Parijs hoeft toch niet de eindbestemming te zijn van deze reizigers?Bee schreef:Reizigers gaan niet negen uur in een trein zitten. In een nachttrein lukt dat nog wel, maar overdag vinden veel mensen dat toch echt tijdverspilling en dan neemt men wel het vliegtuig van Kastrup naar Charles de Gaulle :Y
Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Als mensen met de trein van Kopenhagen naar Hamburg willen zijn ze, ondanks de boottocht, toch nog sneller met de ICE over Rødby, dat duurt ongeveer 4:50. De Thalys past niet op die boot, dus pas na 2018 is dat een mogelijkheid.
Vanaf Padborg is het 3:40 met de trein naar Kopenhagen, vanaf Hamburg naar Padborg is ook nog 2:13, samen toch 5:53.
De Thalys kan die afstand tussen Hamburg en Kopenhagen amper sneller afleggen dan de treinen die daar nu rijden (ICE en IC). Een Thalys tussen Parijs en Hamburg is ook al een hele zit en zal ook al bijna acht uur duren, dus Kopenhagen - Parijs in negen uur blijft slechts een zoete droom.
Vanaf Padborg is het 3:40 met de trein naar Kopenhagen, vanaf Hamburg naar Padborg is ook nog 2:13, samen toch 5:53.
De Thalys kan die afstand tussen Hamburg en Kopenhagen amper sneller afleggen dan de treinen die daar nu rijden (ICE en IC). Een Thalys tussen Parijs en Hamburg is ook al een hele zit en zal ook al bijna acht uur duren, dus Kopenhagen - Parijs in negen uur blijft slechts een zoete droom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Bij een Thalys is het juist de bedoeling dat deze vooral reizigers met bestemming Parijs vervoert. Voor reizigers tussen Denemarken en Duitsland hoef je geen Thalys te laten rijden daar is de ICE voor.Geert schreef:Parijs hoeft toch niet de eindbestemming te zijn van deze reizigers?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
bij ONZE Thalys is dat per ongeluk het geval ja :? Verder is het gewoon een hogesnelheidstrein die op een aantal plaatsen stopt natuurlijk.reisthijs schreef:Bij een Thalys is het juist de bedoeling dat deze vooral reizigers met bestemming Parijs vervoert.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Volgens mij is Thalys wel neergezet voor TGV-verbindingen vanuit het buitenland (België, Duitsland, etc) naar Frankrijk en dan met name Parijs. Buiten Parijs is Frankrijk immers niet zo groot. In de zomer rijdt er nog wel een zomer-Thalys of een ski-Thalys in de winter, omdat Franse bestemmingen buiten Parijs dan ook van belang worden geacht.
Het is een spectrum.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
En waarom mag het dan niet gewoon TGV blijven heten? Of TGV-International, net als de ICE?
Ik krijg gewoon zwaar hokjeskriebel van die naam "Thalys"
Ik krijg gewoon zwaar hokjeskriebel van die naam "Thalys"
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
"Anders gaan ze staken.", zal het geijkte antwoord zijn in Franse situaties.
Ik denk dat het is, omdat Thalys in handen is van meer dan alleen SNCF. Ook NMBS en DB hebben een aandeel, dus die zullen wel eisen/willen dat een concept is bedacht, waarbij een andere maatschappij geen belang heeft. Dat is wel het geval bij TGV (SNCF), ICE (DB), etc.
Edit, mij maakt het persoonlijk niet zo veel uit. Als er maar een trein rijdt, die veilig/makkelijk/snel, etc is.
Ik denk dat het is, omdat Thalys in handen is van meer dan alleen SNCF. Ook NMBS en DB hebben een aandeel, dus die zullen wel eisen/willen dat een concept is bedacht, waarbij een andere maatschappij geen belang heeft. Dat is wel het geval bij TGV (SNCF), ICE (DB), etc.
Edit, mij maakt het persoonlijk niet zo veel uit. Als er maar een trein rijdt, die veilig/makkelijk/snel, etc is.
Het is een spectrum.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Altijd maar weer dat geouwehoer over "concept". Iedere keer komt er een "Geheel Revolutionair Nieuw Baanbrekend Vervoersconcept". En wat is het? Een trein. Of ie nou RailJet heet of Thalys en Fyra, het is gewoon een trein. Of een bus (de Interliner). Dat hele "concept"gelul is alleen maar om er meer geld voor te kunnen vragen.
Dus, terug ontopic: Hoe zou ik het doen op het spoor? Dingen noemen wat ze zijn. Een bus is een bus en een trein is een trein. Hoe simpel kan het zijn *O*
Dus, terug ontopic: Hoe zou ik het doen op het spoor? Dingen noemen wat ze zijn. Een bus is een bus en een trein is een trein. Hoe simpel kan het zijn *O*
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Jij gaat dus voor het 'terug naar de eenvoud'-concept?
Het is een spectrum.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Ja. EN voor het "Billekoek voor Karl"-concept
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Heb het nog even nagezocht op het internet en in de boeken die ik heb, maar Thalys is de enige merknaam die gebruikt wordt door de SNCF voor de TGV.
Het wordt gebruik ritten in Nederland, België (waar voor de verwarring ook gebruikgemaakt wordt van het gewone TGV merk) en in Duitsland (alleen de rit van Brussel naar Keulen).
Voor de rest van de ritten in Frankrijk wordt geen gebruik gemaakt van speciale merknamen.
Het wordt gebruik ritten in Nederland, België (waar voor de verwarring ook gebruikgemaakt wordt van het gewone TGV merk) en in Duitsland (alleen de rit van Brussel naar Keulen).
Voor de rest van de ritten in Frankrijk wordt geen gebruik gemaakt van speciale merknamen.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Volgens Wiki is het een (dochter)bedrijf, met een statutaire vestiging in België.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thalys
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thalys
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Dat heb ik gezien ja . En in een aantal boeken die ik over het onderwerp TGV / Thalys inbezit heb staat dit ook te lezen.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
NS heeft dus geen aandelen maar is wel een samenwerking met o.a. de NS. De NS bezit ook twee PBKA-treinstellen.Thalys.com schreef:Handelsnaam:
THALYS INTERNATIONAL
Statuut:
Samenwerkende Vennootschap met Beperkte Aansprakelijkheid naar Belgisch recht.
Maatschappelijke zetel:
Stefaniaplein 20 B 1050 Brussel
BTW/Inschrijvingsnummer:
R P R Brussel (Kruispuntbank van Ondernemingen)
Ondernemingsnummer BTW BE 0455.370.557.
Telefoon:
+32 (0)2 548 06 00
Het kapitaal van Thalys International is als volgt verdeeld :
62% voor de SNCF, 28% voor de NMBS en 10% voor de DB.
Thalys International verzorgt het commerciële spoorwegvervoer van passagiers ten behoeve van de NMBS en de SNCF naar de volgende bestemmingen : Parijs, Brussel, Amsterdam, Keulen.
Thalys is een gezamenlijke dienstverlening van de Belgische, Franse en Nederlandse spoorwegen.
Alle directieleden van Thalys lijken mij na een blik op de lijst Frans of Waal.
Het adres kan ik verder niet koppelen aan de NMBS, die zitten aan de Frankrijkstraat in Brussel, direct naast station Brussel-Zuid.
Voor de ICE is er een BV in Nederland gevestigd aan het Moreelsepark in Utrecht, dan weten we wel hoe laat is het
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Trein en bus zijn ook maar concepten. Gewoon dingen noemen wat ze zijn! Een bus is een vervoermiddel en een trein is een vervoermiddel. Pff.Fles schreef:Altijd maar weer dat geouwehoer over "concept". Iedere keer komt er een "Geheel Revolutionair Nieuw Baanbrekend Vervoersconcept". En wat is het? Een trein. Of ie nou RailJet heet of Thalys en Fyra, het is gewoon een trein. Of een bus (de Interliner). Dat hele "concept"gelul is alleen maar om er meer geld voor te kunnen vragen.
Dus, terug ontopic: Hoe zou ik het doen op het spoor? Dingen noemen wat ze zijn. Een bus is een bus en een trein is een trein. Hoe simpel kan het zijn *O*
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Ja, hoi! Ik bel even vanuit het vervoersmiddel tussen Amsterdam Belangrijk en Utrecht Belangrijk om te melden dat ik als avondeten geprakte aardappels met bloemkool en braadworst in gedachte had :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Hier nog R-NET-fans? :duikt weg:Geert schreef:Trein en bus zijn ook maar concepten. Gewoon dingen noemen wat ze zijn! Een bus is een vervoermiddel en een trein is een vervoermiddel. Pff.Fles schreef:Altijd maar weer dat geouwehoer over "concept". Iedere keer komt er een "Geheel Revolutionair Nieuw Baanbrekend Vervoersconcept". En wat is het? Een trein. Of ie nou RailJet heet of Thalys en Fyra, het is gewoon een trein. Of een bus (de Interliner). Dat hele "concept"gelul is alleen maar om er meer geld voor te kunnen vragen.
Dus, terug ontopic: Hoe zou ik het doen op het spoor? Dingen noemen wat ze zijn. Een bus is een bus en een trein is een trein. Hoe simpel kan het zijn *O*
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Een gedeelte van de lijn wordt geüpgraded naar 250km/u zelfs.julsteren schreef:Het Deense deel is wel onder draad, alleen via Flensburg. Het Deense deel is daar 25kv bij 50hz. En de reistijd is kan worden ingekort omdat over de grote Belt 180 km/h kan worden gereden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Ik denk dat je je vergist en dat mensen zeker wel zo lang in de dagtrein willen zitten. Helemaal als ze eens werk maken van de sporen ten zuiden van Hamburg (gewoon naar 300km/u opwaarderen die meuk tot aan Keulen).Bee schreef:Reizigers gaan niet negen uur in een trein zitten. In een nachttrein lukt dat nog wel, maar overdag vinden veel mensen dat toch echt tijdverspilling en dan neemt men wel het vliegtuig van Kastrup naar Charles de Gaulle :Y
De hele verbinding tussen Flensburg en Kopenhagen is trouwens geëlektrificeerd, net als het zijtakje naar Sønderborg. Station Padborg heeft een bovenleiding met een wisselende spanning tussen 15 kV en 25 kV. Bij de CityNightLine stapt er personeel van de DSB op of af in Padborg omdat de CNL niet langs het perron past in Kolding en daarnaast moeten er in de CNL boekjes en informatieposters aanwezig zijn over de Storebæltstunnel met informatie over ontruimingsprocedures.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Wishful thingking: Alle R - net lijnen omschakelen naar gewone lijnen!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
NEE dat is NIET waar :NBee schreef: ik als avondeten geprakte aardappels
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Maar hoe worden TGV's als Eurostar, TGV Lyria, iD TGV en zo dan verkocht? Nu haal ik vast iets door elkaar, maar er zijn toch veel meer merken?KM46 schreef:Heb het nog even nagezocht op het internet en in de boeken die ik heb, maar Thalys is de enige merknaam die gebruikt wordt door de SNCF voor de TGV.
(...)
Het is een spectrum.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Ja en dan die budgetTGV ook nog.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Mooie naam voor een AnsaldoKnakworst-formule :pos:deadlock schreef:Ja en dan die budgetTGV ook nog.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Je moet Thalys wel volledig los zien van tgv he. Is ook een totaal eigen bedrijf.
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast