Mag ik even kwijt #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door tsov »

Om een lantaarnpaal bij mij in de buurt zit een bord met aan de ene kant de mededeling dat er van x tot y mei kermis is op het August Allebéplein (zo'n beetje aan de andere kant van de stad..) Aan de andere kant staat dat er een kermis is op het IJplein ergens in september, da's wel in de buurt, maar ook niet echt relevant op 18 oktober :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:Bij mijn weten is de baanvaksnelheid van de kanaaltunnel beperkt tot 100 km/h; maar ik laat me hierin graag corrigeren door mensen die er meer vanaf weten...
Nadat ik het zoeken al had opgegeven kwam ik op de Wikipedia pagina over de TGV uiteindelijk het vermoedelijke antwoord tegen: Eurostar 160 km/h, Euroshuttle 140 km/h. De Euroshuttle gebruikt 1 treinpad, een enkele Eurostar 2⅔ pad (haalt de voorgaande Shuttle in), maar dat kan zich beperken tot 1⅚ pad, als er twee Eurostars achter elkaar rijden. De tweede Eurostar heeft dan maar 1 extra pad nodig. ;-) Een mogelijke vrachttrein met 120 km/h gebruikt 1⅓ pad, en bij 100 km/h gebruik je al 3 paden.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

Maar hoe zit dat nu met die beperkingen na de brand in de tunnel?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door webguy »

Um, een drama :) Nee, valt mee, maar m'n ouders zijn afgelopen weekend met de Eurostar naar Londen geweest. Ze wisten voor ze gingen dat de trein waarop ze waren geboekt voor de terugreis niet zou rijden, maar werden verteld dat 't "first come, first serve" was dus dat je elke trein mocht pakken als er plek was. Maar, dat was dus de week ervoor, inmiddels was de procedure veranderd. Ze kregen nieuwe kaartjes (maar die konden niet worden gelinkt met de oude kaartjes die onvindbaar waren in het systeem) maar door een fout was dat voor elk station in Belgie ipv Nederland. Ze moesten dus lappen voor het NL'se traject en moesten in Rosendaal uit de omgeleide BNL stappen (konden ze blijven zitten waren ze ruim 1.5 uur eerder teruggeweest) om via Ht en Ut naar Ede te reizen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door M57 »

Waarom moesten ze uitstappen dan? Op de internationale trein doen ze niet zo moeilijk met 35 euro toeslag hoor. Volgens mij is er zelfs een regel dat als je maar een vervoerbewijs tot bij de grens hebt, je zonder extra kosten een biljet krijgt van de conducteur voor het deel dat je nog moet reizen. (Pin me daar niet op vast, maar ik zie het met regelmaat.)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Jurjen »

Daantje schreef:Maar hoe zit dat nu met die beperkingen na de brand in de tunnel?
Ik zie niet in waarom er beperkingen zouden moeten zijn in de opengestelde, en dus niet door brand aangetaste tunneldelen? Misschien bij de overgang van de ene naar de andere tunnelbuis...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

M57 schreef:Waarom moesten ze uitstappen dan? Op de internationale trein doen ze niet zo moeilijk met 35 euro toeslag hoor. Volgens mij is er zelfs een regel dat als je maar een vervoerbewijs tot bij de grens hebt, je zonder extra kosten een biljet krijgt van de conducteur voor het deel dat je nog moet reizen. (Pin me daar niet op vast, maar ik zie het met regelmaat.)
In de Benelux kun je als je een kaartje hebt tot Essen wel een kaartje kopen tot Roosendaal maar wordt je dan toch echt vriendelijk verzocht uit te stappen om daar een kaartje te kopen voor de rest van je traject. Ik geloof niet dat je echt gewone standaard kaartjes kunt kopen en dat is iig zeker niet de bedoeling. Wat sowieso wél kan is in Brussel al een kaartje Essen - Ede kopen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door webguy »

Volgens de Channel Tunnel Website duurt het nog tot februari 2009 voordat de tunnel weer compleet open is, lees hier. Er is toch dus nog een deel van de tunnel gesloten.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door M57 »

Daantje schreef: In de Benelux kun je als je een kaartje hebt tot Essen wel een kaartje kopen tot Roosendaal maar wordt je dan toch echt vriendelijk verzocht uit te stappen om daar een kaartje te kopen voor de rest van je traject. Ik geloof niet dat je echt gewone standaard kaartjes kunt kopen en dat is iig zeker niet de bedoeling. Wat sowieso wél kan is in Brussel al een kaartje Essen - Ede kopen.
Dan is het zo: het kán wel op de trein, maar men (of althans het bedrijf) wil het liever niet. Alles voor de reiziger 8-)

(Onee die slogan was van dat andere klantvriendelijke bedrijf :lol: )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

Jurjen schreef:
Daantje schreef:Maar hoe zit dat nu met die beperkingen na de brand in de tunnel?
Ik zie niet in waarom er beperkingen zouden moeten zijn in de opengestelde, en dus niet door brand aangetaste tunneldelen? Misschien bij de overgang van de ene naar de andere tunnelbuis...
Naja, op teletekst pagina 752 staat toch nog steeds een pagina over beperkingen in de dienstregeling van de Eurostar.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

Ik kan het me ook wel voorstellen hoor. Een conducteur is er nou eenmaal niet primair om kaartjes bij te kopen. Als het niet anders kan, dan kan het maar het is niet de bedoeling. Anders zou iedereen dat kunnen doen en kan je net zo goed alle kaartautomaten, loketten etc afschaffen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door webguy »

Mja, m'n ouder hebben er idd nog over gedacht om geen kaartje te kopen en met de BNL door te gaan naar Utrecht. De BNL op vrijdag middag heen en zondag avond terug waren beiden overvol: waarschijnlijk toch geen controle dus.
Probleem zat er deels ook in dat m'n vader de kaartjes van de heenwag had weggegooid in Londen, en had dus geen bewijs meer van de boeking. Maar hij gaat wel die 25 euro terugeisen bij de klantenservice ;) (overigens hadden ze natuurlijk ook met boete kaartje kunnen kopen en boete terugeisen, maar das weer ingewikkelder ;) )
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Jurjen »

Daantje schreef: Naja, op teletekst pagina 752 staat toch nog steeds een pagina over beperkingen in de dienstregeling van de Eurostar.
Daarom had ik het ook over de wél opengestelde tunneldelen. De Chunnel bestaat uit 2x3 'blokken', tussen elk van deze blokken bestaat de mogelijkheid om van tunnelbuis te wisselen. Vijf van de zes blokken zullen in bedrijf zijn, maar ter hoogte van het ongeluk is dus een gedeelte enkelspoorbedrijf. Enkelspoor heeft een lagere capaciteit als dubbelspoor. De beperking in aantal treinen in de Eurostar-dienstregeling is dan ook volledig te wijten aan deze lagere capaciteit. Een snelheidsbeperking zorgt niet voor beperkte capaciteit (minder treinen) maar voor een langere reistijd (vertraging). De Eurostar-treinen die rijden, zouden volgens mij ook zonder vertraging moeten rijden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Vinny »

Volgens mij staat ergens in de CIV voorwaarden dat je in een internationale trein recht op 'regularisatie' hebt. Van de Benelux weet ik dat je van/naar België geen boete van 35 euro hoeft te betalen. In ieder geval, dat was vorig jaar nog zo. Wel een toeslag. Lees trouwens hier het 'verslagje' van Nico Spilt, die 18 euro moest betalen voor zijn regelingsbulletin in de Thalys Rotterdam - Brussel. Hoe de betreffende treinmaatschappij aan dit bedrag komt is me overigens een volstrekt raadsel, maar dat terzijde.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door STF »

Mag ik even kwijt; dat ik net een vol krat bier door het riool heb gegoten.
Vanaf juni was er een promotie-actie voor light bier, de horecabedrijven kregen allemaal een gratis krat light bier om uit te delen zodra gasten een "waardebon" uit het gratis krantje toonden wat op de bushaltes en treinstations ligt. (Net zoiets als Metro of Spits.)

Je raad het al, er is niemand langsgekomen om zo'n kansloos light biertje te drinken. Ondertussen was het krat al een paar weken over de datum, dus weg ermee!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Mark »

Tja light bier... zal wel net zo waardeloos zijn als rosé-bier :| :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Justin »

Overigens heb ik voor alle zekerheid de treinen gekozen die zeker weten gingen rijden, althans, die door NsHispeed werden aangegeven:

Afbeelding

En nu maar hopen dat er geen bombarie om heen komt :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door webguy »

Als het goed is heb je inderdaad dan geen problemen ;)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

Ik vind het nog niet eens duur eigenlijk :)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Tochjo »

Bastiaan schreef:Bij de aanleg van die lijn is er geen rekening gehouden met het drukverschil in tunnels. Eventjes met 300 km/u door een tunneltje is dus pure marteling voor je oren ...
Dit soort dingen verschilt erg van persoon tot persoon. Persoonlijk heb ik ook altijd last van mijn oren bij hoogte-/drukverschillen. Toen ik laatst met het vliegtuig ging, heb ik EarPlanes besteld en gebruikt. Die dingen werkten prima voor mij, dus als je daar last van hebt, kun je er misschien eens naar kijken. Er staat dat ze ook toepasbaar zijn bij treinreizen :)
treinbruno
Berichten: 73
Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
Locatie: Lokeren (belgie)

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door treinbruno »

jullie zijn wel een duur land :o

in belgie is de boete voor zwartrijden maar 12€50, en die wordt enkel gegeven als het overduidelijk is dat je ZWARTrijdt
als je je kaartje in de trein wilt kopen moet je normaal ook iets van een 2€70 toeslag betalen in een station waar de loketten open zijn, maar die wordt ook bijna nooit gegeven :D
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Ruben »

Als het op boetes aan komt, kan het in Nederland niet hoog genoeg zijn inderdaad.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Jurjen »

35 euro als boete voor diefstal vind ik niet extreem hoog, anders...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daantje »

In Belgie zijn andere boetes zoals voor fietsen zonder licht weer veel en veel hoger dan in Nederland.
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Linkerspoor »

Jurjen schreef:35 euro als boete voor diefstal vind ik niet extreem hoog, anders...
:?

Boete voor diefstal uit een winkel is 150 euro wanneer de gestoelen artikelen niet meer dan 50 euro waard zijn, en 250 euro wanneer de gestolen boven de 50 euro waard zijn (met een maximum van 120 euro!) dan is de boete 250 euro.

Zelfs een winkelwagentje te ver van de winkel meenemen is 60,- euro, dus hoe kom je aan die 35 euro?

Of doel je op dat zwartrijden eigenlijk een vorm van diefstal is...?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten