OVer Missers in de Reisinformatie #25

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

Volgens de DRIP op het busstation bij metrostation Rodenrijs reed lijn E om de 20 minuten, de DRIPs op het perron gaven echter gewoon een 10-minutendienst weer.
M'n blik viel ook nog op een haltebordje aan de andere kant van het spoor wat zelfs nog, na heel wat jaren, "Station NS" als haltenaam erop had staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door wouter15 »

Sinds wanneer rijdt er zo'n trein vanuit Utrecht CS?:
19:44 Bischofshofen 12 Wörgl, Kitzbühel, Zell am See Int. Trein , Rijdt verder naar Kaldenkirchen
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Vinny »

Klinkt als een ski-trein? Het wintersportseizoen is weer begonnen. De trein zal wel bij Kaldenkirchen de grens over gaan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door webguy »

Nieuw dit jaar is overigens dat die EETC treinen ook op de treinsamenstellingborden staan op Utrecht Centraal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Suus »

Vroeger moest dat met ducttape gebeuren natuurlijk, heeft het dynamische systeem toch nog enigszins toegevoegde waarde :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Anne »

Bij het busstation Breda nog de oude vertrekstaten voor lijn 19.
Tijden en ritten zijn gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Suus »

Ik heb nu echt een mysterie te pakken.

Bij de bushalte Burgemeester Bickerstraat in Diemen hangt bij de tijdelijke halte van lijn 44 richting Bijlmer ArenA geen vertrekstaat van lijn 44, maar eentje van lijn 46 richting Bijlmer ArenA. De vertrekstaat van de nachtbus klopt wel. Opvallend genoeg hangt bij de halte waar lijn 46 stopt ook de juiste vertrekstaat van lijn 46.

Nouja, geen nood dacht ik, dat vind ik wel op mijn telefoon in de 9292-app, maar die heeft dus alle vertrektijden van de bussen bij die halve, behalve die van lijn 44 richting Bijlmer ArenA?!

Op de normale website van het GVB zijn de vertrektijden bij deze halte voor lijn 44 alleen opvraagbaar richting Diemen Noord, precies de richting die slechts vanwege de omleiding bij deze halte komt. De halte wordt ook niet getoond in de lijst met haltes langs lijn 44 richting Bijlmer ArenA, en last but not least, is zelfs volledig uit de lijndiagram op de vertrekstaten bij andere haltes richting Bijlmer ArenA verdwenen, zowel in de reguliere dienstregeling (wordt nu niet gereden) en de omleidingsdienstregeling :shock: Nog merkwaardiger is dat de gehele halte Burgemeester Bickerstraat niet eens bestaat op de mobiele website van het GVB.

Gelukkig dat je er nog gewoon kan instappen, de buschauffeurs stoppen er gewoon :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Justin »

Op Nu.nl:
Nu.nl schreef: GORINCHEM - Een seinstoring heeft zondagochtend het treinverkeer tussen Leerdam en Gorinchem platgelegd.

De storing begon zondagochtend vroeg en duurt naar verwachting tot 13.00 uur, zo meldt de NS op de website.
Op het traject rijden geen treinen. De NS zet bussen in.

...
Wat doet NS daar toch in Arrivaland :')
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Vinny »

De NS zal gegevens over de verstoring ongetwijfeld van de vervoerder in kwestie krijgen. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

Toen er nog gewoon gele vertrekstaten met de tijden op de Arrivalijnen waren reden er eens in de twee weken op woensdagavond laat ook altijd NS-bussen tussen Dordrecht en Geldermalsen volgens die dingen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door webguy »

Overigens ook bijzonder dat dat bericht de voorpagina van nu.nl raakt, hoezo komkommer(tijd/zondag)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Suus »

Heel af en toe haalt een bericht over problemen met de trein de voorpagina van Nu.nl, maar het is niet dagelijks nee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Marc »

Vreemde afhandeling van de s5300 in Maastricht: de treinen kwamen wel binnen op de zondagse tijd (a -:50), maar vertrokken gewoon op de doordeweekse-tijd (v -:19 ipv -:11).
Volgens de vertrekstaat hoort deze trein op 1e kerstdag als op zondag te rijden, dus a -:50 en v -:11. De AV en de TBP van Maastricht gaven beide -:19 als vertrektijd. De AV van Maastricht Randwyck gaf voor de trein naar Maastricht steeds aan: "-:40 Maastricht +5 minuten".
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

OBIS in de t2268 kondigde net een Sprinter naar Schiphol en Amsterdam aan bij aankomst op Rotterdam C. Vroeg me al af wat dat was... bleek het de Fyra te zijn :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Vinny »

"Deze ... Sprinter ... zal niet stoppen op de ... tussengelegen .... stations" :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Marc »

In Roermond stond trein t841 naar Maastricht op de TBP van spoor 1 en rond 13:30 kwam een VIRM-IV aanrijden. Toen ik in de trein zat vertrokken we al om 13:31. Het bleek trein (30)t3539 te zijn die met +14 reed. Ook in Sittard stond de Intercity naar Maastricht al op de borden, hierdoor moesten alle reizigers naar Maastricht weer de trein worden uitgejaagd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

In de treinen op de Valleilijn is station Hoevelaken wel opgenomen in de automatische omroep, maar nog niet op de beeldschermen. Klein bugje is daarbij wel dat zodra Hoevelaken wordt omgeroepen Barneveld Noord van het scherm verdwijnt (en de andere kant op verdwijnt Amersfoort van het scherm). Op m'n heenweg bleef het scherm de hele rit een station voorlopen en stond er na Ede Centrum dus niks meer op.

Bij Syntus Gelderland gaat ook wat mis met de bestemmingen. Zag in Ede een bus langskomen met "Rietkampen$via Gelderse Vallei" scrollend op de film, dat zal vast tweeregelig of verspringend moeten zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door mb90 »

De Wrights van Arriva in Friesland hebben allemaal een bugje in het zijdisplay wat in hun tijd in het DAV-gebied ook al regelmatig voor kwam. Er reden bussen naar OUKallum of OUAldlan of 1ULemmer Busstation. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

Dat probleem hadden in DAV volgens mij alleen de bussen met LED-zijfilm en LCD-voorfilm. Oftewel: de 5985 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door reisthijs »

Vanmorgen in Utrecht zag ik eerst lijn 102 voorbijrijden met bestemming "Woerden Jaarbeursplein" en even later een 107 naar "Montfoort Jaarbeursplein". Op het Jaarbeursplein zelf stond ook nog een 107 naar "Gouda Jaarbeursplein".

Nu denk ik dat er twee mogelijkheden zijn: er zijn in deze regio ineens een heleboel jaarbeurzen geopend, of er gaat iets mis met het gebruik van de tweede regel op het display...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Raymond »

De Syntus Lintjes doen wel terugdenken aan de tijd voor 9 december: Hengelo Gezondsheidspark wordt nog niet getoond op de displays, niet omgeroepen en ook de routestrips van het Syntus-netwerk doen vermoeden dat Syntus nog vrolijk in de Achterhoek en Rivierenland rondrijdt. Als ze dan toch bezig zijn, kunnen ze op de nieuwe routestrip ook Almelo - Mariënberg gelijk opnemen, want in een Twents lintje alle lijnen behalve het Twents lijntje tonen schiet ook niet op.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door mb90 »

Breng GTW 5047 rijdt net weg uit Doetinchem en is volgens de display's opweg naar Arhem. Verder is er op de schermen binnen niks te zien en is er geen omroep te horen.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door microshit »

reisthijs schreef:Vanmorgen in Utrecht zag ik eerst lijn 102 voorbijrijden met bestemming "Woerden Jaarbeursplein" en even later een 107 naar "Montfoort Jaarbeursplein". Op het Jaarbeursplein zelf stond ook nog een 107 naar "Gouda Jaarbeursplein".

Nu denk ik dat er twee mogelijkheden zijn: er zijn in deze regio ineens een heleboel jaarbeurzen geopend, of er gaat iets mis met het gebruik van de tweede regel op het display...
Was gisterenavond ook al het geval :S
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

Apart genoeg bleek Almere Poort vanmiddag nog niet in het RIS van SLT te zitten, dat werd door de HC omgeroepen (en was zowaar ook verstaanbaar).

Verder krijg ik het idee dat men nu ineens wel erg ver is doorgeslagen met het afkorten op TBPs. Eerst kwam je het vooral tegen bij stations die een naam langer dan 15 tekens hadden in de variant zonder, met en nu weer zonder plaatsnaam, maar nu lijkt men te gaan afkorten om het afkorten. Zo zag ik vanmiddag "RAI" op een TBP staan waar "Amsterdam RAI" toch makkelijk op moet passen (Amsterdam Zuid past immers ook). En Almere Poort moet er ook met gemak op passen, maar dat wordt nu "Poort" (en ineens wel weer "Almere Buiten").
Centraal of Centrum wordt trouwens ook nergens meer voluit geschreven als het geen eindbestemming is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Suus »

Men had allang moeten stoppen met het uitschrijven van Centraal of Centrum, als je dat doet kan je namelijk aan de letter C zien dat het het belangrijkste station van de stad betreft, zonder dat je de betekenis weet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten