Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Wat doen eigenlijk die koopzondagbussen van lijn 31? Eindigen die ook op station? Dat zou helemaal bezopen zijn. Overigens kan Aldenhof prima naar het centrum: lijn 9. Eigen keuze, frequent en snel maar met overstap of iets langzamer maar rechtstreeks.
"Een touringcar is geen bus"
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

fogeltje schreef:Wat doen eigenlijk die koopzondagbussen van lijn 31? Eindigen die ook op station? Dat zou helemaal bezopen zijn.
Dan is het zo *O* *O* *bus* *bus*

Lijn 31 rijdt hetzelfde als altijd, alleen ArnhemCS-Ijsseloord wordt niet gereden op zondag.
Laatst gewijzigd door Chauffeur63 op za 29 dec 2012, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door peter s »

Nee die rijden door naar plein 1944
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door marvinkok »

Worden er soms behalve aan TCR, ook lijnen uitbesteed aan CTS? Viel me laatst op dat er chauffeurs met normaal CXX-uniform op lijnen richting Wageningen reden met Brengbussen. Ik weet wel namelijk dat de uniformen van CXX OV en CTS gelijk zijn, maar die van Tours anders...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Daniel »

Dat lijken me ritten vanuit stalling Wageningen te zijn. Die rijden immers ook voor de concessie Provincie Utrecht bus en zullen zodoende waarschijnlijk alleen een normaal CXX-uniform hebben.
Of tenminste, een deel van de chauffeurs. Ik heb namelijk ook al een keer een Breng-bus met chauffeur in Breng-uniform op lijn 50 in Utrecht aangetroffen wat aannemelijk dan ook een Wageningse omloop was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door webguy »

Zou stalling Wageningen niet ritten voor zowel Provincie Utrecht als SAN rijden?
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door koekje »

Daniel schreef:Dat lijken me ritten vanuit stalling Wageningen te zijn. Die rijden immers ook voor de concessie Provincie Utrecht bus en zullen zodoende waarschijnlijk alleen een normaal CXX-uniform hebben.
Of tenminste, een deel van de chauffeurs. Ik heb namelijk ook al een keer een Breng-bus met chauffeur in Breng-uniform op lijn 50 in Utrecht aangetroffen wat aannemelijk dan ook een Wageningse omloop was.
Dat zou ik zomaar geweest kunnen zijn. Heeeeel sporadisch word ik bij hoge nood uitgeleend aan Wageningen (ik ken die lijnen nog). Ik heb geen CXX uniform meer, dus draag ik dan maar mijn Breng uniform.
webguy schreef:Zou stalling Wageningen niet ritten voor zowel Provincie Utrecht als SAN rijden?
Dat doen ze inderdaad ook.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door marvinkok »

Dank voor de opheldering :) Heb echt geen idee waar al die stallingen zitten, ik ken vooral Enschede, Almelo en Neede :wink:
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

marvinkok schreef:Dank voor de opheldering :) Heb echt geen idee waar al die stallingen zitten, ik ken vooral Enschede, Almelo en Neede :wink:
Lees DIT LIJSTJE en je weet alles
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door marvinkok »

Die ken ik idd, maar dat onthoud ik toch niet ;)
Ben ook überhaupt alleen pas op de stalling Enschede en Neede geweest ooit, en Neede was omdat ik de enige passagier was en de bus gewisseld moest worden. :wink:
Vond het "vroeger" ook mooi om in Doetinchem een kijkje te nemen achter de huidige bioscoop
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Meltrain »

Een vraagje: als lijn 31 binnenkort verlengd wordt tot de Gasthuislaan, ligt het dan in de bedoeling om dat traject ook in het weekend te rijden? Vooral op zaterdag lijkt me daar wel potentieel in zitten namelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Chauffeur63 »

Je vertelt me iets nieuws, wel gaan de geruchten dat het stuk Nijmegen CS- Weezenhof er af gaat cq geknipt gaat worden.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Frank »

Kan me niet herinneren dat lijn 31 ook op zaterdag naar Velp zou gaan rijden. Knippen te Nijmegen cs kan tijdelijk een goede oplossing tegen de vertragingen zijn, maar zou wel een beetje knullig staan. Heb je nog maar een matige verbinding van Weezenhof met centrum.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door BrengMe »

Chauffeur63 schreef:Je vertelt me iets nieuws, wel gaan de geruchten dat het stuk Nijmegen CS- Weezenhof er af gaat cq geknipt gaat worden.
Het is wel een goed idee. Mijn voorstel:
Lijn 4 van Plein 1944, via de Graafseweg naar station Dukenburg laten rijden. Na station Dukenburg rijdt de lijn alternerend naar Weezenhof of Aaldenhof. In de avonduren of op zondag rijdt de lijn via Aaldenhof naar Weezenhof.

Het is nu alleen nog wachten op een knip van lijn 14.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door huibf »

Chauffeur63 schreef:
marvinkok schreef:Dank voor de opheldering :) Heb echt geen idee waar al die stallingen zitten, ik ken vooral Enschede, Almelo en Neede :wink:
Lees DIT LIJSTJE en je weet alles
??? Is dat een volledige lijst.
Ik mis de stalling van Hermes in Helmond. Deze is gewoon in gebruik.
https://maps.google.nl/maps?q=helmond&h ... 94,,0,1.59

Ook die van Reusel (sinds concessiewisseling)
Hermes Remise Reusel, De Hoeven 16, Reusel
https://maps.google.nl/maps?q=reusel&hl ... 82,,0,1.94

resume: Hermes in SRE heeft dus 4 stallingen Eindhoven, Helmond, Valkenswaard (nieuwe lokatie) en Reusel.

overigens de stalling van Hermes in Druten (voormalige) en de stalling in Venray (ook buiten gebruik) staan er ook niet tussen.
https://maps.google.nl/maps?q=hermes+in ... 6,,0,-4.64
Wat betreft Venray: Ik denk dat Hermes de ogen wil uitsteken naar Veolia...over 2 jaar de aanbesteding en ik denk dat Hermes dit gebied zeker terug wil winnen... alleen die naam van toen "limlink" dat moeten ze niet doen....
Laatst gewijzigd door huibf op zo 30 dec 2012, 11:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Daniel »

De lijst is verre van volledig (zo missen drie van de vier de stallingen van Arriva DAV) en daarnaast ook nog verouderd (staat nog een stalling van Veolia in Zwolle in)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door marvinkok »

Klopt, Almelo staat er ook niet tussen...
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door BR628 »

Daniel schreef:De lijst is verre van volledig (zo missen drie van de vier de stallingen van Arriva DAV)
Valt wel mee toch, alleen Meerkerk staat er niet bij maar die gaat binnenkort toch dicht net als Gorinchem. Schelluinen gaat 6 januari open. Dordrecht en Alblasserdam staan er ook gewoon in.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Daniel »

Alblasserdam staat er ook niet in, daar staat alleen een stalling van Snelle Vliet vermeld. Gorinchem had ik over het hoofd gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hessfilmer
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 20:13

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door hessfilmer »

ge88 schreef:Afgelopen zaterdag de 22e zag ik Volvo trolley 5177 rijden, op de voorkant 1 Groepsvervoer.
Dat klopt met wat leden van de trolley vereniging hadden we een afscheidsrit van de Volvo trolley's.

Edit v. Ruben: Zin was compleet in CAPS geschreven
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door fogeltje »

BrengMe schreef:
Chauffeur63 schreef:Je vertelt me iets nieuws, wel gaan de geruchten dat het stuk Nijmegen CS- Weezenhof er af gaat cq geknipt gaat worden.
Het is wel een goed idee. Mijn voorstel:
Lijn 4 van Plein 1944, via de Graafseweg naar station Dukenburg laten rijden. Na station Dukenburg rijdt de lijn alternerend naar Weezenhof of Aaldenhof. In de avonduren of op zondag rijdt de lijn via Aaldenhof naar Weezenhof.

Het is nu alleen nog wachten op een knip van lijn 14.
Als Weezenhof twee bussen per uur moet inleveren, schreeuwt men daar moord en brand. Als je het zo gaat aanpakken is het denk ik handiger om te kijken of je die lijn altijd via Aldenhof kunt laten rijden.

Verder zou ik het niet erg vinden als ze dat niet doen, vind de huidige lijn 4 namelijk een lekker snelle en rustige verbinding naar het station :wink:
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door koekje »

hessfilmer schreef:
ge88 schreef:Afgelopen zaterdag de 22e zag ik Volvo trolley 5177 rijden, op de voorkant 1 Groepsvervoer.
Dat klopt met wat leden van de trolley vereniging hadden we een afscheidsrit van de Volvo trolley's.
"We"? Is zeker een elite-clubje van de NTV, want andere leden van de NTV (die ook graag mee wilden) hebben NIKS gehoord over deze rit.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door rovin1995 »

Inderdaad! Vriend van mij is daar ook lid en heeft hier niks over gehoord. Wel typisch.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Michael 1988 »

Die lijst van Busfoto.nl is al jaren incompleet en wat mij betreft inrelevant genoeg om echt te gebruiken. Ruim de helft van de stallingen staan er niet op of er staat verkeerde informatie over op. Een paar voorbeelden zijn:

- Stalling Bergen op Zoom, voornamelijk overdekt. Deze is deels overdekt. De helft van de bussen staan in open lucht.
- Stalling Connexxion Enschede, ik mis een stalling. Op de Marssteden zit ook een stalling van Connexxion, waar ook bussen uit rijden.
- Stallingen Arriva Brabant, Arriva zit al jaren niet meer op de Branderijstraat. Daarnaast heeft Arriva nog een stalling in Veghel op de Amert (achter de Jumbo Distributiecentrum) en in Zeeland (bij ik meen OAD).
- Stallingen Veolia Brabant, de stalling in Waalwijk staat er niet op.

En zo kan ik nog wel verder gaan. Ik weet even niet meer met wie die lijst aankwam en ik weet ook niet wie die lijst gemaakt heeft, maar voor mij is deze lijst deels zo nutteloos als iets en dient zeker nog volledig nagekeken, aangepast en aangevuld te worden. Er klopt maar weinig (niet alles) van de info.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Busfoto.nl »

Ik ben de eigenaar van de site (busfoto.nl); misschien kan ik hem in 2013 weer eens bijwerken. Het is een best vergankelijke lijst zo blijkt wel.

Langs het spoor bij station Zaltbommel zag ik net minstens 10 blauwe SAN-Ambassadors staan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten