Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Vinny »

R-net...

Oef wat zeg ik nou?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door ODRAIL »

Hoe zit het dan met de lijn 107 Utrecht - Gouda?

Deze lijn wordt toch ook gedeeld?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Suus »

Nee, die lijn wordt volledig door Connexxion gereden, net zoals lijn 106.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door ODRAIL »

Hmm, vallen deze twee lijnen dan niet onder de concessie Zuid-Holland Noord?

Dit was toch altijd het geval geweest (meen ik)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Suus »

Nee, want anders was lijn 107 ook niet omgenummerd :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
edko
Berichten: 8
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 18:55
Locatie: Leiden

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door edko »

Gisteren met een groot aantal collega buurtbusvrijwilligers rijinstructie gehad op onze nieuwe bus, de Tribus Civitas (met Fiat Ducato onderstel en motor). De wagen die voor zijn inzet op lijn 723 (Oude Wetering - Lisse Centrum) momenteel wordt geprepareerd draagt het wagennummer 6513 en is gekentekend 73-ZKJ-2. Er zijn wat problemen op een aantal punten op de route (o.a. in de Leidsemeerstraat in Buitenkaag en de Kanaalstraat in Lisse), omdat de drempels daar te hoog zijn als we de bus tenminste heel willen houden. ARRIVA gaat vandaag bekijken welke maatregelen nodig zijn. Als groepje chauffeurs hebben wij bedacht dat er twee opties zijn, namelijk drempels aanpassen, wat wel even zal duren of een beperkte routewijziging. In Buitenkaag zou dat laatste betekenen dat we dan zouden moeten rijden door de Eimerstraat i.p.v. door de Leidsemeerstraat. De halte in de Leidsemeerstraat zou dan kunnen worden vervangen en een halte op de Hoofdweg, nabij de Leidsemeerstraat. In Lisse kan het probleem omzeild worden door gebruik te maken van de route van Connexion lijn 162 en net als tijdens de recente langdurige omleiding zowel heen als terug te rijden via Broekweg en Hyacinthenstraat naar het eindpunt op de Grachtweg th.v. de ANWB. Deze laatste oplossing lijkt mij het goedkoopste uit te voeren en de loopafstand vanaf het eindpunt tot het winkelgebied van Lisse is prima te noemen. Het is bovendien door het gemis van drempels een stuk comfortabeler voor passagiers en chauffeurs. De rijtijd wordt niet noemenswaardig beïnvloed. Het busje oogstte overigens veel lof bij de aanwezige chauffeurs. De uitvoering is in vergelijking met zijn voorganger de Mercedes-Benz Sprinter luxe te noemen. Met name de chauffeursstoel scoorde hoog en is zeer comfortabel. Veel lof overigens ook voor ARRIVA, dat de vrijwilligers meteen al dit jaar bedacht met een lekkere fles wijn en een kerststol. Dat heb ik in de jaren bij Connexxion niet meegemaakt. Foto's van de nieuwe bus en de proefritten zijn eerdaags te zien op http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl in de rubriek "Buurten met de Buurtbus".
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Wordt de nieuwe bus dan wel ingezet vanaf maandag?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
edko
Berichten: 8
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 18:55
Locatie: Leiden

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door edko »

Z2N schreef:Wordt de nieuwe bus dan wel ingezet vanaf maandag?
Dat lijkt nog iets teveel gevraagd. Ik denk dat het nog even de ex-Breng Sprinter zal zijn. Men zal nog niet willen rijden als niet één van de genoemde maatregelen genomen zal zijn lijkt me.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Suus »

Vandaag eens een ritje gemaakt met Arriva.

Wat opviel:
De kaartlezer bij de voordeur zit voor mijn gevoel op een rare plek, namelijk zo'n beetje tegen de voordeur aan. Ik ben dat niet gewoon.

De bus zelf zit goed, de stoelen lijken slechter dan bij Connexxion maar zijn minder doorgezakt. Wel jammer dat er geen vierzitter meer is. Ook jammer dat er geen stoelen met speciale rode bejaardenbekleding zijn.

De kaartlezers zijn best goed trouwens, in ieder geval snel genoeg maar dat ze geen piepje maken is wel jammer.

Internet werkt ook goed, wel jammer dat het voertuignummer in de naam van het wifinetwerk zit, zodat je het niet als automatisch verbinden kan gebruiken.

Het informatiesysteem is fors verbeterd ten opzichte wat bijvoorbeeld in de Betuwe gebruikt wordt. Het zijn echter wel kleine lettertjes en bevat wat rare bugs. De volgende zes haltes worden getoond, maar van de zesde halte wordt de plaatsnaam niet getoond. Daarnaast, als er minder dan zes haltes zijn tot het eindpunt wordt de laatste halte net zo vaak getoond totdat er alsnog zes haltes zijn. Ziet er erg slordig uit.

In Gouda stonden een aantal Volvo's. Even aan een chauffeur gevraagd of ik binnen mocht kijken en dat mocht. De stoelen zitten erg goed, netjes een klaptafeltje en ook nog een USB-poort. Dit moeten de meest luxueuze lijnbussen in Nederland zijn.

De Arriva-winkel die er in Gouda zou zijn bestaat eigenlijk niet, maar in de plaats daarvan staat er zo'n mobiele informatiewagen naast de ANWB, voor het personeelsverblijf.
Laatst gewijzigd door Suus op ma 24 dec 2012, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Naar verluidt wordt de definiteve Store pas later opgeleverd. Hier in Alphen is dat met de oplevering van het nieuwe stationsgebouw, in de tussentijd zit de Arriva Store in een oude Wright! :mrgreen: In Leiden komt hij binnenkort in het toeristencentrum aan de andere kant van het stationsplein, maar hoe dat in Gouda zit weet ik niet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:De Arriva-winkel die er in Gouda zou zijn bestaat eigenlijk niet, maar in de plaats daarvan staat er zo'n mobiele informatiewagen naast de ANWB, voor het personeelsverblijf.
Hmm, ik weet nog dat er vroeger een infopunt van connexxion (en hun voorgangers) was. Deze zat gewoon voor het personeelsverblijf. Het zou handig en makkelijk zijn als dit nu weer op deze locatie komt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Daniel »

Bee schreef:De kaartlezer bij de voordeur zit voor mijn gevoel op een rare plek, namelijk zo'n beetje tegen de voordeur aan. Ik ben dat niet gewoon.
Bij Connexxion zitten ze ook op die plek in de nieuwere bussen die niet achteraf van cico's voorzien zijn. Vind het zelf ook een gekke plek, je kunt alsnog niet makkelijk tijdens het instappen inchecken. Je krijgt iets van eerst inchecken en dan de chauffeur begroeten i.p.v. dat je dat tegelijk doet wanneer je bij de betaaltafel incheckt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Suus »

Tenslotte nog het schermpje van het internet. Beetje jammer is dat je na het tikken op de knop niet wordt doorgestuurd naar de mobiele Arrivaportal, daarvoor moet je dan weer de QR-code scannen die overal in de bus is opgeplakt :?

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Daniel »

Die mobiele portal is gewoon http://m.arriva.nl trouwens :-P Maar gelukkig kan je nu dan wel verbinden, de eerste dag kwam ik nog niet verder dan het vinden van de hotspot en gaf de pagina die jij nu in je bericht laat zien een foutmelding na accepteren van de voorwaarden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door webguy »

Bee schreef:Internet werkt ook goed, wel jammer dat het voertuignummer in de naam van het wifinetwerk zit, zodat je het niet als automatisch verbinden kan gebruiken.
Niet zo heel erg eigenlijk - ik erger me bijna dagelijks aan de V-IRMS en ICMs van de NS die op het station staan en waar me telefoon verbinding me gaat maken, al zit ik er niet in. Helemaal irritant omdat je die pagina moet openen en klikken enzo. Moet eigenlijk daar een app voor maken, maar zo ver is het nog niet.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Klaasje »

Zo'n app zou echt handig zijn ja! :pos:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Vinny »

Hmm ik heb juist dat hij dat niet doet als ik het wel wil. Nu heb ik er geen last meer van omdat ik thuis internet heb, maar ik heb een paar maanden alleen met mijn smartphone kunnen internetten. Dan bereik je al snel een datalimiet, en is het handig als je telefoon wanneer dat mogelijk is een openbaar WiFi netwerk opzoekt. Maar goed op zich is dat ergens diep in de instellingen een vinkje anders zetten... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Suus »

webguy schreef:
Bee schreef:Internet werkt ook goed, wel jammer dat het voertuignummer in de naam van het wifinetwerk zit, zodat je het niet als automatisch verbinden kan gebruiken.
Niet zo heel erg eigenlijk
Als je van bus naar bus overstapt moet je opnieuw verbinding maken met een ander netwerk, dat zou toch niet nodig hoeven zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door TLP »

Het onthouden van netwerken op je mobiel neemt toch niet gigantisch veel ruimte in? Na een tijdje allerlei netwerken onthouden is het niet meer nodig. :) Maar goed, leuk is anders...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Daantje »

Ik vind wifi wel fijn want ik heb geen internetabonnement en betaal per kwartier als ik even wil internetten op m'n mobiel als er ergens geen wifi is. Dat doe ik dus ook alleen als ik gestrand ben en wil weten hoe ik zo snel mogelijk thuis komt oid. Overigens ben ik geen voorstander van allerlei apps want m'n geheugen op m'n telefoon om apps op te slaan is ook beperkt.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Michael 1988 »

Z2N schreef:Naar verluidt wordt de definiteve Store pas later opgeleverd. Hier in Alphen is dat met de oplevering van het nieuwe stationsgebouw, in de tussentijd zit de Arriva Store in een oude Wright! :mrgreen: In Leiden komt hij binnenkort in het toeristencentrum aan de andere kant van het stationsplein, maar hoe dat in Gouda zit weet ik niet.
Zeker de oude OVC infobus? Want als dat zo is, dan heb je tenminste een erg comfortabele wachtruimte (beter stoelen als in een normale bus iig). Dit lijkt trouwens een beetje zoals die servicebus van Syntus Gelderland. Dat is ook zo'n verkooppunt, maar dan mobiel. Enige nadeel is, is dat die niet elke dag van de week op dezelfde plaats te vinden is (meende van de chauffeur/verkoper/servicemedewerker gehoord te hebben dat die zowel in Apeldoorn als in Ede staat, maar ik kan me vergissen).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Chauf21 »

De store in Leiden is overigens al een tijdje geopend. De balie zit bij het toeristenbureau aan het stationsplein ingetrokken.

De Volvo Q-liners zijn inderdaad erg luxe lijnbussen :pos:
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door TLP »

Chauf21 schreef:De Volvo Q-liners zijn inderdaad erg luxe lijnbussen :pos:
Zelfs luxer dan een Bizzliner :?:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Milco »

Die Arriva Wright zag ik vanmorgen op station Alphen a/d Rijn staan. Het is een infobus toch?
Weet iemand welke bus het eigenlijk is, ik kon geen wagenparknummer ontdekken :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Daniel »

Als het de (voormalige) OV-chipkaart infobus is, en daar ga ik eigenlijk wel van uit, is het de 5957 zo uit het hoofd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten