Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door marvinkok »

Michael 1988 schreef: - Stalling Connexxion Enschede, ik mis een stalling. Op de Marssteden zit ook een stalling van Connexxion, waar ook bussen uit rijden.
Op de Marssteden zit TSN samen met CTS. Daarvandaan rijden geen bussen uit voor de OV-diensten. Enkel versterkingen vertrekken vanaf de Marssteden.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door zone5324bericht... »

Afbeelding
* zie net, dat ik de datum van de tabel niet aangepast heb, maar het gaat echt om de dienstregeling 2013...

Op de Dobbelmanweg reed tot 9-12 alleen lijn 7 en die reed daar overdag 4x per uur.
Dit was soms al lastig met al die wegversmallingen die in deze weg zijn gelegd.

Zoals de tabel laat zien, zijn er 2 lijnen bijgekomen en hoewel die niet altijd rijden, zorgt dit overdag wel, dat er 3x meer bussen over deze weg rijden...

Heb niet naar de dienstregeling zelf gekeken, maar als ze de boel verdeeld hebben, rijdt er elke 5 minuten per richting een bus over wegen die daar nu helemaal niet meer geschikt voor zijn (zoals ook de Steenbokstraat).

Voor de scholieren van de SSGN natuurlijk wel prettig (en mogelijk, dat het ook daarvoor gedaan is), maar of de aanwonenden daar zo blij mee zullen zijn, betwijfel ik...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door fogeltje »

Eerst krijg ik doodleuk geen Dalurenoost korting op lijn 99, nu weigert Breng opeens daarvoor restitutie uit te keren. Nieuw klachtenformulier onderweg.
"Een touringcar is geen bus"
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door peter s »

""""rijdt er elke 5 minuten per richting een bus over wegen die daar nu helemaal niet meer geschikt voor zijn (zoals ook de Steenbokstraat).""""

Voor fietsers, en hier rijden veel ouders met kinderen, is deze weg levensgevaarlijk geworden!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Frank »

zone5324bericht... schreef:Zoals de tabel laat zien, zijn er 2 lijnen bijgekomen en hoewel die niet altijd rijden, zorgt dit overdag wel, dat er 3x meer bussen over deze weg rijden...
Nou kan ik me vergissen over welke straat je 't hebt, maar volgens mij rijden er niet driemaal zoveel bussen per uur. Eerst reden er overdag vier bussen per uur per richting; nu zes. 's Avonds en op zondag rijden drie bussen per uur per richting; was twee per uur per richting. Valt best mee.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door zone5324bericht... »

je hebt gelijk (even niet goed gekeken :oops: ), het zijn er 1½ keer zoveel, maar toch blijft het, dat de Dobbelmanweg en Steenbokstraat voor 9-12 al last hadden van 8 bussen per uur, dus nog eens 4 erbij, kan aardig lastig zijn...

Afbeelding

Heb alle ritten die in Nijmegen rijden van de dienstregeling 2012 en 2013 in een tabel verwerkt.
Ze zijn er in Nijmegen wat betreft aantal per 9-12 over het algemeen aardig op voorruit gegaan...
* heb nog niet naar de dienstregeling 2012 za&zo gekeken, dus de vergelijking gaat nu alleen nog op voor ma-vr
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door zone5324bericht... »

peter s schreef:""""rijdt er elke 5 minuten per richting een bus over wegen die daar nu helemaal niet meer geschikt voor zijn (zoals ook de Steenbokstraat).""""

Voor fietsers, en hier rijden veel ouders met kinderen, is deze weg levensgevaarlijk geworden!
heb me even vergist met de oude situatie, het is elke 10 minuten een bus, maar in beide richtingen kom je wel uit op elke 5 minuten en dat is voor die straten eigenlijk veel te veel...
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Frank »

zone5324bericht... schreef:Op de Dobbelmanweg reed tot 9-12 alleen lijn 7 en die reed daar overdag 4x per uur.
Dit was soms al lastig met al die wegversmallingen die in deze weg zijn gelegd.
Met de lijnen 1, 3, 4 en de oude 7 kom/kwam ik nooit verder dan de halte Hertstraat, maar heb daar nooit echt het idee gehad dat er daar gevaarlijke situaties zijn ontstaan. Wel op de Willemsweg trouwens, maar dat komt ook doordat mensen hun auto daar vrolijk een tijdje midden op straat parkeren. Als de wegversmallingen voor gevaarlijke situaties zorgen moeten ze misschien worden weggehaald; dan schieten ze hun doel kennelijk voorbij. Heb nog even het filmpje op youtube gekeken van één van de lijnen en het doet me niet uitzonderlijk krap aan ofzo. Ja, op het stukje van de film waar werkzaamheden waren, dat is niet handig maar in Arnhem Noord zijn er stukjes weg bult op die tenminste even krap zijn.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door zone5324bericht... »

dat is bij de Steenbokstraat ook het geval waar auto's aan een kant geparkeerd staan...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Meltrain »

Wat is eigenlijk de lijnkleur voor de nieuwe lijn 6?
Dit is best belangrijk voor de Wiki. :wink:

Volgens Wikipedia hebben lijn 1, 3, 5 en 7 hun huidige kleuren behouden, is lijn 2 nu zwart en lijn 6 blauw. Maar klopt dit ook?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door zone5324bericht... »

http://breng.nl/data/upload/8_Nijmegen_ ... net_v4.pdf

Hier is de lijnenkaart van de stad Nijmegen...

Ze hebben behoorlijk lopen schuiven met de kleuren, maar op de palen is toch alleen maar de Breng-huisstijl te zien en zijn de stickers wit...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Meltrain »

Ik had het over Arnhem. :P

Maar ook daar heeft men op de lijnennetkaart behoorlijk lopen knoeien met kleuren, zodat de 'officiële' trolleylijnkleuren ook niet meer kloppen (en lijn 1 en 3 ineens dezelfde kleur hebben :roll: ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door MdJ »

Meltrain schreef:Wat is eigenlijk de lijnkleur voor de nieuwe lijn 6?
Dit is best belangrijk voor de Wiki. :wink:

Volgens Wikipedia hebben lijn 1, 3, 5 en 7 hun huidige kleuren behouden, is lijn 2 nu zwart en lijn 6 blauw. Maar klopt dit ook?
De VanHools en de trolleyberkhofs hebben toch juist een blauwe 2 en een zwart/bruine 6? (omgedraaide 9)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Daniel »

Lijn 6 is inderdaad de bruine kleur van lijn 9 die ze vanwege het ontbreken van een 6 op de filmrol er ondersteboven tussen geplakt hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Srananbloke »

De laatste keer dat ik een Berkhoftrolley met lijnnummer 6 zag rijden, was deze zwart. Maar als anderen iets bruins hebben gezien, dan ben ik mogelijk kleurenblind :p Zal het nog eens in de gaten houden.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door fred1954 »

Srananbloke schreef:De laatste keer dat ik een Berkhoftrolley met lijnnummer 6 zag rijden, was deze zwart. Maar als anderen iets bruins hebben gezien, dan ben ik mogelijk kleurenblind :p Zal het nog eens in de gaten houden.
Als in de komende jaren alle oude trolley's worden vervangen door de HESS-bussen, zijn m.i. die lijnkleuren ook verleden tijd.
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door gkw1969 »

fred1954 schreef: Als in de komende jaren alle oude trolley's worden vervangen door de HESS-bussen, zijn m.i. die lijnkleuren ook verleden tijd.
Wat op zich weer niet nodig had hoeven te zijn als CXX maar multi-color LED had besteld zoals men deze bij Qbuzz in Groningen en bij GVB Amsterdam(tram) heeft. Weer zo'n gemiste kans door mensen die er geen verstand van hebben.
When you're tired of London, you're tired of life
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door fred1954 »

gkw1969 schreef:
fred1954 schreef: Als in de komende jaren alle oude trolley's worden vervangen door de HESS-bussen, zijn m.i. die lijnkleuren ook verleden tijd.
Wat op zich weer niet nodig had hoeven te zijn als CXX maar multi-color LED had besteld zoals men deze bij Qbuzz in Groningen en bij GVB Amsterdam(tram) heeft. Weer zo'n gemiste kans door mensen die er geen verstand van hebben.
Hier in Amsterdam zijn de LED-lijnaanduidingen bij de Combino's vervangen door ouderwetse draaibare lijnfilms, omdat men in Amsterdam wil vasthouden aan het m.i. ouderwetse lijnkleurensysteem van lijnnummer met kleurensymbool, zie:
http://www.schomakers.net/
Daar zat vroeger een bepaalde logica in, de combinatie van kleuren in een symbool, zei iets over het lijnennet van toentertijd, maar die logica is in de loop van de decennia helemaal verdwenen en vandaar eigenlijk niet meer nodig.

Alleen bij het 12G trammaterieel is de lijnnummerfilm eruitgehaald en vervangen door een LED-systeem met nummer en kleurensymbool: http://www.flickr.com/photos/tram_5/4092597620/
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door koekje »

gkw1969 schreef:Wat op zich weer niet nodig had hoeven te zijn als CXX maar multi-color LED had besteld zoals men deze bij Qbuzz in Groningen en bij GVB Amsterdam(tram) heeft. Weer zo'n gemiste kans door mensen die er geen verstand van hebben.
Multi-color displays zijn veel duurder dan single-color. Dus doe niet zo gek :P :wink:
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Chauffeur63 »

gkw1969 schreef:Weer zo'n gemiste kans door mensen die er geen verstand van hebben.
Hehe, wij hebben zulke mensen niet in dienst, dit zijn aanloopproblemen (A) :X :wink:

Iedereen een voorspoedig 2013
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Michael 1988 »

marvinkok schreef:
Michael 1988 schreef: - Stalling Connexxion Enschede, ik mis een stalling. Op de Marssteden zit ook een stalling van Connexxion, waar ook bussen uit rijden.
Op de Marssteden zit TSN samen met CTS. Daarvandaan rijden geen bussen uit voor de OV-diensten. Enkel versterkingen vertrekken vanaf de Marssteden.
Vorig jaar oktober zag ik nog enkele bussen buiten de spits vertrekken vanuit die stalling. Maar ja, dat is ruim een jaar geleden.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Srananbloke »

fred1954 schreef:
Als in de komende jaren alle oude trolley's worden vervangen door de HESS-bussen, zijn m.i. die lijnkleuren ook verleden tijd.
Die lijnkleuren hebben sowieso weinig toegevoegde waarde meer sinds de eerste groep Hess-trolleys in dienst zijn gekomen. Maar het inbouwen van displays zal waarschijnlijk een te dure opgave zijn voor die bussen met lijnfilms die nog maar een paar jaar in dienst blijven. Dan is het aanbrengen van een extra lijnnummer 6 in zwart (of bruin?) de goedkoopste oplossing. De huidige lijnnummers op de lijnfilmbussen waren gebaseerd op het trolleynetwerk dat bestond op het moment dat er gelede trolleys werden besteld, lijn 6 heeft in de meest recente geschiedenis nooit als trolleylijn bestaan.

Jammer dat het straks definitief over is met de lijnkleuren, het voegde wel iets toe.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door fogeltje »

Wat voegen lijnkleuren dan toe? De lijnen hebben toch een nummer, dat is meer dan voldoende in mijn ogen. Kleuren voegen in mijn ogen alleen iets toe als je juist niks met lijnnummers of letters doet. Het is gewoon een identificatiemiddel en dat heb je dus met nummers al.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Srananbloke »

Ben ik met je eens. Maar met de lijnkleuren in het trolleynet werd er getracht het trolleynet onderscheidend te maken ten opzichte van de overige buslijnen. Naast de lijnkleuren was er ook een aparte trolleykaart die nog is terug te vinden in de Berkhof-trolleys. Dat noemden ze het 'snelnet' in de jaren '90. Ook bleven de trolleybussen blauw terwijl de rest van het wagenpark CXX-stijl kreeg. Al dat onderscheid is sinds de komst van Breng zo goed als vervaagd. Voor de gewone reiziger maakt het inderdaad weinig uit omdat de identificatie al op basis van nummer wordt weergegeven. Dat onderscheidende was sowieso niet erg succesvol, maar het gaf het trolleynet toch net iets extra's.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door webguy »

Overigens was dat onderscheid ook niet echt goed toegepast. Lijn 3 had namelijk een stuk of 4-5 verschillende eindbestemmingen die allemaal langs centraal kwamen en allemaal een groene 3 filmden . Als reiziger zou je dan juist een kleur kunnen gebruiken icm een lijnnummer als extra bovenop de eindbestemming.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten