Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door huibf »

Vinny schreef:Is het wellicht een beetje opgeklopt door de media?
Dat doet de media noooooooooooooooooooooooooooooit... en zeker nu.nl niet (en haar reaglurende lezers)
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door R-Flow »

AD staat nou ook niet echt bepaald bekend om hun sussende berichten.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Klaasje »

Maar ook bij opgeklopte berichten kan je er wel bijna altijd vanuit gaan dat er een kern van waarheid in zit. Er zullen meerdere aggressieve reizigers zijn geweest en het zou mij ook niets verbazen als er een of twee keer een handgemeen is geweest. Dat was ook de basis van de discussie. Niet of het nu wel of niet opgeklopt is, dat is niet zo bijster interessant.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Geert »

Nou ja, twee agressieve reizigers in een week tijd is wel wat anders dan 50 agressieve reizigers per dag. Uit het bericht van AD blijkt dat niet echt wat de orde van grootte is.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door huibf »

Ik geloof ook niet dat er een hele groep was. Een groep is meer dan 3? Enfin tellen is ook lastig.
Blijft wel dat de kaartjes te duur zijn voor dit product.
En niet aankomen dat de prijs niet omlaag kan. Het salaris van de verantwoordelijke 'diknekken' kan ook omlaag vanwege wanprestaties....
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Fles »

Zal je net zien dat dat soort dingen dan weer WEL contractueel zodanig is vastgelegd dat dat salaris niet omlaag kan :X
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Michael 1988 »

Ik snap de frustratie van de reizigers wel, maar ik snap niet waarom er zoveel problemen moeten zijn met "nieuw materieel" en het traject. Dit materieel heeft al erg lang problemen, staat al weet ik hoelang werkeloos ergens in Nederland en er wordt al een aantal jaar gereden op die traject. Je kunt het niet terugdraaien, maar in mijn ogen hadden de problemen allang verholpen kunnen worden door regelmatig met gewoon personeel en gewone diensten de Fyretreinen te laten rijden (eventueel met aanwezigheid van test/instructiepersoneel).

Dit geldt overigens ook voor de problemen die er zijn bij Arriva.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door VIRM »

Volgens Caspar (in het reiservaringentopic) hebben Dexter en hij vanmiddag heel weinig mensen gespot in de Fyra richting Brussel.
Dus binnenkort reizen er zo weinig mensen mee, dat er geen mensen meer zijn die geirriteerd raken...
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Caspar »

Nouja die stoptrein is al helemaal niet zaligmakend. Ik kan me voorstellen dat als je niet perse om geld hoeft te malen, je kiest voor de Fyra. Als je dan grof geld neerlegt dan mag je ook wel wat verwachten vind ik.

Ik herken het dat het ontzettend irritant is dat als je ergens boos of ontevreden om bent, je niets kunt doen met je frustratie. Klantenservices middels callcenters zijn daar mooie voorbeelden van; ben je boos op KPN, Nuon, Belastingdienst etc, dan kan je bijna alleen maar bellen met een callcenter. Als je daar boos bent, wordt er toch niets met je klacht gedaan; je krijgt hooguit een meningsverschil met een callcenter medewerker die er vaak maar een paar weken zit, omdat ie anders zijn bijstandsuitkering zou gaan verliezen en helemaal geen inkomen meer had. In het beste geval krijg je een standaard brief thuisgestuurd met excuses en verandert er alsnog weinig tot niets aan de situatie. Zo'n callcenter dient dan meer als absorberende laag voor het hogere personeel, zodat die geen last hebben van de klanten heb ik het idee.
Bij Essent waar ik een tijdje werkte in het callcenter was het ook absoluut niet de bedoeling dat je klanten doorverbond met personeel wat op een hogere afdeling zat. Sommige hogere collega's huiverden zelfs om klanten direct te spreken op die afdelingen als ze zagen wat er allemaal mis was gegaan in de logge malle molen van een energie leverancier.
Zal bij NS/Hispeed wel net zo gaan. Zo lang ze maar een flinke laag werkend personeel met klantcontacten onder zich hebben rondlopen, hoeven ze zelf hun tijd niet te verdoen aan die vervelende en enge klant die misschien wel eens ontevreden zou kunnen zijn...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Suus »

NS Hispeed is gewoon een niet-communicerende hallelujabunker in Utrecht. Ze willen helemaal niet met reizigers te maken hebben maar hebben een soort van natuurlijk monopolie omdat de onwetende internationale reiziger bijna direct in hun armen wordt gestuurd.

Dat ze absoluut geen zin hebben in de reiziger blijkt uit het feit dat elke vorm van persoonlijk contact bij de verkoop wordt bestraft met een gigantische balietoeslag, de klantenservice bijna niet te bereiken is en de reactietermijn schandalig lang is, ze pas communiceren op het moment dat iets al is gebeurd en ze ondanks toezeggingen op televisie helemaal NIETS aan hun zeer klantonvriendelijke website hebben aangepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door jesse-cruzu »

Agressie is nooit goed,
Reizigers horen waar voor hun geld te krijgen. Ze betalen al te veel voor een ritje met de Fyra, en dan mag je verwachten dat er service en goede dienstverlening wordt verleend. Alleen is dat nauwelijks te merken bij de Fyra. NS Hispeed doet alsof het een vandere luxe trein is. Maar dat is ie niet.
Ik begrijp die reizigers wel.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:NS Hispeed is gewoon een niet-communicerende hallelujabunker in Utrecht.
Ik probeer al een kwartier een voorstelling te maken van een "hallelujabunker"... :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door deadlock »

R-Flow schreef:
Bee schreef:NS Hispeed is gewoon een niet-communicerende hallelujabunker in Utrecht.
Ik probeer al een kwartier een voorstelling te maken van een "hallelujabunker"... :P
Een bunker waar ze iedere dag opnieuw het wiel uitvinden en daar zelf heel blij mee zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Klaasje »

R-Flow schreef:
Bee schreef:NS Hispeed is gewoon een niet-communicerende hallelujabunker in Utrecht.
Ik probeer al een kwartier een voorstelling te maken van een "hallelujabunker"... :P
Eigenlijk is het ook een contradictio in terminis. Bunker impliceert dat het afgesloten is van de buitenwereld terwijl halleluja "looft de Heer" betekent. Dat is juist iets van buiten de hemel in prijzen terwijl Bee volgens mij bedoelt dat de eigen plannen helemaal geweldig gevonden worden.. :lol:

Een betere term zou feestbunker zijn denk ik. Dat bekt alleen wat minder goed.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door webguy »

Zo afgesloten zijn ze niet, want ik neem een trap naar beneden en loop zo naar binnen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Caspar »

Voor klanten wel... Heeft u een vraag? Schuif daar maar aan in de rij, en wacht u even een uurtje tot uw nummertje aan de beurt is. Duurt u dat te lang? Dan kunt u natuurlijk ook bellen met onze telesales, dat kost wel 0.35€ per minuut.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door RoelZ1 »

Overigens staat de bunker niet in Utrecht, maar in Amsterdam ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Suus »

Er moet iets in Utrecht zitten, aangezien het telefoonnummer van de klantenservice een 030-nummer is :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door M57 »

Kan best doorgeschakeld zijn.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door webguy »

Klantenservice/telesales zit in Utrecht, de rest zit in het stationsgebouw van Amsterdam Centraal.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Alargule schreef:
...bedreigd, uitgescholden en geïntimideerd...
Lekker stelletje dan, die Fyra-reizigers.
Ja tuurlijk, het ligt altijd maar weer aan de reizigers niewaar :neg:
Dat reizigers echt enorm boos zijn kan ik helemaal begrijpen, En dat ze mij als "De NS" de huid volschelden over de problemen, vind ik ook nog prima.
Maar zodra ze echt persoonlijk gaan worden en echt bedreigen, en intimideren, zowel verbaal als fysiek, dat gaat mij echt te ver.

Hoe vervelend voor die reiziger het verder allemaal is, ik kan die problemen ook niet oplossen, ik kan ook geen "werkende" Fyra uit mijn binnenzak toveren. Het enige wat in mijn vermogen ligt is hun verhaal aanhoren, en in een aantal gevallen de opties voor een (helaas meestal slechter) alternatief geven.

Dus tot op zekere hoogte heb ik wel begrip voor de reiziger.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door 010jongen »

Zag vandaag weer +30 tot +50 minuten vertraging bij fyra -o-
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door jesse-cruzu »

010jongen schreef:Zag vandaag weer +30 tot +50 minuten vertraging bij fyra -o-
Ik zag vandaag op Schiphol dat er weer een Fyra was uitgevallen die naar Brussel had moeten rijden. Terwijl er gisteren op de website van De Telegraaf stond dat 71% van de Fyra's nu optijd rijden. Ik geloof er geen zak van. :N
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door RoelZ1 »

Vandaag Hebben ze de 71% inderdaad niet gehaald, maar staan ze op 58%. In het weekend hebben ze wel 71-75% gehaald, maar door de weeks was het weer minder.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS

Bericht door Geert »

Rijdt er nog wat vervangends als er een Fyra uitvalt of moet iedereen dan met het boemeltje in Roosendaal cq. de volgende trein mee?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten