Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

Arriva zal wel weer problemen met het personeel gehad hebben over de nieuwe dienstroosters, da´s vrij gebruikelijk voor ze :P
Als je dan toch al moet gaan uitstellen kan je dat maar beter tot na de kerstvakantie doen, anders krijg je na een week normale dienst alweer de vakantiedienst (op de streek dan want de stad heeft geen vakantiedienst in de kerstvakantie)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door nvdw »

Voer voor de liefhebbers van dienstregelingen: die van Dordrecht staat inmiddels al online (PDF) en de lijnfolder voor de buurtbussen in DAV ook (PDF).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

Dat busboekje levert nog wat interessante info over de wijzigingen op. Zo rijdt lijn 2 in de ochtendspits en op doordeweekse avonden niet tussen het centraal station en het centrum. De koppeling met lijn 10 staat alleen vermeld op de tijden dat er taxibusjes op beide lijnen rijden.
Op lijn 5 rijdt de extra rit Stadspolders - Station die verder gaat als lijn 8 naar Dordtse Kil niet langer als extra tussen de 10-minutendienst door maar maakt deze er deel van uit. Hierdoor valt er in de tegenspitsrichting (o-spits Station -> Sterrenburg, a-spits Sterrenburg -> Station) een gat van 20 minuten ergens halverwege de spits. Op zaterdag gaat lijn 5 in de middag niet meer elke 10 minuten, maar voortaan elke 12 minuten.

Een wijziging die blijkbaar niemand op de kaart nog was opgevallen is dat lijn 9 wordt opgeheven. Als alternatief komt er bij P+R Weeskinderendijk een nieuwe halte langs de doorgaande weg voor lijn 11/12, 88 en 92 die daar toch al langs reden en via dezelfde route naar het centrum rijden.

Ook past Arriva zowaar, een jaar te laat, de vertrektijden aan aan het nieuwe patroon van de treinen. Dat gebeurd ongeveer op de manier die ik hier al diverse keren in het reiservaringentopic genoemd heb als ik de net-niet aansluiting toevallig eens haalde: de complete stadsdienst verschuift met ca. 5 minuten. Nu is dat eigenlijk net wat te weinig om gelijksoortige aansluitingen te krijgen: naar de oostelijke wijken krijg je vanuit de trein uit Rotterdam een op zich nette overstap van 5 minuten, maar de andere kant op is dat (afhankelijk van hoe lang de lijn over z'n rondje doet) er een van 14 tot 10 minuten. Ze zitten er dus nog net niet precies tussenin waardoor je richting de zuidelijke wijken nu een vrij krappe aansluiting krijgt. Iets meer verschuiven (7,5 minuut i.p.v. 5 minuten) was voor beide gevallen optimaal geweest.

Tot slot krijgt de stadsdienst Dordrecht een vakantiedienstregeling in de meivakantie en de kerstvakantie. Vooral die meivakantie-dienstregeling zal wel de nodige ergernis opleveren, da's buiten de scholen nu niet echt een gebruikelijke vakantie (en een vakantiedienst met ertussendoor een reguliere zaterdagsdienst op koninginnedag is ook een aparte, dan zijn één dag in de vakantie ineens de frequenties weer hoger)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door BR628 »

Die vakantiedienstregeling op Dordt stad is, behalve in de zomervakantie, onjuist. Nieuwe versie busboekjes staat inmiddels online. Zomervakantiedienstregeling moet overigens nog gemaakt worden, deze volgt ergens in mei/juni en gaat op 22 juli in.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door nvdw »

En het busboekje DAV staat er ook op: PDF

In mijn streek is het vooral lijn 77 die het behoorlijk voor de kiezen krijgt: frequentie gehalveerd, route ingekort, dienstregeling start later. Het belbusje op de nieuwe lijn 71 heeft dan weer wel hele mooie nieuwe bushaltes, die zijn deze zomer nog opgeleverd na de grote renovatie van de Rivierdijk...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

Zie ook dat men er eindelijk achter gekomen is dat het wel handig is als lijn 387 in Gorinchem een beetje fatsoenlijk op de trein aansluit. In de spits is daar nu een mooie aansluiting. In het dal is het patroon echter nog zodanig dat de bus net wegrijdt als de trein aankomt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door hidihi »

Lijn 88 en 92 liggen tussen Ambacht en Dordrecht weer in een scheve dienst regeling en wat stopt lijn 92 vroeg trouwens. Ik weet dat de lijn in de avond niet druk is maar had er geen taxi busje afgekunnen tussen Zuidplein en Ambacht of anders in de avond de 88 extra kunnen laten stoppen op PR Beverwaard? Lijn 88 om 22.59 is al de laatste bus in Dordrecht hadden ze niet een extra bus om 23.59 kunnen plannen en dan alleen tot Ambacht?

Lijn 192 bediend de wijk rond het louwersplein niet meer in de spitsrichtingen alleen in tegenovergestelde richtingen met deze opzet hadden net zo goed 192 kunnen opdoeken en extra ritten met 92 kunnen rijden of anders de oude lijn 147 weer kunnen introduceren
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Suus »

Er is geen geld, er zijn geen reizigers en H-ido-A is niet het middelpunt van de wereld, a.k.a.: er heeft geen hond wat te zoeken :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door hidihi »

Ambacht in een dorp van bijna 30.00 inwoners en ik heb vaak in de laatste bus van +- 23.40 vanuit Dordrecht gezeten en daar zaten toch best vaak 4 tot 6 passagiers in en dat is voor een laatste bus niet onaardig. Kijk ik weet dat in de avonden lijn 92 voor geen meter loopt maar het is toch maar een kleine moeite om de 88 extra te laten stoppen op PR Beverwaard. Er kunnen dan kunnen reizigers de 90/91 of 144 nemen op zuidplein en op de beverwaard overstappen. Het kost een paar minuten extra maar dan doe je die paar reizigers vanuit zuidplein niet teleur stellen. kijk dat gedoe met lijn 192 en die scheve dienstregelingen tussen de 88 en 92 naar Dordrecht heeft niets met het reizigers potencieel in het dorp te maken maar met een slechte uitwerking van de Arriva.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door zone5324bericht... »

het is geen scheve uitwerking van Arriva, maar zo komt het Arriva beter uit.
Arriva kijkt voornamelijk naar het kunnen besparen en als het aantal ritten niet verminderd kan worden, dan maar het aantal busen en/of chauffeurs.
dat kan dan weer alleen door met tijden te schuiven, zodat de volgende rit van de chauffeur er snel op kan volgen en er dus meer ritten gereden kunnen worden.
of daarmee de reiziger gebaat is, maakt dan niet uit.
zo gaat het nu ook al, kijk maar naar de verdeling tussen 87 en 91.
nog wel 2 keer per uur een verbinding, maar met een verhouding 15/45...
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door hidihi »

Klopt inderdaad dit gedoe is al jaren bezig. Ze kunnen met deze nonsens wel meer OV uren crieren maar binnen het DAV gebied gaat de subsidie maar tot een bepaalde hoogte de rest moeten ze toch echt door passagiers inkomsten krijgen en met deze scheve ferqenties zullen ze niet snel nieuwe passagiers vinden.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door zone5324bericht... »

overdag verdienen ze het toch wel, want veel abonnementhouders hebben toch geen altetnatief.
dit geldt ook meteen voor de nieuwe abonnementen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

Nog een blundertje in het busboekje zoals dat nu online staat: lijn 10 zou via de Suikerstraat gaan rijden. Tot op zekere hoogte wel mogelijk (vereist een extra halte Stadskantoor aan de Boogjes bij de voetbrug over de Spuihaven). Echter kan je vanaf de Spuibrug niet linksaf de Spuiboulevard op waardoor je weer terug naar het Stadskantoor zou moeten rijden om daar te keren.
Denk toch eerder dat die bus gewoon via de Prinsenstraat blijft rijden...
De vermelding van de inzet van de midibusjes alleen op de 7x-lijnen klopt overigens ook niet aannemelijk: een 12-meterbus komt nevernooitniet de bocht van de Voorstraat naar de Nieuwbrug door.

En owja, lijn 71 staat erin met bestemming Gorinchem waardoor alle ritten een voetnoot hebben dat ze maar tot Schelluinen rijden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door OVinspecteur »

Zou Arriva niet meer kunnen doen met het vervoer (van studenten) naar de Uithof? :idea: Ik zie dat er meer aansluitingen worden geboden op Vianen Lekbrug (A2). Maar dat betekent nog altijd een tijdrovende omweg. Bovendien zullen mensen het liefst een zo lang mogelijk deel van de reis met de trein willen afleggen, vanwege het reiscomfort en betrouwbaardere aansluitingen.
Dus waar blijft die bus vanaf MLL-station Leerdam of Gorinchem rechtstreeks via de A27 naar Rijnsweerd Noord en verder via de busbaan naar de Uithof? Volgens mij zou zo'n verbinding wel wat NS-reizigers Dordrecht - R'dam - Utrecht wegsnoepen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Suus »

Heeft Arriva überhaupt toestemming van de BRU om die verbinding te mogen aanbieden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

Het ligt er heel erg aan waar in Utrecht je moet zijn of een dergelijke verbinding sneller is. Vanaf Dordrecht Stadspolders naar het zuiden van Utrecht wint de verbinding via Gorinchem het nog net, maar dat scheelt nog maar net 15 minuten. Op alle relaties die nu via station Dordrecht gaan is het al sneller en betrouwbaarder om per trein naar Utrecht te reizen ondanks dat je vrij veel tijd verliest met de overstap in Rotterdam.

Overigens valt het wel mee met de omweg via Vianen op zich. Het voornaamste probleem wat je met deze verbinding hebt is de onvoorspelbaarheid. De Qliners hebben allemaal extra rijtijd om eventuele vertraging door files op te vangen, maar daardoor kan het makkelijk gebeuren dat je een kwartier op busstation Lekbrug staat wat nou niet heel erg bijdraagt aan het reiscomfort. En staat er echt flink file dan mis je je aansluiting ondanks de buffer in de rijtijd alsnog.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door BR628 »

Die extra rijtijd zit juist tussen Vianen Lekbrug en Utrecht CS. Laatst nog meegemaakt, op tijd weg uit Vianen en bijna 10 minuten voor tijd op de eindhalte. In de middagspits...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

Tussen Gorinchem en Vianen zit ook nog extra tijd. Volgens de dienstregeling heb je bv. een mooie aansluiting van 387 op 63 bij Vianen Lekbrug, maar daar heb ik nog een keer de 63 van een kwartier eerder kunnen halen.
De N237 is minder filegevoelig, dus kan me voorstellen dat de 388 z'n buffer alleen tussen Vianen en Utrecht heeft zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door OVinspecteur »

Vanuit Almere rijdt ook al een bus hetzelfde kleine stukje door BRU-gebied, waarschijnlijk zonder instappen+uitstappen tussen de haltes daar.

Stel maandag 7 jan a.s. aankomst 09.00u op de Heidelberglaan (bron 9292):
1) Dordt C -MLL- Sliedrecht -388- Vianen -287- Uithof: 1.19u, waarvan 0.11u trein, 2x overstap;
2) Dordt C -388- Vianen -287- Uithof: 1.26u, waarvan 0.00u trein, 1x overstap;
3) Dordt C –NS- R’dam –NS- Utrecht C -12 (haring in ton)- Uithof: 1.25u, waarvan 0.51u trein (zonder overstaptijd), 2x overstap;
4) Dordt C –MLL- Gorinchem -387- Vianen -287- Uithof: 1.34u, waarvan 0.25u trein, 2x overstap.

Met een directe bus vanaf station Leerdam krijg je dan ongeveer:
5) Dordt C –MLL- Leerdam –bus- Uithof: 1.25u, waarvan 0.41u trein, 1x overstap. Daarbij ga ik uit van 7 min. overstaptijd, 31 min. Leerdam – Rijnsweerd Noord (bus rijdt 1,5x autoreistijd op het snelwegdeel), 6 min. busbaan.

En met een directe bus vanaf station Gorinchem ongeveer:
6) Dordt C –MLL- Grorinchem –bus- Uithof: 1.18u, waarvan 0.25u trein, 1x overstap. Daarbij ga ik uit van 7 min. overstaptijd, 40 min. Gorinchem – Rijnsweerd Noord (bus rijdt 1,5x autoreistijd op het snelwegdeel), 6 min. busbaan.

Ik verwacht daarom wel dat een van deze laatste twee verbindingen het zou winnen *O*. En Gorinchem, Sliedrecht, Leerdam, Hardinxveld e.d. hebben er natuurlijk ook baat bij. Vanaf Rijnsweerd Noord ben je met lijn 11 trouwens in een oogwenk bij de Biltstraat en de binnenstad van Utrecht.
Files blijven natuurlijk mogelijk een spelbreker, maar rond Utrecht zijn er volgens mij al veel knelpunten aangepakt.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door zone5324bericht... »

Arriva heeft soms al overwogen om maar tot Vianen te rijden (= grens concessiegebied), dus een bus naar de Uithof hoef je van Arriva niet te verwachten...

die bus van Almere kan ook met een andere reden rijden.
beide gebieden worden door Connexxion gereden.
of die verbinding ook zou bestaan als BRU door een ander wordt gereden, is ook maar de vraag...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

OVinspecteur schreef:4) Dordt C –MLL- Gorinchem -387- Vianen -287- Uithof: 1.34u, waarvan 0.25u trein, 2x overstap.
Da's wel behoorlijk pessimistisch gerekend. Het kan in de nieuwe dienstregeling als de files meevallen zelfs in 1.18 via deze route.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Meltrain »

zone5324bericht... schreef: die bus van Almere kan ook met een andere reden rijden.
beide gebieden worden door Connexxion gereden.
of die verbinding ook zou bestaan als BRU door een ander wordt gereden, is ook maar de vraag...
Vermoedelijk wordt BRU vanaf eind 2013 door Qbuzz gereden, dus dat wordt dan nog leuk. :P
Maar ik denk eerder dat die bus van Almere wel toegelaten wordt omdat je vanaf de snelweg (vanuit Almere) gelijk bij De Uithof bent, terwijl je vanaf Vianen nog de halve stad door moet om bij De Uithof te komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Suus »

Alleen als je niet bij het busstation Lekbrug stopt zou je direct over de A27 naar de Uithof kunnen rijden, maar dat gedeelte van de A27 is erg filegevoelig door het verkeer dat van de A12 naar de A28 wil en v.v.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

En in de spits sta je trouwens ook gegarandeerd al vast voor Noordeloos. Nu mag de bus daar nog over de vluchtstrook, maar vanaf Noordeloos verder de A27 over kan dat niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

Met de jaarwisseling was ik in Dordrecht, wat me mooi de gelegenheid gaf de veranderingen op de stadsdienst vast te leggen. Vooralsnog uiteraard alleen de situatie zoals die nu nog is en die, gezien de historische opbouw van het net, aankomende zondag behoorlijk wijzigt.

Allereerst de aanleiding voor alle wijzigingen: de nieuwe route van lijn 2. Na de boeken en een oud busboekje erop te hebben nageslagen blijkt deze al sinds 1971 via de Reeweg Oost naar Dubbeldam te rijden met een kleine onderbreking tussen de "verbeterde" dienstregeling vanaf 28 april 2007 t/m dienstregeling 2011 (waarin de lijn nogsteeds over een stukje Reeweg kwam, maar niet het stuk op de foto). In de dienstregeling van 2013 verdwijnt de lijn daar echter volledig en blijft voor de Reeweg alleen de frequentere lijn 5 over.
Op de foto's een van de ritten op lijn 2 die met een 12-meterbus wordt gereden, wat nu nog alleen van maandag t/m vrijdag tussen de spitsen en op zaterdag overdag voorkomt. Daarbuiten rijdt er, nu nog, een midibusje. En op de tweede foto lijn 5 op de Reeweg Oost.
Afbeelding

Afbeelding

De tweede wijziging is de nieuwe route voor lijn 10 die middels een stukje als ringlijn een groter deel van de binnenstad gaat bedienen. Daarmee keert ook de bediening van Schouwburg Kunstmin terug die verviel met de introductie van de huidige route. De timing is allicht wat ongelukkig nu de schouwburg precies dit jaar wegens renovatie gesloten is :P
In ieder geval is onderstaande foto op een fotogeniek stukje Wijnstraat na zondag niet meer in deze rijrichting te maken, maar daarvoor keren wel enkele andere bijzonder fraaie fotoplekjes op de nieuwe route terug. Ook zichtbaar op de foto is de koppeling aan lijn 2 die er nu nog is in de spitsen, maar in de nieuwe dienstregeling niet meer.
Afbeelding

Het via het Leerpark rijden van lijn 2 maakt tot slot ook de scholierenritten op lijn 7 overbodig. Die rijden inmiddels al 11 jaar waarmee ze van alle scholierenritten op de Dordtse stadsdienst het langst bestaan hebben. Zelfs zo lang dat er, uitgerekend in het laatste jaar van hun bestaan, ook een bestemming voor ingeprogrammeerd is :P
Helemaal nieuw is lijn 2 via het Leerpark trouwens niet: in de dienstregeling 2000 reed deze lijn in de ochtendspits al via die route naar Dubbeldam en later in de SVD-tijd hebben de schoolritten van lijn 7 nog als MAT-rit naar Dubbeldam gereden om vanaf daar de spitsversterking van lijn 2 te verzorgen.

Vrij nieuw zijn overigens de middagritten Station - Leerpark v.v. die pas in de huidige dienstregeling geïntroduceerd werden en na korte tijd in beide richtingen zijn gaan rijden. Voor die ritten is zelfs nog een keerlus aangelegd, over kapitaalvernietiging gesproken (ze staan er bijna 10 minuten stil, tijd zat om heen en weer te rijden naar de rotonde bij het ziekenhuis één halte verderop)
Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten