Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door fogeltje »

Dank voor toelichting. Het is dus "leuk als het er nog zou zijn", maar dit lijkt me niet iets om extra geld voor uit te geven, in mijn ogen.

Zojuist mijn eerste rit van 2013 achter de rug. Je kunt merken dat het vakantie is. Lijn 121 rijdt in deze periode altijd met een kleine bus op de eerste rit omdat het richting Eindhoven ook rustig is. Het was rustiger dan normaal in de bus (richting Uden is het meestal niet zo druk). Busstation Uden was nagenoeg uitgestorven. En Breng reed eens op tijd, viel ook niet tegen, hoewel die rit die om 7:37 moet vertrekken meestal wel op tijd in Uden is...of hij dan ook op tijd in Nijmegen is, is natuurlijk een ander. Maar het was zowel in de bus als op de weg niet druk, dus we waren mooi op tijd.

Op station Nijmegen was het ook dooie boel. Heb daar een lijn 12 richting Heyendaal gepakt. Morgen probeer ik eens op de Brabantse Poort over te stappen op lijn 11. Lijn 13 zou ook kunnen, maar ik ben benieuwd naar de route van lijn 11/12 op dat traject. Maakt verder niet veel uit. Toen we op de Brabantse Poort kwamen stond lijn 13 klaar en lijn 11 zou vier minuten later komen. Ik ben dus via CS gegaan en moest daar vijf minuutjes wachten (wat niet erg was omdat ik even een geldautomaat moest opzoeken, had maar net genoeg geld gehad om in de 121 een kaartje te kopen) en toen ik in Heyendaal uitstapte en de weg overstak kwamen zowel lijn 13 als lijn 11 vanuit Dukenburg net aanrijden. Dus buiten de vakanties zou ik sneller zijn als lijn 99 op de Graafseweg kan doorrijden, maar lijn 11/12 en 13 zijn dan natuurlijk ook langzamer. Het is in ieder geval fijn dat Breng Vrij me weer wat meer flexibiliteit geeft met reizen naar Nijmegen, ik hoef niet meer mijn reizen af te stemmen op gratis touringcarren en Arriva bussen die meer korting geven.

Breng Vrij lijkt vooralsnog ook prima te werken. Ik was bang dat het op lijn 99 TOCH fout zou gaan, maar dat viel dus reuze mee. Vanaf Uden tot aan Heyendaal (via CS) netjes geen saldo afgeschreven. Ik hoop dat het bij Arriva vanmiddag ook goed gaat.

Breng Vrij is overigens wel een uitkomst voor mij, want volgens 9292 zou mijn rit Uden - Nijmegen anders ruim 30 cent duurder zijn met de nieuwe tarieven, dus ik zou Breng Vrij er nog sneller uit halen dan ik dacht.
"Een touringcar is geen bus"
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door gkw1969 »

Michael 1988 schreef:
marvinkok schreef:
Michael 1988 schreef: - Stalling Connexxion Enschede, ik mis een stalling. Op de Marssteden zit ook een stalling van Connexxion, waar ook bussen uit rijden.
Op de Marssteden zit TSN samen met CTS. Daarvandaan rijden geen bussen uit voor de OV-diensten. Enkel versterkingen vertrekken vanaf de Marssteden.
Vorig jaar oktober zag ik nog enkele bussen buiten de spits vertrekken vanuit die stalling. Maar ja, dat is ruim een jaar geleden.
het is vrij logisch dat er bussen buiten de spits vertrekken daar: Het is een TSN vestiging. Daar repareren ze de bussen wanneer deze niet hoeven te rijden. En dat is vaak buiten de spits.
Daarnaast hangt het van de oktoberdag af. als het toevallig de zaterdag van de military is, dan waren het geleende gelede bussen voor de pendels. Die werden aan de Marssteden gestald vanwege ruimtegebrek aan de Fortuinstraat.

Kortom.... Marssteden is geen OV stalling. Er komen geen OV chauffeurs anders dan om een defecte bus te ruilen voor een gerepareerde en dan nog alleen wanneer dat zo uit komt (bus van lijn 6 Boekelo die ff een bus wisselt bijvoorbeeld). Dat is al vanaf dat TSN daar zit.
When you're tired of London, you're tired of life
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Michael 1988 »

Het was op een doordeweekse dag (weet even niet meer welke dag), maar goed dan heb ik mij dus vergist. Maar het gaat hier om SRAN en niet om Twente.

Overigens om heel eerlijk te zijn, vind ik die onderscheid van de trolleybussen/stadsbussen van Arnhem maar niets. Wel leuk en aardig al dat blauw, maar het voegt in mijn ogen niets toe. Overigens zijn verschillende stadsbussen hetzelfde als de streekbussen (was ook zo in de Connexxion tijd), als je al onderscheid wilt maken moet je of alle stadsbussen in een kleur stoppen of niet (geldt overigens ook voor Nijmegen). En dat van die lijnnummers met meerdere eindbestemmingen lijkt mij ook niet echt iets. In Den Bosch is er hetzelfde probleem, je moet goed kijken waar de bus naar toe gaat voor je in de verkeerde bus stapt. Van mijn part mogen al die lijnen en nummers gewoon omgegooid worden en opnieuw worden genummerd. Onbekenden moeten nu goed kijken of navragen welke bus ze moeten hebben, als het word hernummerd zonder die meer dan 2 eindbestemmingen, is het veel handiger voor de (onbekende) reiziger om er uit te komen.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door koekje »

Michael 1988 schreef:En dat van die lijnnummers met meerdere eindbestemmingen lijkt mij ook niet echt iets. In Den Bosch is er hetzelfde probleem, je moet goed kijken waar de bus naar toe gaat voor je in de verkeerde bus stapt. Van mijn part mogen al die lijnen en nummers gewoon omgegooid worden en opnieuw worden genummerd. Onbekenden moeten nu goed kijken of navragen welke bus ze moeten hebben, als het word hernummerd zonder die meer dan 2 eindbestemmingen, is het veel handiger voor de (onbekende) reiziger om er uit te komen.
En precies dat hebben we nu in Arnhem gedaan. Alleen lijn 4 en 31 heeft nog een splitsing.
hessfilmer
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 20:13

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door hessfilmer »

nee niet echt, leden hebben een mailtje gehad, is met spoed ingelast ,
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door koekje »

Voor wie zich af vraagt of de Volvo's goed terecht gaan komen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nzNIyks7Kfc[/youtube]
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Srananbloke »

Hmm..jammer dat ik geen kans meer heb gehad om er nog een ritje mee te maken :(

Nog over het onderscheid. Ik geloof dat het blauw blijven van de trolleys ook een eis van de gemeente Arnhem was. Ik weet niet of die eis er nog steeds is, want volgens mij was het de bedoeling dat het uiterlijk van de trolleys zou worden vernieuwd. Maar daar heb ik verder niks meer over gehoord.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Meltrain »

Ik mag toch aannemen dat minstens één Volvo is opgenomen in het Trolleybusmuseum? En dan het liefst de (5)180, aangezien dat de laatste overlevende was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door fogeltje »

Twee Breng bussen gehad vanochtend en beide met wit scherm "Er is tijdelijke geen routeinformatie beschikbaar". Afroep en OVC deed het gewoon. Iemand meer dit probleem gehad toevallig?

Ook filmde lijn 99 in Uden niet "Nijmegen CS via Grave Busst." zoals gewoonlijk maar slechts "Nijmegen CS". Geen ramp natuurlijk, maar het viel me wel op, zeker in combinatie met het niet werkende infoscherm. Lijnfilm en routeinfoscherm gaan vaak hand in hand (maar Infoxx werkte verder wel, getuige ook het kunnen inchecken en de afroep).

Wat betreft verdwaalde bussen, op lijn 99 reed een blauwe MAN en in Grave zag ik ook weer blauwtje (net als gisteren) en op lijn 13 zag ik vandaag richting CS op Dukenburg ook een blauwtje vertrekken, maar dit keer zelfs een Breng direct bus! Beetje jammer dat er op lijn 11 een Citaro kwam aanzetten :')

De nieuwe route van lijn 11/12 bevalt me overigens wel. De route Brabantse Poort - Heyendaal niet via CS is nu een stuk directer en sneller. Denk dat ik vaker ga overstappen als het toevallig goed uitkomt (en daar gaat is die App juist weer handig voor, kan ik net voor Dukenburg kijken of die lijnen vertraagd zijn of niet). Ik lijk in ieder geval een mooie aansluiting op zowel lijn 11 als 13 te hebben (dus als lijn 11 zwaar vertraagd is, kan ik altijd nog de 13 pakken, mits we zelf op tijd zijn natuurlijk).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door fogeltje »

Heeft iemand enig vermoeden hoeveel vaste grensgangers lijn 58 dagelijks heeft? Er wordt op Twitter namelijk een hele rel ontketend omdat Breng Vrij niet geldig is op lijn 58 terwijl met het sterabonnement schijnbaar helemaal van Emmerich naar Nijmegen kon worden gereisd. Men heeft het over "vele scholieren en studenten" die straks dagelijks in de kou staan (wat overigens natuurlijk niet helemaal klopt, ze mogen wel mee natuurlijk als ze betalen).
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door webguy »

Duitse studenten hebben toch geen OV? Dan zou het een best groot percentage kunnen zijn
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:Duitse studenten hebben toch geen OV? Dan zou het een best groot percentage kunnen zijn
Maar hoeveel reizen er dan om die reden met een sterabonnement met de bus? Volgens mij kun je Kleve - Nijmegen als student zijnde beter en goedkoper met een auto doen als je wat carpoolt. Ik zie bussen van lijn 58 wel eens aankomen. Ze niet niet leeg hoor in de spits, maar om te zeggen dat ze bomvol zitten ...

Verder heeft die dame het volgens mij vooral over Nederlanders die over de grens wonen, maar dat kan ik er niet helemaal uit opmaken.
"Een touringcar is geen bus"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Karl »

Maar waarom is het oude abonnement wel geldig op die lijn en het nieuwe niet? Als ik het goed begrijp is dat de situatie, dat is - ook al is het maar voor twee reizigers - toch verschraling van de voorwaarden van het abonnement. Gelukkig is het OV de grens over verder uitstekend, dus het maakt ongetwijfeld niet zo veel uit.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door fogeltje »

Karl schreef:Maar waarom is het oude abonnement wel geldig op die lijn en het nieuwe niet? Als ik het goed begrijp is dat de situatie, dat is - ook al is het maar voor twee reizigers - toch verschraling van de voorwaarden van het abonnement. Gelukkig is het OV de grens over verder uitstekend, dus het maakt ongetwijfeld niet zo veel uit.
Het sterabonnement was een landelijk abonnement terwijl Breng Vrij een regioabonnement is. Ik vermoed dat daar gewoon nieuwe afspraken over gemaakt moeten worden (voor het sterabo zullen er vast afspraken zijn gemaakt) en dat men er niet uitkwam. Breng heeft met alle grensgevallen binnen Nederland behalve met Veolia wel afspraken kunnen maken en de chipkaart is geldig bij vervoerders die lijnen samen met Breng exploiteren. Hierin verschilt lijn 58 natuurlijk ook, want lijn 58 wordt geheel door NIAG gereden.

Maar hoe het precies in elkaar steekt, weet ik niet. Volgens de klagende dame heeft zij contact gehad met NIAG die al met de vinger naar Breng wijst, dus het zal wel uitdraaien op naar elkaar met de vingers wijzen en zeggen dan de ander zich niet constructief opstelt. Helaas is de reiziger zoals altijd de enige die er de dupe van is en er ook niets aan kan doen. Mensen uit Kranenburg hebben nog "geluk", die kunnen in de spits lijn 57 pakken.
"Een touringcar is geen bus"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Karl »

fogeltje schreef:Het sterabonnement was een landelijk abonnement terwijl Breng Vrij een regioabonnement is. Ik vermoed dat daar gewoon nieuwe afspraken over gemaakt moeten worden (voor het sterabo zullen er vast afspraken zijn gemaakt) en dat men er niet uitkwam. Breng heeft met alle grensgevallen binnen Nederland behalve met Veolia wel afspraken kunnen maken en de chipkaart is geldig bij vervoerders die lijnen samen met Breng exploiteren. Hierin verschilt lijn 58 natuurlijk ook, want lijn 58 wordt geheel door NIAG gereden.
Ik snap je verhaal, maar zoals je zelf al zegt:
fogeltje schreef:Maar hoe het precies in elkaar steekt, weet ik niet. (...) Helaas is de reiziger zoals altijd de enige die er de dupe van is en er ook niets aan kan doen.
Dat vind ik toch triest. Maar goed, dat zal wel naïef zijn. Het is wel wèèr een voorbeeld dat decentralisatie in het OV mijn inziens keihard faalt. Ben benieuwd of dat zich zal uiten in het gebruik van het OV; maar dat is misschien een onderwerp voor een ander topic.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door fogeltje »

Als reizigers van lijn 58 massaal andere vervoersmiddelen gaan kiezen, dan zullen ze dat bij NIAG wel gaan merken denk ik. Met Veolia kwam men er overigens (vooralsnog) ook niet uit. Op lijn 83 is het dus alleen geldig op Breng bussen (en in dat geval wel tot Venlo zover ik weet). En tja, ik ben ook nooit een fan van de decentralisatie geweest. Een sprong terug naar de jaren 70 en eerder als je het mij vraagt, voordat de strippenkaart werd ingevoerd en iedere vervoerder zijn eigen kaartjes had.

Overigens om nog eens terug komen op Aldenhof en een directe verbinding naar het centrum. Ik zei een tijdje terug dat Aldenhof nog altijd de keuze heeft om de langzamere en minder frequente lijn 9 te pakken aan de rand van de wijk om daarmee wel in het centrum te komen (in tegenstelling tot lijn 4). Dat is gelul van mijn kant, want lijn 9 komt ook niet in het centrum, die stopt alleen op de Nassausingel. Ik was in de war met een oude route van lijn 1 (lijn 9 heeft het traject Heyendaal - Heyendaalseweg - CS overgenomen van lijn 1 en die reed vorig jaar komende vanaf Heyendaal ook niet via Plein 1944, dat deze pas vanaf CS richting Lent).

Zoals op het forum is aangegeven worden in week 3 en 4 metingen verricht (stel je eigen in op vertragingen en missende aansluitingen in die weken!). Ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Deze week rijden de lijnen die ik neem vrij goed op tijd, ook de Arnhemmers (redelijk, niet vertragingloos), maar het is dan ook vakantie. Ben benieuwd hoe het volgende week gaat zijn.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door huibf »

webguy schreef:Duitse studenten hebben toch geen OV? Dan zou het een best groot percentage kunnen zijn
Er zijn namelijk behoorlijk wat Nederlandse studenten die op kamers zitten in Duitsland....
Waarom Breng Vrij nu weer niet wordt geaccepteerd is ook volkomen onduidelijk.
Nu heeft NIAG chipapparatuur in de bus voor de acceptatie van de OV chipkaart, wordt er weer één product uitgesloten....
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Michael 1988 »

koekje schreef:Voor wie zich af vraagt of de Volvo's goed terecht gaan komen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nzNIyks7Kfc[/youtube]
Als ik het zo goed hoorde, hoorde ik drie verschillende landen. Tjechië, Slowakije en Oekraïne..... Tja nu weet ik nog niet waar die bussen naar toe worden geëxprteerd :N
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Chauffeur63 »

Kleine/grote verandering op lijn 31 (voor het personeel).
De koppeling vanaf Nijmegen CS-Weezenhof vv gaat niet meer (weet niet of het alle ritten betreft) gereden
worden door Arnhem, wie het wel gaat rijden weet ik niet, wij stappen af en de bus gaat door.
Zal gedaan worden om de vertragingen te beperken, maar het weer een extra wissel (kost tijd), dus ben benieuwd
hoe dit uitpakt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Daniel »

Als er toch al een Nijmeegse chauffeur klaar moet staan om het restant van de rit naar Weezenhof te rijden wordt het natuurlijk wel makkelijker een reservebus de slag Weezenhof te laten maken als de bus uit Arnhem teveel vertraging heeft opgelopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Chauffeur63 »

Daniel schreef:Als er toch al een Nijmeegse chauffeur klaar moet staan om het restant van de rit naar Weezenhof te rijden wordt het natuurlijk wel makkelijker een reservebus de slag Weezenhof te laten maken als de bus uit Arnhem teveel vertraging heeft opgelopen.
Ja en nee, hoe zit het dan met passagiers die voor Nijmegen CS instappen en door willen reizen naar de Weezenhof?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Daniel »

Die hebben in beide gevallen vertraging. Zoals ik de verhalen onlangs van een chauffeur hoorde rijdt men nu bij te grote vertraging ook al niet door naar Weezenhof, maar dan rijdt er daar dus helemaal geen bus meer heen waardoor je ook de reizigers binnen Nijmegen ermee dupeert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Die hebben in beide gevallen vertraging. Zoals ik de verhalen onlangs van een chauffeur hoorde rijdt men nu bij te grote vertraging ook al niet door naar Weezenhof, maar dan rijdt er daar dus helemaal geen bus meer heen waardoor je ook de reizigers binnen Nijmegen ermee dupeert.
Dat hoorde ik laatst ook van reizigers, een keer zijn schijnbaar zelfs twee bussen richting CS niet komen opdagen in Dukenburg-West omdat ze vanaf CS niet doorgereden zijn naar Weezenhof en de derde bus had dan nog eens flink vertraging. De enige bussen die een beetje betrouwbaar lijken, van wat ik hoor, zijn de spitstoevoegers Weezenhof - CS in de spitsrichting. En daarover moppert men dat die niet van/naar centrum gaan. Op de app of website zag ik voor de vakantie ook grote vertragingen. Zelf heb ik slechts twee ervaringen met lijn 31 tot nu toe (een keer Brabantse Poort - Malvert en een keer CS - Malvert) en die waren positief, maar dat waren ook ritten na 19:00 of in de vakantieperiode (sterker nog, ze waren allebei in de vakantie). Vanavond zag ik eentje richting Weezenhof met -7 op CS staan (en wachten op vertrektijd), dat is dan weer teveel van het goede (en het was geen spitstoevoeger, die rijden niet in de vakantie en daar was het bovendien te laat voor).

Zijn er ook plannen voor lijn 14? Want die kampt met dezelfde problemen volgens mij. Tenminste, ik zag op de site/app daar voor de vakantie ook vaak grotere vertragingen op.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door fogeltje »

Ik had al tweets richting de Gelderlander gezien van de dame die op Twitter over lijn 58 klaagde. Vandaag dan ook een stukje in de Gelderlander: http://www.gelderlander.nl/regio/rijk-v ... -1.3591061 Misschien dat media-aandacht zorgt dat men nog eens aan tafel gaat zitten in plaats van alleen maar naar elkaar te wijzen.

Overigens, zover ik kan opmaken gaat het vanaf Kranenburg binnenkort (naja, eind februari) wel gelden bij NIAG. Op lijn 57 geldt het natuurlijk al, want die wordt gereden door Breng. Men kan dan op saldo of een abonnement tot Kranenburg en dan met Breng Vrij verder. Binnenkort gaat een soortgelijke situatie voor Veolia-bussen op lijn 83 gelden volgens een tweet van vanmorgen. Dan gaat Breng Vrij bij Veolia op lijn 83 geldig zijn tussen Nijmegen en Gennep.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #10

Bericht door Srananbloke »

Meltrain schreef:Ik mag toch aannemen dat minstens één Volvo is opgenomen in het Trolleybusmuseum? En dan het liefst de (5)180, aangezien dat de laatste overlevende was.
Dat is wel te hopen. Deze bussen hebben meer dan 20 jaar het Arnhemse straatbeeld bepaald, zou vreemd zijn als 1 bus niet behouden blijft voor het nageslacht. Van de eerdere twee generaties hebben ze ook 1 bus behouden als museumbus.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten