Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Meltrain »

Frank schreef: De 53 was gelukkig wel redelijk op tijd. Ergens in Arnhem Zuid zaten er iets van acht mensen in de bus. De stopknopjes werkten niet allemaal dus een drietal mensen kon er bij Arnhem Zuid niet uit; dat werd één halte later. Ze zaten niet erg te klagen, dus de schade zal wel zijn meegevallen.

Uiteindelijk gingen we toch nog met zes passagiers (waarbij één gezin van drie) de brug bij Heteren over. Midden in het dal en in de vakantieperiode nog niet eens heel slecht voor een nieuwe lijn. Of de lijn een enorm groot succes gaat worden betwijfel ik, maar zo te zien is er wel enige meerwaarde voor passagiers dus dat is mooi.
Ik ging vanochtend met de rit van 11:21 vanaf Wageningen Busstation en daar waren ook ongeveer 10 reizigers, waarvan er één in Heteren uitstapte. Wel moest in Renkum aan een aantal reizigers uitgelegd worden dat dit lijn 53 was die niet naar Arnhem CS gaat. :P

Op lijn 31 had ik ook een erg rustige rit (14:24 Elst Station --> Nijmegen). Sterker nog: vanaf Elst tot ergens in Oosterhout was ik de enige reiziger. :P (Eerder op de dag was ik dat tussen Velperpoort en IJsseloord 2 ook al.)
Wat is die busbaan in Oosterhout slecht trouwens. :shock: Er zitten nu al op verschillende plekken gaten in het asfalt waar water in staat. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

Meltrain schreef: Wat is die busbaan in Oosterhout slecht trouwens. :shock: Er zitten nu al op verschillende plekken gaten in het asfalt waar water in staat. :roll:
Slecht is netjes uitgedrukt, richting Nijmegen is de weghelft eigenlijk niet te berijden, je heb het gevoel dat hele wielen in de gaten verdwijnen, dit moeten ze gauw repareren.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Frank »

Meltrain schreef:
Frank schreef:Uiteindelijk gingen we toch nog met zes passagiers (waarbij één gezin van drie) de brug bij Heteren over. Midden in het dal en in de vakantieperiode nog niet eens heel slecht voor een nieuwe lijn. Of de lijn een enorm groot succes gaat worden betwijfel ik, maar zo te zien is er wel enige meerwaarde voor passagiers dus dat is mooi.
Ik ging vanochtend met de rit van 11:21 vanaf Wageningen Busstation en daar waren ook ongeveer 10 reizigers, waarvan er één in Heteren uitstapte. Wel moest in Renkum aan een aantal reizigers uitgelegd worden dat dit lijn 53 was die niet naar Arnhem CS gaat. :P
Ik kwam een bus richting Arnhem tegen waar simpelweg "Arnhem" op stond dus ik kan me de verwarring wel voorstellen.
Fogeltje schreef:Als je over een Twitteraccount beschikt, meldt dit dan even bij @BrengOV. Als je dat niet kunt, geef mij dan zoveel mogelijk details en dan geef ik het door. Als je een foto zou hebben zou helemaal geweldig zijn.
Heb geen twitteraccount en ook geen foto. Het gaat om de halte Dorpsstraat in Elst waarbij de haltepaal richting station niet klopt. Daar staan de bussen naar Nijmegen en Zetten op vermeld terwijl het de bussen naar Arnhem en Bemmel zouden moeten zijn. De haltevertrekstaten kloppen wel.
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door j-ason »

Gister was het weer raak op de beruchte lijn 14. Deze had om 6.48 al een vertraging van +4, ondanks dat de chauffeur aardig doorreed. Als het aan mij ligt lijn opsplitsen in brakkenstein-Nijmegen/Nijmegen-Arnhem of nog minder storingsgevoelig brakkenstein-Nijmegen/Elst-west-Arnhem. Verder moeten de vertrek tijden veranderd en verruimd worden zodat de bus vòòr het uur aankomst ipv erna,scheelt een hoop ergernissen onder de gebruikers.
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

huibf schreef:Maar wat is er dan op tegen om OV-werk uit te besteden, buiten dat een OV chauffeur dat niet leuk vindt.
Als ze kwalitatief goed werk afleveren en netjes gekleed gaan, heb ik daar niet zo'n moeite mee

Ik wil hier toch nog even op inhaken, simpel weg omdat jouw gedachtegang, wil, proberen te begrijpen.
Zag vanavond "De Keuringsdienst van waren" een programma dat altijd zeer confronterende onderwerpen heeft.
Dit maal over de champignon kwekerijen.
Heb je de tijd kijk dan even hier naar de uitzending.

Beetje Off-Topic...of niet?

Ook hier zou je kunnen zeggen "Maar wat is er dan op tegen om het plukken uit te besteden, buiten dat een
kweker die wel op een normale manier werkt dat niet leuk vindt.
Als ze kwalitatief goed werk afleveren, heb ik daar niet zo'n moeite mee.


Is het einde dan niet zoek op alle markten, want een OV chauffeur wordt vervangen door een tourchauffeur, die wordt over een paar jaar vervangen door bv een Pool die wel voor 500 euro in de maand wilt werken (we zien dit al in het goederentransport).
Of we huren wat Oost-Europese managers in voor de helft of minder, die ook nog eens tevreden zijn zonder bonus!
Echt, ik hoop op een reactie want ik probeer me in te leven in jouw gedachtegang
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door peter s »

Het voorbeeld zit toch heel dichtbij.
Bij TSN werkten alleen monteurs onder de OV cao, toen ik kwam in 1999 kon dat alleen nog maar onder klein metaal.
Zo stond ik naast een collega die bruto twee maal zoveel had op het eind van de maand.
Nu hebben ze Britten, komen maandag met een oud busje, werken zich te pletter voor € ?, en gaan vrijdag weer weekendje naar huis.....

Maar mensen die nog gevoel voor het bedrijf hebben die zijn er niet meer.....
Alle oud collega's die zitten net als ik thuis en oh ze zijn zo geraffineerd om je weg te krijgen................

Poen, poen, poen, po....
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

Inderdaad, de feeling met het werk, en niet alleen bij ons, is weg.
Toen ik 16 jaar geleden begon, zat je voor/na werktijd zomaar uren bij te kletsen
met collega's of reed een extra rit bij calamiteiten, nu breekt, bijna, iedereen zijn strot
om maar vooral op tijd klaar te zijn en naar huis te vliegen (inclusief ikzelf).
Toch jammer dat niet wordt ingezien hoe belangrijk sfeer is (al is de sfeer onderling erg goed) tussen
werknemer en werkgever.
Het gaat zoals je al zegt alleen maar om poen, aandeelhouders en winst...doodzonde dat de, gehele, arbeidsmarkt
zo is afgegleden.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauf21 »

Maar daar kies je ook zelf voor (eventueel in combinatie met de vakbonden): we willen allemaal salarisverhoging en vooral niet inleveren op wat we al hebben. Blijkbaar is een OV-chauffeur te duur en zijn er alternatieven voorhanden. Ik geloof zomaar dat wanneer OV-chauffeurs even duur zijn als tourchauffeurs dat proces van uitbesteden veel minder vaak voorkomt.

Gewetensvraag: zou je bereid zijn om wat in te leveren op je salaris als je daarmee werk kan behouden?
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door peter s »

""""Gewetensvraag: zou je bereid zijn om wat in te leveren op je salaris als je daarmee werk kan behouden?""""

Ja dat heb ik gedaan!
Maar zelfs dat strand vaak omdat men steeds weer verder gaat (zie nu buitenlands personeel of absurde eisen wat betreft werktijden), in mijn geval had ik de pech dat mijn lichaam niet mee wilde.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

Ja, we hebben het 3x winst verhaal (gehad), moesten we allemaal voor inleveren in ruil voor........tja, dat inleveren is wel gedaan maar die winst he, die winst?

Nogmaals ja, maar alleen als dat voor iedereen geldt binnen de organisatie en de breedste schouders
mogen best iets meer inleveren, dus weg met dure kantoren, leaseauto's voor directie enz.
Uiteraard worden gouden handdrukken, bonussen van hier tot Tokio dan ook afgeschaft.

Maar gezien het jaarverslag 2011 waar in staat dat onze 4 directieleden samen zo'n 1,2 miljoen
bijeen harken (€60.000 meer als 2010), geloof ik niet dat die vraag realistisch is.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Chauffeur63 schreef:Is het einde dan niet zoek op alle markten, want een OV chauffeur wordt vervangen door een tourchauffeur, die wordt over een paar jaar vervangen door bv een Pool die wel voor 500 euro in de maand wilt werken (we zien dit al in het goederentransport).
Of we huren wat Oost-Europese managers in voor de helft of minder, die ook nog eens tevreden zijn zonder bonus!
Echt, ik hoop op een reactie want ik probeer me in te leven in jouw gedachtegang
Voor die Pool kun je makkelijk een stokje steken. Je kunt als aanbesteder eisen dat mensen beschikken over goede Nederlandse communicatievaardigheden en als je dat allemaal juist doet dan zullen de meeste Polen die voor zo weinig geld willen werken in het OV echt wel afvallen.

Ik heb vanavond een ritje met de beruchte lijn 31 gemaakt, wel op het minst drukke stuk, namelijk Brabantse Poort - Malvert (halte Van Apelterenweg). De bus was netjes op tijd, half minuutje over tijd misschien. De 99 draaide om 19:16 het perron op en toen kwam net de 31 om de bocht gereden. Maar goed, het is vakantie en niet meer zo een drukke tijd.

Overigens heeft lijn 99 nu hetzelfde probleem vertoond als vorig jaar toen de nieuwe dienstregeling in ging. Daluren Oost werd bij Breng WEER niet herkend. Exact hetzelfde na vorig jaar, toen waren drie claims en drie klachtenformulieren nodig om dat recht te krijgen en nu beginnen we dus weer. Ze willen bij de klantenservice gewoon claims van mij, dat is bij deze duidelijk.

Vanaf 2 januari reis ik minimaal een maand met Breng Vrij en ben ik gelukkig even van dat hele geneuzel af. Gewoon 1 chipkaart voor al mijn reizen. Volgens de twitterman van Breng bijten afgekocht reisrecht en dalurenabonnementen elkaar niet, dus ik zou, als ik bij Hermes/SRE in check gewoon Dalurenkorting Noord-Brabant moeten krijgen en bij Breng gewoon vrij reizen. Ben benieuwd, anders zijn de claims en klachten heel snel ingediend :')

Oh wacht, dat mag niet. Je mag als klant nooit klagen over slechte dienstverlening, zeker als je het geld kost.
"Een touringcar is geen bus"
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

fogeltje schreef:Voor die Pool kun je makkelijk een stokje steken. Je kunt als aanbesteder eisen dat mensen beschikken over goede Nederlandse communicatievaardigheden
Oh wacht, dat mag niet. Je mag als klant nooit klagen over slechte dienstverlening, zeker als je het geld kost.
Ze kunnen dat natuurlijk eisen zoals dat gelukkig ook nu het geval is, maar gezien de huidige trend kan dit ook maar zo
veranderen bij een nieuwe concessie, is pas over 10 jaar maar wel iets om te monitoren.
Het huidige bestek praat over "spreekt Nederlands", eigenlijk als een te ruime formulering.

Klagen als klant is het enige dat kan werken, daar zijn provincie/vervoerder "gevoelig" voor.
Klagen als werkvloer heeft vaak geen/weinig effect.

In week 3 & 4 gaat men (vervoerder) opnieuw metingen verrichten en bekijken wat men aan de diensten, buswissels
en rijtijden moet aanpassen.
Gelukkig ziet men in dat het huidige pakket zeer lastig uitvoerbaar is.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cookie op vr 28 dec 2012, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: IMG-tag aangepast naar SMALLIMG-tag
ge88
Berichten: 18
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 10:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door ge88 »

Afgelopen zaterdag de 22e zag ik Volvo trolley 5177 rijden, op de voorkant 1 Groepsvervoer.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Srananbloke »

Dan zijn de Volvo trolleys waarschijnlijk nog rijvaardig, kunnen ze voor allerhande ritjes worden gebruikt.

Ik weet niet of het al eerder is gebeurd, maar gisteren kwam ik MAN's tegen op trolleylijnen, een roze direct op lijn 5 en een blauwe op lijn 1. Voorheen zag ik uitsluitend amba's en citaro's, dus ik was in de veronderstelling dat er om wat voor reden dan ook geen MAN's op trolleylijnen mochten worden ingezet, maar dat maakt kennelijk toch niets uit.

Heeft iemand trouwens enig idee wat die hele rij aan stalen platen nabij de buffer in het Arnhemse busstation precies te betekenen heeft? Erg irritant, want ze bezorgen een boel lawaai in die toch al ongezellige bunker.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

Onder die platen ligt een metalen rail (weet niet waarvoor), die gegoten is in beton.
Dat beton begon weg te brokkelen en de rail kwam los.
Nu komen de platen los, maken inderdaad onacceptabel veel lawaai en zijn eigenlijk geen oplossing.
Bunker is wel een mooi woord ja, het is waarschijnlijk het minst prettige, maar meest tochtige, kille
busstation van Nederland, om over de veiligheidssituatie maar niet te spreken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Chauffeur63 schreef:
Klagen als klant is het enige dat kan werken, daar zijn provincie/vervoerder "gevoelig" voor.
Klagen als werkvloer heeft vaak geen/weinig effect.
Volgens bepaalde GVB-mensen op het forum mag je als klant niet klagen en moet je blij zijn dat je een wanproduct voorgeschoteld krijgt en altijd teveel betaald ;) Het was dus een sarcastische opmerking.
Chauffeur63 schreef: In week 3 & 4 gaat men (vervoerder) opnieuw metingen verrichten en bekijken wat men aan de diensten, buswissels
en rijtijden moet aanpassen.
Gelukkig ziet men in dat het huidige pakket zeer lastig uitvoerbaar is.
Afbeelding
Goed dat men hier naar kijkt. Ik heb vanochtend/vanmiddag een ritje met lijn 4 vanaf Malvert naar CS en met de beruchte lijn 31 weer terug gemaakt. Toen ik op de BrengApp keek had lijn 4 richting Aldenhof op een gegeven moment tot 7 minuten vertraging. Maar die was vrijwel goedgemaakt en toen hij op de weg terug bij de Van Boetbergweg kwam was hij een minuut te vroeg. Ik was tot de laatste halte voor het station ook de enige passagier en daar stapte ook alleen maar iemand in omdat de chauffeur daar even stond te wachten omdat hij wel erg op schema voorliep (en het was al de tweede korte stop).

Op de terugweg stond lijn 31 al ruim op tijd klaar, maar de chauffeur was wel volstrekt onbekend met de rest van de route. Gelukkig waren er genoeg mensen die hem konden helpen. Maar hij haalde ook meteen die beruchte buswissels aan die zorgen dat vertragingen op elkaar doorwerken en dat hier en daar rittijden ook gewoon echt te krap zijn.

Vervolgens hoorde ik Aldenhoffers klagen hoe zeer die nieuwe dienstregeling een verslechtering is. Lijn 4 gaat niet naar Dukenburg, dus dat vinden ze niks. En lijn 31 is niet betrouwbaar, veel vertraging en rijdt niet door de wijk. Die mensen gewoon dat lijn 31 net als vroeger lijn 2 weer door de wijk gaat rijden. Sterker nog, het moet weer gewoon lijn 2 worden, minder vertraging en naar Plein 1944. Nu hebben zeven dagen in de week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat één vaste bediening, is het NOG niet goed. Het is ook nooit goed met Aldenhof.

EDIT: Ik lees net nog even die regels over week 3 en 4 goed. Ik kan er alvast rekening mee houden dat ik aansluitingen ga missen in die weken :') Ik snap waarom ze het zo willen doen, maar het gaat wel voor de klant vervelen zijn (kan in Infoxx niet vastleggen "rijtijd alleen met plankgas en 50 verkeersovertredingen gehaald", dan weten ze toch ook dat het te krap is).
"Een touringcar is geen bus"
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

fogeltje schreef: Op de terugweg stond lijn 31 al ruim op tijd klaar, maar de chauffeur was wel volstrekt onbekend met de rest van de route. Gelukkig waren er genoeg mensen die hem konden helpen. Maar hij haalde ook meteen die beruchte buswissels aan die zorgen dat vertragingen op elkaar doorwerken en dat hier en daar rijttijden ook gewoon echt te krap zijn.
Nu in de vakantieperiode, geen kip op de weg geen kip in de bus, valt het mee met de vertragingen(maar nog steeds veelal krap).
De vervoersarchitecten hebben op veel lijnen een te krappe rijtijd genomen omdat te vroeg doorkomen beboet
worden door het KAN/SAN.
Je rijdt op een aantal lijnen, in deze periode, bv 80% van de tijd in de vertraging maar komt wel op tijd aan op je eindpunt.
Lijkt geen bezwaar......behalve als je als passagier bij slechts een haltepaal staat in weer en wind en je bus
is x op x 10min. te laat (zoals gepland op kantoor).
Als chauffeur krijg je elke keer weer de rot opmerkingen naar je hoofd geslingerd en als je dan "uitlegt" dat het
de bedoeling is dat je, veel, te laat bent dan wekt dat,begrijpelijkerwijs, geen begrip op.

Mooiste voorbeeld is lijn 36 Arnhem-Heteren.
Met het nw. lijnnummer is ook de route veranderd, de route vanuit Arnhem is, naar het eind/beginpunt aanmerkelijk langer geworden.(zo'n 2,5km/7a8 min. aan 30km/pu zone.) De route vanuit Heteren een stuk korter.
Op de lange route hebben we 24 minuten rijtijd op de korte(richting Arnhem) 35 min!!!!
Het totaal van het rondje, 1 uur, klopt aardig maar in het begin van je route, richting Arnhem, staan mensen onnodig lang te wachten.
Klaarblijkelijk is de angst voor boetes zo groot dat het motto "Alles voor de reiziger" verdrongen is.

Buswissels zijn naar mijn mening de bottleneck
Laatst gewijzigd door Chauffeur63 op vr 28 dec 2012, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

fogeltje schreef:
EDIT: Ik lees net nog even die regels over week 3 en 4 goed. Ik kan er alvast rekening mee houden dat ik aansluitingen ga missen in die weken :') Ik snap waarom ze het zo willen doen, maar het gaat wel voor de klant vervelend zijn (kan in Infoxx niet vastleggen "rijtijd alleen met plankgas en 50 verkeersovertredingen gehaald", dan weten ze toch ook dat het te krap is).
Ze kunnen alle informatie uit infoxx halen, dus ook je live snelheid, maar of ze dat willen????
Zolang onze CAO deze passage heeft (wel een prettige overigens) "Onverminderd het bepaalde in de
leden 1 tot en met 6 van dit artikel neemt de werkgever de boetes vanwege snelheidsoverschrijdingen
tot en met 8 kilometer per uur (na correctie van de gemeten snelheid),voor zijn rekening.
MAW ze weten dat ze te krap plannen, anders zouden ze dit noooit in de CAO zetten.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Somoht »

Heeft het door CXX afronden van rijtijden tussen haltes op de minuut er ook iets mee te maken?
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door peter s »

""""Nu in de vakantieperiode, geen kip op de weg geen kip in de bus, valt het mee met de vertragingen(maar nog steeds veelal krap).""""

Vanmorgen Meijhorst, klagende mensen: de bus is wel 10 minuten telaat...
Komt een man snel aanlopen: nee hoor 5 minuten te vroeg....

Het is maar hoe je het bekijkt :lol:
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

Somoht schreef:Heeft het door CXX afronden van rijtijden tussen haltes op de minuut er ook iets mee te maken?
Geen idee
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Frank »

fogeltje schreef:Vervolgens hoorde ik Aldenhoffers klagen hoe zeer die nieuwe dienstregeling een verslechtering is. Lijn 4 gaat niet naar Dukenburg, dus dat vinden ze niks. En lijn 31 is niet betrouwbaar, veel vertraging en rijdt niet door de wijk. Die mensen gewoon dat lijn 31 net als vroeger lijn 2 weer door de wijk gaat rijden. Sterker nog, het moet weer gewoon lijn 2 worden, minder vertraging en naar Plein 1944. Nu hebben zeven dagen in de week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat één vaste bediening, is het NOG niet goed. Het is ook nooit goed met Aldenhof.
De oude lijn 9 reed ook niet naar Dukenburg. De oude lijn 2 reed ook niet door de wijk en was hoogstens een stuk betrouwbaarder. Voorheen reed er op zaterdag ook maar één bus per uur door de wijk heen. Dus het valt allemaal nog wel mee.

Overigens was het geloof ik oorspronkelijk de bedoeling dat de lijn viermaal per uur ging rijden een groot gedeelte van de week. Dan had lijn 1 niet door de Hazenkamp gehoeven. Die naar mijn idee erg hoge frequentie is er uiteindelijk niet doorgekomen omdat andere verbeteringen dringender leken. Dat was eerder dit jaar het verhaal op de informatieavond. Daar wilden ze overigens ook dat lijn 4 via het Radboud ging rijden. Er zijn nog wensen te over kortom.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:
fogeltje schreef:Vervolgens hoorde ik Aldenhoffers klagen hoe zeer die nieuwe dienstregeling een verslechtering is. Lijn 4 gaat niet naar Dukenburg, dus dat vinden ze niks. En lijn 31 is niet betrouwbaar, veel vertraging en rijdt niet door de wijk. Die mensen gewoon dat lijn 31 net als vroeger lijn 2 weer door de wijk gaat rijden. Sterker nog, het moet weer gewoon lijn 2 worden, minder vertraging en naar Plein 1944. Nu hebben zeven dagen in de week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat één vaste bediening, is het NOG niet goed. Het is ook nooit goed met Aldenhof.
De oude lijn 9 reed ook niet naar Dukenburg. De oude lijn 2 reed ook niet door de wijk en was hoogstens een stuk betrouwbaarder. Voorheen reed er op zaterdag ook maar één bus per uur door de wijk heen. Dus het valt allemaal nog wel mee.

Overigens was het geloof ik oorspronkelijk de bedoeling dat de lijn viermaal per uur ging rijden een groot gedeelte van de week. Dan had lijn 1 niet door de Hazenkamp gehoeven. Die naar mijn idee erg hoge frequentie is er uiteindelijk niet doorgekomen omdat andere verbeteringen dringender leken. Dat was eerder dit jaar het verhaal op de informatieavond. Daar wilden ze overigens ook dat lijn 4 via het Radboud ging rijden. Er zijn nog wensen te over kortom.
Voor Radboud hebben ze dus nog lijn 9. Aldenhof 4x per uur lijkt me echt overkill omdat er op een groot deel van de route overlap is met andere lijnen. Hatertseweg is met lijn 11/12 drukker geworden en lijn 1 en 3 doen ook Hazenkamp. Voor Radboud kan men op de Meentstraat ook nog eens overstappen als men echt lijn 4 wil hebben, dus of Breng ervoor te porren is om die lijn om te leggen...wel is het zo, in Aldenhof wonen redelijk wat oudjes en die lijn doet geen enkel ziekenhuis aan. De oude lijn 20 (2004) deed zowel CWZ als Radboud aan, lijn 9 op zijn minst het Radboud.

En het klopt helemaal dat lijn 9 Dukenburg ook niet aan deed, daarom roepen die Aldenhoffers ook om lijn 2 zoals hij vanaf 2000 was (en op koopzondagen konden ze dan wel naar Dukenburg).
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Frank »

Op die informatieavond was er nog geen sprake van dat lijn 3 ook via de Hazenkamp zou gaan rijden. Maar 's avonds een halfuurdienst daar is ook wel prettig, lijn 3 rijdt dan niet en lijn 1 slechts eenmaal per uur. Als is het maar uit eigen belang (kom daar 1 à 2 keer per week 's avonds).
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door peter s »

Op bewonersavonden is de grootste klacht over Aldenhof lijn 4 gelijk aan de spitsbussen van lijn 31, ze rijden niet naar de stad maar eindigen op het station!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten