Dat doet de media noooooooooooooooooooooooooooooit... en zeker nu.nl niet (en haar reaglurende lezers)Vinny schreef:Is het wellicht een beetje opgeklopt door de media?
Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
AD staat nou ook niet echt bepaald bekend om hun sussende berichten.
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Maar ook bij opgeklopte berichten kan je er wel bijna altijd vanuit gaan dat er een kern van waarheid in zit. Er zullen meerdere aggressieve reizigers zijn geweest en het zou mij ook niets verbazen als er een of twee keer een handgemeen is geweest. Dat was ook de basis van de discussie. Niet of het nu wel of niet opgeklopt is, dat is niet zo bijster interessant.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Nou ja, twee agressieve reizigers in een week tijd is wel wat anders dan 50 agressieve reizigers per dag. Uit het bericht van AD blijkt dat niet echt wat de orde van grootte is.
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Ik geloof ook niet dat er een hele groep was. Een groep is meer dan 3? Enfin tellen is ook lastig.
Blijft wel dat de kaartjes te duur zijn voor dit product.
En niet aankomen dat de prijs niet omlaag kan. Het salaris van de verantwoordelijke 'diknekken' kan ook omlaag vanwege wanprestaties....
Blijft wel dat de kaartjes te duur zijn voor dit product.
En niet aankomen dat de prijs niet omlaag kan. Het salaris van de verantwoordelijke 'diknekken' kan ook omlaag vanwege wanprestaties....
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Zal je net zien dat dat soort dingen dan weer WEL contractueel zodanig is vastgelegd dat dat salaris niet omlaag kan :X
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Ik snap de frustratie van de reizigers wel, maar ik snap niet waarom er zoveel problemen moeten zijn met "nieuw materieel" en het traject. Dit materieel heeft al erg lang problemen, staat al weet ik hoelang werkeloos ergens in Nederland en er wordt al een aantal jaar gereden op die traject. Je kunt het niet terugdraaien, maar in mijn ogen hadden de problemen allang verholpen kunnen worden door regelmatig met gewoon personeel en gewone diensten de Fyretreinen te laten rijden (eventueel met aanwezigheid van test/instructiepersoneel).
Dit geldt overigens ook voor de problemen die er zijn bij Arriva.
Dit geldt overigens ook voor de problemen die er zijn bij Arriva.
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Volgens Caspar (in het reiservaringentopic) hebben Dexter en hij vanmiddag heel weinig mensen gespot in de Fyra richting Brussel.
Dus binnenkort reizen er zo weinig mensen mee, dat er geen mensen meer zijn die geirriteerd raken...
Dus binnenkort reizen er zo weinig mensen mee, dat er geen mensen meer zijn die geirriteerd raken...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Nouja die stoptrein is al helemaal niet zaligmakend. Ik kan me voorstellen dat als je niet perse om geld hoeft te malen, je kiest voor de Fyra. Als je dan grof geld neerlegt dan mag je ook wel wat verwachten vind ik.
Ik herken het dat het ontzettend irritant is dat als je ergens boos of ontevreden om bent, je niets kunt doen met je frustratie. Klantenservices middels callcenters zijn daar mooie voorbeelden van; ben je boos op KPN, Nuon, Belastingdienst etc, dan kan je bijna alleen maar bellen met een callcenter. Als je daar boos bent, wordt er toch niets met je klacht gedaan; je krijgt hooguit een meningsverschil met een callcenter medewerker die er vaak maar een paar weken zit, omdat ie anders zijn bijstandsuitkering zou gaan verliezen en helemaal geen inkomen meer had. In het beste geval krijg je een standaard brief thuisgestuurd met excuses en verandert er alsnog weinig tot niets aan de situatie. Zo'n callcenter dient dan meer als absorberende laag voor het hogere personeel, zodat die geen last hebben van de klanten heb ik het idee.
Bij Essent waar ik een tijdje werkte in het callcenter was het ook absoluut niet de bedoeling dat je klanten doorverbond met personeel wat op een hogere afdeling zat. Sommige hogere collega's huiverden zelfs om klanten direct te spreken op die afdelingen als ze zagen wat er allemaal mis was gegaan in de logge malle molen van een energie leverancier.
Zal bij NS/Hispeed wel net zo gaan. Zo lang ze maar een flinke laag werkend personeel met klantcontacten onder zich hebben rondlopen, hoeven ze zelf hun tijd niet te verdoen aan die vervelende en enge klant die misschien wel eens ontevreden zou kunnen zijn...
Ik herken het dat het ontzettend irritant is dat als je ergens boos of ontevreden om bent, je niets kunt doen met je frustratie. Klantenservices middels callcenters zijn daar mooie voorbeelden van; ben je boos op KPN, Nuon, Belastingdienst etc, dan kan je bijna alleen maar bellen met een callcenter. Als je daar boos bent, wordt er toch niets met je klacht gedaan; je krijgt hooguit een meningsverschil met een callcenter medewerker die er vaak maar een paar weken zit, omdat ie anders zijn bijstandsuitkering zou gaan verliezen en helemaal geen inkomen meer had. In het beste geval krijg je een standaard brief thuisgestuurd met excuses en verandert er alsnog weinig tot niets aan de situatie. Zo'n callcenter dient dan meer als absorberende laag voor het hogere personeel, zodat die geen last hebben van de klanten heb ik het idee.
Bij Essent waar ik een tijdje werkte in het callcenter was het ook absoluut niet de bedoeling dat je klanten doorverbond met personeel wat op een hogere afdeling zat. Sommige hogere collega's huiverden zelfs om klanten direct te spreken op die afdelingen als ze zagen wat er allemaal mis was gegaan in de logge malle molen van een energie leverancier.
Zal bij NS/Hispeed wel net zo gaan. Zo lang ze maar een flinke laag werkend personeel met klantcontacten onder zich hebben rondlopen, hoeven ze zelf hun tijd niet te verdoen aan die vervelende en enge klant die misschien wel eens ontevreden zou kunnen zijn...
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
NS Hispeed is gewoon een niet-communicerende hallelujabunker in Utrecht. Ze willen helemaal niet met reizigers te maken hebben maar hebben een soort van natuurlijk monopolie omdat de onwetende internationale reiziger bijna direct in hun armen wordt gestuurd.
Dat ze absoluut geen zin hebben in de reiziger blijkt uit het feit dat elke vorm van persoonlijk contact bij de verkoop wordt bestraft met een gigantische balietoeslag, de klantenservice bijna niet te bereiken is en de reactietermijn schandalig lang is, ze pas communiceren op het moment dat iets al is gebeurd en ze ondanks toezeggingen op televisie helemaal NIETS aan hun zeer klantonvriendelijke website hebben aangepast.
Dat ze absoluut geen zin hebben in de reiziger blijkt uit het feit dat elke vorm van persoonlijk contact bij de verkoop wordt bestraft met een gigantische balietoeslag, de klantenservice bijna niet te bereiken is en de reactietermijn schandalig lang is, ze pas communiceren op het moment dat iets al is gebeurd en ze ondanks toezeggingen op televisie helemaal NIETS aan hun zeer klantonvriendelijke website hebben aangepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 436
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Agressie is nooit goed,
Reizigers horen waar voor hun geld te krijgen. Ze betalen al te veel voor een ritje met de Fyra, en dan mag je verwachten dat er service en goede dienstverlening wordt verleend. Alleen is dat nauwelijks te merken bij de Fyra. NS Hispeed doet alsof het een vandere luxe trein is. Maar dat is ie niet.
Ik begrijp die reizigers wel.
Reizigers horen waar voor hun geld te krijgen. Ze betalen al te veel voor een ritje met de Fyra, en dan mag je verwachten dat er service en goede dienstverlening wordt verleend. Alleen is dat nauwelijks te merken bij de Fyra. NS Hispeed doet alsof het een vandere luxe trein is. Maar dat is ie niet.
Ik begrijp die reizigers wel.
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Ik probeer al een kwartier een voorstelling te maken van een "hallelujabunker"...Bee schreef:NS Hispeed is gewoon een niet-communicerende hallelujabunker in Utrecht.
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Een bunker waar ze iedere dag opnieuw het wiel uitvinden en daar zelf heel blij mee zijn.R-Flow schreef:Ik probeer al een kwartier een voorstelling te maken van een "hallelujabunker"...Bee schreef:NS Hispeed is gewoon een niet-communicerende hallelujabunker in Utrecht.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Eigenlijk is het ook een contradictio in terminis. Bunker impliceert dat het afgesloten is van de buitenwereld terwijl halleluja "looft de Heer" betekent. Dat is juist iets van buiten de hemel in prijzen terwijl Bee volgens mij bedoelt dat de eigen plannen helemaal geweldig gevonden worden..R-Flow schreef:Ik probeer al een kwartier een voorstelling te maken van een "hallelujabunker"...Bee schreef:NS Hispeed is gewoon een niet-communicerende hallelujabunker in Utrecht.
Een betere term zou feestbunker zijn denk ik. Dat bekt alleen wat minder goed.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Zo afgesloten zijn ze niet, want ik neem een trap naar beneden en loop zo naar binnen...
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Voor klanten wel... Heeft u een vraag? Schuif daar maar aan in de rij, en wacht u even een uurtje tot uw nummertje aan de beurt is. Duurt u dat te lang? Dan kunt u natuurlijk ook bellen met onze telesales, dat kost wel 0.35€ per minuut.
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Overigens staat de bunker niet in Utrecht, maar in Amsterdam ;)
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Er moet iets in Utrecht zitten, aangezien het telefoonnummer van de klantenservice een 030-nummer is
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Kan best doorgeschakeld zijn.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Klantenservice/telesales zit in Utrecht, de rest zit in het stationsgebouw van Amsterdam Centraal.
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Dat reizigers echt enorm boos zijn kan ik helemaal begrijpen, En dat ze mij als "De NS" de huid volschelden over de problemen, vind ik ook nog prima.Fles schreef:Ja tuurlijk, het ligt altijd maar weer aan de reizigers niewaar :neg:Alargule schreef:Lekker stelletje dan, die Fyra-reizigers....bedreigd, uitgescholden en geïntimideerd...
Maar zodra ze echt persoonlijk gaan worden en echt bedreigen, en intimideren, zowel verbaal als fysiek, dat gaat mij echt te ver.
Hoe vervelend voor die reiziger het verder allemaal is, ik kan die problemen ook niet oplossen, ik kan ook geen "werkende" Fyra uit mijn binnenzak toveren. Het enige wat in mijn vermogen ligt is hun verhaal aanhoren, en in een aantal gevallen de opties voor een (helaas meestal slechter) alternatief geven.
Dus tot op zekere hoogte heb ik wel begrip voor de reiziger.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Zag vandaag weer +30 tot +50 minuten vertraging bij fyra -o-
-
- Berichten: 436
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Ik zag vandaag op Schiphol dat er weer een Fyra was uitgevallen die naar Brussel had moeten rijden. Terwijl er gisteren op de website van De Telegraaf stond dat 71% van de Fyra's nu optijd rijden. Ik geloof er geen zak van. :N010jongen schreef:Zag vandaag weer +30 tot +50 minuten vertraging bij fyra -o-
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Vandaag Hebben ze de 71% inderdaad niet gehaald, maar staan ze op 58%. In het weekend hebben ze wel 71-75% gehaald, maar door de weeks was het weer minder.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wanhopige Fyra-reizigers belagen personeel NS
Rijdt er nog wat vervangends als er een Fyra uitvalt of moet iedereen dan met het boemeltje in Roosendaal cq. de volgende trein mee?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten