OVer je reiservaringen in december 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door ThePretender »

Thom91 schreef:Had de t3058.
Dan was het niet dezelfde, maar een er na. Die had ook +3. Er was een defecte trein tussen Gouda en Woerden, waardoor de s4000 -en vertraagd waren. Dus misschien daardoor de vertraging.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Thom91 »

Ik stond om 18:08 al langs perron :P
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

Pittige S&V'ers vanmiddag rond 18:00 op perron 7/8 op Sloterdijk. Ze betrapten een meneer die tussen de twee trappen stond te roken.
Nu zag/hoorde ik niet precies wat er gebeurde, maar kennelijk deed het heerschap moeilijk, want de toon van de S&V'ers veranderde al snel. En ze waren allerminst te spreken over de man toen hij zijn gedoofde peuk op de grond gooide. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Justin »

Ik had juist drie aardige S&V'ers in de t16027 die na de controle bij een groep of 12 meisjes bleven hangen en lollen. Blijkbaar doen de dames aan een tocht waarbij ze met de hele groep op de foto gaan bij elk stationsbordje... en het S&V team deed bij Culemborg en Geldermalsen maar gezellig mee, om op de foto te komen. Tussendoor werd er verkapt tikkertje gespeeld op het balkon (waarbij de S&V'er mij ook aantikte, terwijl ik een normale zitplaats had en er niks mee te maken had... oké :roll: )... ach ja, is weer eens iets anders dan irritante scholiertjes op de lijn :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Fles »

Justin schreef:Blijkbaar doen de dames aan een tocht waarbij ze met de hele groep op de foto gaan bij elk stationsbordje...
Oh daar ga ik mee trouwen, alle twaalf :lol:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Klaasje »

_O_
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Citaro »

:)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Karl »

Fles heeft z'n discipelen ook gevonden... *O*
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Gisterenavond was er rond 23:40 een trein gestrand tussen Amersfoort en Baarn, de IC naar Schiphol moest op Amersfoort wachten totdat deze trein weg was, dat werd uiteindelijk om 0:00. De trein heeft gedurende de gehele rit +20 gehad, uiteindelijk kwamen we om 0:30 aan op Duivendrecht op spoor 1 (spoor richting Weesp) waar de sprinter naar Lelystad van 0:31 gelukkig nog op spoor 4 stond.

Deze sprinter kwam vervolgens in Diemen Zuid ook op spoor 2 aan (gepland) en werd vervolgens ingehaald door een goederentrein richting Weesp over spoor 1, het gevolg was dat er vrijwel direct werd omgeroepen dat de sprinter naar Lelystad vertraging zou krijgen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Caspar »

Ik zag vanmiddag met Dexter in Rotterdam Centraal een Fyra naar Antwerpen en Brussel vertrekken, waarbij 1 hele 1e klas bak leeg was, de 2e bak zat (alleen) personeel in, en de 3e halve bak zat een groepje van 5 reizigers. In de 2e klas een zelfde beeld, heb niet alle bakken geteld, maar er kwamen in ieder geval 2 langs met minder dan 10 reizigers erin. Zo rustig was geen enkele Benelux volgens mij. Die trein moet snel reizigers gaan trekken, anders is het over een jaar of wat helemaal afgelopen denk ik.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door deadlock »

Ik denk dat het dan over enkele maanden gebeurd is eigenlijjk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

Ik ben benieuwd wat die reizigers doen die normaal gesproken in de Benelux zaten.
De stoptrein nemen? NIet reizen? Alternatief (auto, bus, enz.)?
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Caspar »

Afgelopen zaterdag zaten er aan het einde van de middag een goede 250 reizigers per stoptrein Antwerpen- Roosendaal op het grensstukje tussen Essen en Nederland.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door julsteren »

Treinenloop Hengelo verstoord, Alle treinen naar Enschede hebben minimaal 10 minuten vertraging. Weet iemand hier de oorzaak van? Een jongeman die een kop koffie haalde bij de kiosk zag zijn trein wegrijden, met al zijn spullen er nog in. Ik heb hem dus naar het infohuisje op het perron verwezen daar kon hij mee met de sprinter naar Almelo. Hoe het met de jongen is afgelopen weet ik niet. De s7900 naar Enschede bestaande uit 4 bakken vertrok zo vol dat de deuren nog maar net dichtkonden, 5 minuten later volgde er een 12 bakken intercity.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door marvinkok »

Erg veel mensen die naar Enschede komen voor het Glazen Huis misschien? Kan me voorstellen dat dat nog wel wat vertraging op levert...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Ik denk dat het dan over enkele maanden gebeurd is eigenlijjk.

" *O* Zie je wel *O* er is totaal geen vraag naar een treinverbinding met België *O* Krijg lekker totaal de hik met je benelux. En de stopper gaat naar 3 ritjes per dag :Y

NS HiSpeed is een EFFICIËNT bedrijf jeweetz :Y "
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Vinny »

Nou dan niet toch? Er rijdt ook een bus de grens over. Ik denk dat Veolia over niet al te lange tijd een vlootje geledes gaat bijbestellen :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Er waren altijd al Beneluxtreinen die niet druk waren, bijvoorbeeld de trein naar Amsterdam die om 13:00 in Antwerpen vertrok ging vaak nog niet halfvol de grens over en ook andersom waren er treinen die niet bijzonder druk waren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Thom91 »

julsteren schreef:Een jongeman die een kop koffie haalde bij de kiosk zag zijn trein wegrijden, met al zijn spullen er nog in. Ik heb hem dus naar het infohuisje op het perron verwezen daar kon hij mee met de sprinter naar Almelo. Hoe het met de jongen is afgelopen weet ik niet.
wtf
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Er waren altijd al Beneluxtreinen die niet druk waren, bijvoorbeeld de trein naar Amsterdam die om 13:00 in Antwerpen vertrok ging vaak nog niet halfvol de grens over en ook andersom waren er treinen die niet bijzonder druk waren.
Dat weet ik ook wel, maar in die Fyra van vanmiddag hadden alle reizigers ook in 1 bak kunnen zitten. :D
Dat in schril contrast met Thalys waarbij iedere rit bijna vol is, moet de Fyra wel een kostenpost zijn dacht ik.
Ik zie nooit een Thalys rijden waar pak 'm beet de helft van de stoelen nog vrij is...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Thom91 »

Ik wel, van Asd naar Wgm :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Je moet natuurlijk wel rekening houden met het reserveringensysteem. Het systeem van NS Hispeed is ervoor berucht dat ze eerst een volledige bak volstorten met reizigers voordat ze naar een volgende bak gaan. Zodoende zitten reizigers opeens allemaal in een propvolle bak terwijl de overige bakken halfleeg rondrijden. Heb het ook genoeg gezien met de ICE.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Thom91 schreef:
julsteren schreef:Een jongeman die een kop koffie haalde bij de kiosk zag zijn trein wegrijden, met al zijn spullen er nog in. Ik heb hem dus naar het infohuisje op het perron verwezen daar kon hij mee met de sprinter naar Almelo. Hoe het met de jongen is afgelopen weet ik niet.
wtf
Zo iemand is ook dom natuurlijk, je gaat toch niet een trein uit zonder je spullen als het niet de eindbestemming van een trein is :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Fles »

Bee schreef:
Thom91 schreef:
julsteren schreef:Een jongeman die een kop koffie haalde bij de kiosk zag zijn trein wegrijden, met al zijn spullen er nog in. Ik heb hem dus naar het infohuisje op het perron verwezen daar kon hij mee met de sprinter naar Almelo. Hoe het met de jongen is afgelopen weet ik niet.
wtf
Zo iemand is ook dom natuurlijk, je gaat toch niet een trein uit zonder je spullen als het niet de eindbestemming van een trein is :roll:
Paar weloverwogen uitzonderingen daargelaten.. nee idd :N :P
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door microshit »

Bee schreef:Je moet natuurlijk wel rekening houden met het reserveringensysteem. Het systeem van NS Hispeed is ervoor berucht dat ze eerst een volledige bak volstorten met reizigers voordat ze naar een volgende bak gaan. Zodoende zitten reizigers opeens allemaal in een propvolle bak terwijl de overige bakken halfleeg rondrijden. Heb het ook genoeg gezien met de ICE.
Yep, zo ook Eurostar. Kopbak zat helemaal vol, en op m'n wandeling naar de bistro slechts een handjevol mensen tegengekomen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten