RET dienstregeling 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
hublot
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 18:29

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door hublot »

Alweer problemen met de tram op de Erasmusbrug gehad... Ik vraag mij af waarom ze geen tramtunnel hebben gemaakt voor TramPluslijnen die door het centrum gaan en voor onder het Nieuwe Waterweg?!
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Wat voor probleem doet zich dan zo vaak voor op de brug?
hublot
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 18:29

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door hublot »

hauptbahnhof schreef:Wat voor probleem doet zich dan zo vaak voor op de brug?
Er ging zo'n auto op het opgangspoor staan, midden in de drukke kruispunt. Pas na tien minuten ging die auto pas weer weg.

(Eer-?)Gisteren ging ookal een taxi het tramspoor op op de brug en kwam daarna voor uren vast te zitten. Tram 20, 23 en 25 waren daarmee erg ontregeld.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door R-Flow »

Geert schreef:Lijn 1 is inderdaad lijn 21 geworden. Ik kan er persoonlijk niet wakker van liggen, als de nummers maar uniek zijn binnen het gebied...
Iets minder mooi vinden en er direct van wakker liggen zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Ik slaap er verder prima om.
Laatst gewijzigd door R-Flow op do 13 dec 2012, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Suus »

hublot schreef:
hauptbahnhof schreef:Wat voor probleem doet zich dan zo vaak voor op de brug?
Er ging zo'n auto op het opgangspoor staan, midden in de drukke kruispunt. Pas na tien minuten ging die auto pas weer weg.

(Eer-?)Gisteren ging ookal een taxi het tramspoor op op de brug en kwam daarna voor uren vast te zitten. Tram 20, 23 en 25 waren daarmee erg ontregeld.
Dat zijn gewoon domme automobilisten die hun reisbewijs zouden moeten inleveren. Die sukkels zie je helaas elke dag -o-

Maar een tramtunnel? Ik hoop dat je op de hoogte bent van het feit dat er vlak naast de Erasmusbrug al een tunnel ligt waar een superversie van een tram doorheen rijdt, genaamd de metro :wink: Men heeft besloten een tramlijn over de Erasmusbrug aan te leggen omdat ontsluiting van Rotterdam Zuid en naastgelegen randgemeentes te duur zou zijn met de metro en om de twee tramnetten die er in Rotterdam waren weer met elkaar te verbinden tot één tramnet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Meltrain »

hublot schreef:Alweer problemen met de tram op de Erasmusbrug gehad... Ik vraag mij af waarom ze geen tramtunnel hebben gemaakt voor TramPluslijnen die door het centrum gaan en voor onder het Nieuwe Waterweg?!
Dat was het plan uit 1955/1956. :Y
Uiteindelijk heeft men besloten tot het aanleggen van een metrolijn, aangezien die een veel grotere capaciteit heeft.
Dat men in 1996 opnieuw een tramvebinding tussen beide Nieuwe Maasoevers zou aanleggen kon men toen nog niet weten en nu is de aanleg van een tramtunnel zeker niet nodig en zelfs onhandig omdat er dan twee tunnels vlak naast elkaar liggen, waarbij het maar de vraag is waar de tramlijnen dan bovengronds zouden moeten komen. Op Zuid gaat dat nog wel (Laan op Zuid) maar in Noord is erg lastig.

Edit: Bee was eerder met plaatsen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Karl »

Mijn inziens een tramspoor aanleggen over de Willemsbrug, zodat je een extra route hebt van noord naar zuid v.v. en die nieuwe infrastructuur dan gebruiken om een tangentiële route te faciliteren, bijvoorbeeld van Zuidplein naar EUR.
Het is een spectrum.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door zone5324bericht... »

dat plan is er al, maar het gaat natuurlijk weer om geld of het daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden...
hublot
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 18:29

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door hublot »

zone5324bericht... schreef:dat plan is er al, maar het gaat natuurlijk weer om geld of het daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden...
Veel goedkoper dan een gloednieuw metrolijn van Zuidplein naar Kralingse Zoom mocht de nieuwe Kuip gerealiseerd worden.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door zone5324bericht... »

beide plannen staan in het laatste concept plan van de gemeente Rotterdam, dus een tramverbinding over de Willemsbrug en een metrolijn van Schiedam via Rotterdam Zuid naar Kralingen...

echter plannen die gemaakt zijn voor de laatste ronde van bezuinigingen opgelegd aan gemeentes vanuit Den Haag...
dus of en wat er van door gaat is maar de vraag...
hublot
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 18:29

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door hublot »

Nog niet alle Lion's Cities zijn bestickered, en wat mij opvalt is dat de Qbuzzhuisstijl die er in nog in die bussen zitten enorm vloekt met de RET-huisstijl.. gaan ze die nog ombouwen of?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door mb90 »

Die bussen worden nog omgebouwd. Vandaag worden er ook weer een aantal omgebouwd, want er rijden een aantal Alliances op lijn 44, 66, 76 en wellicht wel meer. Vanuit Ridderkerk rijden er vandaag Lion's, waarvan er een aantal RET-kleuren hebben, maar verder alles dus nog hetzelfde is.
hublot
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 18:29

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door hublot »

mb90 schreef:Die bussen worden nog omgebouwd. Vandaag worden er ook weer een aantal omgebouwd, want er rijden een aantal Alliances op lijn 44, 66, 76 en wellicht wel meer. Vanuit Ridderkerk rijden er vandaag Lion's, waarvan er een aantal RET-kleuren hebben, maar verder alles dus nog hetzelfde is.
Ja, ik woon naast het traject van bus 182 en hier zie ik veelal een mix van Citaro's en Lion's.

Dus de Qbuzzhuisstijl in de Lion's gaan ook weg? Ik vind die stoelen veel lekkerder zitten dan die ondingen van de RET..
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door mb90 »

De stoelen blijven wel zo, maar het scherm wordt bijvoorbeeld wel anders en de bestemmingen op de bus zijn nu ook nog allemaal Qbuzz-bestemmingen en anders dan de display's bij de haltes aangeven (Ridderkerk via Slikkerveer op de bus met Ridderkerk Koningsplein bij de halte bijvoorbeeld).
arjan1978
Berichten: 18
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 11:33

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door arjan1978 »

Op vestiging Ridderkerk staan nu alleen nog maar uit Lion's ik heb afgelopen twee dagen geen citato's meer gezien.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Meltrain »

Ook de Citaro's krijgen / hebben nieuwe schermen zag ik vandaag.
Het nu ontgaat me echter, want de nieuwe schermen zijn wel een stuk breder, maar slechts op de rechterhelft werd informatie gegeven, waardoor het per saldo dus nog minder zichtbaar is. :?
Ook jammer dat de RET in de 'oude' Citaro's (serie 201 - 290) niet gelijk een tweede scherm, net achter de achterdeur, heeft aangebracht. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:en de bestemmingen op de bus zijn nu ook nog allemaal Qbuzz-bestemmingen en anders dan de display's bij de haltes aangeven (Ridderkerk via Slikkerveer op de bus met Ridderkerk Koningsplein bij de halte bijvoorbeeld).
Ligt maar net aan de lijn trouwens, de 144 heeft bv. "Rotterdam Zuidplein via Ridderkerk" op de koersdisplays staan en staat in Dordrecht met "Rotterdam Zuidplein" als bestemming op de DRIPs (daarmee al opvallend, de Arriva-lijnen moeten het namelijk met "Rotterdam" doen terwijl die naar twee bestemmingen aldaar rijden en RET uit Dordrecht maar naar eentje)

De bewuste lijn 144 heb ik vandaag in ieder geval alleen met Lions City's zien rijden, afwisselend met RET-bestickering en geheel kaal. Dat er hier geen Citaro's meer op reden zou best te maken kunnen hebben met vele klachten van de eerste dagen over de inzet daarvan (en het gebrek aan comfort) op lange afstandslijnen als de 144.

Van m'n moeder, die dagelijks met de bewuste lijn naar haar werk reist, hoorde ik ook nog wat dingen:
- RET staat niet toe dat de chauffeurs bij files op de A16 binnendoor over de Veersedijk rijden tussen Zwijndrecht en Ridderkerk. Ze mogen althans geen alternatieve routes meer nemen, wat bij een stadslijn nog wel logisch is maar voor een lijn die een flink stuk non-stop rijdt natuurlijk niet echt werkt
- De OV-chipkaart oplaadpunten verdwijnen uit de bussen
- Allicht veroorzaakt door punt 1, maar vertragingen tot +15 aan toe komen geregeld voor (bij Qbuzz waren die er met dezelfde route aanzienlijk minder vaak)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hublot
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 18:29

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door hublot »

Daniel schreef:
mb90 schreef:en de bestemmingen op de bus zijn nu ook nog allemaal Qbuzz-bestemmingen en anders dan de display's bij de haltes aangeven (Ridderkerk via Slikkerveer op de bus met Ridderkerk Koningsplein bij de halte bijvoorbeeld).
- De OV-chipkaart oplaadpunten verdwijnen uit de bussen
Wtf? Die dingen vond ik soms echt verdomd handig. Had gehoopt dat die dingen ook de Citaro's in gingen. :(
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door mb90 »

Vandaag voor het eerst een Lion's City gezien met dezelfde bestemming als op de schermen bij de haltes. Het was de 1046 die met 144 Station Dordrecht reed. Of het nieuwe scherm er ook al in hing kon ik niet goed zien. Bij deze meeste Citaro's die ik hier op Zuid tegenkom hangen die er al wel in (goed te zien aan de nieuwe kleuren op het scherm, was rood-wit en is nu blauw-wit).
Qua inzet loopt het overigens op de stadslijnen nog steeds door elkaar. Alliances op alle lijnen en ook een paar Citaro's op de lijnen waar voorheen altijd een Alliance reed (46-68-69-71-72). De hybride Citaro G's en de Citea (sowieso 1 van de 2) rijden ook nog rond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Daniel »

Ik zag vandaag vooral Alliances op de 66, 76 en 77 rijden. Waarbij de inzet op 76 maar beperkt was, of daar moet ergens een doorkoppeling zitten (zag er eentje toen ik met de metro op Zuidplein aankwam en nog eentje toen ik daar uitcheckte, maar daarna vrijwel alleen maar Citaro's tegengekomen op die lijn)

In het Lansingerland lijken de DRIPs nog niet helemaal goed te weten waar de bussen uithangen, die zag ik soms al erg vroeg op 0 minuten staan en dan weer terug gaan oplopen. Bij halte Berkelseweg zag ik ergens in de verte net een grijs vlekje aankomen toen de DRIP allang op 0 stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Suus »

De RET maakt door middels van posters in tram-/bushaltes en op de stations reclame voor hun nieuwe 642-dienstregeling. Ik vraag mij echter wel af of zo'n poster echt nuttig is op station Den Haag Laan van NOI, er zullen daar maar weinig reizigers benieuwd zijn naar de frequentie van bijvoorbeeld lijn 56, ze zullen niet eens weten waar deze rijdt :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door zone5324bericht... »

maar daar denkt de RET niet over, ze hebben gewoon een communicatiebeleid en dat betreft het gehele werkgebied, dus ook de regio Den Haag/Zoetermeer...
trouwens van de Laan naar Schiedam is, et de trein zo te doen en dan even naar Vlaardingen om daar verder te reizen met lijn 56 is helemaal geen ondenkbare reisroute...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Daniel »

De lijnen 170 en 173 hebben op die posters trouwens ook nog *) 6-3-2 staan, maar dat klopt nog niet geheel. Immers slaat de 3 daar op de daluren doordeweeks i.p.v. op zaterdag (dan rijden ze maar 2x/uur) en past de 6 alleen bij de spitsuren i.p.v. ma-vr overdag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Meltrain »

De 6 klopt wel, want die slaat tegenwoordig alleen nog maar op de spitsuren (al rijden de lijnen 33, 38, 44, 48, 56, 66, 70 en 76 ook overdag (minstens) 6x/uur), maar ik ben het ermee eens dat het niet klopt wat betreft de lijnen 170 en 173.
Nu snap ik volledig dat 4x/uur rijden op die lijnen geen nut heeft, maar op zaterdag kunnen die lijnen wat mij betreft prima 3x/uur rijden.

Nog even het overzicht van 6-4-2 (met de minimale frequenties):

6x/uur in de spits
4x/uur in de daluren en op zaterdag
2x/uur 's avonds en op zondag
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: RET dienstregeling 2013

Bericht door Daniel »

Zelfs 3x/uur rijden leek gistermiddag nog wat overdreven. Maar dat is wel een handiger frequentie voor die lijn gezien de belangrijke aansluiting op metrolijn E naar Rotterdam natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten