Het grote computertopic! #10

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Suus »

KPN is alle zendmasten aan het vervangen, ze gaan van Nokia naar Ericsson :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Daantje »

Ik klik dat vak bij Spotify altijd weg (kruisje bovenin) zodat je ook niet die meldingen op facebook enzo krijgt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Ben benieuwd wat voor drama her vandaag wordt op t werk. Zijn verhuisd maar ons ontwikkelnetwerk kan niks - de servers staan in het oude gebouw met een verbinding naar nieuwe gebouw, maar dat ligt er steeds uit. 20 man die nog niks kan...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Geert »

Handig!
Waar bestaat jullie ontwikkelomgeving uit? Code repository, testservers, documentatie, ...? :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Dat en meer, alles van planning en documentatie tot testen en testclusters. Belangrijkste is de LDAP, de meeste andere dingen staan lokaal. Zonder LDAP komen we niet verder dan een login scherm...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

Als ik er twee LDAP servers uitschop dan werkt er bij ons helemaal niets meer behalve WiFi, dat gaat via RADIUS :lol: En als je al ingelogd bent is er niets aan de hand omdat vanaf dat moment NCP het overneemt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Geert »

Praat Radius niet tegen LDAP aan?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Fles »

LDAP is meer een taal dan een gesprekspartner, zeg maar ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Overigens hadden we vandaag even verbinding, maar toen schopte Getronics ons er weer vanaf omdat we geen switches mogen gebruiken :P Wie heeft dat bedacht als hetzelfde Getronics niet de 70 aansluitingen konden regelen binnen een week... Waarom zou je op een eigen VLAN aangesloten port geen switches mogen aansluiten. Anyway, morgen waarschijnlijk opgelost
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Geert »

Fles schreef:LDAP is meer een taal dan een gesprekspartner, zeg maar ;)
Pff LDAP-server/directory server dan.
Of hoe dat heet onder Windows, Active Directory Domain Controller blabla ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Anyway, morgen waarschijnlijk opgelost
Dat puntje schijnt bij mij ook het geval te zijn... zit inmiddels al 2,5 week op een andere werkplek (net als diverse collega's) maar morgen schijnt IT eindelijk iemand te sturen om wat stekkertjes te wisselen waardoor iedereen weer op z'n eigen nummer bereikbaar is.
Kwam vandaag nog achter 'n leuke... collega M die nu op mijn oude plek zit bleek de telefoon ook naar mijn nieuwe plek doorgeschakeld te hebben, maar ik heb dat toestel weer doorgeschakeld naar collega A (die eerst op mijn huidige plek zat). En die twee zitten naast elkaar :P Valt nog mee dat we er geen oneindige loop van doorschakelingen van gemaakt hebben :wink:

Hopelijk maken ze dan ook wel gelijk een voorheen niet gebruikte netwerkaansluiting actief, want in één lab loopt er nu een netwerkkabel over het raam omhoog, boven de deur langs over de muur en dan weer naar beneden naar 'n switch (zitten twee collega's in dat lab met maar een actieve aansluiting).
Was wat dat betreft al een gelukje dat we even kabeltjes konden ruilen. Ik had een dusdanig lange dat ik een flexibele werkplek kon hebben met een desktop-PC :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Mja, het is niet grappig als er 15 duurbetaalde consultants twee dagen niks doen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Praat Radius niet tegen LDAP aan?
Onze MS-RADIUS servers (kots) praten met AD of nee stiekem met eDir/DSfW.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Suus »

NS Hispeed heeft weer eens een stukje technisch vernuft opgeleverd *kuch kuch*

Je kan nu je GTBV-declaratie digitaal indienen via deze pagina: https://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/ ... -formulier

Daarbij moet je dus eerst het formulier downloaden, invullen en opslaan en dan uploaden, en daarbij ook je PDF-tickets uploaden :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Ronald »

Maar ja, in een half uurtje was het klaar *O*
Een raadsel waarom het een invul-PDF moet zijn in plaats van een normale invul-pagina, maar goed...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

Waarschijnlijk wordt zo'n PDF formulier automatisch in een of ander SAP systeem gezet. Ik moet mn uren ook in een PDFje invullen en dan opsturen per email. Wel vreselijk omslachtig ja, en je moet het ook maar net snappen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Suus »

Ik heb al de hele dag ruzie met de functie van de iPhone om niet gestoord te worden. Eerst ging deze vanochtend niet uit, toen heb ik hem zelf maar uitgezet, maar later op de middag stond deze opeens weer aan, dus toen heb ik hem maar opnieuw uitgezet. En nu keek ik net op mijn telefoon, staat het WEER aan :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Geert »

Ja, daar schijnt een bug in te zitten:
http://www.iphoneclub.nl/226437/niet-st ... wjaarsbug/
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door R-Flow »

Net m'n nieuwe iMac binnen. Eerste keer een computer in huis met SSD erin, vooral het opstarten binnen tien seconden is erg leuk. Je krijgt niet eens meer het draaiend rondje in beeld. :D
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Thom91 »

Zit er wel een abri bij?
Komt wel goed schatje.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door R-Flow »

Thom91 schreef:Zit er wel een abri bij?
Yup, inclusief LED-verlichting.

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik heb al de hele dag ruzie met de functie van de iPhone om niet gestoord te worden. Eerst ging deze vanochtend niet uit, toen heb ik hem zelf maar uitgezet, maar later op de middag stond deze opeens weer aan, dus toen heb ik hem maar opnieuw uitgezet. En nu keek ik net op mijn telefoon, staat het WEER aan :?
Koop toch een fatsoenlijke telefoon en niet zo'n stuk overhypede overpricede troep man.
Laatst gewijzigd door Fles op do 03 jan 2013, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door Suus »

Ik ben er EINDELIJK achter wat nu de oorzaak is van dat gedoe met die mailtjes van de NS.

De tekst in het mailtje is:
U heeft een e-mail adres bij Mijn NS ingevuld. Klik op onderstaande link om dit e-mail adres te activeren. U kunt de link activeren tot 3 dagen na ontvangst van deze bevestigingsmail. Daarna is de link verlopen en kunt u zich opnieuw aanmelden.

Uw activatielink is : https://klanten.ns.nl/activatielink
Maar de brontekst van de e-mail is:
U heeft een e-mail adres bij Mijn NS ingevuld. <b>Klik op onderstaande link om dit e-mail adres te activeren.</b> U kunt de link activeren tot 3 dagen na ontvangst van deze bevestigingsmail. Daarna is de link verlopen en kunt u zich opnieuw aanmelden.
<br />
<br />
Uw activatielink is : <a href="https://www.ns.nl/selfservice/activeren ... fgW"><font color="#000066">https://klanten.ns.nl/activatielink</font></a>
<br />
Maar, wat doet ELK e-mailprogramma dat ik kan gebruiken (Gmail, Postbox, Outlook 2011 en Apple Mail), die maakt van https://klanten.ns.nl/activatielink een link en negeert de HTML-code. Waarom maakt de NS sowieso niet gewoon de link in de lopende tekst hetzelfde als de link in de code maar komen ze met een of ander fantasieadres? :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door R-Flow »

Fles schreef:Koop toch een fatsoenlijke telefoon en niet zo'n stuk overhypede overpricede troep man.
Want zoals we allemaal weten zijn Windows Phone en Android-toestellen helemaal bug vrij... Hou toch op. :roll:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #10

Bericht door webguy »

De ironie...
Ik wacht al ~3 maanden op een zakelijke telefoon. Voor de kerst zou het "nog wel even duren" voordat ik aan de buurt ben. Hoef dat ding inmiddels al lang niet meer, maar ok, het kan erg handig zijn. Gisteren uit frustratie maar eens gepoogd Exchange op te zetten op mn persoonlijke Samsung en het lukte waarempel nog. Heeft boel nadelen, vooral dat de baas mn telefoon kan legen. Krijg ik vandaag mailtje dat er telefoon voor me klaar ligt -o-
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten