OVer je reiservaringen in december 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Thom91 »

@bee/fles
Ik ben wel eens op Asd uit de trein gesprongen en even naar smullers. Waren rap klaar en konden zo de trein weer ipv de geplande volgende trein :p maar toen had ik wel mijn spullen bij me.
Komt wel goed schatje.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Marc »

Vanochtend even naar de Waalhaven geweest. Het viel me op dat de metro die ik had (08:58 van CS) met een vierwagentrein reed. Op Zuidplein kwam ik even na twaalf uur nog een vierwagentrein tegen en lijn E richting Centrum bestond uit twee drietjes. Dit is toch niet de normale inzet?
Overigens was lijn 68 die ik van de Waalhaven naar Zuidplein had ontzettend druk. Gelukkig stapte veel schoolgaande jeugd uit bij Slinge.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

Even een 'voor alle zekerheid' vraag: ik moet later vanmiddag Connexxion bus 197 vanaf Amstelveenseweg richting Schiphol hebben (Connexxion). 9292 geeft aan dat hij vanaf bushalte 'Amstelveenseweg/Ringweg Zuid' vertrekt.
Weet iemand toevallig waar dit ligt t.o.v. het metroperron?
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Milco »

Die halte ligt aan het begin van de snelwegoprit richting Schiphol. Waar de 142, 170, 172 en 174 vanuit Amsterdam rechtdoor rijden en hun halte hebben onder het viaduct, rijdt lijn 197 linksaf de snelweg(oprit) op en daar is die halte. Lijn 310 richting Schiphol en Nieuw Vennep stopt op precies dezelfde halte.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door JWM »

Neem vanuit het metrostation de uitgang aan de oostkant (dus niet die waar je meteen bij tram 16/24 uitkomt) en loop dan meteen naar rechts en dan zit de halte inderdaad aan de oprit van de A10.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Etienne »

Marc schreef:Vanochtend even naar de Waalhaven geweest. Het viel me op dat de metro die ik had (08:58 van CS) met een vierwagentrein reed. Op Zuidplein kwam ik even na twaalf uur nog een vierwagentrein tegen en lijn E richting Centrum bestond uit twee drietjes. Dit is toch niet de normale inzet?
Overigens was lijn 68 die ik van de Waalhaven naar Zuidplein had ontzettend druk. Gelukkig stapte veel schoolgaande jeugd uit bij Slinge.
Op werkdagen bestaan de metro's op lijn D doorgaans uit 3 stellen, soms met 4 stellen. En op lijn E rijden de metro's op van aanvang dienst tot ongeveer 8 uur met 2 stellen, daarna gaat er één af.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Fles »

TRDL Hanzelijn liep te snurken vanmiddag :P We komen met de sprinter aan vlak voor Dronten, rijden door over de middensporen, kilometer verderop achteruit terugsteken om alsnog aan het perron te komen :')
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

Bedankt voor het antwoord over de 197. :) Uiteindelijk is het GVB-lijn 69 geworden.

Ik kwam met een (goedziend) familielid aan op Sloterdijk. Een kwartier voor vertrektijd (16:54) stond de 69 al klaar. Maar toen wij bij het perron aankwamen, sloot de chauffeur net de buis af en ging pauze houden. Ontzettend fijn, aangezien het regende. En ik vond het vooral erg omdat er een paar moeders met kleine kinderen stonden. -o- Wordt postbode ofzo!
Even later kwam er een andere chauffeur (anders had ik wellicht een hele sarcastische opmerking geplaatst). Tussen Vrijzicht en Ruimzicht was er een file/opstopping, maar geen idee wat en hoe.
We moesten er uit bij halte Oude Haagseweg. Maar kennelijk zat de chauffeur niet op te letten, want de bus stopte bij halte Koekoeslaan zonder dat de chauffeur er iets van zich liet horen. Dus kwamen wij pas na 10 minuten later na wat rondlopen achter dat we bij de verkeerde halte waren uitgestapt (het 'display' was versprongen naar XX:XX LIJN 69 NAAR: Schiphol Plaza en Koekoekslaan was niet eens omgeroepen).
Bedankt voor je gastvrijheid, GVB. -o-
Laatst gewijzigd door VIRM op zo 23 dec 2012, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door JWM »

VIRM schreef:de bus stopte bij halte Koekoeslaan
Dat is niet eens een halte van lijn 69 :X
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

Volgens de OV in Nederland-wikipagina voor deze lijn wel...
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Wat is dat weer voor taal? Die buschauffeur houdt zich gewoon aan de bedrijfsregels: geen passagiers in onbemande trams of bussen op het eindpunt en dat is vooral omdat er vaak niet werd ingecheckt.

Natuurlijk is het lullig maar als die mensen een halte verder stonden, stonden ze ook in de regen dus geen discussie hierover.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door JWM »

VIRM schreef:Volgens de OV in Nederland-wikipagina voor deze lijn wel...
Dat is natuurlijk niet echt een betrouwbare bron :lol:
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door NintendoC »

Ik kan me goed voorstellen dat chauffeurs uit de randstad uit het oogpunt van de veiligheid van het interieur van de bus, en het niet in checken, besluiten de boel op slot te gooien.

Hier in Overijssel laat men 9/10 de deur gewoon open, ook al regent het niet eens. Maar dat kan hier ook nog wat makkelijker dan in de randstad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Het mag niet eens, want hoe kan een chauffeur nu controleren of iedereen een geldig vervoersbewijs heeft als ze zomaar instappen.

Een keer had een GVB-chauffeur (per ongeluk) de achterdeur van zijn bus open laten staan toen hij op het eindpunt stond, toen de chauffeur terugkwam was hij boos op de mensen die via die deur waren ingestapt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door STF »

In Luxemburg bestaat weliswaar geen vervoersbewijscontrole bij het instappen, toch mag je ook hier niet in de pauze van de chauffeur alvast de bus in hoor.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

Dat van het interieur/vervoersbewijs snap ik. Maar dan zou het best handig zijn als er wat degelijke faciliteiten zijn voor wachtende reizigers op de busperrons zelf.
Beul van de blindegeleidelijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door STF »

Tja vandalisme en bezuinigingen door het aanbesteden, zijn denk ik de twee boosdoeners, dat zulk soort voorzieningen er niet meer zijn...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Er staan abri's tegenover de bussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door STF »

Tegenover? Ja zie je, daar begin je al... Ze moeten er naast staan! :Y
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door find_your_spot »

VIRM schreef:zonder dat die pinda achter het stuur iets van zich liet horen.
Je maakt mij boos door zo'n vreselijk racistische zin te posten over mijn collega.
For Your Railroad Adventures
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door hauptbahnhof »

STF schreef:In Luxemburg bestaat weliswaar geen vervoersbewijscontrole bij het instappen, toch mag je ook hier niet in de pauze van de chauffeur alvast de bus in hoor.
Bij de tram waren de trams op de meeste eindpunten sowieso al gesloten. Alleen op Oudenaardeplantsoen (lijn 2), Drentepark (DNP) (lijn 4), Binnenhof (BHF) (lijn 5), Van Hallstraat (VHS) (lijn 10), Amstelstation (AMS) (lijn 12) en President Kennedylaan (PKL) (lijn 25) bleven de trams open.
Toen kwam er idd een kennisgeving dat ivm de hoge aantal passagiers die niet inchecken als ze instappen de trams allemaal dichtmoeten. Dat was vooral op AMS een probleem omdat die van alle eindpunten het drukst is, maar er maar 1 abri was. Deze is later wel geplaatst. Bij Station RAI zag je ook vaak de mensen vanaf het station naar de keerlus liepen en daar instapten zonder in te checken.
Bij BHF is een apart verhaal want met de trapwagens is het nogal lastig en raar om die gesloten instap te hanteren. Daar ging het dus vooral om dat mensen vanuit de MAC kwamen met hun voer en in de tram gingen eten en alles achterlatende. Meer vanuit het vandalisme oogpunt. Maar... hoe moeten de trambestuurders het dan uitvoeren?
Aankomen op BHF, wachten totdat de display op de halte de goede tijd aangeeft voor de sleutel eruit wordt gehaald (duurt zo'n 10-15 sec), cabine afsluiten, naar de andere kant lopen, cabine openen, dan via deur 1 eruit, en dan via de buitenkant (gehannes met sleutel en klep) de deur weer dichtdoen. Kostbare minuten van de buffertijd dus. Bij de Combino is het makkelijker te doen want dan kan de bestuurder aan diezelfde kant weer eruit. Maar goed, over het algemeen wordt het daar toch niet gedaan, ook vanuit het oogpunt dat het verder toch een open instapregime is...

Zoals ik al eerder zei, het is en blijft lullig, maar op de andere eindpunten waar het al gebeurde hoor je niemand klagen en als die passagiers met kinderen of wat dan ook bij de halte erna al staan, of bij een van die smalle haltes haltes met zo'n leun-abri, sta je ook in weer en wind te wachten.
Dus reageer het niet af op GVB maar op je medepassagiers. De een verpest het voor de ander.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

Goed, ik was gisteren een tikkeltje verontwaardigd, dus. Sorry voor mijn iets te expliciete post.
Nouja, er zou wel op diverse grote haltes en eindplaatsen eens kritisch kunnen worden nagedacht over de plaatsing en hoeveelheid van abri's. Wat er af en toe staat is ronduit karig.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Vinny »

Grappig dat hier Amstelstation genoemd wordt. Ik heb inderdaad wel eens mee gemaakt dat nadat ik was binnengestapt de trambestuurder ging pauzeren. Maar ik mocht toen wel binnen blijven zitten. Eerlijk gezegd was ik stomverbaasd dat dat kon, maar blijkbaar zijn er te veel mensen die er misbruik van maken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Vinny »

Leuk dat Arriva tegenwoordig een opstapservice biedt met een telefooncentrale die je niet afwimpeld als je op minder courante tijden naar of van Heeg wilt. Maar waarom een overstap van een half uur op de trein terwijl het met de auto tien minuten rijden is...? En ik snap ook niet waarom ze zelf het lijnnummer niet weten (794) maar dat wel van de klant verlangen. Ach het is 3x zo goedkoop als de taxi...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
BRUBus
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door BRUBus »

Bee schreef:Het mag niet eens, want hoe kan een chauffeur nu controleren of iedereen een geldig vervoersbewijs heeft als ze zomaar instappen.

Een keer had een GVB-chauffeur (per ongeluk) de achterdeur van zijn bus open laten staan toen hij op het eindpunt stond, toen de chauffeur terugkwam was hij boos op de mensen die via die deur waren ingestapt.
Volgens de Wet Personenvervoer 2000 is iedere reiziger zelf verantwoordelijk voor een geldig plaatsbewijs. Dus ik zie het probleem niet dat de bus al met de deuren open staat, wel zo klantvriendelijk!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten