Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Suus »

De voordeligste tarieven voor treinreizen naar Duitsland boekt u nu altijd bij NS Hispeed.

Nieuwe tarieven
Vanaf nu kunt u voor uw treinreizen naar Duitse bestemmingen het Europa Spezial tarief boeken. Hiermee vervallen de tarieven Superdiscount en Discount. Europa Spezial biedt u verschillende prijsniveaus en bijbehorende voorwaarden.

Optionele zitplaatsreservering
Een zitplaatsreservering maken is optioneel. Dit betekent dat u bij NS Hispeed niet langer verplicht bent, maar wel de mogelijkheid heeft om uw zitplaats te reserveren voor uw treinreis naar Duitsland.

Tickets
Zo boekt u uw treinticket naar bijvoorbeeld Keulen en Düsseldorf al
vanaf € 19* en Hamburg vanaf € 29*. Naar Berlijn en Frankfurt reist u al vanaf € 39*.

Bron: NS Hispeed
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Ronald »

Heel mooi. Maar ik blijf toch maar boeken bij DB denk ik :Y
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door hauptbahnhof »

Ik boek gewoon waar ik het goedkoopste tarief kan vinden. :-)
Wel met voorkeur voor DB ivm de mogelijkheid om je wensen voor de reservering op te geven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Suus »

Je wordt bijna gedwongen naar NS Hispeed te gaan als je vrijreizen hebt in Nederland, aangezien je daarvoor niet bij bahn.de terecht kan, die hebben alleen VDU 40% in de aanbieding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door hauptbahnhof »

Koop je het kaartje vanaf het laatste station voor de grens. *O*
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Caspar »

Dat is een paar euro duurder dan dat je kan kiezen voor NS-deel gratis.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Vinny »

Niet boeken en gewoon te Bentheim/Leer/Kaldenkirchen/... een Schönes Wochenende ticket aanschaffen... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Caspar »

Maar het stuk NL-Grens tot Emmerich/Bentheim etc reis je dan zwart en in Emmerich stopt geen trein waarbij dat kan (CNL werkt volgens mij met tarieven waarbij het Nederlandse abonnement sowieso geen voordeel oplevert) dus kan je daar niet eens komen zonder eerst naar Oberhausen te treinen. :roll:
Laatst gewijzigd door Caspar op do 20 dec 2012, 22:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:Koop je het kaartje vanaf het laatste station voor de grens. *O*
In de tijd van de Superdiscount was een ticket vanaf Arnhem naar Keulen 19 euro, en een ticket met het Nederlands traject gratis 9 euro, dan weet ik het wel :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Maar het stuk NL-Grens tot Emmerich/Bentheim etc reis je dan zwart en in Emmerich stopt geen trein waarbij dat kan (CNL werkt volgens mij met tarieven waarbij het Nederlandse abonnement sowieso geen voordeel oplevert) dus kan je daar niet eens komen zonder eerst naar Oberhausen te treinen. :roll:
In Leer kun je gewoon uitchecken met je OV chipkaart, van Bentheim Gr. naar Bentheim Hbf, daar val je geen buil aan, dat is goedkoper dan een biertje. Dat was het tot enige jaren geleden in ieder geval wel. Ook Enschede-Gronau is niet zo duur. In ieder geval: in Gronau en in Bad Bentheim heb ik wel eens zo'n SWT aangeschaft en dat beviel me prima.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Caspar »

Dat zal vast, maar iemand die een dagje naar Keulen gaat vanuit Amsterdam heeft dus helemaal niets aan zo'n oplossing.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Vinny »

Keulen is wellicht ook te weinig ver om zo'n kaart er echt uit te halen natuurlijk. Maar goed er zijn ook aanbiedingen: Keulen staat nu voor 19 euro in de etalage bij NS Hispeed. Er zijn toch altijd dat soort aanbiedingen geweest? Maar wellicht niet altijd het hele jaar door verkrijgbaar.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Suus »

Het probleem van het oude tariefsysteem van NS Hispeed was dat Duitse bestemmingen die zonder overstappen bereikbaar waren vanuit Nederland goedkoop te bereiken waren, maar bestemmingen waarvoor wél een overstap benodigd was juist heel snel heel erg duur worden. München was al vanaf 29 euro te koop met de CityNightLine, maar voor Nürnberg moest je direct 89 euro neertellen. Dat is met de Europa Spezial niet meer het geval, in die zin is het een verbetering.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Bart »

Daarentegen kreeg je bij het oude systeem wel een gratis reservering.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Heel mooi. Maar ik blijf toch maar boeken bij DB denk ik :Y
Nou ja heel mooi :')

Het is net alsof iemand nu nog even komt melden dat je van Utrecht naar Amsterdam ook met een stoomtrein kunt reizen.

Alleen van CS naar CS natuurlijk he, en voor prijzen dat je denkt "ga eens weg".

Maar ja, het KAN. Het kan al decennialang veel beter en minstens zo goedkoop, dus geen blinde kat zit hierop te wachten, maar het KAN! _O_

Ik bedoel, dan heb je toch wat bereikt, als sociale werkplaats die zich NS HiSpeed noemt :pos:
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door midnet »

die ''gratis'' RES belandde je meestal in die ene waggon helemaal vol met zeurpieten etc-en de rest was bijna leeg.
Voor Bentheim/Gronau etc is het makkelijk zat: bij de NS automaat enkeltje/retourtje kopen (geldt 30 dagen-dus veelrijders...) met NS traject gratis- is nog geen 2 eur (1,30 met rail+ discount).
Vervelende van het oude systeem was, dat NS meest geen lage prijzen op drukke treinen uit NL bood-en DB dat wel deed maar dan hoge prijzen vroeg voor treinen die vol zaten met Duitsers (zoals zo-avond uit AMS). Ik vermoed dat ze aparte quota hadden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Suus »

Blijkbaar lukt het NS Hispeed niet eens om de nieuwe tarieven in het systeem te krijgen, dus nu zijn de oude tarieven (tijdelijk) weer terug...
NS Hispeed Nieuwsbrief schreef:Op 19 december 2012 introduceerden wij de nieuwe tarieven voor uw treinreis naar Duitsland. Helaas werkt het systeem niet naar verwachting. Om uw boekingsgemak te garanderen hebben wij besloten om de oude tarieven weer aan te bieden.

Tijdelijke tarieven
Dit betekent dat wij tijdelijk het Europa Spezial en Normalpreis tarief niet aanbieden, u kunt voorlopig de tarieven (Super)discount en Vol tarief boeken. Binnen deze tijdelijke situatie is de zitplaatsreservering bij de (Super)discount tarieven verplicht, deze is automatisch in de prijs berekend.

Wij werken er hard aan deze tijdelijke situatie zo snel mogelijk op te lossen. Uiteraard brengen we u direct op de hoogte wanneer de nieuwe tarieven weer te boeken zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Ronald »

Ik begrijp best dat dat niet lukt. Het is dan ook een compleet nieuw fenomeen: vrijwel nergens ter wereld is het mogelijk om tickets via internet te kopen, dus dat er in een beginstadium dingen fout gaan is begrijpelijk.

Serieus, ze moeten gewoon die hele site wissen en twee linkjes plaatsen: één naar de site van DB en één naar de site van de NMBS :pos: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Suus »

Ronald schreef:naar de site van de NMBS :pos: .
Nou, doe maar niet. Ze hebben vlak voor de jaarwisseling 1,5 miljoen klantgegevens gelekt via hun website. Die stonden vermoedelijk daar omdat ze deze gegevens wilden doorspelen naar hun marketingpartner en daarna is het in een zoekmachine terecht gekomen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Thom91 »

b-europe.com
Meer keuze dan Bahn.de en in het nederlands
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Suus »

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... gers.dhtml :wink:

Het is nu opgelost, maar de manier hoe het gelekt is geeft te denken, het was namelijk geen SQL Injection...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door hauptbahnhof »

Volgens mij kun je nog steeds niet via NS-Hispeed Europa-Spezialtickets kopen? Ik zie nog steeds verbindingen naar Berlin voor minimaal €49.

En weet iemand waarom ik alleen voor de verbinding via Duisburg Hbf alleen die van 7:04 (Asd) zie en de rest niet?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door webguy »

Ik gok dat de tijdelijke situatie zoals Bee quote 4 posts voor je nog steeds van kracht is...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Suus »

Zover ik weet kan je de Europa Spezial wél boeken bij de balies op de 7 stations en via teleservices, maar heb je online nog steeds het Discount en Superdiscounttarief, waarbij je dus de situatie hebt dat reisroutes naar een station waarbij je niet met een rechtstreekse trein uit Nederland naar de eindbestemming gaat duurder zijn dan rechtstreekse reisroutes. Online boekers zijn dus nog altijd beter uit op Bahn.de.

Aanvulling: inderdaad, NSHispeed.nl geeft nog steeds Discount en Superdiscounttarieven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door hauptbahnhof »

Alleen het rare is dus dat alle ICE routes via Duisburg naar Berlijn (met overstap dus) dus niet getoont worden, m.u.v. die ene om 7:04. Bij DB zie ik ze wel, overigens ook niet direct.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten