OVer je reiservaringen in december 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door fogeltje »

Volgens mij heeft Hermes Eindhoven bij Hermea Nijmegen afgekeken. 121 vertrekt met +16 bij beginhalte omdat de vorige rit (keertijd 2 min) flink vertraagd was, opgelopen tot +21, uieindelijk +18 bij aankomst. Ik had bijna de overstap binnen 35 min gemist, hoewel ik 15 min overstap op papier heb. Vraag me af of Hermes dat instaptarief terugbetaald zou hebben.
"Een touringcar is geen bus"
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Nee, risico van het overstappen :wink:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door fogeltje »

Bij een overstap van 3 minuten kun je dat punt wel maken, niet bij een overstap van 15 minuten op tijden waar maar 1x een bus rijdt.
"Een touringcar is geen bus"
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Justin »

Rrriight gisterenavond met +157 op mijn bestemming aangekomen.. het ironische was dat ik gisteren 12,85 terugkreeg van 2 weken terug door een stroomstoring te Gdm en nu dus weer eenzeldde bedeag kan gtbv'en.

Vandaag had m'n 3100 op Asb naar Ut net te veel vertraging, waardoor ik de s16000 miste en dus ook mn busaansluiting mis... ik neem me voor deze maand 25x60=1500 minuten reisvertraging op te bouwen, dan heb ik m'n maandtrajectabonnement van €288,90 er wel uit. Voor wat deze week betreft sta ik voor NS gezien nu al op 172 minuten, dus het gaat hard... ik heb er vertrouwen in :evil:

En ja ik ben hartstikke ongesteld... :twisted: dus alles kan me ff geen reet schelen, ook al is het slechts een fractie op een mensenleven in vergelijking met diegenen die nooit meer thuis komen of zij die getraumatiseerd zijn etc. Etc (voor diegenen die beginnen te mekkeren). Ik wil ook eens een keer ongemanierd gaan zeuren blablabla.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door M57 »

Justin schreef:Zo, maak even een ommetje Betuwe-Oost. Geldermalsen-'s-Hertogenbosch-Nijmegen-Arnhem-Utrecht-Bijlmer... iets met aanrijding bij Houten met de trein voor me..
Is er geen lijnbus van Geldermalsen naar Utrecht ofzo? Lijkt me toch sneller.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Daniel »

Je kunt vanaf Geldermalsen alleen per bus naar Gorinchem of Tiel, daarvandaan kan je wel weer naar het noorden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Justin »

En na 18:30 heb je een uursdienst.. dus als je die mist kan je net zo goed omreizen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
NintendoC
Berichten: 420
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door NintendoC »

Vanochtend twee bussen tegen elkaar aangereden op station Zwolle. Twee bussen die Deltion-leerlingen vervoerden, reden tegelijkertijd weg, dus de eindstand, was een kapotte ruit, een afgebroken spiegel, en 160 leerlingen die weer mochten uitstappen.

Het viel me erg mee dat er geen mensen onder het glas zaten, de bussen reden toch al met een flinke vaart tegen elkaar aan.

Overigens ook een witte ex-breng CXX bus in Zwolle op de 171 gezien.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Citaro »

In Breda is het houtjetouwtje spoor 2 weer in gebruik. Echter alleen de t3600 naar Zwolle maakt hier gebruik van. De t1900 naar Venlo en t13600 maken gewoon gebruik van de sporen 3 respectievelijk 4.

Afbeelding
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Edwin »

De t718 gisterochtend op Almere Centrum:
Afbeelding
Gelukkig hoefde niemand er daar uit. De t2618 stopte vlak daarna een halve meter verder zodat die deur wel net op het perron aansloot. Mogelijk dat de wyberbordjes nog moeten verplaatst worden?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Jef400 »

Ik weet niet waar de chauffeur in mijn 306 vanmiddag mee bezig was, maar rijden kan ie absoluut niet. Werd er misselijk van.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Michael »

Citaro schreef:In Breda is het houtjetouwtje spoor 2 weer in gebruik. Echter alleen de t3600 naar Zwolle maakt hier gebruik van. De t1900 naar Venlo en t13600 maken gewoon gebruik van de sporen 3 respectievelijk 4.

Afbeelding
het viel mij ook al op ja. De Fyra komt nu binnen op spoor 3, rijdt daarna leeg naar het kopspoortje aan de oostkant van het station. Vervolgens gaat daar een loc die op spoor 5 opgesteld staat naartoe en wordt daar aangekoppeld. Vervolgens rijdt de hele meuk naar spoor 5 waar de andere loc afgekoppeld wordt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Daniel »

Gisteren had ik het vermoeden al, vandaag het in de praktijk kunnen ervaren... achterin de t11759 kan je dus daadwerkelijk een kanon afschieten op het hoogtepunt van de spits tussen Utrecht en Amersfoort. Dat zal, gezien wat ik op 't perron zag staan, voorin wel een ander verhaal geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Geert »

Grm. Wilde vanmiddag om 16.50 uur de s2800 van Rotterdam naar Utrecht nemen om vanaf daar naar Arnhem door te reizen, maar die werd 5 minuten voor vertrektijd opgeheven. Trein van 17.05 uur naar Gn stond nog wel op de borden, dus so far so good (nou ja, niet zo maar +15 is te overzien). Toen ontstond er op het perron een hoop onduidelijkheid en een servicemedewerker riep dat de trein van 17.05 uur niet zou rijden en dat een inmiddels aangekomen VIRM6 de s2800 van 17.20 uur zou worden. De omroep riep inmiddels om dat er een defecte trein stond tussen Gouda en Woerden en dat men moest omreizen via Schiphol.
"Kan dat dan zonder toeslag?" vroeg ik aan de servicemedewerker aangezien de Fyra er binnen enkele minuten aan zou komen. "Nee, alleen als je haast hebt want je moet een toeslag kopen." Oh. Handig. Dus toen wachtte ik maar in de gereedstaande trein die de s2800 van 17.20 uur zou worden. Ondertussen twee keer door de omroep weer naar buiten getetterd en daarna weer door de servicemedewerker naar binnen ( :') ) met een CTA op Niet Instapen, en toen ik voor de 3e keer naar buiten ging bleek deze trein óók opgeheven. Inmiddels was Fyra wel toeslagvrij en waren we bijna een half uur verder. Toen rekende ik even snel uit dat ik met omreis via Schiphol en Fyra een vertraging van minstens +60 zou hebben (als ik geen enkele verdere vertraging had) en toen vond ik het niet echt meer waard om voor een etentje in Arnhem zo'n omreis en dito vertraging te nemen. Kaartje weer teruggebracht naar het loket en uiteraard werd toen net bekend dat er om .35 weer een trein naar Gouda en Utrecht zou rijden. Zucht...

Wat opviel:
- de servicemedewerker op het perron was verschrikkelijk arrogant en luisterde niet naar vragen
- Fyra werd 5 minuten na vertrek toeslagvrij. Handig, had me +30 bespaard als ik die al had genomen...
- omroep op spoor 14: niet te verstaan, terwijl ik een meter van de luidspreker stond
- tegenstrijdige berichten: trein in - trein uit - trein in - trein uit - trein in - trein opgeheven - fyra is niet toeslagvrij - fyra is wel toeslagvrij - ...

Ik snap dat eea niet meteen duidelijk is aan het begin van een storing, maar blijkbaar kon er al wel meteen een omreisadvies afgegeven worden om via Schiphol te reizen maar kon Fyra niet ook meteen toeslagvrij. NS wil toch zeker ook niet al te veel GtbV uitkeren?
Verder: een arrogante servicemedewerker die niet naar je vragen luistert is wel het laatste als je vertraging steeds verder oploopt, omreizen niet echt een alternatief is en je eetafspraak uiteindelijk volledig de soep inloopt. Grm.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Freek »

Ik had last van hetzelfde alleen dan vanuit Gvc. Wilde de ic van 16.54 richting Enschede nemen. Deze werd op vertrekt opgeheven om de ic naar Venlo van een minuut eerder te worden die defect stond op het naast gelegen spoor. Vervolgens werd iedereen in de s2000 van een17.09 gedirigeerd. Op dat moment kwam de omroep van de defecte trein bij Gouda. Serviceteam gegarandeerde echter dat de trein gewoon zou rijden. Trein vol, 1 minuut voor vertrekt toch weer opgeheven. Omzeilen via leiden was het advies en voor mij ook de snelste verbinding. Dat ging mooi totdat de aansluiting in Schiphol niet gehaald werd door mij en een honderdtal andere omreizers. Totale schade 60 minuten.

Vanmorgen ging het ook al mis. Heb 45 minuten in Apeldoorn staan wacht op een ic richting Amersfoort. De een naar de andere werd opgeheven. Dit keer zonder enige basisinformatie, ook het personeel op het perron verzuchtte dat ze geen idee hadden wat er aan de hand was en waar treinen heen gingen. Kortom, NS kan twee GTBVtjes verwachten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Daniel »

En hier nog een die er last van had, met als klein verschilletje: ik wilde van Utrecht naar Amersfoort waar geen verstoring was maar toch een uur lang geenenkele IC heeft gereden.

Kwam precies op tijd voor de t559 het perron op, maar daar stond de t1759 van een kwartier eerder nog met +25 aangekondigd. Opvallend was ook dat de 559 volgens de info op het perron +20 had, terwijl deze volgens Rijdendetreinen +9 had.
Maargoed, er kwam uiteindelijk iets vanuit Amersfoort richting spoor 11. Op het moment dat ik instapte stond dat nog als 1759 aangekondigd, maar al heel snel daarna werd het de 559 die +15 zou krijgen. Amper een minuut later werd de 559 ineens naar spoor 8 gewijzigd waar al een eerder gestrande trein stond en zou de trein op spoor 11 waarin ik zat de t11759 worden. Die kreeg kort daarna ook +15 en na enkele minuten werd het "Niet instappen".
Toen dan toch maar richting de 559 op spoor 8 gegaan waar personeel op zat, maar die om onduidelijke redenen niet vertrok. Of nouja, we kregen wel een reden: we konden niet vertrekken omdat er geen personeel op de trein op spoor 11 zat. Geen idee waarom we niet weg zouden kunnen als er een andere trein zonder personeel staat, maargoed.

Op een zeker moment was de trein zonder personeel echter ergens heen vertrokken en is de 559, die al een halfuur klaarstond met personeel en al, met +40 :!: :shock: vertrokken. In Amersfoort zag ik dat de trein niet verder dan Zwolle zou gaan rijden, dus voor reizigers naar Assen en Groningen werd dat al minstens +60 (en dan hebben ze weer een trein vanuit Utrecht die aannemelijk ook vertraagd zal zijn geweest). Voor reizigers naar Enschede was het hetzelfde verhaal.

Maar al met al toch wel een persoonlijk record... dit wordt de eerste GTBV in vier jaar zonder verstoring op m'n reistraject.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Thom91 »

Ik vertrok 3 minuten te laat uit Asd om onbekende reden :-( :p
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Geert »

Overigens vond ik het erg opvallend dat de s2800 van 17.20 uur uit Rtd ri Ut en verder op de TBP al een tijdje gewoon verdwenen was (Niet Instappen / volgende trein 17.50 uur) terwijl actuele vertrektijden deze trein tot vertrektijd als rijdend liet zien. Is dat iets van infoplus of is er iets anders raars met deze trein gedaan? Vond het vreemd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door webguy »

Het kan zij dat de trein in Infoplus handmatig opgeheven is, terwijl de trein niet door de verkeersleiding is opgeheven. In de (hopelijk nabije) toekomst wordt dat allemaal uit een bron gevoed, namelijk Infoplus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Vrijdag reed een IC Groningen - Den Haag met +20, maar deze was voor het gemak alvast opgeheven op Dvd en Shl.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Geert »

webguy schreef:Het kan zij dat de trein in Infoplus handmatig opgeheven is, terwijl de trein niet door de verkeersleiding is opgeheven. In de (hopelijk nabije) toekomst wordt dat allemaal uit een bron gevoed, namelijk Infoplus.
Ah, ok. Dat zal hier dan wel het geval geweest zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Daniel »

Overigens bedenk ik me nu net nog dat de t11759, die voor de reizigers op Utrecht Centraal nooit gereden heeft, hoogstwaarschijnlijk leeg naar Amersfoort gestuurd is voor de t559 uit. Uit Utrecht was 'ie weg en op Amersfoort stond de kerende s11700 op spoor 2 gereed, helaas niet op de treinstelnummertjes gelet.
Daarmee dus ook goed mogelijk dat die 559 gewoon een halfuur heeft staan wachten op een trein met rijweg maar zonder personeel :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Michael »

Geert schreef:- omroep op spoor 14: niet te verstaan, terwijl ik een meter van de luidspreker stond.
Op het hele station is de omroep niet te verstaan heb ik gisteren gemerkt. Toen ik door de stationshal liep was de omroep niet te verstaan en toen ik op spoor 6 op de s1900 stond te wachten (die overigens met 10 bakken ICM reed. Normaal zie ik altijd alleen maar 7 of 8 bakken ICM in de s1900 rijden.) stond ik ook redelijk dicht bij een luidspreker en was de omroep ook niet te verstaan. Heb het via Twitter bij de NS gemeld en het zou doorgegeven worden.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door ThePretender »

Thom91 schreef:Ik vertrok 3 minuten te laat uit Asd om onbekende reden :-( :p
Zelfde trein als de mijne wrs :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Thom91 »

ThePretender schreef:
Thom91 schreef:Ik vertrok 3 minuten te laat uit Asd om onbekende reden :-( :p
Zelfde trein als de mijne wrs :P
Kwam met 2 min vertraging aan in Hwd.
Had de t3058.
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten