Mag ik even kwijt #126

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Schiphol is een uur reizen, Hoek Van Holland ben ik al gauw 2,5 uur kwijt..
Ja maar dan zit je wel lekker de hele avond op een boot, met een grote bar, kan je lekker slapen en uitgerust aankomen *O*
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Thom91 »

Stéphane schreef:Toen se hier ooit eens begonnen te staken heb ik eens een keetje van Vliegveld Deurne naar de City Airport gevlogen, maar die kleine Fokker kwam in een zware Storm met bliksem terecht. Met school hebben wij ook eens de boot van Calais naar Dover genomen, weer zware storm. Conclusie:alleen met de Eurostar kan je stormvrij reizen. ;-)
Niet dus, want als het stormt gaat de grote brug over Hollandsch Diep dicht en kan je je Fyra / Thalys wel vergeten. Kom je te laat in Brusz en dan mis je je Eurostar. Gewoon met een KLM lijnvlucht naar Heathrow, ideaal.
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:
Thom91 schreef:Schiphol is een uur reizen, Hoek Van Holland ben ik al gauw 2,5 uur kwijt..
Ja maar dan zit je wel lekker de hele avond op een boot, met een grote bar, kan je lekker slapen en uitgerust aankomen *O*
Of ik slaap thuis en heb een heerlijke nachtrust :P
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Caspar »

Als je alleen met handbagage binnen Schengen landen vliegt, kan het moment van de luchthaven binnen wandelen en wegvliegen best vlot verlopen.
Voorbeeld van afgelopen december met Dexter;
-5.00u wekker gaat in hotel in Vilnius
-5.25u uitchecken hotel, ontbijtpakketje meenemen voor onderweg.
-5.30u wandelen naar station.
-5.44u vertrek trein naar luchthaven. Onderweg ontbijtje eten.
-5.51u aankomst luchthaven.
-6.20u instappen vliegtuig. In het half uur tussentijd zijn we dus vanaf het station via de security en de gate tot in het vliegtuig gekomen.
-6.35u stijgt het vliegtuig op.

Dat is dus vanuit een bed in een hotel in een stadscentrum tot en met het opstijgen van het vliegtuig exact anderhalf uur tijd.
Inclusief ontbijt en douchen enzo. :D
Alleen een kopje koffie was geen tijd voor, maar dat kan dan tijdens het vliegen wel :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Suus »

Moet je wel een klein en rustig vliegveld hebben, Schiphol is geen Brussels South Charleroi International Airport natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Koukleum.
Dat klopt. Vooral mijn tenen vinden het al snel te koud :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Thom91 »

Op Schiphol ben je inderdaad wel zoet, maar dat is ook een voordeel. Kan je ook gewoon even rustig winkelen of even relaxen.
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Fles »

Thom91 schreef: Gewoon met een KLM lijnvlucht naar Heathrow, ideaal.
Tsja :')

Dan sta je ongeveer net zo ver buiten het centrum van London als wanneer je op Schiphol was blijven staan _O-
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Caspar »

Dat valt toch wel mee? Heathrow ligt volgens mij net zo ver van het stadscentrum af als dat Schiphol dat van Amsterdam afligt. In ieder geval een stuk dichterbij dan de veerhaven van Harwich.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Thom91 »

Kwartiertje met Heathrow Express en je staat op Paddington :D
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Justin »

Drie kwartiertjes van LHR naar St. Pancras geloof ik, met de Picaddilly Line... en Anders met Heathrow Connect een half uurtje naar Paddington Station (of met Express een kwartiertje, maar dat is belachelijk duur).

Van Luton naar St. Pancras is met bus- en treinoverstap ook zo'n 45 minuutjes, als het mee zit.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Caspar »

Sta ik net af te rekenen in de bakker, krijg ik mijn muntje weer terug omdat het een Kroatische munt blijkt te zijn waarmee ik wilde betalen :roll: Nu ben ik afgelopen zomer in Kroatië geweest maar in tussentijd heb ik een paar keer mijn muntvakje helemaal leeg gehad in mijn portemonnee. :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Fles »

Ach ja, zo heeft iedereen zijn eigen favoriete manier om ergens te komen. Je moet alleen wel uitkijken dat je niet appels met peren gaat vergelijken.

"Met Stena line is kut want dan moet ik eerst met de tractor naar een telefooncel, dan een belbus bellen voor over 2 uur, daarop wachten, honderd kilometer rijden naar Lutjewinkelschenveen-Postkantoor, daar overstappen op een bus naar Uithuizermeeden, dan is het nog een enorme reis met allerlei treinen en dan moet je nog de hele avond en de hele nacht op de boot en dan nog van Harwich naar London!"

staat tot

"met KLM is het maar een uurtje vliegen"

als lul staat tot drumstel :Y
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Thom91 »

Maar goed, mijn beleving van het slapen op de boot was me zo slecht bevallen dat ik die optie niet meer neem ;)
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Caspar »

En ik probeerde het beeld wat bij veel mensen heerst over vliegen een beetje bij te stellen.
Een hoop mensen denken volgens mij nog steeds dat als je vliegt, je al uren van te voren op een luchthaven moet staan, in rijen van een uur moet aanschuiven voor het inchecken, en dat je tientallen euro's kwijt bent aan parkeerkosten.
Terwijl het in de meeste gevallen dus reuze meevalt of anders kan.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Thom91 »

Nou ben ik zelf ook niet zo heel erg happig op het treinreizen naar Schiphol met al die storingen de laatste tijd..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Suus »

Ik heb nooit de Stena Line tussen HvH en Harwich genomen, wel hun routes Kiel - Göteborg (2x) en Oslo - Frederikshavn. Daarnaast nog Corsica Sadinia Ferries op de routes Genova - Olbia en Bastia - Toulon en eigenlijk nooit problemen met slapen gehad. Je kon er in alle gevallen ook goed eten en het ontbijt was goed verzorgd. Bij CSF was het echter niet verplicht een hut te nemen op de nachtboten met als gevolg dat het halve schip bezaaid was met slapende backpackers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Fles »

IK vind vliegen gewoon onzinnig voor een afstand als van hier naar London. Vliegen heeft pas echt een voordeel als je minimaal 3000 km weg gaat. Als we nou met z'n allen zo de mond vol hebben over milieu en groen en duurzaam ditdat, laten we dat dit soort flauwekul als eerste de nek omdraaien :idea:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Justin »

Afbeelding

humm... voor de Canarische eilanden pak ik denk ik toch maar liever het vliegtuig :twisted: *plaag plaag*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door webguy »

Gelukkig mag ik inderdaad per vliegtuig naar Kenia in augustus van Fles :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Suus »

Mijn opa en oma zijn ooit vanuit Dubai naar Nederland gereden omdat ze de vervoerskosten voor de Toyota 4x4 die ze daar hadden niet wilden betalen. Kostte aardig wat tijd, maar ze hebben wel een stuk afgesneden door een boot tussen Griekenland en Italië, want je kon in die tijd niet eventjes door voormalig Joegoslavië vanwege alle oorlogen in dat gebied.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door Meltrain »

Caspar schreef:Sta ik net af te rekenen in de bakker, krijg ik mijn muntje weer terug omdat het een Kroatische munt blijkt te zijn waarmee ik wilde betalen :roll: Nu ben ik afgelopen zomer in Kroatië geweest maar in tussentijd heb ik een paar keer mijn muntvakje helemaal leeg gehad in mijn portemonnee. :roll:
Afgelopen zomer kreeg ik in Diergaarde Blijdorp van een klant een munt, in de veronderstelling dat het een Euro was. Toen ik even iets beter keek, zag ik ineens dat het een vreemde buitenlandse (waarschijnlijk Egyptische) munt was. Ik riep de klant gelijk even terug en toen zei ze dat ze die munt die ochtend in het tankstation had gekregen en niet goed had opgelet. :?
Nou ja, ik kreeg in elk geval een echte Euro. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door webguy »

Bee schreef:Mijn opa en oma zijn ooit vanuit Dubai naar Nederland gereden ...
Tja, vroeger ging je met de boot... Duurde 6 weken, maar dan ging je ook niet even 2 weken op vakantie :)
Overigens is met de auto naar Kenia ook vrij link, laat staan qua visums erg onhandig. Dubai-Nederland moet je ook niet meer proberen denk ik zo - je moet wel via Irak en Turkije...
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door koekje »

Als het even kan vermijd ik vliegen. Ik vind het opstijgen nog wel leuk. In de lucht zelf is niks te doen, plus dat de beenruimte vaak te wensen over laat. Landen is verschrikkelijk in vooral Fokker toestellen (pijn in oren...)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #126

Bericht door webguy »

Je zal wel een Fokker 70/100 bedoelen, die hebben een erg goeie luchtrem (twee klepjes bij de staart die uitklappen), waardoor je dus heel snel daalt en sneller last van je oren krijgt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten