Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Dit is een van de domste uitspraken die ik heb gehoord!!!
Gaat die Actiecomité het salaris van die bestuurders doorbetalen? En al die passagiers die gedupeerd worden dan?
En in dit geval is er geen halte te verplaatsen.
Overigens, op de Beneluxbaan mag er gewoon 70 worden gereden behalve bij de kruisingen. De tram en metro mag er ook 70 maar over kruisingen 40 (ik heb in de opleiding van de tram geleerd 30), wat ook het handigst is aangezien de lage perrons direct na de kruisingen liggen. Natuurlijk is 40 nog te hard voor een metro. Maar ja, hoe langzaam moet die metro dan? Het is al zo traag als dikke stront op sommige plekken.
Gaat die Actiecomité het salaris van die bestuurders doorbetalen? En al die passagiers die gedupeerd worden dan?
En in dit geval is er geen halte te verplaatsen.
Overigens, op de Beneluxbaan mag er gewoon 70 worden gereden behalve bij de kruisingen. De tram en metro mag er ook 70 maar over kruisingen 40 (ik heb in de opleiding van de tram geleerd 30), wat ook het handigst is aangezien de lage perrons direct na de kruisingen liggen. Natuurlijk is 40 nog te hard voor een metro. Maar ja, hoe langzaam moet die metro dan? Het is al zo traag als dikke stront op sommige plekken.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
AHOBs en doorrijden, lijkt me.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Heb even nagevraagd aan een vriend van me die op lijn 51 rijdt, en volgens hem kan de metro in die bocht maar 35 tot het sein voor de tunnel (ATB-ingreep).
Ga binnenkort mee om het zelf met eigen ogen te zien.
Ga binnenkort mee om het zelf met eigen ogen te zien.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Dat hele actiecomité loopt gewoon weer van de hoogste toren te blazen. Hun beargumentatie is meer gebaseerd op emotie en mening dan feiten. Daarnaast had een dergelijk dodelijk ongeval op tal van locaties in de stad kunnen gebeuren, maar daar hoor je ze verder niet over.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Wat hierboven ook al gezegd is, er zijn ook wel eens mensen doodgereden op het Damrak, zullen we daar ook alle tramlijnen opheffen?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Neej daar hoeft het niet want de trams rijden geen 70 door de bebouwde kom.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Het actiecomité roept dit al sinds minstens 1998...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Treinen gaan toch ook door terwijl die bijna iedere dag wel een persoon koppen...
Komt wel goed schatje.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Appels en peren... bij de trein zijn het meestal zelfmoordpogingen, er zijn maar weinig mensen die onder een trein komen omdat ze niet doorhadden dat-ie eraan kwam.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Heb met enige regelmaat de 2 70 km/u zien halen in Nieuw Sloten en Slotervaart. Lol, misschien daar ook maar een actiecomité voor in het leven brengen?hauptbahnhof schreef:Neej daar hoeft het niet want de trams rijden geen 70 door de bebouwde kom.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Gisteren in ieder geval nog een ongeval, bij Obdam.iljitsch schreef:Appels en peren... bij de trein zijn het meestal zelfmoordpogingen, er zijn maar weinig mensen die onder een trein komen omdat ze niet doorhadden dat-ie eraan kwam.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Christus! Ik rij netjes 50 daar. Morgen weer 6 ritten uitpersen daar.R-Flow schreef:Heb met enige regelmaat de 2 70 km/u zien halen in Nieuw Sloten en Slotervaart. Lol, misschien daar ook maar een actiecomité voor in het leven brengen?hauptbahnhof schreef:Neej daar hoeft het niet want de trams rijden geen 70 door de bebouwde kom.
En daar is gevaarlijker dan die Amstelveenlijn.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Ik stond een tijdje terug binnen 15 minuten van het Koningsplein op de Laan van Vlaanderen. Om maar effe aan te geven hoe snel het ging... Was zondagochtend de tweede of derde dienst. Erg vroeg in ieder geval.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Tram tussen IJburg en centraal is ook bibeko. En die rijdt volgens mij wel harder dan 70 ;)hauptbahnhof schreef:Neej daar hoeft het niet want de trams rijden geen 70 door de bebouwde kom.
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Lijkt me knap! Had het over damrak trouwens!!!
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Jammer dat het actiecomité niet in de gaten heeft dat hier niet zozeer de snelheid alswel de onoverzichtelijke situaties op de kruispunten met het overige verkeer de boosdoener zijn. Dat, plus onoplettendheid van de voetganger/fietser/automobilist die onder de tram verzeilen (maar dat mag je natuurlijk niet zo stellen - over de doden niets dan goeds). Aan het laatste kun je ook weinig doen, aan het eerste des te meer. Beveiligde overgangen, anders vormgeven van kruisingen met het wegverkeer zodat er meer overzicht ontstaat en uiteindelijk natuurlijk een volledig ongelijkvloerse oplossing bij kruisingen.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Ik blijf vinden dat AHOB's op rustiger kruisingen en ongelijkvloersheid op drukke kruisingen een goed idee is. De snelheid en het materieel zijn pas een probleem wanneer er al een gevaarlijke situatie ontstaan is door een fout van een weggebruiker.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Volgens mij is de Piet Heintunnel en het gedeelte van het traject over eiland Zeeburg formeel buiten de bebouwde kom, maar de grens is onduidelijk dus ik weet het niet 100% zeker.Thom91 schreef:Tram tussen IJburg en centraal is ook bibeko. En die rijdt volgens mij wel harder dan 70 ;)hauptbahnhof schreef:Neej daar hoeft het niet want de trams rijden geen 70 door de bebouwde kom.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Het is behoorlijk slecht aangegeven, maar de Piet Heintunnel en de IJburglaan tot net over de Dubbele tiet is buiten de bebouwde kom, net zoals de Zuiderzeeweg tussen de Zeeburgerdijk en de BP in Noord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Volgens mij zijn Combino's begrensd op 70 km/u.Thom91 schreef:Tram tussen IJburg en centraal is ook bibeko. En die rijdt volgens mij wel harder dan 70 ;)
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Combino's zijn idd begrensd op 70, maar op sommige stukken kun je 75 bereiken (bijv als je de Piet Heijntunnel inrijdt of op de Lelylaan tussen Johan Huizingalaan en Piet Wiedijkstraat).
Op lijn 26 gelden de volgende snelheden:
Officieel zijn er op het tramnet maar 3 trajecten waar er 70 mag worden gereden:
Beneluxbaan/Buitenveldertse laan; Cornelis Lelylaan en genoemde traject op lijn 26.
Op lijn 26 gelden de volgende snelheden:
- Stationsplein: 10 (begrenzing: 15)
- De Ruijterkade: 50
- Brug: 40
- Piet Heijnkade tot halte Kattenburgerstraat: 50
- Tussen Kattenburgerstraat en eerste afrit A10: 70
- Tussen beide afritten: 40
- Tussen 2e afrit en eindpunt: 50.
Officieel zijn er op het tramnet maar 3 trajecten waar er 70 mag worden gereden:
Beneluxbaan/Buitenveldertse laan; Cornelis Lelylaan en genoemde traject op lijn 26.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Niet verwacht, mijn gevoel vond dat hij zeker 80-90 ging. Maar goed, begrepen.
Komt wel goed schatje.
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Met dat schommelen en dat geluid zou je dat wel denken ja
Hoe zit het op de rest van het tramnet? Gewoon de Vmax volgens de verkeersregels ter plaatse en 25 op voetgangersgebieden? Ik meende eens gehoord te hebben dat op voetgangersgebieden 25 geldt. Op het Damrak is dat in ieder geval zo en staat ook op het wegdek aangegeven, al is dat niet echt een voetgangersgebied maar gewoon een trambaan.
Hoe zit het op de rest van het tramnet? Gewoon de Vmax volgens de verkeersregels ter plaatse en 25 op voetgangersgebieden? Ik meende eens gehoord te hebben dat op voetgangersgebieden 25 geldt. Op het Damrak is dat in ieder geval zo en staat ook op het wegdek aangegeven, al is dat niet echt een voetgangersgebied maar gewoon een trambaan.
Ik doe ook maar wat
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Mwah, in de autotunnel mag je 70 km/h en die rit duurt voor mijn gevoel altijd aanzienlijk korter dan de tramritThom91 schreef:Niet verwacht, mijn gevoel vond dat hij zeker 80-90 ging. Maar goed, begrepen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Meisje dood onder metro 51 Parnassusweg
Voetgangersgebieden zijn 20 (leidsestraat, -plein, Rembrandtplein, Amstelstraat, Dam...
Damrak is officieel alleen richting CS 25. Stad uit is gewoon 50. Maar jah, Je kunt niet de ene kant wel en andere kant niet begrenzen.
Er zijn verder ook bepaalde plekken met aparte maximumsnelheden:
Utrechtsestraat, FBolstraat, Carrascoplein (Sloterdijk), Sarphatistraat tussen Alexanderplein en Hoogte Kadijk: 30.
En uiteraard snelheden over beweegbare bruggen (5), onder viaducten (10), wissels (5), hartstukken (15) etc.
Als er in de Piet Heijntunnel met maximumsnelheid wordt gereden (dus opschakelen tot ±30 en dan rollen totdat je helemaal beneden bent en dan verder opschakelen tot 70 indien nodig en deze snelheid ook behouden met Cruise Control, duurt het 2 minuten tussen de 2 haltes. Ik rij vooral richting IJburg meestal max 50 aangezien Zuiderzeeweg een tijdhalte is (als enige halte van het tramnet). Hoe langzamer ik rij, hoe minder lang ik daar hoef te wachten.
Damrak is officieel alleen richting CS 25. Stad uit is gewoon 50. Maar jah, Je kunt niet de ene kant wel en andere kant niet begrenzen.
Er zijn verder ook bepaalde plekken met aparte maximumsnelheden:
Utrechtsestraat, FBolstraat, Carrascoplein (Sloterdijk), Sarphatistraat tussen Alexanderplein en Hoogte Kadijk: 30.
En uiteraard snelheden over beweegbare bruggen (5), onder viaducten (10), wissels (5), hartstukken (15) etc.
Als er in de Piet Heijntunnel met maximumsnelheid wordt gereden (dus opschakelen tot ±30 en dan rollen totdat je helemaal beneden bent en dan verder opschakelen tot 70 indien nodig en deze snelheid ook behouden met Cruise Control, duurt het 2 minuten tussen de 2 haltes. Ik rij vooral richting IJburg meestal max 50 aangezien Zuiderzeeweg een tijdhalte is (als enige halte van het tramnet). Hoe langzamer ik rij, hoe minder lang ik daar hoef te wachten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten