Nieuw OV Chipkaart Product Bus Brabant en SRE

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Nieuw OV Chipkaart Product Bus Brabant en SRE

Bericht door huibf »

Goedkoper reizen met OV-chipkaart vanaf 1 januari 2013!

Provinciale Staten hebben op 22 juni 2012 een bedrag van € 5,3 miljoen uitgetrokken voor een speciaal reisproduct op OV-chipkaart voor alle 16- en 17-jarigen. Het is de bedoeling dat zij dit reisproduct met ingang van 1 januari 2013 kunnen laden op een Persoonlijke OV-chipkaart. De actie loopt tot 1 september 2015. De prijs van het reisproduct is nog niet vastgesteld, maar zal vermoedelijk circa € 40 per maand bedragen.

Het reisproduct is het gehele jaar geldig op werkdagen in de bussen op Brabants grondgebied, inclusief het SRE-gebied (Zuidoost-Brabant). De komende tijd vinden gesprekken plaats met de ontwikkelaar van het reisproduct. Ook wordt gesproken met de omliggende provincies en stadsregio’s over de geldigheid op de zogenaamde concessiegrensoverschrijdende buslijnen. De provincie is niet bevoegd op treintarieven vast te stellen. Het reisproduct is daarom niet geldig in de trein.

http://www.goedbezigbus.nl/nieuws/nieuw ... rigen.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuw OV Chipkaart Product Bus Brabant en SRE

Bericht door fogeltje »

Weer jammer dat er alleen geld naar bepaalde groepen gaan in plaats van dat men iets doet voor alle reizigers. Ik dacht dat dit aanvankelijk alleen voor MBO'ers bedoeld was?
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuw OV Chipkaart Product Bus Brabant en SRE

Bericht door Michael »

Vor zover ik weet is dit product inderdaad voor de MBO'ers bedoeld
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuw OV Chipkaart Product Bus Brabant en SRE

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:Vor zover ik weet is dit product inderdaad voor de MBO'ers bedoeld
Maar het bericht zegt alle 16/17 jarigen...niet "16/17 jarige MBO studenten".
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw OV Chipkaart Product Bus Brabant en SRE

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Weer jammer dat er alleen geld naar bepaalde groepen gaan in plaats van dat men iets doet voor alle reizigers. Ik dacht dat dit aanvankelijk alleen voor MBO'ers bedoeld was?

Ben het niet helemaal eens. Ik vind die 40% toch best prettig.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuw OV Chipkaart Product Bus Brabant en SRE

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Weer jammer dat er alleen geld naar bepaalde groepen gaan in plaats van dat men iets doet voor alle reizigers. Ik dacht dat dit aanvankelijk alleen voor MBO'ers bedoeld was?

Ben het niet helemaal eens. Ik vind die 40% toch best prettig.
Maar dit komt bovenop die 40%. Dit hebben "we" al. En dat jeugdabonnement gaat toch t/m 18 jaar? Waarom dan voor 16/17 nog eens een goedkoper abonnement? Ja het is goedkoper als het jeugdabonnement, maar gebruik die centen dan zodat alle reizigers er iets van hebben. Gooi het kilometertarief een paar cent omlaag of stop het in de dienstregeling.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuw OV Chipkaart Product Bus Brabant en SRE

Bericht door fogeltje »

En ik zie dat er t/m 18 jaar ook jongerenkorting van 34% is (net zoals voor 12- en 65+). Daarnaast bestaat dus het jeugdabo van 78 euro per maand en daarbovenop komt nu voor 16/17 jaar ook nog eens een abo van 40 euro. Dat laatste vind ik dan teveel van het goede en had in mijn ogen (zeker in tijden van bezuinigingen!) beter besteed kunnen worden. Of in het kilometertarief (dan hebben ook MBO'ers er wat aan) of in de dienstregeling.

Plus dat het zich dus niet alleen richt op de beoogde MBO'ers maar op ALLE 16/17 jarige. Andere jongeren zullen gek zijn om vanaf hun 16e dan nog het jeugdabo aan te schaffen, hierdoor lopen de kosten toch extra op (40 tov 78 euro) en die worden straks gewoon weer op ons doorberekend.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuw OV Chipkaart Product Bus Brabant en SRE

Bericht door Suus »

Hieruit blijkt trouwens dat je niet pure politici over het prijsbeleid van het OV moet laten gaan, want dan begin je luchtkastelen te bouwen die uiteindelijk zo'n licht fundament in de kassa leggen dat het beschikbare geld voor het vervoer zelf er onder gaat leiden (als in: er komt amper geld meer binnen dus hoe ga je het dan betalen, zie ook de situatie in Vlaanderen)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw OV Chipkaart Product Bus Brabant en SRE

Bericht door huibf »

Nu definitief:

Lees verder op het andere draadje:
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=7880
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten