Persoon tussen trein en perron op Utrecht CS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Persoon tussen trein en perron op Utrecht CS

Bericht door Daniel »

Persoon tussen trein en perron op Utrecht CS
Geplaatst op: zondag 30 december 2012 13:41
Laatst bijgewerkt: zondag 30 december 2012 13:42


UTRECHT - Op Utrecht CS is rond één uur vanmiddag een persoon tussen een stilstaande trein en het perron gevallen. Het slachtoffer was onder invloed. De brandweer kijkt nu naar de beste manier om het slachtoffer te bevrijden. Het slachtoffer is overigens niet overreden door de trein.
Lees verder | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Persoon tussen trein en perron op Utrecht CS

Bericht door Michael 1988 »

Het slachtoffer is overigens niet overreden door de trein.
Alsof wij niet zullen snappen dat wanneer iemand tussen een trein en het perron zit, hij niet is overreden. Het is niet zo dat die onder de trein zit (wat in mijn ogen bijna onmogelijk is).
De brandweer kijkt nu naar de beste manier om het slachtoffer te bevrijden.
Hetzelfde als bovenstaande. Je kunt de man toch gewoon er tussenuit trekken neem ik aan. Hij ligt toch niet onder de trein of zo. Nou ja, hij is wel onder invloed, maar met handboeien en taserguns (vergeef me als ik dit verkeerd heb gespeld) kun je tegenwoordig erg veel als je iemand kalm wilt krijgen ;).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Persoon tussen trein en perron op Utrecht CS

Bericht door Daniel »

Ligt er ook maar net aan waar de persoon ligt, men wil 'm natuurlijk ook niet extra verwonden tijdens het onder de trein vandaan halen.
In Amersfoort kwam onlangs ook iemand tussen trein en perron en daar heeft men bijvoorbeeld de twee treinstellen ontkoppelt om zo bij het slachtoffer te komen, maar als er ledematen op de rails liggen dan is het uiteraard minder handig de trein even uit de weg te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Persoon tussen trein en perron op Utrecht CS

Bericht door Michael 1988 »

Ik zag net de foto en hij lag dus wel onder de trein, nou ja half dan. Dan snap ik nog niet hoe dat iemand er onder komt. De ruimte tussen de trein en het perron moet toch in mijn ogen minimaal zijn zodat als er iemand er tussen valt, hij of zij niet onder de trein terecht komt? Of ligt het aan mij?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Persoon tussen trein en perron op Utrecht CS

Bericht door Wubbo »

Je kan prima tussen trein en perron vallen, zeker op plekken waar de trein niet op zijn breedst is (bijvoorbeeld bij de bakovergangen en de koppelingen). Zeker als je perron niet recht is heb je best een kans op een kier.

Voorlopig dus maar voorzichtig doen, is mijn advies ;-)
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Persoon tussen trein en perron op Utrecht CS

Bericht door VIRM »

Naast een 'gat' tussen trein en perron zou het ook mee te maken kunnen hebben dat de persoon in kwestie onder invloed van alcohol was...
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten