Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door fred1954 »

Ik zie hier in Amsterdam Zuid/Buitenveldert in veel abri's een poster van JCDecaux, Let op: Deze abri wordt binnenkort vervangen.
Er staat een internetadres bij: http://www.haltesamsterdam.nl Maar als ik die intyp kom ik op een inlogscherm van Wordpress. Ik heb gezocht op internet op dit onderwerp, maar niets bruikbaars kunnen vinden. Iemand enige informatie?
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door FLJ »

Dat zou tijd worden! Vond het al opvallend dat op een aantal locaties de abri's bij het renoveren van de haltes zijn verdwenen (Utrechtsestraat, Paulus Potterstraat).

Het oorspronkelijke persbericht dat in februari 2012 naar buiten is gegaan sprak over het vervangen van de abri's vanaf juli 2012, dit is dus blijkbaar later geworden. Denk overigens dat forumlid R-Flow erg verheugd gaat zijn met dit topic :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Suus »

Ik wilde net posten: In before R-Flow :mrgreen:

Maar ik had mijzelf beloofd dat niet meer te doen dit jaar :@
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door TLP »

De gemeente zal vast geen contact hebben opgenomen met de leverancier van de DRIS-panelen... -o-
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

Hoezo moet de gemeente dat doen?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Michael »

Over het algemeen zijn bushaltes van de gemeentes. Althans dat is in mijn gemeente wel zo. Als bij ons een abri kapot is moet je het melden bij de gemeente. Als je het bij Veolia meldt verwijzen zij je naar de gemeente.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

Wat ik heb begrepen, is dat GVB er al mee bezig is, en dat staat los van het vervangen van de abri's.
Ik kan overigens wel op de site maar zie vooralsnog geen foto's, alleen maar planning van alleen wat waar vervangen word.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door VIRM »

Ik zou zeggen: dit is dé kans om bij wat grotere haltes wat meer abri's neer te zetten. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

Het probleem is dat vooral bij de tramhaltes, men probeert om de abri's ter hoogte van deur 4 van de Combino's en Blokkendozen te plaatsen en eventueel nog eentje bij deur 1. Meer abri's betekent weer dat ze daar vanaf moeten stappen lijkt me.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door R-Flow »

Jeej! *O*

PS Wordt het niet eens tijd dat iemand van de gemeente met een meetlatje naast een Combino gaat staan, de hoogte van de vloer t.o.v. grond opmeet en dat toepast op de haltes? Praktisch geen van de verhoogde haltes sluiten nl. goed aan op de trams.
hauptbahnhof schreef:Wat ik heb begrepen, is dat GVB er al mee bezig is, en dat staat los van het vervangen van de abri's.
Ik kan overigens wel op de site maar zie vooralsnog geen foto's, alleen maar planning van alleen wat waar vervangen word.
Er stond een artist impression van de nieuwe haltes in een van de Amstelveenlijn documenten. Heb er tijdje terug een screen shot van gepost maar weet effe niet meer precies in welke thread. Lijken erg op de variant op het Rembrandtplein, alleen dan met volledig gesloten zijkant en een plat bordje met groot blauw/wit tramsymbool i.p.v. geel blok.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Het probleem is dat vooral bij de tramhaltes, men probeert om de abri's ter hoogte van deur 4 van de Combino's en Blokkendozen te plaatsen en eventueel nog eentje bij deur 1. Meer abri's betekent weer dat ze daar vanaf moeten stappen lijkt me.
Hoezo probleem? :)
Ik denk dat het prima mogelijk is om gewoon waar nodig een zooitje 'verlengde' abri's neer kunnen worden geplopt. Een beetje a la Prins Hendrikkade bij de Connexxion-bushalte (alleen dan liefst met een aantal extra stoelen).
Volgensmij hoeft het niet ingewikkeld te zijn: gewoon een zooitje abri's naast elkaar zetten, glazen wanden die in het midden zitten weghalen en het dak/plafond van de abri goed op elkaar aansluiten. :) Hoeft niet al te deluxe, maar zolang je droog staat is het prima. :)
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

Dat is het juist. Men staat dan al snel niet bij de ingang.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door reisthijs »

Als je abri's neerzet die dubbel zo lang zijn als de gewone is het hooguit een paar extra stappen zetten de instapdeur, dan zie ik het probleem eigenlijk niet? Als je het belangrijk vindt dat mensen precies weten waar de deur komt kan je dat simpel aangeven met een paar afwijkend gekleurde stoeptegels.
fred1954 schreef:Er staat een internetadres bij: http://www.haltesamsterdam.nl Maar als ik die intyp kom ik op een inlogscherm van Wordpress.
Ik kom met die link nu wel bij de juiste site uit http://haltesamsterdam.blog.nl/ met een uitgebreid overzicht welke haltes wanneer aan de beurt komen.
VIRM schreef:Volgensmij hoeft het niet ingewikkeld te zijn: gewoon een zooitje abri's naast elkaar zetten, glazen wanden die in het midden zitten weghalen en het dak/plafond van de abri goed op elkaar aansluiten. :)
Klopt, dat idee wordt in de praktijk ook wel toegepast met twee abri's naast elkaar. Met meer dan twee zullen ze dat niet doen want dan kost het ze een reclamebord.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 01 jan 2013, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Linkfix
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door VIRM »

Wellicht zou je dan markeringen op de stoep van de halte aan kunnen brengen waar de instapdeuren zich zullen bevinden?
Overigens gebeurt het ook niet lang altijd dat als je bij een abri van de tramhalte staat, de instapdeur zich ook voor je neus bevindt. Maar wellicht heeft dat meer met de positionering van de abri's te maken. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb op een ander forum gelezen dat de abri's het model moesten worden wat er bij de halte van tram 12 staat op het Carrascoplein. Of dit nog steeds de bedoeling is...
Rene Bubberman
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 02 jan 2013, 11:56
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Rene Bubberman »

Geacht OV forum,

Wij hebben deze nieuwe abri's ontworpen voor JC Decaux. Ik zal vanmiddag een linkje plaatsen naar onze site met plaatjes.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, we leren graag van jullie op- en aanmerkingen!

Met vriendelijke groet,

René Bubberman

http://www.fabrique3d.com
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door fred1954 »

Inmiddels een bericht verschenen op AT5.nl over de nieuwe abri's met afbeelding

http://www.at5.nl/artikelen/93420/amste ... tramhaltes
Rene Bubberman
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 02 jan 2013, 11:56
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Rene Bubberman »

Nee, dat is de IKEA versie :D

Plaatjes van de Amsterdam-Abri: op: http://fabrique3d.com/het-werk/#

groet,

Rene Bubberman
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door VIRM »

Hmmmm, ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan moet vinden... Maar ik ben ook slecht met plaatjes. :)

Wel een aantal opmerkingen/vragen:
- Hij ziet er inderdaad transparant uit. Maar worden er op de (glazen) zijkanten wel wat markeringen aangebracht? Als iemand met een visuele beperking krijg ik altijd ontzettend veel kriebels van glazen wanden. ;)
- Glazen dak. Op zich vind ik dit een mooie toevoeging. Maar in hartje zomer sta je dan wel middin de hete zon te koken in de abri. :)
- Wellicht ook een idee om de haltestaten iets naar onderen te schuiven? Vaak is het al lastig om de vertrektijden van bussen die helemaal bovenaan de poster staan te lezen (en ik ben rond de 1.83, dus dat zal voor korte mensen vast een feest zijn).
- Tussen de reclameposter en het dak lijkt er aan de buitenkant van de abri wat 'ruimte' te zitten. Kan hier niet wat regen naar binnen waaien? :)
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door hauptbahnhof »

Ik neem aan dat op die boren buiten de abri's de lijnen komen die bij de betreffende halte stoppen (wat er nu op de haltekubusjes staat)?
Rene Bubberman
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 02 jan 2013, 11:56
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Rene Bubberman »

@Virm:
- Er zitten markeringen op alle ruiten tbv mensen met een visuele handicap
- Hete zon, in Nederland? :D Maar serieus: we vonden een maximale transparantie en daarmee een betere verlichting belangrijker.
- De Haltestaten komen van GVB. We hebben ze zodanig geplaatst dat ie voor zoveel mogelijk mensen op een prettige hoogte hangt.
- Tussen poster en dak zit ook een ruit, om inregenen te voorkomen.
@hauptbahnhof: Klopt, en het bord is van binnenuit verlicht dmv LED's

groet, Rene http://fabrique3d.com/het-werk/#
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Karl »

Rene Bubberman schreef:(...) - Hete zon, in Nederland? :D Maar serieus: we vonden een maximale transparantie en daarmee een betere verlichting belangrijker. (...)
Wat een argument, en dat in een land waar glastuinbouw één van de grootste ter wereld is. Ook flauw. -o-

Zijn er geen materialen die wel licht, maar geen warmte doorlaten?
Het is een spectrum.
Bart_JCDecaux
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 02 jan 2013, 13:44

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door Bart_JCDecaux »

De informatiewebsite HaltesAmsterdam.nl is gistermiddag live gegaan, daar houden wij van dag tot dag bij waar en wanneer er gewerkt wordt. Het OV rijdt uiteraard gewoon door. Ook melden we alle werkzaamheden via Twitter: @HaltesAmsterdam.

Groet,
Bart
JCDecaux
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door webguy »

Wat een PR campagne om een paar abri´s... Bang voor weerstand van de NIMBYs ofzo :?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Abri's in Amsterdam?

Bericht door R-Flow »

Ziet er erg goed uit. Hele verbetering t.o.v. de inspiratieloze hokken die er nu staan. Vooral het glazen plafond is een mooie toevoeging.
webguy schreef:Wat een PR campagne om een paar abri´s... Bang voor weerstand van de NIMBYs ofzo :?
Is er geen informatie dan is het niet goed, is er wel informatie dan ook niet...
Laatst gewijzigd door R-Flow op wo 02 jan 2013, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten