Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Daniel »

Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Geplaatst op: woensdag 19 december 2012 08:11
Laatst bijgewerkt: woensdag 19 december 2012 08:13


NS-personeel op en rond het Centraal Station in Rotterdam wordt de laatste dagen geregeld bedreigd, uitgescholden en geïntimideerd door wanhopige Fyra-reizigers. Dit meldt het AD.
Lees verder | Dossier HSL-Zuid | Meer nieuws over HSL-Zuid
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Alargule

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Alargule »

...bedreigd, uitgescholden en geïntimideerd...
Lekker stelletje dan, die Fyra-reizigers.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door RoelZ1 »

Het is dus duidelijk toch geen "Bontjassentrein".
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door webguy »

Volgens mij hebben ze een nieuw stokpaardje gevonden, laatst klaagden ze ook al over reizigers in Rotterdam en een onveilige situatie, zonder dat de Fyra naar Brussel reed.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Fles »

Alargule schreef:
...bedreigd, uitgescholden en geïntimideerd...
Lekker stelletje dan, die Fyra-reizigers.
Ja tuurlijk, het ligt altijd maar weer aan de reizigers niewaar :neg:
Alargule

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Alargule »

Wat bedoel je daarmee? Wat ligt er aan de reizigers?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Fles »

Ja, dat zou dus mijn vraag aan jou zijn. Jij staat meteen weer met je vingertje naar de reizigers te zwaaien :roll:

Kijk, ik bedoel: Ik reis meestal voor de lol met de trein, en als de Fyra dan weer eens niet rijdt denk ik " :') ".

Maar iemand die 4 dagen per week te laat op zijn werk komt doordat dat kutding niet rijdt, die wordt gewoon ontslagen. En dat zijn wel mensen die een gezin te voeden en een hypotheek af te betalen hebben. Daarvan kun je simpelweg niet verwachten dat ze zeggen "Okee conducteurtje, jammer joh, weet je wat, ik ga wel stempelen bij het UWV".

Je kunt gewoon als NS(H) niet straffeloos blijven doorgaan met de reiziger in de zeik te zetten. En dat blijkt nu dus. Heel logisch allemaal :pos: Dus ja, ik heb begrip voor die reizigers :Y
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door VIRM »

NS-personeel intimideren/uitschelden/bespugen/weetikveelwat is ook nooit goed te keuren.

Maar plaats dan een springkussen ofzo op het perron waar de reizigers hun frustratie op kunnen uitoefenen.
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Klaasje »

Ik kan mij voorstellen dat in het geval van NSH de frustratie vroeg of laat wel naar het hoofd stijgt. Er is zo ontzettend weinig meevoelendheid vanuit die organisatie met de reizigers dat dat bepaald niet meehelpt om de frustratie te verminderen. Geen excuses of erkenning van dat het eigenlijk toch niet zo goed gaat maar er waren wel juich-advertentiecampagnes over hoe geweldig mooi het allemaal wel niet was. Tegelijkertijd is dat geen goede reden om het treinpersoneel maar te molesteren al krijg je dat vroeg of laat toch wanneer de frustraties zich op blijven stapelen.
Alargule

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Alargule »

Fles schreef:Ja, dat zou dus mijn vraag aan jou zijn. Jij staat meteen weer met je vingertje naar de reizigers te zwaaien :roll:
Nee hoor. Ik vind 'uitschelden, intimideren en bedreigen' in het algemeen onacceptabel. Dat je boos bent dat je trein weer niet rijdt kan ik me heel goed voorstellen. Maar dat uit je dan maar op een fatsoenlijke manier.

En wat bedoel je trouwens met 'meteen weer'? Kun je voorbeelden aanhalen van posts waarin ik eerder 'meteen met mijn vingertje zwaaide'?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door deadlock »

Ik snap die reizigers wel. Ook al is het niet netjes.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door iljitsch »

Het probleem met dit soort berichtgeving is dat je nooit te horen krijgt wat er nu echt aan de hand is. Aan de ene kant is het mogelijk dat er 50 reizigers tegen een conducteur zeggen "ik weet waar je woont (noemt adres) en als je niet zorgt dat we op tijd zijn slaan we je in elkaar" maar het kan ook zijn dat 2 reizigers zeggen "val toch dood met je fyra". Nogal verschillende situaties.

Er is niks op tegen om medewerkers van een bedrijf dat een wanprestatie levert zeer duidelijk te maken wat je daarvan vindt, en als de emoties hoog oplopen kan ik me een ietwat minder beleefde toevoeging ook wel voorstellen. Maar daar ligt dan ook wel de grens.
Alargule

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Alargule »

Tsja, dat we al zover zijn dat we begrip opbrengen voor bedreigingen, intimidaties en scheldpartijen is ergens toch wel een triest teken aan de wand.

Alsof een conducteur veel meer kan doen dan reizigers zo goed of kwaad als het gaat te woord te staan. Als je als reiziger je frustratie en woede al ergens op wilt focussen, doe het dan op de top van de NS die zijn kop metersdiep in het zand heeft gestoken of de politiek die niet in actie komt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Fles »

Alargule schreef:En wat bedoel je trouwens met 'meteen weer'? Kun je voorbeelden aanhalen van posts waarin ik eerder 'meteen met mijn vingertje zwaaide'?

Wat ben je toch een verschrikkelijke pietlut. Je snapt er maar weinig van hoe de echte wereld werkt, getuige ook je laatste post. Kom je weleens buiten eigenlijk? Sta je weleens op een perron, tussen mensen en zo? :?:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Klaasje »

Zullen we afspreken de soep wat minder heet te eten dan die wordt opgediend? Bedankt! *O*
Alargule

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Alargule »

Fles schreef:...verschrikkelijke pietlut... Je snapt er maar weinig van hoe de echte wereld werkt... Kom je weleens buiten eigenlijk? Sta je weleens op een perron, tussen mensen en zo? :?:
Houd je het bij je ad hominems, of denk je ook nog inhoudelijk een antwoord op mijn vraag te gaan geven?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Fles »

Klaasje schreef:Zullen we afspreken de soep wat minder heet te eten dan die wordt opgediend? Bedankt! *O*
Ja goed idee :) Ik heb mijn standpunt wel duidelijk genoeg gemaakt lijkt me.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door iljitsch »

Bedankt jongens!

Perfecte demonstratie van hoe dat tijdens zo'n fyra-reis uit de hand kan lopen. :pos:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Karl »

Ik snap die reizigers helemaal, maar keurt het gedrag niet goed. Gevalletje van 'wie de bal kaatst', NSH schoffeert de reiziger en belaagt deze met een onfatsoenlijk product; dan gaat de reiziger NSH belagen en die wordt dan verpersoonlijkt door het personeel op de werkvloer.
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Fles »

Precies, en dan lopen we met zijn allen te hoop tegen de REACTIE, en niet tegen de ongeprovoceerde ACTIE. En dat is natuurlijk de wereld op zijn kop.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door deadlock »

Alargule, wat Fles bedoelde met dat 'jij wijst meteen weer' is moraalridders in het algemeen. Lijkt me niet heel moeilijk te ontcijferen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Fles »

Joh, laat gaan. Sop <> kool. :pos:
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door R-Flow »

Ik ben vooral erg benieuwd hoe het NS-personeel met klachten omgaat en hierin getraind wordt. Met enige regelmaat merk ik dat zowel NS als GVB-personeel een ongeïnteresseerde houding heeft, constant richting collega's toe lollig doet terwijl je er als reiziger bij staat en dus gewoon lichtelijk voor zeik wordt gezet, nul informatie verschaft, verder helemaal niet meedenkt of zelf direct met een kwade/geïrriteerde/belerende toon mensen aanspreekt. Het is ongelofelijk vervelend als je gewoon netjes je werk doet en door een reiziger verbaal of fysiek belaagd wordt, maar er zitten er genoeg tussen die het er zelf naar maken. Reizigers zijn echt niet altijd even netjes, personeel mag echter ook wel eens hand in eigen boezem steken.


Vind het overigens wel weer typisch dat het nieuws zich in Rotterdam afspeelt. :')
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door huibf »

Gewoon niet meer betalen....
Ik praat de agrisiviteit niet goed. Maar NS moet reizigers niet schofferen en de kaartjes minimaal tegen 40% korting aanbieden en zonder reserveren.
Totdat het gezeik is afgelopen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Vinny »

Is het wellicht een beetje opgeklopt door de media?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten