OVer je reiservaringen in december 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

Fles schreef:Opheffen omdat ie +10 heeft?? Dat is wel heel schraal ja. Wat zegt de klantenservice ervan? :?:
NS Klantenservice houdt van sjabloons in e-mails plakken. Dat weet je toch? :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Anne »

Nog even van Zaterdag.
In de IC naar Vlissingen werd tussen Rotterdam en Dordrecht omgeroepen dat helaas beide toiletten defect waren. Omdat ze te smerig waren had ze afgesloten. Deze trein zou daarom maar tot Roosendaal rijden waar overgestapt moest worden op een andere trein. In Dordrecht stond op het perron aangegeven dat de trein maar tot Roosendaal reed.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Anne »

Fles schreef:Opheffen omdat ie +10 heeft?? Dat is wel heel schraal ja. Wat zegt de klantenservice ervan? :?:
Geen idee. Net geprobeerd om contact formulier te vinden op de NS site. Maar je komt alleen maar bij de digitaal-blonde EVA terecht. Die snapt je vraag niet (zoals gebruikelijk) en meldt dan dat vanwege de feestdagen de klantenservice is gesloten. Je kan dan wel een bericht achter laten maar dat is niet 1 formulier maar ze vraagt je regeltje voor regeltje en dat steeds te bevestigen. Ben er mee gestopt, zonde van mijn tijd.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

E-mailadres van de NS Klantenservice is ns@mailuk.custhelp.com.

Ze geven over het algemeen zeer snel antwoord (al is het met enige regelmaat in sjabloon-vorm die absolut geen antwoord geeft op je vraag). Voordeel is ook dat je gewoon kunt mailen en op 'beantwoorden' kan klikken (sommige vervoerders hebben een zeer klantonvriendelijke 'noreply@vervoerder.nl' e-mail waardoor ej dus telkens opnieuw formulieren mag gaan invullen).
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Fles »

VIRM schreef:
Fles schreef:Opheffen omdat ie +10 heeft?? Dat is wel heel schraal ja. Wat zegt de klantenservice ervan? :?:
NS Klantenservice houdt van sjabloons in e-mails plakken. Dat weet je toch? :D
Wanneer gaat iemand die fuckers eens wijsmaken dat "service" iets anders is dan "betalende klanten zo hard mogelijk in de zeik nemen zodat ze zo snel mogelijk stoppen met zeiken"?
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

@Fles: soms moet je gewoon een beetje volhardend zijn. Eind vorig jaar heb ik een zeer uitvoerige correspondentie gehad met de klantenservice. Uiteindelijk heb ik wel mijn zin gekregen, al kostte dat een stuk of 15 e-mails. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Fles »

en wat is "je zin"? Erkenning dat ze fout zaten? Een restitutie van 87 cent? Of ging het ECHT ergens om? ;)
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

Fles schreef:en wat is "je zin"? Erkenning dat ze fout zaten? Een restitutie van 87 cent? Of ging het ECHT ergens om? ;)
'Mijn zin' ging in dit geval om het verplicht laten inchecken van studenten met een SOV tijdens de vrij reizen-periode, toen het nog niet bekend was dat NS coulant zou zijn voor deze doelgroep. Combineer een visuele beperking met een SOV (jaja, er zijn slechtzienden die studeren!) en CiCo's die soms ontzettend verstopt zijn (hetzij op onhandige plekken, hetzij in een gigantische mensenmassa tijdens de spits) = feest! *O*
Dus mijn vraag was wat ik ermee aanmoest en wat ze eraan gingen doen. :mrgreen: Na heel wat mails (waaronder een stuk of drie sjabloontjes met standaardinfo over plaatsing van CiCo's en dat ik voor mijn chipkaart een braillestikker kon aanvragen bij de klantenservice van ov-chipkaart.nl) kreeg ik uiteindelijk wel een toezegging over een eventuele boete enzo. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Caspar »

Vanavond moest ik naar de wc in de s1500 ter hoogte van Amsterdam Sloterdijk richting Enkhuizen. Daar aangekomen bleek deze al bezet te zijn door een meneer zonder kaartje, die er zojuist door de HC uitgehaald werd.
De HC had de deur open gemaakt, en de meneer begon te vloeken en zei dat ie niet van plan was om de wc te verlaten.
De HC die een kop groter was, zei dat ie deze meneer er desnoods uit zou trekken/slepen. De meneer zonder kaartje zei: Dat doe je toch niet, dat durf je niet bla bla bla (lees een hele trits aan scheldwoorden) De HC had er blijkbaar zo genoeg van dat ie de persoon aan zijn schouder pakte en de wc uit trok. De persoon klampte zich vast aan een metalen stang op het toilet.
Doordat de HC beduidend forser gebouwd was, liet de meneer uiteindelijk los en stonden ze even later op het perron.
Op het perron ging de toestand nog verder, de zwartrijder gaf de HC een klap in zijn gezicht, en de HC zei, ik ga je terugslaan. Meneer: Wedden dat u dat niet doet? Wedden mietje? Waarop de HC de zwartrijder een stomp in zijn buik gaf.
Intussen stond ook de machinist erbij, en ging de meneer weg. 10 minuten later vertrokken we richting Hoorn.
Vrolijk Kerstfeest. :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Daniel »

Het busstation van Dordrecht blijkt voorzien te zijn van een TB7 met bordje "vertrekkende treinen" erboven. Helaas wel alleen bruikbaar voor buspassagiers aankomend op perron B en C want van de andere haltes moet je eerst teruglopen om hem te kunnen zien. Helaas komen alleen alle bussen op 3 Crabbehof en 4 Wielwijk na op de perrons A en D aan, dus echt nagedacht over de plek heeft men niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Caspar »

Dat viel mij gisteren ook op. Als getrainde TBP/TB7 lezer viel me wel meteen op dat er een storing was ondanks dat de bus er met een vaartje van 10km/u langsreed. De knipperende blauwe balken kon ik wel zien. Maar goed, daar heb je verder dan eigenlijk ook niks aan...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door iljitsch »

Vandaag voor het eerst naar Rilland sinds de nieuwe dienstregeling van kracht is, en het is toch wel vrij relaxt om gewoon rechtstreeks van Den Haag HS door te kunnen karren zonder overstap van 15 a 20 minuten in Roosendaal. En, luxe ten top: twee hele verbindingen per uur!

Net voorbij Rotterdam vroeg een man met meerdere koffers of deze trein wel naar Roosendaal ging. Leek erop dat die de trage route naar België aan het nemen was. Overigens stond de stopper naar Antwerpen nu mooi op spoor 3 voor een cross-platform overstap, waar vroeger de stoptrein naar Vlissingen stond. En vergis ik me of is die trein nu ook langer dan vroeger? En hoewel die stoptrein naar Antwerpen gruwelijk traag is (44 minuten) heeft-ie wel een mooie overstap van 4 minuten met de s2600 uit de richting Dordrecht.

We reden met een VIRM 6, wat zo te zien het maximum is dat langs het perron kan staan in Rilland-Bath. (Toen ik ooit in de vroegere stoptrein zat die gereden werd met 12 bakken VIRM moest de overweg gesloten blijven omdat het achterste deel van de trein nog aan de andere kant stond.)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door iljitsch »

Caspar: bedankt! In tijden niet zo gelachen. :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Het schijnt tegenwoordig voor te komen dat de L-trein naar Antwerpen met twee stellen rijdt, wat maar liefst 8 bakken is :shock: Voor België een ongekende lengte wat stoptreinen betreft, hoe vaak ik daar niet in een los klassiekje heb gezeten waar je een kanon kon afschieten :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Citaro »

Stond net op Roosendaal en het viel me op dat de stopper naar Antwerper verrektes vol zat. Wel gewoon 4 bakken.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Justin »

Hoppa Caspar :). Dinner and a show ;). Leert hem.

Zoals ik vandaag al meldde bij het mag-ik-even-kwijt-topic: heerlijke rust in de treinen in de ochtendspits... :) *O*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Etienne »

In bus 74 van Doetinchem naar Groenlo kwam een mevrouw tot de ontdekking dat ze haar uitstaphalte al voorbij gereden was omdat ze in haar krantje verdiept was. Dus stapte ze uit bij Lichtenvoorde Twenteroute, helaas was de tegenbus net weg. Dat gaf haar dus meteen +30.

En voor de verandering stopte de t750 extra op Almere-Parkwijk. Om welke reden weet ik niet, maar het was wel wat vreemd. :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Marc »

M'n reis ging vanochtend weer de mis in door een seinstoring. De bedoeling was om trein t826 naar Roermond te nemen en daar over te stappen op de t32224 naar Venlo. Net voordat ik in de trein stapte had ik al zo'n gevoel dat er iets mis was, treinen reden volgens de AV van Maastricht en Sittard al met vertraging. Volgens een omroepbericht in de t826 moesten we wachten op de t6813 uit Sittard, die met +10 reed. Om 07:35 werd in de trein pas omgeroepen dat er een seinstoring was en nogmaals het bericht dat we moesten wachten op een trein uit Sittard. De sprinter kwam met +21 binnen in Maastricht en zonder enig bericht vertrok deze trein weer als t6828 (met +14) naar Roermond, vóór de Intercity waarin reizigers zaten te wachten op vertrek. Net nadat de sprinter was vertrokken werd in de t826 omgeroepen dat de trein werd opgeheven :neg:...

Inmiddels was het hele treinverkeer tussen Maastricht en Beek-Elsloo stil gelegd, volgens de AV zou trein t832 als eerste gaan rijden. We kregen toestemming om via Heerlen te reizen en gelukkig kon ik nog net in de t32023 stappen. Vanuit Heerlen kon ik met de t3532 mee en in Roermond mocht ik nog een kwartiertje wachten op de t32230. Tijdens het omreizen naar Heerlen zag ik dat de beperkingen van de seinstoring voorbij waren, qua tijd maakte het echter geen verschil (in Roermond zag ik namelijk de trein uit Maastricht, die bestond uit de twee treinstellen van de eerdere t826). Totale schade: anderhalf uur vertraging.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door MdJ »

Buschaufffeurs waren goed bezig vandaag. Wilde in Lochem iemand in de 56 stappen, maar had te weinig geld. Buschauffeur wachtte 5 minuten, zodat mevrouw kon pinnen bij het dichtsbijzijnde tankstation.

In Enschede werd de bus even in de achteruit gezet, om 2 mensen op te pikken die net lijn 5 naar het station hadden gemist en zo nog met lijn 4 naar het station konden (=+15 ipv +30) :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Daniel »

Stapte vanmiddag bij Het Duifje in Arnhem op lijn 53 naar Wageningen. Nadat de chauffeur bekomen was van de verbazing dat ik "Ja" antwoordde op z'n vraag of ik helemaal naar Wageningen mee ging (Hij vroeg nog "Echt waar?") kwam als vervolgvraag of ik toevallig de weg wist :P
Hij zat zelf nog met de routebeschrijving op schoot namelijk, dus heb 'm nog wel kunnen helpen met het op de pijltjes letten onderweg. Gelukkig hadden we in Heteren nog wel een passagier die bekend was met de route en ons rechtdoor kon sturen want daar hing nog een oud pijlbordje waarbij we bijna linksaf geslagen waren.

De rit die ik had werd overigens vooral door lokale reizigers in Arnhem gebruikt (daar zat 'ie goed vol met dank aan een compleet kinderdagverblijf dat instapte). Naar Driel en Heteren ging nog een enkeling, maar naast mij was er slechts één passagier die mee de Rijn over ging. En daarna weer de nodige reizigers vanuit Renkum naar Wageningen gezien we net voor lijn 52 uit reden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door mb90 »

Arriva reed vanmiddag in in ieder geval Heerenveen (in Leeuwarden heb ik er niet op gelet / viel het niet op) niet volgens de vakantiedienst, maar volgens de normale dienst. Lijn 198 reed bijvoorbeeld en veel lijnen reden 2x i.p.v. 1x per uur. Het zorgde wel voor wat extra foto's. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Met panne naar De Panne

Vanochtend met Ronald Fyra t9220 vanaf Amsterdam Centraal naar Brussel genomen. De trein reed op tijd voor, maar ging vervolgens defect want deze wilde niet meer rijden ofzoiets. Bijna een kwartier na vertrektijd werd daar eens iets over omgeroepen door een treinmanager die amper Frans en amper Engels kon. Na een volledige herstart waarbij zelfs het licht uitmoest gingen we dan met +27 weg van Amsterdam Centraal, op een slakkengang naar Schiphol. Daar zou de trein opnieuw gereset worden, want hij ging nog steeds niet hard genoeg. Afijn, ook op station Schiphol werd de trein weer volledig herstart en daarna deed hij het fatsoenlijk tot aan Brussel Noord, waar iedereen de trein werd uitgeschopt.

Over de afwerking van de trein zijn nog wel een aantal dingen op te merken, maar de meest opvallende vond ik dat de automatische omroep alleen in het Nederlands en het Engels is :') Verder waren er gedurende het herstarten maar ook tijdens de rit regelmatig harde knallen te horen die een trein naar mijn mening toch niet hoort te maken.

De bedoeling was dat we vanaf Brussel naar De Panne gingen. We hadden een overstap van een ruim half uur bedacht, maar dat werd een overstap van bijna een uur naar een trein later dan gepland. De conducteur was in een jolige bui want na vertrek in Gent-SP werd ons een droge rit toegewenst terwijl het buiten pijpenstelen goot. De trein, bestaande uit een aantal Deense neuzen reed lekker door tot vlak voor Diksmuide waar we midden op een spoorwegovergang tot stilstand kwamen. Er bleek een onbekend defect, later een probleem met de remmen. Uiteindelijk kon men de remmen lossen en konden we naar het station van Diksmuide rijden waar het probleem beter bekeken zou worden. De kruising in Veurne was toch niet meer te halen dus die werd verplaatst naar Diksmuide. Uiteindelijk werd bekend gemaakt dat de remmen van de trein niet meer normaal functioneerden, maar er zou toch doorgereden worden naar De Panne. Uiteraard wel op gepaste snelheid, dus we mochten er nog wat extra vertraging bij tellen en het was voor reizigers niet toegestaan om recht te staan tijdens het afremmen, want dat kon wel eens harder dan normaal gaan. Vlak voor aankomst in De Panne werd ons door de omroep medegedeeld dat we nu tenminste een leuk verhaal voor het avondmaal hadden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door ODRAIL »

Gisteren had ik op Ut een overstap van slechts 3 minuten van spoor 4 naar spoor 18. Het was even vliegen maar heb de overstap nog gehaald ook. En dat met mijn handicap :wink: .
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Jef400 »

Da's knap
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door ODRAIL »

Ja zeg dat wel :wink: . Dit was trouwens wel de eerste keer dat ik een vliegende overstap gehaald heb.

Alle andere keren stond ik net voor gesloten treindeuren of zag de trein net wegrijden. En het is allebei niet prettig. Zeker als je weet dat het je bijna elke keer overkomt :X .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten