Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door Suus »

Een 21-jarige man uit Stockholm is in de nacht van zaterdag op zondag overleden nadat hij op metrostation Medborgarplatsen over de rand van het perron stond te plassen. De man stond direct naast de tunnelopening, gleed uit en viel vanaf het perron op de sporen, vlak voordat een metro het station binnenreed. Vermoedelijk heeft ook de drukgolf van de metro een rol gespeeld bij het incident.

De man overleed direct na de aanrijding. De politie gaat er vanuit dat de man dronken was en dat de man niet door iemand van het perron is geduwd. De metro is direct na de aanrijding ontruimd, het metroverkeer kwam na 40 minuten weer op gang.

Bron: http://www.dn.se/sthlm/21-aring-dog-i-olycka-i-t-banan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door JWM »

Toen ik de titel las dacht ik dat hij tegen de stroomrail aan had lopen zeiken :X
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door Geert »

Volgens mij hebben ze dat bij Mythbusters wel eens onderzocht. Conclusie: 'busted' :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Volgens mij hebben ze dat bij Mythbusters wel eens onderzocht. Conclusie: 'busted' :)
Je moest inderdaad 30 liter per seconde pissen bij een voltage van 25KV :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door Thom91 »

40 minuten na ongeval reed de metro weer. Kan de NS nog wat van leren.
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door Justin »

Geert schreef:Volgens mij hebben ze dat bij Mythbusters wel eens onderzocht. Conclusie: 'busted' :)
Haha, zei ik ook tegen m'n vriend - die geloofde het alleen niet.

Maar wel knullige samenloop van omstandigheden...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door Michael 1988 »

Nou toen ik de titel las, dacht ik dat de man op het spoor stond tijdens het plassen, maar volgens het artikel stond hij dus op het perron.

Overigens de vergelijking met NS is wel erg ver gezocht. Tuurlijk kan de NS wel wat van leren, maar de metro van Stockholm is wel een stuk kleiner dan het spoorwegnetwerk van Nederland.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door Fles »

Michael 1988 schreef:Nou toen ik de titel las, dacht ik dat de man op het spoor stond tijdens het plassen, maar volgens het artikel stond hij dus op het perron.

Overigens de vergelijking met NS is wel erg ver gezocht. Tuurlijk kan de NS wel wat van leren, maar de metro van Stockholm is wel een stuk kleiner dan het spoorwegnetwerk van Nederland.
Ja, en 3 is geen 6. Totaal niet terzake doend "argument".
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door Ennes »

Thom91 schreef:40 minuten na ongeval reed de metro weer. Kan de NS nog wat van leren.
Allereerst ligt het vaak niet aan NS dat het wel zo'n 3 uur duurt tegenwoordig, vaak duurt het heel erg lang voordat de sporen door de politie worden vrijgegeven.
ten tweede, duurt het ter plaatse komen van b.v. de ongevallen dienst vaak veel langer gezien de grootte van het spoornet. en ten derde, is het in een betonnen bak meestal iets makkelijker de stoffelijke resten op te ruimen als in een ballastbed.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door Stéphane »

Laten we de efficiëntie van de Stockholmse metro dan eens vergelijken met de Nederlandse meetsystemen, RET=ok maar GVB :-|
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door hauptbahnhof »

Leg maar uit...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door Thom91 »

hauptbahnhof schreef:Leg maar uit...
Niet zo happen man ;)
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door hauptbahnhof »

Ik hap helemaal niet maar snap gewoon niet wat er bedoeld word in dit geval. Er wordt gesproken over hoe snel de routes weer vrij zijn en dan word er gesproken over efficiëntie van metronetwerk van GVB en RET?
Vind je het raar als ik het niet snap?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door Vinny »

In Nederland betekent een ongeval met een persoon waarbij deze om het leven komt gewoon 90 minuten geen trein-, tram- of metroverkeer. Dat is redelijk standaard. Ik zie niet in waarom je dit proces persé zou moeten versnellen, het team dat het ongeval afhandelt gaat dit niet in de koude kleren zitten en ik zie geen noodzaak om een extra tijdsdruk in te voeren hiervoor..., daarnaast vind ik het eerlijk gezegd ook een beetje misplaatst om bij dodelijke slachtoffers te gaan roepen dat de verwerking efficiënter moet. Ik ben erg voor efficiëntie maar niet bij dodelijke slachtoffers. Dan zijn andere zaken veel belangrijker. Een beetje meer empathie mag best :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door Wubbo »

Op de vraag of hulpverleners hun werk sneller moeten doen is het antwoord nee. Op de vraag of procedures efficiënter kunnen is het antwoord ja: daar is tijd in te winnen, ook bij de afhandeling van aanrijdingen met persoon.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door Stéphane »

Ik ben het zowel met Vinny als met Wubbo eens maar ik had het gevoel dat de mensen die er behoefte aan hadden om met Nederland te vergelijken appelen met peren aan het vergelijken waren, we praatten over een metro en dan beginnen we plots over NS.

Alles moet tegenwoordig snel en efficient, maar laten we dat bij zaken als een aanrijding eens gewoon achterwege en de mensen die hun werk moeten daar de tijd voor laten nemen.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:In Nederland betekent een ongeval met een persoon waarbij deze om het leven komt gewoon 90 minuten geen trein-, tram- of metroverkeer. Dat is redelijk standaard. Ik zie niet in waarom je dit proces persé zou moeten versnellen, het team dat het ongeval afhandelt gaat dit niet in de koude kleren zitten en ik zie geen noodzaak om een extra tijdsdruk in te voeren hiervoor..., daarnaast vind ik het eerlijk gezegd ook een beetje misplaatst om bij dodelijke slachtoffers te gaan roepen dat de verwerking efficiënter moet. Ik ben erg voor efficiëntie maar niet bij dodelijke slachtoffers. Dan zijn andere zaken veel belangrijker. Een beetje meer empathie mag best :Y
Empathie voor de medewerkers en reizigers die er mee te maken krijgen jah.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Ik ben erg voor efficiëntie maar niet bij dodelijke slachtoffers. Dan zijn andere zaken veel belangrijker. Een beetje meer empathie mag best :Y
Nee, laten we eerst een uur gaan zitten pruillippen langs de baan, dat is ergens goed voor :X
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door iljitsch »

Natuurlijk moet alles wel netjes afgehandeld worden, maar al aan de nazorg beginnen terwijl er nog honderden mensen vastzitten in een trein lijkt me niet de juiste insteek.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Man komt om tijdens plassen op metrospoor

Bericht door hauptbahnhof »

En daar hebben we het ook niet over. Meer dat de route weer uren later vrij is, voor de andere passagiers dus.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten