OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanavond reed de t9268 niet vanwege defect materieel... Zeker weer een 11.8 overleden? Opvallend genoeg werd dit in Dordrecht vlak achter elkaar twee keer op totaal andere wijze omgeroepen.
Eerst was de normale dingdong te horen met daarna de dienstdoende omroeper die ook nog een alternatief reisadvies gaf. Daarna volgde het Hispeed-muziekje gevolgd door een bandje van Magdaleen wat de reizigers voor een aangepast reisadvies naar de Tickets & Service-balie verwees.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

Er was vanmorgen ook een storing in het brandmeldcircuit van de tunnel bij Barendrecht. Voor de 98898ste maal. Misschien dat dat er ook wat mee te maken had?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Ruben »

Vinny schreef:Er was vanmorgen ook een storing in het brandmeldcircuit van de tunnel bij Barendrecht. Voor de 98898ste maal. Misschien dat dat er ook wat mee te maken had?
Hoe laat komt de t9268 ook alweer door Brd?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

De opgeheven s9200 door defect mat is vaker een Traxx loc. Vanochtend tm nu is er slechts 1 s9200 optijd binnen gekomen in Asd vanuit t zuiden. t9213 ging via Den Bosch.
Laatst gewijzigd door Cookie op ma 20 okt 2008, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' goed gezet bij de treinseries en 't' voor treinnr. gezet t.b.v. mouse-over
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

- de t5016 miste vanmorgen weer een stelletje en reed dus met "slechts" 3x Plan V
- de t2114 moest het doen met een losse IRM-VI
- de t9237 reed vandaag met een compositie getrokken door een 11.8 waar geen Bs in zat

Verder relatief weinig overlast door de aanpassingen i.v.m. de werkzaamheden tussen Vlaardingen en Hoek van Holland. Wel opvallend trouwens dat die nu doordeweeks plaatsvinden en er afgelopen weekend alleen in de nacht gewerkt werd.
Om eventuele capaciteitsproblemen door het niet rijden van de s14100 te voorkomen reden alle treinen met dubbele stellen, er was een tweetal setjes van 2x SGMm-III actief maar ikzelf werd in de t4165 aangenaam verrast: het derde setje was een duo bananen (de 2012+2011) :D

Vanmorgen in Vlaardingen nog wat geklaag door sommige reizigers dat ze nog op de bus moesten wachten terwijl er twee stonden, dat waren echter de reservebussen. Uiteindelijk kwamen de eigenlijk bussen nog precies op tijd aangereden, waarbij het een wonder bleek dat het er nog twee waren: de achterste bus kwam helemaal uit het Brabantse Giessen en de chauffeur daarvan wist de weg niet en was maar achter z'n voorganger aan gereden. En dan namen we ook nog de toeristische route over dijkweggetjes van Vlaardingen naar Maassluis.
Zag onderweg tussen de touringcars ook nog twee ex-lijnbusjes langskomen: Kwibus reed mee met een Alliance en een O405, hoop dat ik die laatste nog 'n keertje tref van de week :)

Terug ging 't met een midi-touringcar, raar gezicht zo'n hoog en kort ding. Hij bleek alleen wel wat makkelijker het rondje over het Maassluisse stationsplein te kunnen maken, had nooit verwacht dat daar een bus kon rijden. Vertrek was tussen twee geplande vertrektijden in, wat de overstap te Vlaardingen Centrum wat ruimer maakte. Zowel heen als terug dan ook slechts +15 opgelopen door de werkzaamheden, valt reuze mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

Het omgekeerde van de t9237 was vandaag het geval in de t9221. Deze reed met een Traxx voorop en een Bs achterop. De enige kleine overeenkomst met de 9237 is dat ook de 9221 met vertraging reed, alleen wat minder groot dan de 9237.

Verder 2x SGMm-III (de 2945 en de 2970) in Stoptrein t5049.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door IC3 »

Reiziger Ddrs schreef:Brabantse Giessen en de chauffeur daarvan wist de weg niet en was maar achter z'n voorganger aan gereden.
Uhm, Giessen ligt toch bij Hardinxveld-Giessendam, Giessen-Oudekerk enz.?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Neuj, Giessen ligt hier :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door IC3 »

Weer wat geleerd, met Google Maps kwam ik direct bij Gießen uit, een van de plaatsen waar de BR612 rijdt, een van mijn favorieten (o, daar ga ik weer off-topic :oops: ).
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door tsov »

Er komt nog wel een reisverslagje, maar ik was vandaag een dagje in Brussel. In de s9200 zowel heen als terug alleen binnen Nederland gecontroleerd... Verder werd er nog een zwartrijder op de terugweg uitgegooid in Lage Zwaluwe, mooie locatie :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

Trein t9220 is opheven net; kapotte Traxxloc...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen stond in de t4212 gewoon de automatische omroep aan, die dus doodleuk meldde dat de trein naar Hoek van Holland zou rijden. Heb maar niet afgewacht of we gingen verspringen met SGMm over de ontbrekende stukken spoor :P
Het uitzetten ervan bij Vlaardingen Centrum wilde niet helemaal lukken: na enkele keren pling pling pling over de luidsprekers was nog "Het volgende station is Vlaard" te horen voor de HC het overnam.
Toevallig bleek de Zwaluw Reizen-bus vanmorgen ook weer op het NS-vervoer te rijden, zat er nu zelf in. Gelukkig was de chauffeur de route na het achternarijden van gisteren nog niet vergeten, want het was nu deze bus die voorop zat.

En owja: de twee banaantjes zijn ook vandaag weer actief tussen Rotterdam C. en Vlaardingen C. en wel in dezelfde omloop als gisteren. Zag ze vanmorgen weer in de t4123.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Studiegenoot van mij vertelde vanmorgen dat hij ook al in een bus zat die verdwaalde in Vlaardingen (hij zat in de bus uit Hoek van Holland). Lekker handig weer :P
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

Vanmorgen rond 10:30 uur passeerde Railion-loc 6407 (weet ik niet zeker) mij bij Rtz richting Rtd met een Railion 189-er op sleeptouw. Zag er best apart uit. De 'kleine' diesel sleept de grote elektrische loc mee.

Verder regende het flink bij Rtz tussen 11 en half 12. Dat zorgde vooral bij het Mat '64 voor een kleine rookpluim bij de pantograaf. Daar hoorde je niks van, maar dat was bij de Belgische 1100-tjes wel anders die toen langs kwamen. Die knetterden namelijk aardig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Studiegenoot van mij vertelde vanmorgen dat hij ook al in een bus zat die verdwaalde in Vlaardingen (hij zat in de bus uit Hoek van Holland). Lekker handig weer :P
Tja, 'tis ook wel een rare slinger die de bussen maken naar Vlaardingen West. Ze moeten 'n stukje heen en weer rijden om er te komen. Elke bus rijdt ook anders, want ze gaan de ene keer over de A20 en de andere keer weer via de Maassluissedijk / Vlaardingerdijk van Vlaardingen West naar Maassluis.
Had trouwens vanmiddag zelfs een conducteur in de bus :P

Verder opvallend:
- NS Hispeed is de proeftreinen op de HSL alvast aan het voorbereiden op toekomstige reizigersaantallen: rond 18.00 uur stond een proeftrein met maarliefst drie Prio-rijtuigen op Rotterdam Centraal :P
- eveneens op Rotterdam Centraal staat een Traxx met een videoschouwtrein-achtig geval geparkeerd ergens achteraan het emplacement
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Marc »

Het was vanmorgen een zooitje in het zuiden:

Trein t32020 had volgens de CTA in Maastricht +15, maar reed daarna volgens de omroep niet door naar Maastricht Randwyck. Het stel werd binnengenomen op spoor 6, de sneltrein naar Heerlen (trein t32115) werd naar spoor 5b verhuisd. Van spoor 5b moest eerst nog de stoptrein naar Maastricht Randwyck (trein t6815) vertrekken die +10 had maar de CTA van spoor 5b gaf de sneltrein naar Heerlen al aan. Gevolg: iedereen begint zich in het NS-treintje te duwen en reizigers moesten er eerst weer uitgehaald worden. Hierdoor vertrok trein t6815 met +9 uit Maastricht. Nu werd het eerst wachten totdat de vertraagde trein t32020 was binnengekomen (de sneltrein reed hier immers achter). Wederom kwamen twee V'tjes binnen op spoor 5b, dit keer trein t6830 naar Roermond (ook nu stond wéér de sneltrein aangekondigd op de CTA, nu met +5). En dus moest de HC voor de tweede keer alle reizigers naar Heerlen de trein uitjagen. Ondertussen kreeg de t32115 een spoorwijziging: we zouden vertrekken van spoor 3 (en dus moest de grote menigte weer de passerelle over). Om 08:12 kwam eindelijk trein t32020 binnen op spoor 6, gevolgd door trein t32116 op spoor 3. Tijdens het instappen op spoor 3 (wat ook moeizaam ging door de weinige deuren van de GTW) viel m'n mond open van verbazing: trein t32023 vertrok als eerste richting Heerlen (bijna leeg en op tijd), trein t32115 vertrok even daarna met inmiddels +20. Onderweg hebben we nog achter de stoptrein aangezeten, hierdoor kwam m'n trein met +30 aan in Heerlen.

De les die ik 's ochtends zou hebben ging niet door, dus tijd voor een ritje naar Sittard. Net toen ik met de bus het busstation van Heerlen opreed vertrok trein t20834. Dat werd dus een half uur wachten (vanaf dat tijdstip rijdt de s6900 nog maar een keer per uur). Tijdens het wachten zag ik dat trein t32119 niet aangekomen is uit Maastricht, trein t6921 uit Sittard heeft niet gereden, trein t32027 naar Kerkrade reed niet en na een half uur wachten bleek dat trein t20836 ook niet reed. Ik had geen zin om nog langer op het perron te wachten, dus ben ik met lijn 41 naar Sittard gereden.

Tijdens het wachten in Heerlen hoorde Tuf schreeuwen dat de Sneltrein naar Maastricht een IC zou zijn (ook de CTA van spoor 5 gaf IC aan).

Om 12:28 kwamen de V'tjes 925, 457 en 902 aan uit Roermond als (300)t835. De voorste twee stellen gingen als (300)t835 (+11) naar Maastricht, het achterste V'tje reed trein t20835 (+10).

In Maastricht had trein t6849 +5 volgens de CTA, de 1e omroep van Tuf vermeldde +10, dit werd de 2e keer +15 en uiteindelijk reed de trein niet (als ze dit nu even eerder hadden omgeroepen, dan had ik me trein 32054 nog kunnen nemen)...
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door M57 »

Om nog even op de Beneluxtrein terug te komen, wat ik vandaag opving op Amsterdam Centraal:

- De t9212 ging er met minimaal een kwartier vertraging uit.
- De t9224 had wel het vertrekperron gehaald, maar werd toch opgeheven. Een reden werd niet genoemd, een reisadvies evenmin.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door BR628 »

Weer drama zeg, met die Beneluxtrein. Gelukkig staat het al op de foto met Traxx :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

M57 schreef:- De t9212 ging er met minimaal een kwartier vertraging uit.
Op Rotterdam Centraal stond deze vanmorgen met inmiddels +30 aangekondigd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Vanmorgen opvallend veel vertraging in/rond Gn. Waarschijnlijk is het weer wat glad aan het worden zo hier en daar, het is ook al de hele week glibberen is Swd.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Raymond »

Stroomrekening leek niet helemaal betaald te zijn: stond bij Btl voor 5 minuten stil wegens een stroomstoring volgens de omroep in de t1951.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

Er zit een VIRM in de Stoptrein s5100. De 9512 is de gelukkige.

Verder reed IC t1943 met 8 i.p.v. 11 bakken ICK, althans bij Rtz was dit het geval.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen viel me op dat men niet erg consequent is op de spoorkaart. De stations Zandvoort, Haarlem, Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal liggen op één lijn en worden door twee kaartvakken gedeeld. Als ik in de stationslijst kijk, zou Zandvoort in B4 liggen, Haarlem in C3/4, Sloterdijk in C3/C4 en Amsterdam C in C4.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Verder reed IC t1943 met 8 i.p.v. 11 bakken ICK, althans bij Rtz was dit het geval.
Die compositie zag ik ook al in de t1919, waarbij me vooral opviel dat er slechts één eerste-klasse rijtuig in zat (samenstelling was B-B-B-B-BD-B-A-B)

Verder opvallend:
- de ACTS 7108 was rond 17.00 uur in Maassluis met een werktrein aan het rangeren.
- de NS-bus van 17.01 uur uit Maassluis naar Vlaardingen Centrum haalde de draai op het Maassluisse Stationsplein niet en moest in de achteruit om niet enkele geparkeerde auto's aan de kant te vegen.
- weer de twee banaantjes in de t4165 :)
- de HSL-proeftrein van 18.02 uur uit Rotterdam Centraal reed ook vandaag met maar drie rijtuigen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Dubbele P »

Vanmiddag kwam de intercity uit Alkmaar Heerlen binnenrijden met 'Roosendaal' op de displays :?

Ik dacht dat men ATB-vv enkel op de gevaarlijkste punten zou plaatsen. Ik krijg echter de indruk dat men niet krenterig is geweest bij het aanbrengen ervan, want op stations liggen wel op heel exotische plaatsen van die bakens in het spoor. Vorige week zag ik ze in Weert zelfs op sporen halverwege het emplacement liggen, waar al jaren amper tot geen trein meer komt.

Zag vorige week een 6400-loc waarvan de rode lampjes aan het uiteinde van de huif om beurten knipperden. Iemand een idee wat dit voor een betekenis heeft?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten