Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Klaasje »

Ik zal niet ontkennen dat er hier en daar forse negatieve ontwikkelingen zijn maar er zijn ook best sectoren waar het best goed werkt zoals bij de telecom en de energie. De sectoren die je net noemde zijn geprivatiseerd maar hebben niets met aanbesteden te maken.

De ov-sector zou ik nou ook niet meteen als sector willen benoemen waar het slecht gaat. (Al zijn er hier en daar wel uitschieters in positieve en negatieve zin.) Op zich is het wel goed dat als je er gemeenschapsgeld aan uitgeeft dat je er het maximale probeert uit te halen. Het moet wel in een juiste verhouding blijven.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Karl »

Het is wel belangrijk om, in dit soort discussies, verschillende termen niet op één hoop te gooien, zoals liberalisatie (meer marktwerking om of op de markt), privatisatie (geen eigendom overheid) en decentralisatie (bevoegdheden naar 'lager gelegen' overheden). In Nederland is één en ander nogal tegelijk gebeurd, waardoor negatieve effecten worden toebedeeld, terwijl dat niet terecht is.
Het is een spectrum.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Freek »

fogeltje schreef:In de webshop is sinds vandaag Breng Vrij Maand te koop. http://shop.connexxion.nl/ovchipkaart/d ... j-maand/53

Er staat oa deze info bij:

Met Breng Vrij kunt u ook reizen met Arriva op de volgende buslijnen:
27 Arnhem – Doetinchem
29 Arnhem – Doetinchem
42/85 Nijmegen – Tiel

Met Syntus op de buslijnen
43 Arnhem – Dieren – Apeldoorn
52 Arnhem – Wageningen – Ede

Breng Vrij is niet geldig op:

de nachtbussen
treindienst Arnhem-Doetinchem
NIAG lijn 58 Nijmegen – Kleve

Geen woord over lijn 83 of lijn 99. Is het daar dus nu wel of niet geldig? Of alleen bij Breng? En op welk deeltraject? Als ik het zo lees, het staat niet bij de uitzonderingen, dus ik zou zeggen geldig bij Breng (en alleen Breng) op het hele traject? Als het nu bij Breng EN Arriva op de gehele lijn 99 geldig zou gaan zijn, dan zou het voor mij een echt alternatief kunnen zijn. Maar dat zal wel niet.

Even de hele quote geciteerd omdat mijn reactie een antwoord is op de vraag over lijn 83 99, maar geldig is voor juist de andere concessiegrensoverschrijdende lijnen. Het nieuwe abonnement is geldig op de gehele lijn en ook bij de andere vervoerder. Dus voor de 43 bijvoorbeeld ook geldig in de Syntus bussen tussen Apeldoorn en Dieren.
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

Klaasje schreef:Ik zal niet ontkennen dat er hier en daar forse negatieve ontwikkelingen zijn maar er zijn ook best sectoren waar het best goed werkt zoals bij de telecom en de energie. De sectoren die je net noemde zijn geprivatiseerd maar hebben niets met aanbesteden te maken.
Ben hier inderdaad onduidelijk geweest, het gaat erom dat bedrijven die voorheen (semi)-overheid waren en in de regel
kwa service en kwaliteit niet op vooruit zijn gegaan.
gkw1969
Berichten: 1765
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door gkw1969 »

Even een stukje helderheid over de pauzeregeling in het Openbaar Vervoer:

Bij het opstellen van de nieuwe arbeidstijdenwet en arbeidstijdenbesluit in 2006/2007 was de overheid vergeten dat Openbaar busvervoer nooit de pauzeregeling van de arbeidstijdenwet kon hanteren, iets wat een touringcar- en vrachtwagenchauffeur wel kan. Immers een buschauffeur kan niet na 4,5 uur rijden de bus 45 minuten aan de kant zetten.... wat moet je dan met je passagiers. Daarnaast is in de CAO vastgelegd waar je pauze moet houden.
Daarom valt het Openbaar busvervoer qua wet onder de arbeidstijdenwet maar qua pauzeregeling onder arbeidstijdenbesluit vervoer.

De pauzeregeling van het openbaar busvervoer is daarom ook volgens de wet:
In een dienst(deel) langer dan 5,5 uur dient 30 minuten pauze voor te komen welke gesplitst mag worden in 2x15 minuten.
Dat wil dus zeggen dat die pauze daar komt waar hij in de dienstregeling het beste past (als je de diensten in Luxemburg, België, Engeland of welk ander land bekijkt zul je dat daar ook terug zien, aangezien ze in dat soort landen pauzes op de eindpunten hebben en chauffeurs in 90% van de gevallen alleen maar die lijn rijden en op het eindpunt vaak minimaal 15 minuten over hebben)
In het dichtbevolkte Nederland, met onze inrichting van het OV is dat dus een stuk lastiger.
Daarbij komt dat wij dus afspraken hebben over WAAR en aan WELKE EISEN de pauzelokatie moet voldoen dankzij de CAO.

De CAO zegt het volgende:

6. Pauzeregeling voor rijdend personeel
a) In elke dienst of dienstdeel met een arbeidstijd langer dan 4 uur wordt tenminste een pauze van 15 minuten of meer ingebouwd die op een redelijk tijdstip in de dienst kan worden genoten. In elke dienst of dienstdeel met een arbeidstijd langer dan 5,5 uur wordt een pauze van 30 minuten aaneengesloten opgenomen, eventueel op te splitsen in twee maal 15 minuten.
b) De onder a bedoelde pauzes zijn netto pauzes, waarbij dus niet zijn opgenomen halterings- en/of afhandelingstijd en conform lokale afspraken looptijd en buswisseltijd.
c) Op de plaats waar de pauzes worden genoten, dient een voorziening te zijn bestaande uit een verwarmde ruimte met meubilair, koffievoorziening en toilet.


Je hebt dus recht op 30 minuten pauze. Zit er meer pauze in een dienst, tsja, dan zou je die kunnen laten vallen ten gunste van de dienstregeling, maar dan moet je wel uitkijken dat de delen voor en na de pauze tezamen niet meer dan 5,5 uur.

Daarnaast geldt binnen Connexxion nog de bedrijfsregel dat een dienstblok maximaal 4 uur mag zijn, doch niet langer dan 4,5 uur om de rit uit te rijden naar pauzelocatie. Daarbij moet dan wel in acht genomen worden dat er ergens in de 4,5 ruimte is voor een sanitaire stop (dat is een stop van minimaal 5 minuten op een locatie waar en toilet is)
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:
fogeltje schreef:In de webshop is sinds vandaag Breng Vrij Maand te koop. http://shop.connexxion.nl/ovchipkaart/d ... j-maand/53

Er staat oa deze info bij:

Met Breng Vrij kunt u ook reizen met Arriva op de volgende buslijnen:
27 Arnhem – Doetinchem
29 Arnhem – Doetinchem
42/85 Nijmegen – Tiel

Met Syntus op de buslijnen
43 Arnhem – Dieren – Apeldoorn
52 Arnhem – Wageningen – Ede

Breng Vrij is niet geldig op:

de nachtbussen
treindienst Arnhem-Doetinchem
NIAG lijn 58 Nijmegen – Kleve

Geen woord over lijn 83 of lijn 99. Is het daar dus nu wel of niet geldig? Of alleen bij Breng? En op welk deeltraject? Als ik het zo lees, het staat niet bij de uitzonderingen, dus ik zou zeggen geldig bij Breng (en alleen Breng) op het hele traject? Als het nu bij Breng EN Arriva op de gehele lijn 99 geldig zou gaan zijn, dan zou het voor mij een echt alternatief kunnen zijn. Maar dat zal wel niet.

Even de hele quote geciteerd omdat mijn reactie een antwoord is op de vraag over lijn 83 99, maar geldig is voor juist de andere concessiegrensoverschrijdende lijnen. Het nieuwe abonnement is geldig op de gehele lijn en ook bij de andere vervoerder. Dus voor de 43 bijvoorbeeld ook geldig in de Syntus bussen tussen Apeldoorn en Dieren.
Zou mooi zijn als dit op lijn 99 ook gaat komen. Dan ga ik namelijk mijn derde persoonlijke chipkaart zoeken (zal wel niet goed gaan als ik dit product op een kaart met Dalurenoost of Daluren NB zou zetten).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Breng voegt eindelijk de halte Heufkens in Uden richting Uden toe aan haar dienstregeling, althans vanaf 6 januari 2013. Arriva heeft daar in maart 2010 al een halte geplaatst (voorheen bestond de halte alleen richting Nijmegen) maar in de Breng dienstregeling mistte deze tot nu toe altijd.
"Een touringcar is geen bus"
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

gkw1969 schreef: De pauzeregeling van het openbaar busvervoer is daarom ook
volgens de wet:
In een dienst(deel) langer dan 5,5 uur dient 30 minuten pauze voor te komen welke gesplitst mag worden in 2x15 minuten.

De CAO zegt het volgende:

6. Pauzeregeling voor rijdend personeel
a) In elke dienst of dienstdeel met een arbeidstijd langer dan 4 uur wordt tenminste een pauze van 15 minuten of meer ingebouwd die op een redelijk tijdstip in de dienst kan worden genoten. In elke dienst of dienstdeel met een arbeidstijd langer dan 5,5 uur wordt een pauze van 30 minuten aaneengesloten opgenomen, eventueel op te splitsen in twee maal 15 minuten.

Je hebt dus recht op 30 minuten pauze. Zit er meer pauze in een dienst, tsja, dan zou je die kunnen laten vallen ten gunste van de dienstregeling, maar dan moet je wel uitkijken dat de delen voor en na de pauze tezamen niet meer dan 5,5 uur.


Je laatste zin vat ik niet..geloof ik.
Je schrijft de "uitkijken dat de delen voor en na de pauze tezamen niet meer dan 5,5 zijn."
Stel ik heb een dienst.

06:00 uur - 09:00 uur
20min. (bruto) pauze
09:20 uur - 12:30 uur
20 min.(bruto) pauze
12:50uur - 14:00uur
20 min. (bruto) pauze
14:20uur - 15:00 uur.

De delen samen zijn 8:00 uur en er zit 3x 15 min.(netto) pauze in.
1 pauze zou ik er volgens je samenvatting kunnen laten vervallen,... maar de dienstdelen te samen zijn
8 uur, dus ruim 5,5...waar moet ik voor uitkijken? :?: Heb ik recht op meer pauze bij een volle dienst.

Je weet nooit hoe een dienst gaat lopen , je kunt dus eigenlijk alleen een pauze (of eigenlijk jezelf) opofferen
als je al 30min of 2x 15min. netto pauze hebt gehad.

Mogelijk zit mijn denkfout in de definitie dienst of dienstdeel
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Meltrain »

Ik snap hem niet. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door huibf »

Chauffeur63 schreef:Hij gaat weer lekker
http://www.breng.nl/dienstregeling/lijn ... &Tijd=1716
Volgende keer is een screendumpje wat makkelijker.... :mrgreen:

Het maximale wat ik tot nu toe ben tegengekomen op de CXX-app is +174 minuten.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauf21 »

Chauffeur63 schreef:Je laatste zin vat ik niet..geloof ik.
Je schrijft de "uitkijken dat de delen voor en na de pauze tezamen niet meer dan 5,5 zijn."
Stel ik heb een dienst.

06:00 uur - 09:00 uur
20min. (bruto) pauze
09:20 uur - 12:30 uur
20 min.(bruto) pauze
12:50uur - 14:00uur
20 min. (bruto) pauze
14:20uur - 15:00 uur.
Stel dat je je eerste pauze zou laten vervallen, dan rijd je dus van 6.00 t/m 12.30 uur. Dat is 6,5 uur en dus langer dan toegestaan. Met andere woorden, deze eerste pauze kan je niet zonder gevolgen laten vervallen. Zou je je laatste pauze moeten laten vervallen, dan rijd je van 12.50 t/m 15.00 uur (twee uur en tien minuten) en heb je in totaal reeds meer dan 30 minuten pauze gehad. Die pauze zou je dus kunnen laten vervallen zonder in de problemen te komen met de rij-/arbeidstijden.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door jwalk1 »

fogeltje schreef:
Freek schreef:
fogeltje schreef:In de webshop is sinds vandaag Breng Vrij Maand te koop. http://shop.connexxion.nl/ovchipkaart/d ... j-maand/53

Er staat oa deze info bij:

Met Breng Vrij kunt u ook reizen met Arriva op de volgende buslijnen:
27 Arnhem – Doetinchem
29 Arnhem – Doetinchem
42/85 Nijmegen – Tiel

Met Syntus op de buslijnen
43 Arnhem – Dieren – Apeldoorn
52 Arnhem – Wageningen – Ede

Breng Vrij is niet geldig op:

de nachtbussen
treindienst Arnhem-Doetinchem
NIAG lijn 58 Nijmegen – Kleve

Geen woord over lijn 83 of lijn 99. Is het daar dus nu wel of niet geldig? Of alleen bij Breng? En op welk deeltraject? Als ik het zo lees, het staat niet bij de uitzonderingen, dus ik zou zeggen geldig bij Breng (en alleen Breng) op het hele traject? Als het nu bij Breng EN Arriva op de gehele lijn 99 geldig zou gaan zijn, dan zou het voor mij een echt alternatief kunnen zijn. Maar dat zal wel niet.

Even de hele quote geciteerd omdat mijn reactie een antwoord is op de vraag over lijn 83 99, maar geldig is voor juist de andere concessiegrensoverschrijdende lijnen. Het nieuwe abonnement is geldig op de gehele lijn en ook bij de andere vervoerder. Dus voor de 43 bijvoorbeeld ook geldig in de Syntus bussen tussen Apeldoorn en Dieren.
Zou mooi zijn als dit op lijn 99 ook gaat komen. Dan ga ik namelijk mijn derde persoonlijke chipkaart zoeken (zal wel niet goed gaan als ik dit product op een kaart met Dalurenoost of Daluren NB zou zetten).
Lijn 99 is toegevoegd *bus* dus daar is hij nu ook geldig, Echter lullig voor 83 reizigers, daar is hij namelijk NIET geldig!
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

huibf schreef:
Chauffeur63 schreef:Hij gaat weer lekker
http://www.breng.nl/dienstregeling/lijn ... &Tijd=1716
Volgende keer is een screendumpje wat makkelijker.... :mrgreen:

Het maximale wat ik tot nu toe ben tegengekomen op de CXX-app is +174 minuten.
GELOOF HET OOK
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

jwalk1 schreef:Lijn 99 is toegevoegd *bus* dus daar is hij nu ook geldig, Echter lullig voor 83 reizigers, daar is hij namelijk NIET geldig!
Hmm, de dame bij het loket vanmiddag zei dat ook lijn 83 (en 99) toegevoegd zouden worden, beide lijnen de volle lijn en beide vervoerders. Ik denk dat Veolia er gewoon niet aan mee wil betalen. Arriva maakt het geen zak uit, die zijn niet opbrengstverantwoordelijk.

Bij de huidige tarieven en huidige reisgedrag (dus in de ochtend kosten besparen door de touringcar te pakken en 's middags zorgen dat ik een Arriva bus heb ipv Breng) zou ik het abonnement er na 15 dagen uit hebben. Gezien de chipkaarttarieven omhoog gaan zal dat alleen maar gunstiger worden voor mij. Ook ben ik met dat abonnement flexibeler, ik zou bijvoorbeeld om uur later op pad kunnen gaan zonder dat de ritprijs hoger wordt (geen touringcar maar voor 9 uur, dus volle mep) en in de middag flexibeler zijn, hoef niet perse een Arriva bus te pakken (hoewel er 's avonds alleen maar Arriva rijdt op werkdagen, dus vanaf 16:56 maakt het dan weer niks uit). Dus ik zit sterk te overwegen om met ingang van 7 januari zo een ding aan te schaffen.

Ik vermoed wel dat ik het op een nieuwe chipkaart moet zetten (heb mijn oude SOV nog), want dat abo op een kaart waar een dalurenproduct opstaat, zal wel weer niet goed gaan.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door huibf »

Maandabbonnement van Breng is niet duur en zelfs voor iedereen. In Brabant is er alleen maar een Jeugdabbonnement.
Maar goed de 18+ers krijgen gelukkig wel 40% korting op de ritten na 9.00 uur.
ge88
Berichten: 18
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 10:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door ge88 »

Vandaag diesel 8648 op lijn 10 en 8649 op lijn 6 in Arnhem gezien.
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door j-ason »

Verder zag ik vandaag een groene connexxion lion's T, die had ik nog niet gezien in arnhem. Verder rijden de 8648 en 8649 nog veel rond ja. Toch spijtig dat ze geen lion's G CNG of citaros G CNG hebben besteld.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 577
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door busentrein »

een MAN Lion's Coach T? Ik denk dat die van Arriva was. Arriva heeft die namelijk rijden om het tekort op te vangen wat ontstaan sinds ze nieuwe lijnen erbij hebben gekregen
gkw1969
Berichten: 1765
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door gkw1969 »

Het is geen Coach, maar een ex-Connexxion 3800 uit Amstel Meerlanden. Dit is een bus van TCR die ritten rijdt in opdracht van Arriva Achterhoek en Hermes Breng.
TCR heeft een tijdje terug het werk van B&R over genomen in Amstel Meerlanden en daarvoor 20 bussen van Connexxion overgenomen. Een aantal daarvan hebben ze ingeruild bij EVO bus voor nieuwe Mercedes Citaro LE en een aantal hebben zelf gehouden voor hun andere werkzaamheden.
Nu met de komst van het werk voor Arriva en Hermes-Breng zijn de wagens naar de Achterhoek en SAN verhuist om daar ingezet te worden.
When you're tired of London, you're tired of life
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

j-ason schreef:Verder zag ik vandaag een groene connexxion lion's T, die had ik nog niet gezien in arnhem. Verder rijden de 8648 en 8649 nog veel rond ja. Toch spijtig dat ze geen lion's G CNG of citaros G CNG hebben besteld.
Ik ben niet op de hoogte van type's de Lion G bv zegt me niet veel.
Wat zijn de verschillen met de bussen die we nu hebben?

Paar dagen geleden stuk dienst gereden op de, ik meen, 1877, wat een genot.
De MAN's zijn ergonomisch 100x slechter, onbegrijpelijk. De Amba's rammelen en maken meer lawaai,
maar stap wel zonder pijntjes en krampverschijnselen uit.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Srananbloke »

Chauffeur63 schreef:
j-ason schreef:Verder zag ik vandaag een groene connexxion lion's T, die had ik nog niet gezien in arnhem. Verder rijden de 8648 en 8649 nog veel rond ja. Toch spijtig dat ze geen lion's G CNG of citaros G CNG hebben besteld.
Ik ben niet op de hoogte van type's de Lion G bv zegt me niet veel.
Wat zijn de verschillen met de bussen die we nu hebben?
Waarschijnlijk bedoelt j-ason daarmee de gelede versie van de standaard Lion's City.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 577
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door busentrein »

gkw1969 schreef:Het is geen Coach, maar een ex-Connexxion 3800 uit Amstel Meerlanden. Dit is een bus van TCR die ritten rijdt in opdracht van Arriva Achterhoek en Hermes Breng.
TCR heeft een tijdje terug het werk van B&R over genomen in Amstel Meerlanden en daarvoor 20 bussen van Connexxion overgenomen. Een aantal daarvan hebben ze ingeruild bij EVO bus voor nieuwe Mercedes Citaro LE en een aantal hebben zelf gehouden voor hun andere werkzaamheden.
Nu met de komst van het werk voor Arriva en Hermes-Breng zijn de wagens naar de Achterhoek en SAN verhuist om daar ingezet te worden.
Die bedoelde ik ook, l was nog niet helemaal wakker vanochtend :oops: . Zijn wel fijne bussen om in te zitten :mrgreen: Al vaak genoeg gehad als versterkingsbus.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door koekje »

Chauffeur63 schreef:
j-ason schreef:Verder zag ik vandaag een groene connexxion lion's T, die had ik nog niet gezien in arnhem. Verder rijden de 8648 en 8649 nog veel rond ja. Toch spijtig dat ze geen lion's G CNG of citaros G CNG hebben besteld.
Ik ben niet op de hoogte van type's de Lion G bv zegt me niet veel.
Wat zijn de verschillen met de bussen die we nu hebben?

Paar dagen geleden stuk dienst gereden op de, ik meen, 1877, wat een genot.
De MAN's zijn ergonomisch 100x slechter, onbegrijpelijk. De Amba's rammelen en maken meer lawaai,
maar stap wel zonder pijntjes en krampverschijnselen uit.
Ga dan eens langs de bedrijfsarts i.p.v. hier constant te klagen.... Die kan kijken of je wel goed zit. Ik vind zelf de MAN's 100x beter dan de ambassadors, die waren (voor mij) veel minder prettig. De chauffeursstoel vind ik de grootste verbetering.
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door j-ason »

Srananbloke schreef:
Chauffeur63 schreef:
j-ason schreef:Verder zag ik vandaag een groene connexxion lion's T, die had ik nog niet gezien in arnhem. Verder rijden de 8648 en 8649 nog veel rond ja. Toch spijtig dat ze geen lion's G CNG of citaros G CNG hebben besteld.
Ik ben niet op de hoogte van type's de Lion G bv zegt me niet veel.
Wat zijn de verschillen met de bussen die we nu hebben?
Waarschijnlijk bedoelt j-ason daarmee de gelede versie van de standaard Lion's City.
Die bedoel ik inderdaad ja. [wiki]MAN Lion's City[/wiki], ik vind het echt een gemis dat er geen gelede MAN CNG's rondrijden. :(

Edit: Wie weet hier meer van? Hopelijk niet al te veel schade.
Reizigers bus uit na botsing Keizer Karelplein

NIJMEGEN - Veertien reizigers die in de bus naar Berg en Dal zaten, moesten zaterdagavond uitstappen omdat de bus was betrokken bij een botsing op het Keizer Karelplein in Nijmegen.
Lees verder...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten