Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Caspar »

Dexter en Caspar in Litouwen

Voor ons twee was dit een totaal nieuwe en nog vreemde bestemming, ik ben zelf nooit verder gekomen dan de Poolse stad Byalistok. We waren dan ook reuze benieuwd naar de gang van zaken daar. Heenweg werd er gevlogen vanaf Eindhoven naar Vilnius de hoofdstad van Litouwen en de terugweg vanaf Vilnius naar Dortmund.
De vakantie duurde 4 dagen, en in die 4 dagen zijn we behalve in Vilnius ook met de trein naar de 2e stad van het land, Kaunas getreind op en neer. Om ook nog wat anders van het land te zien, hebben we ook een uitstap gemaakt naar Trakai, een kasteel wat op een eilandje in een meer is gebouwd op 25 kilometer van Vilnius af. Heen met de trein, terug met een bus.

Reizen per trein en bus blijkt best makkelijk te zijn in Litouwen, de reisinformatie is overal duidelijk en het kopen van kaartjes ging ook zonder enige problemen. Helaas is het strakke uur patroon zoals wij dat hier kennen daar nog niet in het OV doorgedrongen. Daardoor zijn er in Vilnius buslijnen die bijvoorbeeld gemiddeld 6x per uur rijden, maar telkens met andere intervallen, en op sommige uren bijvoorbeeld 7x rijden, en dan weer een uur met 4 ritten enzovoorts. Maar lang wachten hebben we nooit hoeven doen. Verder viel ons op dat er geen enkel openbaarvervoer is in de nachtelijke uren in de hoofdstad. De laatste ritten zijn zo rond 23.30u en daar is een enorme run op qua reizigers, deze bussen puilen ontzettend uit.

De trein tussen de luchthaven en het stadscentrum van Vilnius.
Afbeelding
Een kaartje hiervoor koop je bij de conducteur. Kosten; 2,50 LTL wat neerkomt op 0,73€. Nadat de conductrice haar rondje door het treintje had gedaan (is maar 1 bak) ging ze weer verder met haar breiwerk.

Deze reis diende als verjaardagscadeau voor Dexter, en ik had gespaard om in het Radisson hotel te slapen, wat is gelegen direct aan de overkant van de rivier de Neris die door Vilnius stroomt. Het hotel ligt in een zakendistrict wat wel wat weg heeft van La Défence in Parijs. Op de 22ste etage van dit hotel bevindt zich een bar met panoramisch uitzicht, die ook voor niet hotelgasten open is. De klanten in de bar waren veel rijke types, die met vriendin een flesje champagne komen dringen, en Russisch spreken. Ook mannen van 60 met vrouwen van 30 aan hun arm. Maar toch zeker een bezoek en een drankje waard!

Afbeelding
Standbeeld bij de belangrijke brug tussen het centrum en het Noorden van de stad, waar ook ons hotel vlak naast gelegen was.

Afbeelding
Moderne architectuur in Vilnius.

Afbeelding
Stadsbus aan de centrum kant van de rivier de Neris. We waren hier onderweg naar de Gedimino Pilies Bokstas, een heuvel met een toren erop aan de rand van de oude stad.

Afbeelding
Tussen de voet van de heuvel en de top, is een kabeltreintje aangelegd. Voor ongeveer 0,60€ kan je hiermee omhoog gaan.

Boven heb je dan dit uitzicht:
Afbeelding
Op de oude stad.

Afbeelding
En dit uitzicht op de nieuwe delen van de stad. Ons hotel was de meest linker torenflat aan de overkant van de rivier.
Deze foto laat goed zien hoe ijzig koud het was; in de rivier dreven grote ijsschotsen.

Afbeelding
Typische stadsbus voor Vilnius. In Vilnius rijden diverse types bussen rond, van stokoud tot nieuw. Vooral veel Volvo's en Citaro's. De nieuwe trolleybussen zijn 15 meter bussen van Solaris.

Afbeelding
Nog een keer lijn 10, deze bus is gefotografeerd aan het grote centrale plein van de stad, wat er zo uitziet:

Afbeelding

Afbeelding
Citaro.

Afbeelding

Een ander ''hoogtepunt'' van de stad is de TV toren die meer dan 300 meter hoog is. Met een supersnelle lift kan je als bezoeker naar het observatiedeck omhoog, en daar kan je van het uitzicht genieten. Het is tevens een bar en restaurant als je trek of dorst zou hebben. Fotograferen mag officieel niet, maar wij hebben meerdere mensen het zien doen.

We zijn hier per trolleybus naartoe gegaan, dat was met een bus als deze:
Afbeelding
De bus was onverwarmd, wat resulteerde op ijsbloemen en rijp aan de binnenkant van de ruiten. Om te kunnen zien waar we moeten uitstappen, moest Dexter eerst ijs van het ruit afkrabben. Het was echt steenkoud in de bus...

Afbeelding
De TV toren ligt in een lekker verveloze wijk vol sovjetflats. Deze wijk heeft ergens in de jaren 80 nog de Leninprijs voor architectuur ontvangen... (let ook op het woord Amsterdamas op de gevel, geen idee waar dat voor diende overigens)

Afbeelding
De wijk van boven, zo met al die lichtjes ziet het er nog wel sfeervol uit.

Afbeelding

Op de terugweg troffen we een nieuwe Solaris trolley, waar de verwarming het uiteraard wel in deed, en dat was toch wel heel prettig.

Vanuit Vilnius zijn we een nacht naar Kaunas gegaan, wat een goede 100 kilometer ten Westen van de hoofdstad ligt, en met 320.000 inwoners de 2e stad van het land is. Treinen rijden ongeveer 1x per uur maar niet in een klokvast patroon, en sommigen doen er aanzienlijk langer over dan de snelste verbindingen.
Een kaartje kost iets meer dan 4 euro voor een rit in de 3e klas (onze trein had alleen 3e klas).

Afbeelding
Het emplacement van Vilnius in de sneeuw.

Afbeelding
Trein uit Minsk (Wit Rusland) waar een schoonmaakster druk bezig is met de mattenklopper. Er gaan overigens 3 of 4 treinen per dag naar Minsk, wat maar 125km verderop ligt. Door de lastige douane toestanden met Visum etc hebben we al in een vroeg stadium besloten dat het ondoenlijk was om zo'n korte termijn (geboekt eind september, reis begin december) even een dagje Minsk te doen. Jammer.

Afbeelding
Rondom de trein rook het naar een hout kachel.

Afbeelding
Luchthaventrein.

Afbeelding
Vanaf de loopbrug.

Afbeelding
Het enige stationsbord van het station.

Afbeelding
Dieseltrein, het achterste rijtuig ziet er van dichtbij uit als een zware dieselloc. Het is voorzien van ruiten, waarachter een enorme dieselmotor zichtbaar is.

Afbeelding

Afbeelding
Binnenkomst van de sneltrein uit Klaipėda, een grote stad aan de Oostzee. Zo op het oog leken de rijtuigen hetzelfde als de Wit Russische, alleen waren deze voorzien van een coach opstelling, in plaats van 6 persoon coupés.

Afbeelding
Onze trein naar Kaunas met ernaast de zojuist gearriveerde trein uit Klaipėda.

Afbeelding

Afbeelding
Het viel ons op dat de treinen in Vilnius allemaal zo hoog zijn, ze zijn behoorlijk hoog boven de draaistellen geplaatst.

De trein naar Kaunas was een elektrisch treinstel bestaande uit 4 bakken. Ook hier deed de verwarming het minimaal, en door de tochtige bakovergang kwam er zelfs sneeuw op de balkons te liggen. Ik zag op het bankje naast ons een klein beetje sneeuw liggen, en dat was pas gesmolten na 1 uur treinen. Doordat op ieder station alle deuren open gaan aan de in/uitstapzijde van de trein, werd de temperatuur er niet veel beter op. Muts, sjaal, en handschoenen bleven bij alle reizigers dus aan.
De conducteur beende na ieder station een rondje door de trein, om reizigers van kaartjes te voorzien. De conducteurs die wij troffen leken bovengemiddeld streng te zijn, een glimlachje kon er nooit vanaf. (bij geen enkele reiziger)

Afbeelding
Station onderweg. Hier kan je ook overstappen naar Trakai, een oude plaats met een kasteel.

Afbeelding
Welk station dit is? Geen idee...

Afbeelding
Aankomst in Kaunas.

Afbeelding
Waar deze ex NZH bussen stonden. Kaunas is een waar ex-Nederland bussen paradijs.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Behalve al deze bussen reden er ook bussen in de HTM kleuren die ook nog in Dordrecht hebben rondgereden.

Afbeelding
Nog 2 treinen in Kaunas. Rechts een moderne dubbeldekker van Skoda.

Net als in Vilnius heeft ook Kaunas 2 funiculars. Deze exemplaren zijn alleen we een stuk authentieker dan in Vilnius en worden vooral door gewoon publiek gebruikt, en niet zo zeer door toeristen.

Afbeelding
Deze funiculars hadden zelfs een passeer spoortje halverwege.

Afbeelding

Boven op de heuvel kwamen we uit bij deze grote kerk:
Afbeelding
Waar je voor 4LTL met de trap omhoog kan naar het dak van de kerk waar een goed uitzicht is.
Wil je met de lift omhoog, dan moet je het dubbele betalen. Wij waren de enige bezoekers, dus deed de vrouw die ondertussen aan het breien was voor ons speciaal alle lampen aan in de kerk.

Afbeelding
De kerktoren gezien vanaf het dak van de kerk.

Afbeelding
Vanaf de kerk zijn we met de trolleybus naar het oude centrum gegaan. De trolley's zijn hier dezelfde als in Vilnius, ook dezelfde oude meuk van hetzelfde type en nieuwe Solarissen maar dan van 12 meter ipv 15 meter.

In het centrum zagen we dit:
Afbeelding
Geen idee wat het betekend, maar wel grappig om 'Loesje' te zien in een vreemd land.

Afbeelding
Historische centrum van Kaunas.

Ook hier stroomt de rivier de Neris doorheen, en aan de overkant van de rivier is wederom een funicular omhoog een heuvel op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waar Vilnius meer een zakenstad en hoofdstad is, zagen we in Kaunas meer creatieve types, studenten en mensen met muziekinstrumenten op hun rug door de stad lopen. Kaunas heeft ook meer restaurants en cafés zo op het oog.

Afbeelding
Modernere stadsbus.

Afbeelding
Stationsgebouw van Kaunas.

Vanuit Kaunas zijn we via Trakai naar Vilnius teruggegaan.
Hieronder de trein naar Vilnius, waar we in Lentvaris zijn overgestapt voor Trakai.
Afbeelding

Afbeelding
Het interieur van de trein.

Afbeelding
Stationnetje onderweg.

Afbeelding
Nog een kleiner stationnetje onderweg... De perronrand is al bijna niet meer te zien in de sneeuw.

Afbeelding
Overstap station Lentvaris.

Afbeelding
Interieur van de stationshal.

Afbeelding
Voor als het echt hard gaat sneeuwen...

Afbeelding
Binnenkomst van de trein naar Trakai.

Afbeelding
Aankomst een klein kwartier later in Trakai.

Afbeelding
Doordat de deuren open blijven staan, zal de trein vast weer steenkoud worden...

Vanaf het station is het een kleine 4 kilometer wandelen naar het kasteel. De huizen zien er Scandinavisch uit, van hout en in geel, zalmrose of groen geverfd.
De wandeling is in ieder geval geen straf, ook niet als het heel koud is. Halverwege zit een gezellige gelegenheid waar je warm kan zitten en wat te drinken kan bestellen, en waar ze zelf bonbons en andere chocolade waar maken en verkopen.

Afbeelding
Het kasteel. Het kasteel maakt deel uit van een veel groter geheel uit het verleden, waar dit nog van over is gebleven.
In het kasteel zijn in de kamers tentoonstellingen met voorwerpen uit de middeleeuwen, zoals harnassen, serviesgoed, en het hele interieur van een kamer van een hertog.
In iedere afzonderlijke ruimte zit een vrouw op een stoel de boel in de gaten te houden van achter haar breiwerk. Er zaten hier minstens 10 vrouwen te breien. Breien lijkt daarmee volksbezigheid nummer 1 voor vrouwen in Litouwen.

Afbeelding
Uitzicht vanaf het kasteeleiland.

Na een bezoek zijn we terug gewandeld richting het station van Trakai, en kwamen we langs het busstation. Hier stond toevallig een bus klaar naar Vilnius en daar zijn we ingestapt. Een ritje koste 6 LTL (1,75€) voor de rit van 25 kilometer.
De bus was een oude Zweedse touringcar, en de rit verliep vlot en redelijk comfortabel.

Daarna restte ons nog 1 korte nacht in Vilnius omdat de vlucht naar Dortmund alweer erg vroeg op de dag was, maar gelukkig konden we nog wel met de eerste trein van de dag naar de luchthaven treinen, zodat we geen taxi hoefden te nemen.

Afbeelding
Voor de laatste keer van deze trip de luchthaventrein op de foto.

Waarna we naar Dortmund vlogen, en daar in een grote sneeuwbui zijn geland. Er lag ook in Dortmund ongeveer 10 tot 15 centimeter sneeuw, en de bus naar het HBF kwam niet opdagen. Dexter en ik zijn in de eerst vertrekkende bus gestapt die ergens heen ging, om maar weg te komen van de luchthaven en de almaar groeiende groep wachtende bus passagiers. Dat werd een bus naar het beginpunt van de U-bahn in Aplerbeck.
Daar vandaan was het nog een minuut of 20 naar het centrum van Dortmund waar ik dacht een oude tram te zien:
Afbeelding

Ik dacht, leuk die zet ik op de foto, en begon mijn pas te versnellen zodat ie niet weg zou rijden voordat ik een foto had genomen. Stak snel de straat over voor de foto, en toen ik er eenmaal voor stond zag ik pas dat het een feest-tram is die helemaal nooit meer kan rijden... Er is geen bovenleiding in de straat, en er liggen zelfs geen rails in de straat... Kleine blunder van mij dus. Maarja het was pas 9 uur 's ochtends en we hadden al een hele vliegreis erop zitten dus dan kan dat gebeuren. :oops:

Dat was mijn bijdrage voor dit verslag, ik hoop dat het een aardig beeld geeft van deze trip.
Laatst gewijzigd door Caspar op do 13 dec 2012, 20:17, 5 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Milco »

Leuke foto's! Vooral van die ex-Nederlandse bussen :D
En volgens mij is de geel/blauwe Mercedes O405G op de vierde foto ook een Nederlandse bus geweest. Maar dat weet ik niet zeker.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Fles »

Leuk hoor, weer eens een andere bestemming *O*

Alleen zou ik het waarschijnlijk in het voorjaar of zo gedaan hebben als de dagen langer zijn en het weer beter :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Caspar »

Juist de sneeuw maakt het bijzonder naar mijn idee. De treinen en bussen rijden er ondanks de sneeuw en strenge vorst gewoon stipt, geen vertraging meegemaakt. :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Ardan »

Mooi verslag! Wat een contrast met het zonnige Frankrijk waar jullie 'normaal' heen gaan..
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Etienne »

Leuke reportage uit Litouwen :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Suus »

Ik ben het wel eens met Fles. Exotische locatie, maar vanwege de enorme kou en de zeer korte dagen zou ik later zijn gegaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Caspar »

De dagen zijn er ongeveer net zo lang als hier. Hooguit een uurtje korter, en door de sneeuwbuien is het er wat minder licht overdag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Suus »

Dat de dagen er net zo lang zijn wil nog niet zeggen dat de dagen dan niet alsnog erg kort zijn. Van kwart voor negen tot kwart over vier is normaal voor de tijd van het jaar en nog geen eens acht uur daglicht. Je hebt dan gewoon heel weinig tijd om alle pracht en praal van de stad te beleven, bovendien zijn steden vaak levendiger in het voorjaar en de zomer.

Dat doet verder niets af aan de locatie of de foto's, maar ik geef wel aan waarom ik er niet voor zou kiezen een studentrip voor sightseeing in december te plannen. Voor Kerstmisshoppen een heel ander verhaal natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Timon91 »

Leuk verslag en mooie foto's! Veel bekende plaatjes uit Vilnius :)

In de winter heb je inderdaad wel korte dagen, maar het is niet per se erg om relatief weinig daglicht te hebben. 's Avonds door een stad lopen is ook best leuk en je hebt zo wat meer tijd om lekker in de kroeg te zitten ;) Ik heb zelf in ieder geval geen slechte ervaringen met tripjes in de late herfst/winter/vroege lente.
Mijn Flickr account.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Karl »

Leuk verhaal, vind 't wel leuk dit soort plaatjes in winters tafereel te zien. Wat was de temperatuur daar?
Het is een spectrum.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door julsteren »

Ziet er erg mooi uit, heren!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door tsov »

Gaaf! Litouwen is één van de weinige Europese landen die ik nog nooit bezocht heb, en staat dus erg hoog op het verlanglijstje :)
Die breiende vrouwtjes herken ik trouwens wel uit andere musea in voormalige Sovjetrepublieken, niet per se breiend dan, maar in elke zaal zit een mevrouw je in de gaten te houden. Als je de enige bezoeker bent doen ze ook het licht voor je aan en uit inderdaad :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Fles »

"aardig wat" equals 63.

Aardig wat :Y :pos:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Ronald »

Fles schreef:"aardig wat" equals 63.

Aardig wat :Y :pos:
Weer eens wat anders, foto's tellen in plaats van schaapjes voor het slapen gaan :mrgreen:

@Caspar: mooie reis :pos: . Ik heb zelf ook geen hekel aan winterse uitstapjes, de sneeuw geeft toch wel een apart sfeertje 8-) .
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Dagren »

Zie ik dat nou goed, d'r liggen bakken sneeuw bij het spoor en er rijden treinen?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door deadlock »

Mooi verslag weer *O*
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Meltrain »

Inderdaad een zeer mooi verslag. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Caspar »

Dagren schreef:Zie ik dat nou goed, d'r liggen bakken sneeuw bij het spoor en er rijden treinen?
Dat klopt, en ook helemaal punctueel toen wij er waren. Het is voor de Baltische staten niet ongewoon dat er 3 maanden per jaar aaneengesloten vorst is en de sneeuw dus ook niet wegsmelt. Daardoor zullen ze de infrastructuur beter winterhard gemaakt hebben door de tijd heen. Zagen ook veel baanwerkers met bezems en gasbranders op emplacementen.
De bussen reden ook gewoon op tijd, en het verkeer rijdt er net zo hard als wat in Nederland tijdens de zomermaanden normaal is. Je ziet dus ook forensen door de sneeuw hollen, of vrouwen op hakken door de sneeuw marcheren, terwijl Dexter en ik aan alle kanten werden ingehaald omdat wij zo voorzichtig waren :lol:

@ Karl; toen wij er waren vroor het overdag ongeveer 5 graden, en 's nachts nog een paar graden meer. Maar temperaturen van ruim -20 's nachts zijn daar ook normaal deze tijd van het jaar.

Zelf vind ik dat wel passen bij het Oostblok gevoel, bevroren busruiten, mensen met bontmutsen etc
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Michael 1988 »

Milco1995 schreef:Leuke foto's! Vooral van die ex-Nederlandse bussen :D
En volgens mij is de geel/blauwe Mercedes O405G op de vierde foto ook een Nederlandse bus geweest. Maar dat weet ik niet zeker.
Als ik zo kijk naar de kleur en de lettertype van het wagenparknummer lijkt het op een bus van AMZ, maar heeft AMZ wel ooit een O405G in die kleuren gehad?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door MdJ »

Kleuren +nummering zijn van het lokale busbedrijf. Volgens http://phototrans.de/updf2.php?operator=1596 gaat het bij deze bus om de ex-Connexxion 7145.
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Fles »

Dagren schreef:Zie ik dat nou goed, d'r liggen bakken sneeuw bij het spoor en er rijden treinen?
Ja natuurlijk, is dat zo raar? :P 8-)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Dexter en Caspar in Litouwen (aardig wat foto's)

Bericht door Justin »

Leuk, van Litouwen heb ik totaal geen perceptie van hoe het er allemaal uit ziet!

En volgens Google Translate staat er op de poster van Loesje:

"Voedseltekorten

De beste motivatie om een baan te vinden"

Waarschijnlijk alleen wel iets poëtischer dan dat Google aangeeft :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten