstaande bussen wil op de momenten dat de chauffeurs pauze hebben?
Precies, minder bussen=minder kosten...meer problemen. :oops:
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door peter s »

Vanmorgen blauw-dakjes-stadsdienstbussen op lijn 31, geen Breng-direct!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Srananbloke »

peter s schreef:Vanmorgen blauw-dakjes-stadsdienstbussen op lijn 31, geen Breng-direct!
Was ook wel te verwachten dat ze uiteindelijk overal en nergens in het concessiegebied zouden opduiken :) Zag gisteren nog een roze amba op lijn 7 hier in Arnhem.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
SendeV
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 13 jan 2012, 14:48

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door SendeV »

fogeltje schreef:Ze hebben de fout in de app bij Neerbosscheweg wel hersteld zie ik. Als je zocht op die halte werden alleen de lijnen 11 en 12 weergegeven. Nu weer alles. Echter 1 ding is raar. In de dienstregeling, zowel website als app, staan lijn 11 en 12 richting CS ook aangegeven bij deze halte. Echter draaien ze net voor de halte als rechtsaf. Ze staan ook niet op het haltebord. Klopt het wel dat ze daar moeten stoppen? Is de dienstregeling fout? Of ligt er een extra halte net na de bocht? Want die is me nooit opgevallen.
Er ligt een nieuwe halte voor 11 en 12 naast de oude halte Neerbosscheweg langs de baan voor rechtsafslaand verkeer.
gkw1969
Berichten: 1753
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door gkw1969 »

Chauffeur63 schreef: 999 is een bug zoals ik begreep.

Voorheen sprong infoxx aut. op de volgende rit bij oa de uitstaphalte Arnhem CS
Nu hebben ze tussen de rit waar je mee klaar bent en de volgende dienstrit een extra "rit"
in de infoxx gezet.
Die extra rit is 2 min., van uitstaphalte naar de buffer.
Omdat infoxx niet aut. naar de volgende rit gaat, drukken chauffeurs zelf bij de uitstaphalte op
de volgende "echte" dienstrit en slaan dat ritje naar de buffer over op de infoxx.
Infoxx is dan de kluts kwijt en gaat over op 999............zo heb ik het begrepen.(de bestemming staat er dan wel op)
Dat is niet helemaal waar:
In InfoXX is inderdaad de automatische ritselecte uitgeschakeld, dit doordat het systeem niet automatisch de volgende, maar de net gereden rit selecteerde, inderdaad een bug.

Dat er met 999 gereden wordt komt door het feit dat de chauffeur juist NIET de volgende dienstrit, maar de bufferrit selecteert en vervolgens vergeet de dienstrit te selecteren.
Daarnaast heeft InfoXX de onhebbelijkheid dat de bestemmingsfilm blijft "hangen" op een bepaalde bestemming. Zo reed ik zelf met een opstartende InfoXX met 64 Almelo Centrumplein terwijl dit 999 Geen Dienst moest zijn.
Chauffeur63 schreef: En vertragingen van 15+ zijn momenteel helaas geen uitzondering.
Voorheen reed je met streekdiensten meestal de hele dienst met 1 bus, nu moet er 2,3,4x gewisseld worden van bus.
Een bus die met vertraging binnenkomt vertrekt dus ook weer in de +, dit bouwt zich gedurende de dag lekker op met
als gevolg boze passagiers, gestreste chauffeurs en rituitval, laten we hopen dat de problemen snel verholpen zijn want zo is het voor niemand een prettige dienstregeling
Het schijnt op dit moment een landelijke trend te zijn dat je weer veel over moet stappen. Dit soort zaken kan de medezeggenschap er uit filteren en in overleg met de dienstenmaker aanpassen. Ware het niet..... dat we hier met een concessiewisseling te maken waarbij de diensten- en roostercommissie van de OR Novio/vestigingscommissies Arnhem, Ressen en Nijmegen weinig tot geen inspraak hebben gehad op de INHOUD van de diensten. Deze werden, zoals dat gebruikelijk is, voorgelegd aan de OR van de NIEUWE vervoerder, te weten Hermes.
Tussen Hermes en Novio vond er een medezeggenschapsstrijd plaats, de mensen in Breng wilde hun eigen OR houden, waardoor dus dit soort zaken tussen wal en schip zijn gevallen.

Kortom: een slecht functionerende medezeggenschap is de doodsteek voor het personeel. Ben je chauffeur: onthoudt dan wie nu in de medezeggenschap zit, beoordeel of deze voldoende jou belangen behartigt heeft en beslis dan of deze persoon de volgende keer jou stem verdient (overigens geldt dit ook voor de landelijke politiek). Meelopers, omdat ze toevallig lid zijn van die ene vakbond, hebben niet het belang van de collega's voor de ogen, maar alleen het belang van de vakbond.
When you're tired of London, you're tired of life
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

@GWK.

Duidelijk verhaal over de 999, zat er dus net naast.
Feit is dat een mooi systeem niet goed werkt door geklungel (lijkt mij) bij
de ontwikkelaar van de software.

Vwb de vertragingen/buswissels.

Er was inderdaad een soort schijnoverleg, Hermes heeft gedaan wat ze wilde en heeft minimaal
toegegeven aan de wensen van het (rijdend)personeel.

Toch begrijp ik het niet, een aantal jaren terug heeft men de constructie (veel buswissels) ook al eens
geprobeerd, werd toen een fiasco en nu blijkt het weer mis te gaan. Er is een spreekwoord met een steen of zoiets
Laten we hopen op een snelle verbetering
Laatst gewijzigd door Chauffeur63 op zo 16 dec 2012, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

SendeV schreef:
fogeltje schreef:Ze hebben de fout in de app bij Neerbosscheweg wel hersteld zie ik. Als je zocht op die halte werden alleen de lijnen 11 en 12 weergegeven. Nu weer alles. Echter 1 ding is raar. In de dienstregeling, zowel website als app, staan lijn 11 en 12 richting CS ook aangegeven bij deze halte. Echter draaien ze net voor de halte als rechtsaf. Ze staan ook niet op het haltebord. Klopt het wel dat ze daar moeten stoppen? Is de dienstregeling fout? Of ligt er een extra halte net na de bocht? Want die is me nooit opgevallen.
Er ligt een nieuwe halte voor 11 en 12 naast de oude halte Neerbosscheweg langs de baan voor rechtsafslaand verkeer.
Ah bedankt, ik had geprobeerd daar al eens te kijken, maar er was in de ochtend weinig van te zien.
"Een touringcar is geen bus"
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fred1954 »

Even iets anders:
Ik lees op Wikipedia dat de HESS-trolleys de huidige oude Berkhof's en Van Hool's gaan vervangen. Ik lees dat er in eerste instantie 9 gekocht zijn met een optie op nog eens 5. Dit jaar kwam het bericht dat er nog 31 besteld zijn. Ik vraag me af of iemand weet of het er nu 9+5+31 zijn of zitten die 5 in die 31 aangekochte bussen? En duurt het werkelijk tot 2017 voordat al die bussen afgeleverd zijn? Zo ja, gaan die oude bussen dit nog volhouden? Er wordt gesproken op Wikipedia over het feit dat de bestelling ook te maken heeft met de verlenging van lijn 3 naar Huissen. Hoe zit het daar eigenlijk mee? Ik heb in de loop van dit jaar een lijnenkaart gezien voor 2013 waarin de verlenging ingetekend stond voor medio 2013. In de huidige lijnenkaart komt ie niet meer voor. Is dat boek gesloten? Bedankt alvast.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Srananbloke »

Na de berichtgeving over die bedreigingen heb ik weinig meer gehoord over de trolleyplannen in Huissen. Misschien is er nog iemand anders hier die daar meer info over heeft? Ben ik ook wel benieuwd naar.

Wat de nieuwe Hess-trolleys betreft; volgens dit bericht op Trolleymotion gaat het om 31 bussen als aanvulling op de 9 Hess-trolleys die al rondrijden. Dus waarschijnlijk is de eerdere optie meegenomen in de nieuwe order. Ook worden de nieuwe trolleys volgens hetzelfde bericht in fasen afgeleverd, met de eerste 11 bussen als vervanging van bussen 5201-5211 aankomend jaar. Daarna volgen nog 3 afleveringsrondes tussen 2015 en 2017. De Berkhof-trolleys 5212-5231 kunnen het nog wel een tijdje volhouden, maar uit dit bericht wordt niet echt duidelijk of gedurende die afleveringsrondes tussen 2015 en 2017 er ook tegelijkertijd Berkhof-trolleys worden vervangen. Ik verwacht van wel, tenzij er tegen die tijd ontwikkelingen gaande zijn waardoor ze toch wat Berkhof-trolleys achter de hand moeten houden.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

http://www.gelderlander.nl/regio/nijmeg ... -1.3565621

Zouden ze denken aan een aparte lijn of lijn 11 op wedstrijddagen een paar ritten laten rijden?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

In de webshop is sinds vandaag Breng Vrij Maand te koop. http://shop.connexxion.nl/ovchipkaart/d ... j-maand/53

Er staat oa deze info bij:

Met Breng Vrij kunt u ook reizen met Arriva op de volgende buslijnen:
27 Arnhem – Doetinchem
29 Arnhem – Doetinchem
42/85 Nijmegen – Tiel

Met Syntus op de buslijnen
43 Arnhem – Dieren – Apeldoorn
52 Arnhem – Wageningen – Ede

Breng Vrij is niet geldig op:

de nachtbussen
treindienst Arnhem-Doetinchem
NIAG lijn 58 Nijmegen – Kleve

Geen woord over lijn 83 of lijn 99. Is het daar dus nu wel of niet geldig? Of alleen bij Breng? En op welk deeltraject? Als ik het zo lees, het staat niet bij de uitzonderingen, dus ik zou zeggen geldig bij Breng (en alleen Breng) op het hele traject? Als het nu bij Breng EN Arriva op de gehele lijn 99 geldig zou gaan zijn, dan zou het voor mij een echt alternatief kunnen zijn. Maar dat zal wel niet.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Ik had net voordat ik hier begon met posten een tweet richting Breng afgevuurd, antwoord kwam al terwijl ik hier aan het typen was. Breng is nog in gesprek over deze lijnen.
"Een touringcar is geen bus"
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fred1954 »

Srananbloke schreef:Na de berichtgeving over die bedreigingen heb ik weinig meer gehoord over de trolleyplannen in Huissen. Misschien is er nog iemand anders hier die daar meer info over heeft? Ben ik ook wel benieuwd naar.

Wat de nieuwe Hess-trolleys betreft; volgens dit bericht op Trolleymotion gaat het om 31 bussen als aanvulling op de 9 Hess-trolleys die al rondrijden. Dus waarschijnlijk is de eerdere optie meegenomen in de nieuwe order. Ook worden de nieuwe trolleys volgens hetzelfde bericht in fasen afgeleverd, met de eerste 11 bussen als vervanging van bussen 5201-5211 aankomend jaar. Daarna volgen nog 3 afleveringsrondes tussen 2015 en 2017. De Berkhof-trolleys 5212-5231 kunnen het nog wel een tijdje volhouden, maar uit dit bericht wordt niet echt duidelijk of gedurende die afleveringsrondes tussen 2015 en 2017 er ook tegelijkertijd Berkhof-trolleys worden vervangen. Ik verwacht van wel, tenzij er tegen die tijd ontwikkelingen gaande zijn waardoor ze toch wat Berkhof-trolleys achter de hand moeten houden.
Bedankt voor je link van trolleymotion. Aangezien er nu al een tekort is aan trolley's ging ik er vanuit dat die 11 bussen die komend voorjaar worden afgeleverd worden, deels een aanvulling worden op het bestaande wagenpark en niet een gehele vervanging van de serie 5201-5211. Maar nu begrijp ik dat er een "maximaal 15 jaar oud" voorwaarde in de concessie zit, dus dat zou dan officieel niet mogen, deze oude van Hool's deels in de reguliere dienst te behouden. De volgende afleverronde is pas in 2015 en niks in 2014. Heel apart. Betekent dus als men aan deze voorwaarde blijft vasthouden, dat er ook na aflevering van de nieuwe HESS-trolley's een structureel trolley-tekort zal blijven bestaan. Jammer dat de trolley-infra dan niet voor de volle 100% wordt benut.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Meltrain »

Ik had juist eerder op het forum gehoord dat alleen de laatste Volvo('s), alle Van Hool's en de eerste twee (prototypes) Berkhof weg zouden gaan en dat de rest van de Berkhof's voorlopig zou blijven, in combinatie met de op dat moment in totaal 40 Hess trolley's.
fogeltje schreef:http://www.gelderlander.nl/regio/nijmeg ... -1.3565621

Zouden ze denken aan een aparte lijn of lijn 11 op wedstrijddagen een paar ritten laten rijden?
In Rotterdam hebben we bij evenementen in De Kuip ook een aparte tramlijn 12, die voor en na het evenement rijdt en afhankelijk van de drukte non-stop rijdt of bij enkele haltes stopt. Lijn 23 rijdt dan ook als gewone lijn langs De Kuip voor mensen die verder willen. Op beide lijnen geldt het normale (OVC-)tarief.
Zoiets lijkt me voor Nijmegen ook best haalbaar.
Laatst gewijzigd door Meltrain op ma 17 dec 2012, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Srananbloke »

Dat chronische trolleytekort heeft mij ook altijd dwarsgezeten. Voor zover ik me kan herinneren is dat tekort ontstaan op het moment dat de eerste gelede trolleys in Arnhem verschenen. Hoewel de gelede trolleys natuurlijk meer capaciteit hebben werden er meer standaardbussen vervangen dan er gelede bussen werden afgeleverd. Er is nooit echt rekening gehouden met onvoorziene omstandigheden of eventuele uitbreidingen. Daarvoor werden er altijd gelede diesels achter de hand gehouden, in 1e instantie de blauwe gelede volvo's (ex-GVA), later Duvedecs en de afgelopen 3 jaar Citaro's. Voor de huidige concessie zijn er geen gelede aardgasbussen besteld als aanvulling, en ik weet niet hoelang de Citaro's die er nu nog zijn, blijven rijden.

Volgens een recenter bericht op Trolleymotion over de nieuwe dienstregeling wordt de maximumcapaciteit op het trolleynet op een werkdag door een verlaging van de frequentie van lijnen 5/6 geschat op 35 bussen. Het is nog even afwachten hoe dat zich in de praktijk zal manifesteren.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fred1954 »

Srananbloke schreef:
Volgens een recenter bericht op Trolleymotion over de nieuwe dienstregeling wordt de maximumcapaciteit op het trolleynet op een werkdag door een verlaging van de frequentie van lijnen 5/6 geschat op 35 bussen. Het is nog even afwachten hoe dat zich in de praktijk zal manifesteren.
Dan is het des te vreemder dat er in een zaterdagdienst (afgelopen zaterdag) er bijvoorbeeld een MAN-aardgasbus rijdt op lijn 3. Je zou zeggen, dat er dan juist tijdens een weekenddienst genoeg trolley-materieel voorhanden is. Ik zag overigens wel een (waarschijnlijk defecte) trolley met de stangen naar beneden, gevolgd door een soort van reparatiewagen met zwaailichten het CS verlaten richting Willemsplein. Misschien staan er wel een paar trolley's defekt in de garage o.i.d.

Het is overigens geen zaak van leven of dood, als je een gewone gelede Citaro of een MAN-aardgasbus laat rijden op een trolley-traject, je maakt alleen als vervoerder in dat geval niet optimaal gebruik van de aangelegde infra-structuur en dat is zonde.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door rovin1995 »

Hier wordt vaak gesproken over het eventuele behouden van de Berkhof trolleybussen, Waarom niet de Van Hools? Die rijden ( in mijn ogen ) veel rustiger en piepen en kraken niet aan alle kanten. In een Berkhof wordt je daar soms gek van. Wanneer de je de Vanhool bussen OF berkhof bussen goed zou opknappen, dus nieuw led-display op voor en zijkant van de bus en een opfrisbeurt van het interieur, dan zouden ze nog veel langer mee moeten kunnen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:In Rotterdam hebben we bij evenementen in De Kuip ook een aparte tramlijn 12, die voor en na het evenement rijdt en afhankelijk van de drukte non-stop rijdt of bij enkele haltes stopt. Lijn 23 rijdt dan ook als gewone lijn langs De Kuip voor mensen die verder willen. Op beide lijnen geldt het normale (OVC-)tarief.
Zoiets lijkt me voor Nijmegen ook best haalbaar.
Als ik je verhaal en wiki begrijp is lijn 23 de gewone lijn en lijn 12 versterking tijdens evenementen/wedstrijden.

In Nijmegen is dat niet helemaal haalbaar omdat de Goffert op tijden dat er doorgaans evenementen of wedstrijden zijn er geen buslijnen langs de Goffert rijden. Bij de Goffert stoppen nu de lijnen 11 en 12 en die rijden alleen op maandag t/m vrijdag overdag (lijn 11 rijdt weliswaar ook op zaterdag, maar niet op dit trajectdeel). Een aparte lijn, al dan niet met lijn 11 samen laten rijden op die tijdstippen zou een optie zijn. Maar aangezien dat het wel onduidelijkheid voor lijn 11 oplevert (wanneer rijdt die lijn nu wel of niet buiten zijn gewone tijden) lijkt me alleen een aparte lijn handiger, eventueel laat je hem de route van lijn 11 geheel rijden. Handigste lijkt me een bus van CS naar de Brabantse Poort, eventueel met slingers door wijken om zoveel mogelijk te bedienen, eventueel dus volgens route van lijn 11 (met iets aangepaste route om net iets meer wijken mee te nemen) naar Beuningen. Overstappers uit andere stadsdelen (bijvoorbeeld West, Dukenburg, Noord, Brakkenstein etc) kunnen dan op een knooppunt (CS of Station Dukenburg) overstappen. We zullen wel zien, februari ligt al redelijk dichtbij. Ik ben zelf drie keer in de Goffert geweest, alle keren ben ik op de Haterseweg uit de bus gestapt en vanaf daar gelopen (halte Krekelstraat als ik vanaf Dukenburg kwam en halte Meentweg vanaf CS meen ik). Op zich is dat ook best goed te doen. Maar goed, tegenwoordig ligt er nu eenmaal een halte recht voor de Goffert die alleen bediend wordt als daar niks te doen is, lijkt voor de hand te liggen om die dan beter te gaan gebruiken.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Srananbloke »

fred1954 schreef: Dan is het des te vreemder dat er in een zaterdagdienst (afgelopen zaterdag) er bijvoorbeeld een MAN-aardgasbus rijdt op lijn 3. Je zou zeggen, dat er dan juist tijdens een weekenddienst genoeg trolley-materieel voorhanden is. Ik zag overigens wel een (waarschijnlijk defecte) trolley met de stangen naar beneden, gevolgd door een soort van reparatiewagen met zwaailichten het CS verlaten richting Willemsplein. Misschien staan er wel een paar trolley's defekt in de garage o.i.d.

Het is overigens geen zaak van leven of dood, als je een gewone gelede Citaro of een MAN-aardgasbus laat rijden op een trolley-traject, je maakt alleen als vervoerder in dat geval niet optimaal gebruik van de aangelegde infra-structuur en dat is zonde.
Vervanging in de vorm van een non-trolley is soms onvermijdelijk, dat zeker. Maar helaas is dat al jaren een structureel iets. Mogelijk komt daar nu verandering in door de huidige opzet van de trolleylijnen. Gisteren werden er ook MAN's ingezet op lijn 3, maar ik vermoed dat nog niet alle bussen hun ombouw hebben gekregen. De CXX en Hermes citaro's rijden ook nog steeds rond.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Suus »

Sorry dat ik het zeg, maar de concessieovergang hier is alles behalve vlekkeloos verlopen. Het is dat de vervoerder hetzelfde is gebleven zodat het nog enigzins verbloemd kan worden, maar als je nieuwe bussen belooft en vervolgens nog een hele vloot oude laat rijden, je computersysteem in de voertuigen slecht functioneert en de halve dienstregeling niet haalbaar is dan lever je als vervoerder gewoon prutswerk af :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
.....
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 17:59

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door ..... »

Ik vooral het gevoel dat er met de huidige dienstregeling een spanningsveld ontstaan is tussen middelen en ambities. Dat valt niet alleen de vervoerder aan te rekenen. We hebben natuurlijk iets vergelijkbaars gezien met Syntus op de Veluwe, waarbij de mogelijkheden om in te spelen op onvoorziene omstandigheden, vrijwel nihil waren.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door peter s »

De komende weken waarschijnlijk veel nieuwe chauffeurs, op lijn 31 kwam vanmiddag een sprinterbusje vol langs om de route te verkennen!
En misschien niet voor niets, Nijmeegsebus twitterde al dat hij een eindhalte niet kon vinden van een nieuwe route.
Ze worden dus overal ingezet.

ps, vandaag weer, voor de zoveelste dag op rij, blauwdakjes stadsbussen op de breng-directlijn 31.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Sorry dat ik het zeg, maar de concessieovergang hier is alles behalve vlekkeloos verlopen. Het is dat de vervoerder hetzelfde is gebleven zodat het nog enigzins verbloemd kan worden, maar als je nieuwe bussen belooft en vervolgens nog een hele vloot oude laat rijden, je computersysteem in de voertuigen slecht functioneert en de halve dienstregeling niet haalbaar is dan lever je als vervoerder gewoon prutswerk af :neg:
Dat met die bussen valt nog wel mee, ik heb ik in Nijmegen geen enkele oude bus meer gezien. De rest, tja dat zie ik elke dag. Het regende vanochtend op de Van Boetbergweg ook vertraging, lijn 6 had al 6 minuten vertraging terwijl het de 7e halte vanaf het begin is. Vroeger moest je juist goed op tijd zijn omdat hij wel eens een minuut te vroeg wilde zijn.

Dat InfoXX niet deugt is nu volgens mij al behoorlijk lang bekend. Waarom de dienstregeling niet haalbaar is, weet ik niet, maar ik denk dat het aflossen van chauffeurs op bussen hier wel een flinke boosdoener is. Want het speelt ook op lijnen waar de dienstregeling niet veel veranderd is qua dienstregeling, zoals lijn 6 en lijn 99 (en alleen de Breng ritten, Arriva lijkt nog steeds redelijk op tijd te rijden).
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door jwalk1 »

fogeltje schreef:
Bee schreef:Sorry dat ik het zeg, maar de concessieovergang hier is alles behalve vlekkeloos verlopen. Het is dat de vervoerder hetzelfde is gebleven zodat het nog enigzins verbloemd kan worden, maar als je nieuwe bussen belooft en vervolgens nog een hele vloot oude laat rijden, je computersysteem in de voertuigen slecht functioneert en de halve dienstregeling niet haalbaar is dan lever je als vervoerder gewoon prutswerk af :neg:
Dat met die bussen valt nog wel mee, ik heb ik in Nijmegen geen enkele oude bus meer gezien. De rest, tja dat zie ik elke dag. Het regende vanochtend op de Van Boetbergweg ook vertraging, lijn 6 had al 6 minuten vertraging terwijl het de 7e halte vanaf het begin is. Vroeger moest je juist goed op tijd zijn omdat hij wel eens een minuut te vroeg wilde zijn.

Dat InfoXX niet deugt is nu volgens mij al behoorlijk lang bekend. Waarom de dienstregeling niet haalbaar is, weet ik niet, maar ik denk dat het aflossen van chauffeurs op bussen hier wel een flinke boosdoener is. Want het speelt ook op lijnen waar de dienstregeling niet veel veranderd is qua dienstregeling, zoals lijn 6 en lijn 99 (en alleen de Breng ritten, Arriva lijkt nog steeds redelijk op tijd te rijden).
dat is onjuist, er rijden wel degelijk diesels in Nijmegen, vanochtend om 6.36 vanaf grave op 99 de 1835, en lijn 11 de 1832, en lijn 6 de 1834.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten