Mag ik even kwijt #125

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Michael »

Pff. Moet vanavond werken van 18.30 tot 4.30. Mijn werk is tot 3.30 vandaag. Er zal waarschijnlijk toch geen zak te doen zijn. Word dus denk ik een lange avond.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

De enige tip die ik heb voor werken op kerstavond bij McDonald's: Zorg dat je bij het afsluiten de computer instelt op 2e kerstdag. Als je dat niet doet kan je 2e kerstdag niet in het kassasysteem omdat er geen omzet van 1e kerstdag in het systeem is opgeslagen en dan moet MDIS het resetten :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Michael »

Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Maar het is mijn zorg niet. Ik heb shakesluit en countersluit dus hoef niks met de computer te doen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

Nu.nl heeft weer zijn traditionele jaaroverzicht, het blikje in de mailbox *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Stéphane »

Vrolijk kerstfeest aan idereen!
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Fles »

Bee schreef:Nu.nl heeft weer zijn traditionele jaaroverzicht, het blikje in de mailbox *O*
:D altijd leuk :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door ODRAIL »

Denk je op maandagochtend rustig te gaan werken in het verzorginghuis. Is het een drukte van heb ik jou daar :shock: . Maar wel heel erg gezellig :P :wink: .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Thom91 »

Ik weet nou niet welk metrostelsel ik toffer vind, die van Parijs of die van Londen.
Parijs is ook deel bovengronds, wat mooi uitzicht oplevert, die van Londen is zo supersnel en supergaaf. Keuze's..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

Die van Stockholm is nog toffer 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Meltrain »

Basiskennis voor iedereen :D :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc[/youtube]
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Karl »

Zijn andere filmpjes zijn ook leuk/interessant/informatief.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door ODRAIL »

Wat een zware kost en dat op kerstavond :P :wink: .

Maar wel boeiend om te weten :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

Gewoon basiskennis, de constructie lijkt ingewikkeld maar is er voornamelijk om ervoor te zorgen dat onze geliefde koningin het staatshoofd van meerdere landen kan zijn *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Meltrain »

Het wordt alleen een beetje snel verteld, maar het is niet moeilijk inderdaad.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door hauptbahnhof »

Thom91 schreef:Ik weet nou niet welk metrostelsel ik toffer vind, die van Parijs of die van Londen.
Parijs is ook deel bovengronds, wat mooi uitzicht oplevert, die van Londen is zo supersnel en supergaaf. Keuze's..
LONDON!
Parijs is veel oude meuk waar er niet eens in wordt omgeroepen (afrader voor VIRM dus).
London is welliswaar niet zo snel. Vind vooral de Sub-surfacelijnen dramatisch langzaam. Tube is wel snel en gaaf! *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

Ik heb veel trajectvideo's bekeken op YouTube van de Parijse metro, maar ik kan mij geen video herinneren dat er geen automatische omroep was. Wel is de omroep extreem basic, vaak niet meer dan twee keer de stationsnaam en dat is het. Ik vind het vaak toch wel prettig dat de omroep door een klein "iets" vooraf wordt gegaan, zodat je weet dat je moet opletten. Of dat nu een gong, een belletje of Nästa is boeit verder niet.

En in mijn onderschrift verzamel ik de waarschuwingen over de afstand tussen metro en perron die ik afgelopen jaar heb gehoord in het buitenland :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Thom91 »

hauptbahnhof schreef:
Thom91 schreef:Ik weet nou niet welk metrostelsel ik toffer vind, die van Parijs of die van Londen.
Parijs is ook deel bovengronds, wat mooi uitzicht oplevert, die van Londen is zo supersnel en supergaaf. Keuze's..
LONDON!
Parijs is veel oude meuk waar er niet eens in wordt omgeroepen (afrader voor VIRM dus).
London is welliswaar niet zo snel. Vind vooral de Sub-surfacelijnen dramatisch langzaam. Tube is wel snel en gaaf! *O*
Lijn 1 en 14 zijn super super cool, volautomatisch waar je de tunnel in kan kijken! *O* (Parijs)
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door hauptbahnhof »

Als ik het goed herriner heeft lijn 1 (MP05), 2 (MF2000), 3 (MF67 (Een paar jaar geleden is RIS geïnstalleerd in deze wagens op lijn 3)), 4 (MP89) en 14 (MP89)automatische afroep. De rest is allemaal silence.
De MF67 rijdt ook op lijn 2 maar tot laatste keer dat ik in Parijs was, was er nog geen RIS geïnstalleerd in die wagens.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door hauptbahnhof »

Thom91 schreef:Lijn 1 en 14 zijn super super cool, volautomatisch waar je de tunnel in kan kijken! *O* (Parijs)
In London kan dat met de DLR (ondergronds kan dat bij de tunnel bij Bank). Alleen daar zijn de afroepen weer door een computerstem gemaakt, net als bij de SGM hier. Daar is het alleen weer een stuk prettiger om aan te horen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:Als ik het goed herriner heeft lijn 1 (MP05), 2 (MF2000), 3 (MF67 (Een paar jaar geleden is RIS geïnstalleerd in deze wagens op lijn 3)), 4 (MP89) en 14 (MP89)automatische afroep. De rest is allemaal silence.
De MF67 rijdt ook op lijn 2 maar tot laatste keer dat ik in Parijs was, was er nog geen RIS geïnstalleerd in die wagens.
Ik heb het nagekeken, Annonces sonores et visuelles automatiques is blijkbaar alleen actief op lijn 1, 2, 3, 4, 5, 13 en 14. Kan stukken beter inderdaad :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:Basiskennis voor iedereen :D :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc[/youtube]
Shit dat ging wel heel snel :D
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door deadlock »

Hallo allemaal :o
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Thom91 »

hauptbahnhof schreef:
Thom91 schreef:Lijn 1 en 14 zijn super super cool, volautomatisch waar je de tunnel in kan kijken! *O* (Parijs)
In London kan dat met de DLR (ondergronds kan dat bij de tunnel bij Bank). Alleen daar zijn de afroepen weer door een computerstem gemaakt, net als bij de SGM hier. Daar is het alleen weer een stuk prettiger om aan te horen.
Ik ben nog niet met de dlr geweest. Ding scheurt voor mijn gevoel niet echt dwars door de stad heen.
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Karl »

Waar staat die D ook alweer voor?
Het is een spectrum.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #125

Bericht door Gertjan »

Docklands (Light Railway)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten