Dienstregeling SRE 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Raymond »

Oh wacht even, je had het over de halte zelf. Dat weet ik niet, maar hij staat al in de dienstregeling dus dat zal wel klaar wezen (staat trouwens als niet rolstoeltoegankelijk aangegeven)
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Volgens de CXX app, 9292 en de Hermes site is de bushalte in Gerwen voor lijn 121/122 inmiddels klaar, de halte Gerwen, Kerkakkers is inmiddels opgenomen. Zo'n drie of vier weken geleden lag er echter nog niets. Is die halte er in de tussentijd neergeknald (geen idee hoe lang zoiets moet duren) of loopt Hermes op de feiten vooruit?
Er ligt nog geen halte... Feit.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Volgens de CXX app, 9292 en de Hermes site is de bushalte in Gerwen voor lijn 121/122 inmiddels klaar, de halte Gerwen, Kerkakkers is inmiddels opgenomen. Zo'n drie of vier weken geleden lag er echter nog niets. Is die halte er in de tussentijd neergeknald (geen idee hoe lang zoiets moet duren) of loopt Hermes op de feiten vooruit?
Er ligt nog geen halte... Feit.
Vreemd dat het dan wel al zo in de dienstregeling staat. Het is dat ik niet graag vervoersbedrijven pest, anders zou ik nu een 121/122 pakken en eisen dat ik daar mag uitstappen omdat de dienstregeling EN het scherm in de bus die halte aangeven :lol: En klagen bij Hermes wanneer dit niet gebeurd en de bus op de terugweg mij voorbijrijdt :mrgreen:

Maar zo ben ik niet. Hij stond in ieder geval gisteren in de 121 alweer aangegeven toen ik in Beek en Donk uitstapte (vanuit Uden).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Hoe staat het eigenlijk met InfoTin in zijn geheel? Gisteren stonden alle InfoTins die ik zag (maar let op, ik heb ze niet allemaal gezien) tussen Beek en Donk en Uden op "tijd bij benadering", dus alleen de statische vertrektijd (mijn 121 verdween bijvoorbeeld bij vertrektijd terwijl 9292 en de CXX app keurig 7 minuten vertraging aangaven). Hebben meer InfoTins daar last van?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Ik zie Hermes chauffeur al sinds vorige week iets uitdelen aan mensen die RIT-kaartjes kopen...behalve aan mij. Als ik er in de ochtend eentje koop krijg ik niks. Wat krijgen mensen erbij? Zover ik vanmiddag kon zien stond er iets van "enquête RIT-kaartjes".
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik zie Hermes chauffeur al sinds vorige week iets uitdelen aan mensen die RIT-kaartjes kopen...behalve aan mij. Als ik er in de ochtend eentje koop krijg ik niks. Wat krijgen mensen erbij? Zover ik vanmiddag kon zien stond er iets van "enquête RIT-kaartjes".
Jep, een enquête en eigenlijk meer om reizigers te informeren over de chipkaart, en de kortingsproducten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Ik zie Hermes chauffeur al sinds vorige week iets uitdelen aan mensen die RIT-kaartjes kopen...behalve aan mij. Als ik er in de ochtend eentje koop krijg ik niks. Wat krijgen mensen erbij? Zover ik vanmiddag kon zien stond er iets van "enquête RIT-kaartjes".
Jep, een enquête en eigenlijk meer om reizigers te informeren over de chipkaart, en de kortingsproducten.
Zijn ze daar niet een beetje laat mee? De kortingsproducten zijn er al ruim een jaar. Informeren ze de reiziger ook dat het soms (vooral voor 9 uur) toch goedkoper kan zijn om een RIT-kaartje te kopen?
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Raymond »

fogeltje schreef:Hoe staat het eigenlijk met InfoTin in zijn geheel? Gisteren stonden alle InfoTins die ik zag (maar let op, ik heb ze niet allemaal gezien) tussen Beek en Donk en Uden op "tijd bij benadering", dus alleen de statische vertrektijd (mijn 121 verdween bijvoorbeeld bij vertrektijd terwijl 9292 en de CXX app keurig 7 minuten vertraging aangaven). Hebben meer InfoTins daar last van?
In Eindhoven dit inderdaad ook geconstateerd. DRIS werkt wel goed, dus het is weer een Infotin probleem...
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
huibf schreef:
fogeltje schreef:Ik zie Hermes chauffeur al sinds vorige week iets uitdelen aan mensen die RIT-kaartjes kopen...behalve aan mij. Als ik er in de ochtend eentje koop krijg ik niks. Wat krijgen mensen erbij? Zover ik vanmiddag kon zien stond er iets van "enquête RIT-kaartjes".
Jep, een enquête en eigenlijk meer om reizigers te informeren over de chipkaart, en de kortingsproducten.
Zijn ze daar niet een beetje laat mee? De kortingsproducten zijn er al ruim een jaar. Informeren ze de reiziger ook dat het soms (vooral voor 9 uur) toch goedkoper kan zijn om een RIT-kaartje te kopen?
Flyer verwijst naar www.ovchipwijzer.nl/mening. Deze lag een compleet stapeltje los in de bus.
Overigens schiet maar raak op www.ovchipkaart-eindhoven.nl
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:
huibf schreef:
fogeltje schreef:Ik zie Hermes chauffeur al sinds vorige week iets uitdelen aan mensen die RIT-kaartjes kopen...behalve aan mij. Als ik er in de ochtend eentje koop krijg ik niks. Wat krijgen mensen erbij? Zover ik vanmiddag kon zien stond er iets van "enquête RIT-kaartjes".
Jep, een enquête en eigenlijk meer om reizigers te informeren over de chipkaart, en de kortingsproducten.
Zijn ze daar niet een beetje laat mee? De kortingsproducten zijn er al ruim een jaar. Informeren ze de reiziger ook dat het soms (vooral voor 9 uur) toch goedkoper kan zijn om een RIT-kaartje te kopen?
Flyer verwijst naar http://www.ovchipwijzer.nl/mening. Deze lag een compleet stapeltje los in de bus.
Overigens schiet maar raak op http://www.ovchipkaart-eindhoven.nl
Bent u aansluitend aan deze busreis overgestapt op een andere bus?
Bent u aansluitend aan deze busreis overgestapt op een andere bus? Nee
Ja, voor deze tweede busreis heb ik dezelfde ritkaart gebruikt
Ja, voor deze tweede busreis heb ik een nieuwe ritkaart gekocht
Ja, voor deze tweede busreis heb ik een OV-chipkaart gebruikt

Mijn antwoord stond er niet bij :') (Ja, voor deze tweede busreis kon ik niet betalen omdat het een touringcar betrof)
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

* De optie. Voor de tweede busrit heb ik hetzelfde ritkaartje gebruikt...

Dat mag niet....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Dat zag ik ook al :')

Naja, iets wat ik me al langer afvraag, hoe gaat dat met ritten die op het eindpunt meteen in een andere lijn overgaan en waar je kunt blijven zitten (en dus met de OVC ook niet hoeft uit- en weer in te checken?). Neem bijvoorbeeld lijn 25, die gaat in Veghel direct over op lijn 158. Moet je dan naar voren lopen en een nieuw ritkaartje kopen, of mag je blijven zitten? Aan de ene kant wordt een kaartje per lijn gestempeld en het is in feite een nieuwe rit, dus je zou zeggen "ja". Maar aan de andere kant kun je ook zeggen, het is geen nieuwe rit, je blijft immers zitten, bus rijdt meteen door etc.

Ik heb overigens voor optie 1 gekozen omdat die het dichtst bij de werkelijk zit. Want als ik zou moeten overstappen op een bus waarin ik wel zou moeten betalen, dan zou ik de OVC gebruiken omdat met overstap erbij het niet meer voordeliger is. Nu koop ik een ritkaartje omdat ik toch niet overstap op een andere bus waarin ik moet betalen, dan is 3 euro goedkoper dan 3,61.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

fogeltje schreef:
huibf schreef:
fogeltje schreef:Volgens de CXX app, 9292 en de Hermes site is de bushalte in Gerwen voor lijn 121/122 inmiddels klaar, de halte Gerwen, Kerkakkers is inmiddels opgenomen. Zo'n drie of vier weken geleden lag er echter nog niets. Is die halte er in de tussentijd neergeknald (geen idee hoe lang zoiets moet duren) of loopt Hermes op de feiten vooruit?
Er ligt nog geen halte... Feit.
Vreemd dat het dan wel al zo in de dienstregeling staat. Het is dat ik niet graag vervoersbedrijven pest, anders zou ik nu een 121/122 pakken en eisen dat ik daar mag uitstappen omdat de dienstregeling EN het scherm in de bus die halte aangeven :lol: En klagen bij Hermes wanneer dit niet gebeurd en de bus op de terugweg mij voorbijrijdt :mrgreen:

Maar zo ben ik niet. Hij stond in ieder geval gisteren in de 121 alweer aangegeven toen ik in Beek en Donk uitstapte (vanuit Uden).
En vanavond wilde een dame naar deze halte reizen. De chauffeur zei nog "u moet lijn 21 hebben". Maar nee, de website zei dat ze bij de halte Kerkakkers kon uitstappen. Chauffeur zei nog "zo ver ik weet, ligt er niks". Stapt toch in. Chauffeur liet er bij de locatie ook uit, even lekker midden op de weg blijven staan. Maar als ze terug moet, dan zal ze lelijk staan te kijken denk ik.

Eigenlijk slecht dat die halte nu al op de website EN schermen getoond wordt.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

Op het ritkaartje wordt het lijnnummer gestempeld, de chauffeur zal er geen moeite mee hebben. De controleur wel.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Op het ritkaartje wordt het lijnnummer gestempeld, de chauffeur zal er geen moeite mee hebben. De controleur wel.
Klopt, maar de controleur weet ook dat de buslijn x meteen overgaat op buslijn y (desnoods houd je hem de dienstregeling voor de neus waar het notabene als voetnoot instaat). Bovendien staat er op het kaartje dat de geldig vervalt bij uitstap...en je stapt dus niet uit. Dus echt duidelijk vind ik het niet. De gemiddelde reiziger kijkt echt niet naar die stempel of weet wat het precies allemaal betekent.

Ok, niet helemaal, er staat geldig voor één rit en je mag niet overstappen...maar dat is dus het geval als je blijft zitten omdat de bus meteen als een andere lijn doorrijdt (en bovendien wordt dit uitgelegd als "vervalt bij uitstap" als je het navraagt).

In Nijmegen zou hetzelfde moeten spelen als mensen in de ochtend reizen met gekochte kaartjes in bussen die doorrijden als lijn 210 naar Heyendaal.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Ik heb maar eens een reactieformulier ingevuld op hermes.nl over de halte Kerkakkers met de suggestie deze weer uit de dienstregeling te halen tot de halte er ook daadwerkelijk ligt EN gebruikt gaat worden. Je jaagt hierdoor potentieel incidentele reizigers weg (de vaste reiziger zal wel weten dat daar nog niet opgestapt kan worden, maar incidentele reizigers, vooral richting Gerwen, zullen dat niet weten...niet dat het zoveel mensen zullen zijn, maar dinsdag had je er dus eentje). "Dan ga ik een keer met de bus en dan krijg ik verkeerd reisadvies, die halte bestaat niet eens. Dit was de eerste en tevens de laatste keer dat ik de bus pak."
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

De enkelzijdige halte gentiaanlaan in Son voor lijn 11,111 wordt opgeheven vanwege geen gebruik.
Eindelijk is de provincie over stag en wordt halte Wilhelminalaan in Reusel 2 zijdig.
Per direct.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Richting Eindhoven is in Gerwen de aanleg serieus begonnen. De rand van de stoep ligt er al, rechterhelft van de weg is afgesloten (helft richting Nuenen), er staat een tijdelijk stoplicht. Denk dat ze die halte eerst volledig aanleggen en dan de andere kant doen. Ik heb er niet op gelegd hoe de bus straks gaat halteren, op de rijbaan of in een haltehaven.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Ik heb gisterenmiddag en zojuist Hermes 9119 in Nijmegen zien rijden. Is die Eindhoven niet nodig dat ze hem kunnen uitlenen aan Nijmegen?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Hoe staat het eigenlijk met InfoTin in zijn geheel? Gisteren stonden alle InfoTins die ik zag (maar let op, ik heb ze niet allemaal gezien) tussen Beek en Donk en Uden op "tijd bij benadering", dus alleen de statische vertrektijd (mijn 121 verdween bijvoorbeeld bij vertrektijd terwijl 9292 en de CXX app keurig 7 minuten vertraging aangaven). Hebben meer InfoTins daar last van?
Kijk en huiver.... zo op de laatste dag van 2012 toch nog een succesje voor de infotin... :shock:
Afbeelding
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Hans »

Toch apart.
Als je kijkt op Hermes.nl in dienstregeling zijn alle ritten na 20 uur geschrapt.
Als ik kijk op de dienstensite naar mijn late dienst van vanavond moet ik om 20.05 uur nog lijn 402 rijden en dan om 20.32 MAT-rit van Veldhoven 't Look naar Garage.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:Toch apart.
Als je kijkt op Hermes.nl in dienstregeling zijn alle ritten na 20 uur geschrapt.
Als ik kijk op de dienstensite naar mijn late dienst van vanavond moet ik om 20.05 uur nog lijn 402 rijden en dan om 20.32 MAT-rit van Veldhoven 't Look naar Garage.
Dat is vast om jou te pesten ;)
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
Hans schreef:Toch apart.
Als je kijkt op Hermes.nl in dienstregeling zijn alle ritten na 20 uur geschrapt.
Als ik kijk op de dienstensite naar mijn late dienst van vanavond moet ik om 20.05 uur nog lijn 402 rijden en dan om 20.32 MAT-rit van Veldhoven 't Look naar Garage.
Dat is vast om jou te pesten ;)
Klopt inderdaad niets van... (wat tevroeg gejuicht).
Op Eindhoven NS vertrekken in iedergeval bijna alle stadslijnen als laatste rondom de klok van 20.30. zodat ze op het eindpunt om 21:00 uur zijn (en dan naar huis kunnen). De voor de meeste stadslijnen zijn wat betreft vanaf het station teveel ritten doorgekruisd
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door Raymond »

De DRIS-panelen vermelden sowieso niks over een vervroegd eindigen van de dienst.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling SRE 2012

Bericht door huibf »

Raymond schreef:De DRIS-panelen vermelden sowieso niks over een vervroegd eindigen van de dienst.
wellicht pas om 20.00 uur? Enfin dat ga ik niet zien...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten