Korte vragen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

Jan Mastwijk was enkele jaren geleden Tweede Kamerlid voor het CDA. Hij heeft erg gepleit voor een intercitystop in Hoogeveen, tot in de Tweede Kamer aan toe. Dat heeft er toen toe geleid dat er niet al twee jaar geleden twee intercity's en twee stoptreinen gingen rijden op Groningen-Zwolle. Zie ook dit artikel.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: Korte vragen

Bericht door ThePretender »

Interessant om te lezen, weer wat geleerd. Bedankt jongens. :pos:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Korte vragen

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Op Sneek - Stavoren is alleen een handvol TB7's op Sneek aanwezig.
Er is op station IJlst wel een keurig werkende omroep, die vanochtend wellicht een paar mensen wat ruw uit het slapen verstoorde, omdat de stoptrein "enkele minuten" later binnen zou komen... :lol:

(Was overigens de eerste keer dat ik iets heb horen omroepen op IJlst. En trouwens ook de eerste keer dat Arriva op die lijn vertraging had, we kwamen wel op tijd aan in Leeuwarden)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Vinny schreef:En trouwens ook de eerste keer dat Arriva op die lijn vertraging had, we kwamen wel op tijd aan in Leeuwarden)
Wellicht de eerste keer dat jij meemaakte dat Arriva vertraging had, ik durf te wedden dat het toch minstens een paar keer per jaar voorkomt :mrgreen:

En na Sknd kan de machinist behoorlijk doorscheuren, alleen even een stopje maken op Mg en je bent al in Lw natuurlijk :Y

Gecorrigeerd na opmerking van MdJ
Laatst gewijzigd door Suus op zo 16 dec 2012, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen

Bericht door MdJ »

Lewedorp is aan de andere kant van het land :D

Edit na edit:
Bee schreef: Gecorrigeerd na opmerking van MdJ
:mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Korte vragen

Bericht door Caspar »

Worden abonnementskosten bij NS voor bijvoorbeeld Weekend-, Dal-, Altijd-, Kids-Vrij per jaar in 1x geïncasseerd of gaat dat met een maandelijkse incasso?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Volgens mij kan je kiezen, per jaar betalen geeft dan een korting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

In Het Gooi rijdt lijn 107 van Huizen via Blaricum naar Hilversum en lijn 109 van Bussum via Blaricum naar Hilversum.
Nou hebben beide lijnen korte ritten: 107 Hilversum - Blaricum en 109 Blaricum - Bussum. En ik zie dat deze korte ritten bij het Tergooi Ziekenhuis in Blaricum op elkaar aansluiten. Weet iemand toevallig of deze ritten in Blaricum als elkaar doorrijden, dus 107 -> 109 en 109 -> 107?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Caspar schreef:Worden abonnementskosten bij NS voor bijvoorbeeld Weekend-, Dal-, Altijd-, Kids-Vrij per jaar in 1x geïncasseerd of gaat dat met een maandelijkse incasso?
Je kan een jaarcontract nemen die per maand automatisch wordt verlengd, of steeds een maandcontract.
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Korte vragen

Bericht door tjitte19 »

Citaro schreef:Was gisteren overdag even in Roosendaal, TBP's gaven inderdaad ook Amsterdam Centraal aan als eindbestemming voor de 2600, maar op de treinen stond wel keurig Lelystad Centrum.
Op ns.nl staat bij de 2600 alleen Amsterdam Centraal als eindbestemming. Bij de actuele vertrektijden staat: Amsterdm Centraal via Den Haag HS en Schiphol. Niks over een verlenging naar Almere en Lelystad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Op sommige plekken wordt een balkje "Rijdt verder naar Lelystad Centrum" gebruikt, ik weet alleen niet waar dat begint.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Dat moet wel in Den Haag zijn dan... in Rotterdam staat het er nog niet bij en in Leiden staat er al Lelystad Centrum als bestemming op.
OBIS geeft ´m ook als IC naar Lelystad aan trouwens, reeds vanaf het beginpunt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Korte vragen

Bericht door hidihi »

Ik dacht zelf altijd dat personenvervoer personen vervoer op de havenspoorlijn van Rotterdam altijd verboden was. Ik heb ergens een artikel gelezen dat ze tijdens de wereld havendagen een personentrein ingelegd hadden voor bezoekers aan de haven. Nu is mijn vraag hoe het nou precies zit met de wetgeving rond personen op die haven spoorlijn zit. Volgens mij is wetgeving wel strenger dan op het gewone spoor maar hoe presies weet ik niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

De Havenspoorlijn zelf is volgens mij niet het voornaamste probleem. Je kunt er alleen eigenlijk niet komen met een reizigerstrein omdat die niet door de goederenbuizen bij Barendrecht mogen. Die hebben namelijk te weinig nooduitgangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Als je vanaf de Havenspoorlijn richting Rotterdam Centraal rijdt kom je helemaal niet langs Barendrecht. Dan is er dus geen probleem met tunnels. :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Bericht door Thom91 »

Er ligt geen ATB op de havenspoorlijnen waardoor een reizigerstrein er niet mag komen. ')
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Korte vragen

Bericht door Fles »

wat een rare redenering. Een door rood knoertende chloortrein is dus helemaal niet gevaarlijk? Okee :')
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Bericht door Thom91 »

ERTMS?? ;)
Komt wel goed schatje.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Vraagje:

Ik lees net op de wiki en op www.arriva.nl dat er in lijn 90 (Den Haag - Nieuw-Vennep) fietsen meegenomen mogen worden. Maar rijden er dan speciale bussen op deze lijn? En wat voor bussen dan?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen

Bericht door iljitsch »

Ik heb ooit m'n fiets meegenomen in de bus van Terneuzen richting Goes. Daar waren geen voorzieningen voor, dus het hele eind door de tunnel bij de achterdeuren gestaan met m'n fiets aan de hand, hopend dat er geen scherpe bochten zouden zijn...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Milco1995 schreef:Vraagje:

Ik lees net op de wiki en op http://www.arriva.nl dat er in lijn 90 (Den Haag - Nieuw-Vennep) fietsen meegenomen mogen worden. Maar rijden er dan speciale bussen op deze lijn? En wat voor bussen dan?
Er rijden Citea's, of ze aangepast zijn weet ik niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Thom91 schreef:Er ligt geen ATB op de havenspoorlijnen waardoor een reizigerstrein er niet mag komen. ')
Op de HSL ligt ook geen ATB, mogen daar ook geen reizigerstreinen komen? ;-)

Het ontbreken van ATB is niet de reden. Er ligt ERTMS (en 25 kV) wat het erg moeilijk maakt om met bijvoorbeeld een Plan V daar te komen. Maar als je 'gewoon' een Fyra-186'er of een BR189 regelt mag je daarmee prima rijden. Of je dan ook reizigers mee mag nemen is de volgende vraag, daar zijn natuurlijk nog andere regeltjes voor ;-).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ik weet niet waarom je er met reizigerstreinen zou willen rijden, want de lijn loopt vooral langs heel erg veel industriegebieden, maar als je zou willen dan mag deze trein niet door de Botlekspoortunnel maar moet deze over de Botlekspoorbrug, een brug die vaak en lang open staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Je kunt spitstreinen laten rijden voor werknemers in de Botlek, Europoort of Maasvlakte. (Sterker nog: daar zijn ooit ideeën voor geopperd.)
Kan toch weer een paar auto's in de file op de A15 / N15 schelen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Er wordt in de haven dag én nacht gewerkt, je kan nooit een dienst aanbieden die ook maar een klein deel van de werknemers daar fatsoenlijk kan bedienen. Al het OV in die hoek is slechts een piepkleine druppel op een gloeiende plaat, daar geld in steken is eigenlijk onzin.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten