Mag ik even kwijt #125

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

Grmbl, de AH to Go op Duivendrecht is van 23 december tot en met 1 januari gewoon potdicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Fles »

Dat is wel hard falen zeg :neg:
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door hauptbahnhof »

Is wel goed dat je het ff meldt hier. Wil wel 's naar Duivendrecht lopen om daar snel iets te halen voordat ik op de metro of trein stap naar het werk. Dat wordt dus langs de dure Far West gaan :(
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door hauptbahnhof »

Zucht, vandaag op een ander forum een hobbyist in hart en nieren boos gekregen omdat ik de Teetjes vreselijke metro's vind. Was juist behoorlijk te spreken over de SG3's. Was puur mijn mening net als iedereen dat gewoon heeft. Maar jah, kom niet aan materieel wat zn einde nadert of de hobbyisten in hart en nieren vallen je meteen aan. :roll:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door STF »

Wat een brilliante filmpjes verschijnen er toch op Youtube, maar niet heus:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vinVhKmcCSg[/youtube]
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Fles »

Puicke tetten. Kan je niks van zeggen :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door ODRAIL »

hauptbahnhof schreef:Zucht, vandaag op een ander forum een hobbyist in hart en nieren boos gekregen omdat ik de Teetjes vreselijke metro's vind. Was juist behoorlijk te spreken over de SG3's. Was puur mijn mening net als iedereen dat gewoon heeft. Maar jah, kom niet aan materieel wat zn einde nadert of de hobbyisten in hart en nieren vallen je meteen aan. :roll:
Tsja ... van dat forum ben ik ook lid. Maar echt veel post ik er ook weer niet omdat ik er in het verleden ook een keertje flink ben afgeblaft door een aantal leden. Dit omdat ik een iets andere menig had :? . Ook over de voertuigen waar jij je meding over gaf :wink: .

Op sommige fora kun je gewoon je menig niet geven, maar om nu gelijk mij daar uit te laten schrijven vind ik ook weer een stap te ver.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op zo 23 dec 2012, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door hauptbahnhof »

Is toch erg?
Ik ben juist niet van het: GVB is beter of RET is kut, maar ik kijk echt naar bijv materieel. Mijn voorkeur gaat meestal uit naar nieuwer materieel omdat ik dat toch comfortabeler vind.
Op dat forum heerst (ondertussen wel minder dan vroeger) een cultuur van trots op de Rotterdamse metro en de rest is klote.
En idd, ze mogen trots wezen dat de voertuigen modern zijn, stations zijn netjes gehouden. Alleen de frequenties en treinlengte vind ik slecht.

Weet niet wat voor iemand diegene is maar dacht meteen aan een pakje boter. :roll: Dus heb hem nog gezegd mij verder te negeren net als ik het met hem voortaan doe. Blijft ie toch doortetteren. Pfff, stik dan toch met je ouwe rammelende barrels met die blokkerstoeltjes. :6 :twisted:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door ODRAIL »

Tsja op dat forum zitten helaas soms mensen die te ver door schieten en iets te fanatiek zijn. Het is zo. Helaas :? .

En over het bedrijf waar het forum over gaat hebben de laatste paar weken een aantal negatieve berichten in het regiogedeelte van een landelijke krant gestaan. Terwijl het bedrijf het zelf in alle toonaarde ontkend en tegenspreekt.Tsja :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

De RET is ook behoorlijk inefficiënt, misschien nog wel slechter dan het GVB. Vooral het personeel heeft nog een aantal rondes met de zweep nodig vooral op het gebied van punctualiteit want ze scoren standaard tot de slechtste der slechtsten bij tram en bus.

Voor de buitenstaander komt het echter niet zo over omdat het ze ondanks de chaos toch op tijd lukt om nieuwe voertuigen te bestellen en ze een gemeentelijke dienst hebben die zeer effectief te werk gaat, waardoor de metrostations, straten en haltes er altijd goed verzorgd uitzien. In Rotterdam is tijdelijk echt tijdelijk, in Amsterdam is tijdelijk mooispraak voor permanente overlast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door hauptbahnhof »

Nou jah, dat zijn allemaal dingen die me echt niet kunnen schelen. Heb gewoon zoiets van wees voor de reiziger. Als je het materieel hebt, zet het dan ook in. Of vaker of met langere voertuigen.

Om maar even toch in te haken om inefficiency... Was van de zomer paar rondjes mee op lijn 7 daar... Constant een half uur buffertijd op Willemsplein en op Oostplein zo'n 5 minuten (misschien ook iets meer maar we kwamen nooit precies op tijd aan). Dat soort dingen kom je bij GVB NIET tegen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Fles »

hauptbahnhof schreef:Zucht, vandaag op een ander forum een hobbyist in hart en nieren boos gekregen omdat ik de Teetjes vreselijke metro's vind. Was juist behoorlijk te spreken over de SG3's. Was puur mijn mening net als iedereen dat gewoon heeft. Maar jah, kom niet aan materieel wat zn einde nadert of de hobbyisten in hart en nieren vallen je meteen aan. :roll:
Lekker boeiend wat iemand anders vindt. Jouw mening is toch JOUW mening :pos:
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door hauptbahnhof »

Ja dat dacht ik ook, maar begon ff te twijfelen omdat een hobbyist mij de les begon te lezen. En heb serieus niks tegen niemand maar laat iedereen in z'n waarde. Hier heb je ook wel mensen die zo zijn maar jah, op bepaalde momenten is negeren het beste. *O*
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Het is vrij extreem dit jaar inderdaad, heb 3FM ook gemaild dat ze echt iets moeten doen met de rijen voor de brievenbus want het is zo'n geprop, tussen de kijkende menigte door dat je amper je geld kan doneren.
Heoveel hebben die djs zelf al gedoneerd? Die kunnen vast ook wel een tonnetje van hun jaarinkomen missen zonder pijn te ervaren op hun bankrekening?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Fles »

Caspar schreef: Heoveel hebben die djs zelf al gedoneerd? Die kunnen vast ook wel een tonnetje van hun jaarinkomen missen zonder pijn te ervaren op hun bankrekening?
die eten 6 dagen niet :cry: :')

En er is een derde brievenbus bijgekomen hoor ik net
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

Caspar schreef:
Bee schreef:Het is vrij extreem dit jaar inderdaad, heb 3FM ook gemaild dat ze echt iets moeten doen met de rijen voor de brievenbus want het is zo'n geprop, tussen de kijkende menigte door dat je amper je geld kan doneren.
Heoveel hebben die djs zelf al gedoneerd? Die kunnen vast ook wel een tonnetje van hun jaarinkomen missen zonder pijn te ervaren op hun bankrekening?
Genoeg. Je hoeft echt niet te denken dat ze niets doneren. Ik zie jou trouwens ook niet 144 uur werken zonder te eten, met een flinke ingreep op je slaappatroon (bijvoorbeeld eerst van 2-6 en dan van 10-14 en dan van 22-2 in een etmaal).

Met die salarissen valt het ook wel mee, Giel Beelen verdient nog het meeste met twee ton per jaar. Een of andere ex-voetballer krijgt ruime een miljoen per jaar van de NOS :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Caspar »

Als je 6 dagen in een suf huis zit, heeft Chiel vast eens tijd om eindelijk wel eens fatsoenlijk z'n 5 dagen baardje af te scheren. Ow en volgens mij is het helemaal geen martel straf, het staat juist wel goed op je cv toch als dj? Kan ie bij een eventuele overstap naar ander station meer vragen. Het is gewoon een groot commercieel gebeuren dat glazen huis.

Wat anders...
Ik zag net dat het Nederlandse ID-T met het feest Sensation tegenwoordig ook in Roemenië een feest heeft. 65€ voor een kaartje op een station ring, of 175€ voor een luxe kaartje dat je zowel op stadionring als beneden op het veld kan dansen/lopen.
Welke malloot doet zoiets nog... En al helemaal in Roemenië waar dat soort bedragen een gemiddeld maandsalaris betekenen.
Ik zag bv net dat een gepensioneerd machinist daar het met ongeveer 175€ pensioen per maand moet doen.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door MdJ »

Bee schreef:
Caspar schreef:
Bee schreef:Het is vrij extreem dit jaar inderdaad, heb 3FM ook gemaild dat ze echt iets moeten doen met de rijen voor de brievenbus want het is zo'n geprop, tussen de kijkende menigte door dat je amper je geld kan doneren.
Heoveel hebben die djs zelf al gedoneerd? Die kunnen vast ook wel een tonnetje van hun jaarinkomen missen zonder pijn te ervaren op hun bankrekening?
Genoeg. Je hoeft echt niet te denken dat ze niets doneren. Ik zie jou trouwens ook niet 144 uur werken zonder te eten, met een flinke ingreep op je slaappatroon (bijvoorbeeld eerst van 2-6 en dan van 10-14 en dan van 22-2 in een etmaal).
Moet je nog nagaan dat je dus erna een week niet kunt eten zonder dat het er weer uitkomt. Meer dan een soepje tijdens de feestdagen zal het hartigste zijn dat gegeten kan worden...
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Caspar »

Nou en, dan ga je toch ergens in januari weer lekker eten? Ik vind het allemaal maar geneuzel. Als ze zich echt beroerd voelen zal er vast wel een dokter in de buurt zijn toch?
Deze man heeft naar mijn idee een stuk meer karakter als bestuurder:
http://nos.nl/audio/439983-franse-burge ... eente.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

Het is Giel, niet Chiel.
Caspar schreef:Deze man heeft naar mijn idee een stuk meer karakter als bestuurder:
http://nos.nl/audio/439983-franse-burge ... eente.html
Die man heeft er nog geen 48 uur gezeten. De hele wereldpers kwam langs maar uiteindelijk heeft hij niets bereikt. Overigens iets waar alle politic goed in zijn, het toont aan dat een actie die door het volk wordt gesteund veel meer opbrengt.

De drie DJ's in Enschede hebben al meer dan zes miljoen euro opgehaald van mensen die wel bereid zijn om geld te doneren om de babysterfte tegen te gaan. In de tijd dat ik dit bericht schrijf zijn er een paar dozijn baby's kort na geboorte overleden, omdat er niet eens een mesje en een touwtje was om de navelstreng af te snijden.

En voordat de opmerking: Ze moeten eens stoppen met kinderen fokken in Afrika, dan lost het probleem zich vanzelf op: de kinderen zijn daar hun pensioen, als ze opgroeien kunnen ze ze ouders helpen voedsel verzamelen of ze helpen verzorgen als ze te ziek of te oud zijn om zelf nog te kunnen werken.

En de opmerking: geef eens aandacht aan eigen land. Dat gebeurt de overige 51 weken van het jaar al, helaas gaat de aandacht teveel uit naar kansloze acties zoals een TV-show tegen kanker en stichtingen voor borstkanker die geen CENT uitgeven aan onderzoek maar miljoenen aan promotie. Oja, en de voedselbank staat elk weekend bij de supermarkt om klanten voedsel te laten kopen, iets wat ik ook doe ondanks dat ik het zelf ook niet breed heb op dit moment. Het Rode Kruis doet elk jaar verslag van de activiteiten die zijn ontplooit met het geld van Serious Request en Eric Corton gaat elk jaar belangeloos naar Afrika om de situatie daar met eigen ogen te aanschouwen. Heb je die verslagen überhaupt wel eens bekeken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Fles »

Bee schreef: En voordat de opmerking: Ze moeten eens stoppen met kinderen fokken in Afrika, dan lost het probleem zich vanzelf op: de kinderen zijn daar hun pensioen, als ze opgroeien kunnen ze ze ouders helpen voedsel verzamelen of ze helpen verzorgen als ze te ziek of te oud zijn om zelf nog te kunnen werken.
Ja, kan je slim doen, maar je verschuift het probleem.

het probleem is dat er per gezin 20 kinderen gefokt worden EN dat er daarvan nog minstens 12 in leven blijven. En dat die vervolgens op kosten van de boe hoe huilie huilie politieke correctheid in leven gehouden moeten worden.

We doen er beter aan om de levensstandaard ook daar zodanig op te krikken dat mensen over misschien pas 50 jaar in de gaten krijgen dat eindeloos tot de horizon neuken geen oplossing is.

Dus: Zorgen voor eerste levensbehoeften: Schoon drinkwater, medicijnen, goed onderwijs, gewoon alles waarvan het westen al 200 jaar ondervindt dat het de weg vooruit is.
Laatst gewijzigd door Fles op ma 24 dec 2012, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

Dat zit allemaal in de actie. Kijk maar eens wat er met het geld van SR11 in Leiden is gedaan:
http://www.rodekruis.nl/campagnes/3fm-serious-request-2012/eerdere-edities/paginas/2011-moeders-door-oorlog.aspx schreef:159.990 vrouwen en kinderen die slachtoffer zijn van geweld en conflict ontvingen hulp van het Rode Kruis in 18 landen: Ivoorkust, Colombia, Syrië, Libanon, Liberia, Israël en de bezette gebieden, Mali, Niger, Ghana, Burkina Faso, Togo, Senegal, Gambia, Guinea-Bissau, Irak, Democratische Republiek Congo, Centraal Afrikaanse Republiek en Somalië.
28.609 vrouwen en kinderen ontvingen voor gemiddeld twee maanden voedsel om met hun gezin te overleven.
Door huishoudelijke materialen, zoals een emmer, pannen, borden, een kookmes en bekers te verstrekken, konden 12.341 vrouwen en kinderen hun huishouden weer enigszins opstarten.
27.218 vrouwen en kinderen in conflictgebieden ontvingen trainingen en gereedschap, zoals een naaimachine of zaden om te verbouwen, om hiermee weer een eigen inkomen te genereren.
Door de bouw of het herstellen van waterputten en wc’s hebben 60.843 vrouwen en kinderen weer toegang gekregen tot schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen. Ook zijn verwoeste huizen in Ivoorkust hersteld of opnieuw opgebouwd om alleenstaande moeders met hun gezin een dak boven het hoofd te geven.
18 klinieken zijn hersteld of hebben medische voorraden ontvangen, waaronder mobiele klinieken die medische zorg leveren in zeer afgelegen gebieden.
30.947 vrouwen en kinderen in conflictgebieden hebben medische zorg en advies in (mobiele) klinieken of ziekenhuizen ontvangen
50 vrouwen die slachtoffer zijn geworden van seksueel geweld in Colombia en DR Congo hebben psychosociale bijstand en medische zorg ontvangen.
29 kinderen zijn herenigd met hun familie die ze als gevolg van oorlog en conflict waren kwijtgeraakt.
In totaal zijn 1370 Rode Kruis berichten verzameld en 1316 Rode Kruis berichten verspreid om het contact tussen familieleden die elkaar door oorlog en conflict uit het oog waren verloren weer te herstellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Fles »

edit: Laat ook maar :)
Laatst gewijzigd door Fles op ma 24 dec 2012, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Caspar »

@ Bee, ik wil ook wel elk jaar belangeloos naar Afrika reizen. :D Weet niet of hij ook het ticket en de overnachtingen zelf moet betalen? Krijgt ie in die periode ook zijn salaris doorbetaald, of neemt ie onbetaald verlof? Denk dat er best een hele hoop mensen wel verslag willen doen daar, zelfs zonder doorbetaling van een hoog salaris.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

Al die details weet ik toch niet, maar als het belangeloos is zal het Rode Kruis in ieder geen geld neerleggen voor zo'n trip, die kunnen dat geld beter besteden.

@Fles: In de delen van Afrika waar deze actie wordt gehouden is over het algemeen het Christendom groter dan de Islam, de grens ertussen valt net ten zuiden van de Sahel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 82 gasten