In de aanbieding: waterbus

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

In de aanbieding: waterbus

Bericht door Daniel »

In de aanbieding: waterbus

Door RICHARD ALBLAS

Wie gaat in de toekomst de twee miljoen reizigers vervoeren die jaarlijks gebruikmaken van de waterbus tussen Rotterdam en Dordrecht en de overige Drechtsteden?

Binnen een week moet duidelijk worden welke partijen zich hebben aangemeld voor het exclusieve contract voor vervoer van passagiers over water tussen Dordrecht en Rotterdam en de Drechtsteden onderling.

De Europese aanbesteding loopt tot vrijdag. ,,Dan moeten de offertes binnen zijn,’’ zegt een woordvoerder van de provincie Zuid-Holland, de opdrachtgever.

Hoeveel partijen zich al hebben ingeschreven voor de aanbesteding wil de woordvoerder van de provincie niet zeggen. Wel is duidelijk dat de Brabantse vervoerder Veolia erbij zit.

Dat bedrijf exploiteert onder meer het veer tussen Vlissingen en Breskens, maar is ook in andere provincies actief. Of de huidige exploitant Connexxion zich opnieuw gaat mengen in de strijd, is nog onduidelijk. ,,Dat besluiten we pas echt op het laatste moment,’’ zegt woordvoerder H. Opmeer.

Aanvankelijk kreeg Connexxion de gunning voor het vervoer over het water tot 2014. ,,Maar Connexxion kon de gemaakte afspraken niet nakomen,’’ zegt de woordvoerder van de provincie. ,,Toen hebben we gezegd: lever die contracten maar in, dan beginnen we een nieuwe aanbesteding.’’ Dat was in april dit jaar. Het lukte Connexxion overigens ook niet om uit het huidige vervoerscontract winst te boeken.

Bron: Algemeen Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: In de aanbieding: waterbus

Bericht door Fles »

spoedig einde waterbus dus? :? Zou jammer zijn, ik wil dat ding nog wel ff nemen een keertje :P Tot wanneer gaatie zeker nog? :?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: In de aanbieding: waterbus

Bericht door Aking »

Als Veolia zich in ieder geval ingeschreven heeft is het toch geen einde waterbus? of ben ik nou gek? :P
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: In de aanbieding: waterbus

Bericht door Karl »

Aking schreef:Als Veolia zich in ieder geval ingeschreven heeft is het toch geen einde waterbus? of ben ik nou gek? :P
Als ik hieruit moet kiezen, dan ben je gek.

Een inschrijving kan nietig verklaard worden en een gunning kan worden aangevochten. Veolia had bijvoorbeeld voor IJmuiden - Amsterdam ingeschreven met nul procent uitval, dat is onmogelijk. Wie weet wat voor grappen er nu weer zijn uitgehaald. Als de aanbesteding dan weer opnieuw gedaan moet worden, hoeft zich dan niemand in te schrijven.
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 81 gasten